Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

vQlse skrev:En vægtløftningstræner, som siger, at der ikke er noget der hedder front squats? da fuq?
Military er stående, men det betyder self. ikke, at man ikke kan lave seated mili.

](./images/smilies/eusa_wall.gif)

danuas skrev:
1. Military press er en forkert øvelse, man skal stå op og gøre det......hm jeg troede den var rimlig anerkendt, fair nok vi skal nok stå op!
2. Pull ups, altså løfte sig op i en ribbe må han ikke i en alder af 17, det kan hans albuer ikke klare.......okay må børn heller ikke klatre i træer?
3. Squats må han max tage 60kg. Først om et år kan han tage mere....
4. Alle øvelser skal blandet, ikke noget med Mandag: Skuldre og bryst, onsdag: ben, Fredag: arme og ryg......hvorfor ikke?
5. Front squats er der ikke noget som hedder.

danuas skrev:Jeg har altid været glad for fitness træning siden jeg var 16 år. Dengang jeg startede var jeg en spinkle slapsvans men jeg tog mig sammen og trænede en masse. Idag er jeg i god form, kan bænke 120kg, squat på 140kg osv, så ikke helt dårligt.
Jeg har taget et fitness og ernærings kursus, og træner forsat 3-4 gange om ugen. Idag er jeg 26, så i ca 10 år har jeg været aktiv og forbedret mig selv uden skader.
PT bor jeg i Portugal hvor jeg mødte min kæreste bla bla osv
Hun har en bror på 17 år, en høj spinkle gut som ingen venner har, er dårlig i skolen, ingen selvtilid og som går rundt og keder sig.
Jeg kunne dog fornemme på ham at han stadig var en inteligent gut som blot manglede et skub igang.
Jeg tilbød at træne ham 3 gange om ugen og lovede ham forbedring på omkring 3 måneder.
Der er nu gået ca 2 måneder. Hans bænkpress er gået fra 20 kg til 30kg og hans squats er nu på 50kg! Ikke så dårligt synes jeg.
Men jeg har et problem, der er en træner i fitness centeret som intet har at lave og han kommer konstant of forstyre mit program.
Træneren er skammen en erfaren gut som har trænet vægtløftere i frankrig osv osv. Han kommer må da gerne komme med forslag men han gør sit for at begrænse træningen.
For eksemple:
1. Military press er en forkert øvelse, man skal stå op og gøre det......hm jeg troede den var rimlig anerkendt, fair nok vi skal nok stå op!
2. Pull ups, altså løfte sig op i en ribbe må han ikke i en alder af 17, det kan hans albuer ikke klare.......okay må børn heller ikke klatre i træer?
3. Squats må han max tage 60kg. Først om et år kan han tage mere....
4. Alle øvelser skal blandet, ikke noget med Mandag: Skuldre og bryst, onsdag: ben, Fredag: arme og ryg......hvorfor ikke?
5. Front squats er der ikke noget som hedder.
Min kærestes bror er i forbedring og det går fremad med ham, han bliver stærkere og man kan se det på ham. Hans selvtilid lysner og han tænker nu på fremtiden osv osv
Jeg sætter mig tit op imod træneren fordi jeg synes hans tankegang er for gammeldags og at det går forlangsomt. Hvis vi fuldte hans program ville min kærestes bror kede sig og stoppe, især fordi han ikke føler der er fremgang nok.
Er det mig som er galt på den eller hvad?

Peter Olsen skrev:Hvis den gamle Vl træner har trænet VL-elite i frankrig ville jeg nok ikke afvise at lytte mere til ham, end en der har været 10 år om at squatte 140 kg. Der kan jo være begrundede årsager til at manden siger som han gør

Peter Olsen skrev:Hvis den gamle Vl træner har trænet VL-elite i frankrig ville jeg nok ikke afvise at lytte mere til ham, end en der har været 10 år om at squatte 140 kg. Der kan jo være begrundede årsager til at manden siger som han gør.

lykkestrup skrev:Peter Olsen skrev:Hvis den gamle Vl træner har trænet VL-elite i frankrig ville jeg nok ikke afvise at lytte mere til ham, end en der har været 10 år om at squatte 140 kg. Der kan jo være begrundede årsager til at manden siger som han gør.
Der står heller intet sted at det er elite-vl'ere han har trænet, og tvivler meget på at han er vl træner hvis han ikke kender front squat... Ja det er skod kun at squatte 140 kg. efter 10 år, men topic starter skriver heller ingen steder han har den hellige gral? Han skriver jo netop herinde for at høre om han skal lytte mere til "vl-træneren", selvom han er skeptisk.
Jeg skal dog heller ikke udelukke at han måske har set at knægtens squat er lort, at hans pullups også er lort osv. men ud fra hvad der bliver beskrevet, er han vist lidt gammeldags/dårlig træner med alt den fokusering på alder i stedet for forberedelses niveau, og mere en irritation end egentlig hjælp, da det jo ikke løser et dårligt squat bare at sige det må han først når han er 20 år.

Det iritere mig når han bagefter snakker med min Kærestes bror og siger at jeg er incompetent og ikke ved noget om træning. Det er sgu da noget svineri!

jensagv skrev:Det iritere mig når han bagefter snakker med min Kærestes bror og siger at jeg er incompetent og ikke ved noget om træning. Det er sgu da noget svineri!
Hvis han siger det, så skal du bede ham om aldrig mere at tale til hverken dig eller din 17 årige træningsmakker.
Problemer er, at du åbenbart er opvokset i flinkeskolen og ikke kan finde ud af at sige fra. Hvis ikke din grænse er nået her, så har du ingen grænse. Så kan man behandle dig som lort, bruge dig som gulvmåtte og kneppe dig kæreste for øjnene af dig, alt imens du finder dig i det og undskylder. Begynd at opføre dig som en mand. NU.
P.s. Kan pullups virkelig give albueskader?

