Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1318
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1316

Følg bodybuilding.dk på

Handsker eller ej?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg ved ikke hvor jeg skal ligge det her emne?

Jeg synes altid man hører at det er dårligt med handsker, og jeg har ikke gidet at købe nogen, også fordi jeg synes det ser lidt fjollet ud :-k . Men kan man undgå at få hård hud i hænderne, hvis man ikke bruger handsker. Synes mine hænder er ved at blive lidt trælse indeni.

Hvad for nogle handsker er gode, hvis nu man (jeg) skal have nogen?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: Fitness World Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg bruger kun handsker for at styrte mit håndled men jeg bruger
http://www.bodyman.dk/shop/schiek-model-425-14512p.html

Det er dem jeg vil anbefale hvis du skulle have nogen :P

Styrkeliste
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Ingen kostplan

Køb nogle wristwraps og drop handskerne.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Logbog: Vis logbog

Kan personligt godt lide at variere mellem brug af handsker og bare hænder. Træner primært med bare hænder, men efter nogle uger uden, får jeg alt for meget hård hud på hænderne så det er direkte irriterende. Har nok stadig for meget (pikhud) på hænderne, men ser frem til den dag hvor jeg helt kan slippe for at bruge handsker, da jeg alt andet lige synes jeg har bedre kontakt til vægten med bare hænder.
Mine handsker er blot nogle billige nogen fra en random sportsbutik men de beskytter nu stadig mine hænder når det er nødvendigt.

Reputation point: 5

Bruger nogle billige grip pads Fra bodyman når der løftes til.
Det øger desuden diameteren på stangen en smule. Godt til mine store hænder :D

Geografisk sted: Aalborg

jeg bruger altid handsker får jeg får hård hund under fingern og når det har sidet længe nok begynder det at gøre ondt under træning handsker hjælper så på det jeg anbefaler hansker :)
Brugeravatar

livebig55 skrev:jeg bruger altid handsker får jeg får hård hund under fingern og når det har sidet længe nok begynder det at gøre ondt under træning handsker hjælper så på det jeg anbefaler hansker :)

Eller også kunne man træne uden handsker, og nå det stadie hvor det ikke gør "ondt". Du har dårligere kontakt med stangen når du bruger handsker, og det bliver sværere at klemme om stangen. Jeg anbefaler at droppe handskerne. OP er, såvidt jeg ved, en pige, og derfor kan det godt have relevans, da jeg, personligt, ikke mener at det er en feminin ting med hård hud på hænderne. Men det er min holdning.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

SienZ skrev:
livebig55 skrev:jeg bruger altid handsker får jeg får hård hund under fingern og når det har sidet længe nok begynder det at gøre ondt under træning handsker hjælper så på det jeg anbefaler hansker :)

Eller også kunne man træne uden handsker, og nå det stadie hvor det ikke gør "ondt". Du har dårligere kontakt med stangen når du bruger handsker, og det bliver sværere at klemme om stangen. Jeg anbefaler at droppe handskerne. OP er, såvidt jeg ved, en pige, og derfor kan det godt have relevans, da jeg, personligt, ikke mener at det er en feminin ting med hård hud på hænderne. Men det er min holdning.

ja jeg ka godt mærke det f,eks i db shoulder press er bedre uden men når jeg ik bruger handsker første 1-2 er det fint men så 3-4 kommer det til at gøre så ondt jeg ik ka holde om stangen og så falder det af og om igen
Brugeravatar

Handsker er som puder under stangen ved squat. Du mister føling med det du laver, og det virker mildest talt ikke maskulint at forsøge at undgå den lille smerte der er i en tilvænningsperiode.

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 210.00

JOR skrev:Handsker er som puder under stangen ved squat. Du mister føling med det du laver, og det virker mildest talt ikke maskulint at forsøge at undgå den lille smerte der er i en tilvænningsperiode.

det ik bare en tilvænningsperiode har prøvet i lang tid uden
Brugeravatar

livebig55 skrev:
JOR skrev:Handsker er som puder under stangen ved squat. Du mister føling med det du laver, og det virker mildest talt ikke maskulint at forsøge at undgå den lille smerte der er i en tilvænningsperiode.

Så kunne du evt prøve at holde det hårde hud nede, så der ikke kommer en 'pude' der gør ondt når den ryger af. jeg har selv en skraber til hård hud under fødderne jeg bruger. Det du skal undgå er jo netop at de puder/blister af hård hud, også er der ingen problem.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Boris Eleiko skrev:
livebig55 skrev:

Så kunne du evt prøve at holde det hårde hud nede, så der ikke kommer en 'pude' der gør ondt når den ryger af. jeg har selv en skraber til hård hud under fødderne jeg bruger. Det du skal undgå er jo netop at de puder/blister af hård hud, også er der ingen problem.

+1

Prøv evt. med en fodfil til den hårde hud. Hvis du bruger den efter badet ryger det nemt af.
Brugeravatar

udover at file hænderne når man er i bad, så kan jeg anbefale kaffegrums, bare gnid hænderne med kaffegrums det virker godt :)

Handsker er altså bare ikke swag
Brugeravatar

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 180.00

Hansker = Gay

Geografisk sted: København - Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 185.00

bare få en eller anden til at spark dig over skinnebenet, så opdager du ikke det går ondt på dine små hænder når du løfter..

ps: trollo lol lo lo!!!!!!!!!!!!!!!!1111oneone!!!!111

OT: Jeg syntes det er op til dig selv om du vælger handsker eller ej.. men personligt kan jeg ikke lide at træne med dem, da de kun gør mit greb dårligere... hvis du skal ha noget for at styrke grebet så brug straps i stedet for som er lavet til formålet.. men med hensyn til de små hårde puder som vi alle får af at løfte vægte.. der gør jeg det at jeg ca. en gang om ugen i forbindelse med et bad, så sætter jeg efterfølgende lige hænderne i blød i en 5 minutters tid, med lidt sæbe i.. så svulker hænderne helt op, og huden bliver løst.. så kan du pille puderne af, og efterfølgende lige bruge en fil til det sidste... og så en gang helosan på hænderne bagefter, så er hænderne så gode som ny..
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Hvis jeg var dig, så havde jeg købt et par Grip pads fra bodylab. De koster 19 kr, og så giver det et rigtig godt greb på stængerne, jeg synes helt klart det er den bedste måde, at gøre det på :-)

http://www.bodylab.dk/shop/grip-pads-et-244p.html

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

jeg kan kun varmt anbefale at bruge handsker. at sige handsker er gay og alt andet end maskulint, er jo bare en mental omgang penis enlargement, lad da bare folk om det. der er også forskel på at bruge det på diverse øvelser, og så rende rundt med handsker fra første til sidste sæt i sit træningspas. brug handsker til det øvelser du finder det nødvendigt :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Jeg har brugt dem her Elite Gloves m/håndledsstøtte i en md nu og er ret så glad for dem da de er lavet i en god kraftig solid kvalitet og har en solid håndledsstøtte.

Kan klart anbefale dem :)

http://www.bodyman.dk/shop/elite-gloves-m-7280p.html
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online