Peter Olsen skrev:Hvis den gamle Vl træner har trænet VL-elite i frankrig ville jeg nok ikke afvise at lytte mere til ham, end en der har været 10 år om at squatte 140 kg. Der kan jo være begrundede årsager til at manden siger som han gør.

Legend skrev:Fra 20->40 kg i bænk? Sådan!
Du må have styr på dit shit.
Vil du lave et program så jeg kan fordoble min bænk på halvanden måned?

RuneB skrev:jeg tror ikke helt på han er vægtløft træner. Folk roder altid rundt i de rigtige udtryk. Hvis han var ville han have kritiseret jeres squats til døde.

Boris Eleiko skrev:Træner i tre gange i ugen, har VL træneren ret, så er fullbody det bedste.

Boris Eleiko skrev:Boris Eleiko skrev:Træner i tre gange i ugen, har VL træneren ret, så er fullbody det bedste.

danuas skrev:....Jeg forholder mig til de konstruktive indlæg
Men lad mig sige en ting. Jeg er naturligvis ikke gud indenfor trænings verden, jeg ved ikke alt, jeg kan ikke alt.
Dog vil jeg da gerne påstå jeg har rimlig viden inden for træning.
Mit program er sikkert ikke perfect osv jeg gu fanden gør jeg da en forskel! En hver kan stikke en begynder et trænings program i hånden og sige "god træning"
Det der betyder noget er at jeg er der hver gang og hjælper ham med teknik, rådgivining og motivering. VL træneren må da gerne rådgive til en vis grad men han kommer aldrig til at dedikere sig så meget som jeg har. Han vil jo ikke følge rundt efter ham og være der når min makker tager sit sidste tunge løft.
Det meste af tiden sidder han ved sit skrivebord. Tror måske mest han keder sig og ikke bryder sig om andre "eksperter" som forføre sig i hans kongedømme.
Rådgiving er fint men han vil lave helt om på programmet.
Nu får jeg hans program idag eller imorgen så kan jeg poste det her.RuneB skrev:jeg tror ikke helt på han er vægtløft træner. Folk roder altid rundt i de rigtige udtryk. Hvis han var ville han have kritiseret jeres squats til døde.
Jeg er overbevist om at han hader boldybuilding. Han er mere til olympisk løftning. Det vil sige Jerk & Clean, Snatch osv. Det er hans store interesse.
Lad mig allerede sig nu at det IKKE er noget for min makker. Han vil helst se forandringer, større muskler.
Og det går den rigtige vej stille og roligt, det kan jeg selv se. Klart han bliver næppe den næste Ronnie men nu har han da overarme i stedet for håndled op til skuldrende og fulgebryst.
IGEN lad mig fortælle hvorfor jeg er på det her forum. Jeg er ikke ekspert, jeg søger blot rådgivning inden afviser VL træneren fuldstændig. Er det så forkert af mig?![]()
PS: Stangen ved bænk vejer måske 10-20kg men jeg kan ikke se det. Synes den virker rimlig let. Vi laver ikke deadlife, han er for høj og ranglet til jeg synes det er end god ide.

danuas skrev:....Jeg forholder mig til de konstruktive indlæg
Men lad mig sige en ting. Jeg er naturligvis ikke gud indenfor trænings verden, jeg ved ikke alt, jeg kan ikke alt.
Dog vil jeg da gerne påstå jeg har rimlig viden inden for træning.
Mit program er sikkert ikke perfect osv jeg gu fanden gør jeg da en forskel! En hver kan stikke en begynder et trænings program i hånden og sige "god træning"
Det der betyder noget er at jeg er der hver gang og hjælper ham med teknik, rådgivining og motivering. VL træneren må da gerne rådgive til en vis grad men han kommer aldrig til at dedikere sig så meget som jeg har. Han vil jo ikke følge rundt efter ham og være der når min makker tager sit sidste tunge løft.
Det meste af tiden sidder han ved sit skrivebord. Tror måske mest han keder sig og ikke bryder sig om andre "eksperter" som forføre sig i hans kongedømme.
Rådgiving er fint men han vil lave helt om på programmet.
Nu får jeg hans program idag eller imorgen så kan jeg poste det her.RuneB skrev:jeg tror ikke helt på han er vægtløft træner. Folk roder altid rundt i de rigtige udtryk. Hvis han var ville han have kritiseret jeres squats til døde.
Jeg er overbevist om at han hader boldybuilding. Han er mere til olympisk løftning. Det vil sige Jerk & Clean, Snatch osv. Det er hans store interesse.
Lad mig allerede sig nu at det IKKE er noget for min makker. Han vil helst se forandringer, større muskler.
Og det går den rigtige vej stille og roligt, det kan jeg selv se. Klart han bliver næppe den næste Ronnie men nu har han da overarme i stedet for håndled op til skuldrende og fulgebryst.
IGEN lad mig fortælle hvorfor jeg er på det her forum. Jeg er ikke ekspert, jeg søger blot rådgivning inden afviser VL træneren fuldstændig. Er det så forkert af mig?![]()
PS: Stangen ved bænk vejer måske 10-20kg men jeg kan ikke se det. Synes den virker rimlig let. Vi laver ikke deadlife, han er for høj og ranglet til jeg synes det er end god ide.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster