Er lige startet med styrketræning og har trænet i 2-3 uger nu i lidt forskellige maskiner.
I forgårs havde jeg 1 time med instruktør, der skulle hjælpe mig i gang, men er bare en smule mere forvirret end før.
Hele formålet for mig med styrketræning er at få noget masse på, er en lille splejs på 68kg og vitsen om jeg har været i Italien? fordi der tænger spagetti ud af bukser og T-shirt passer ret godt på mig
Jeg har læst så meget jeg kunne på nettet og har fået godt styr på kosten med ca. 175-200g protein om dagen og læst meget om basis øvelser, hvor jeg træner alle de store muskel grupper og gerne flere muskler med én øvelse.
Mit mål er at træne 3 gange om ugen og så vidt jeg kan læse så vil det bedste være at køre et full body program alle 3 dage. Hver træning skal ikke tage mere end 45-60min og skal helst ikke være alt for kompliceret. Er ret sikker på at hvis jeg holder det ok simpel i starten og ikke gaber over mere end jeg kan klare, så er der større chance for at kommer godt i gang og bliver bidt af sporten, frem for at køre træt i det hele efter 2 måneder.
Så kort:
3x træning om ugen,
Ca. 45-60min pr. træning
Hver træning skal være full body
Det program instruktøren fik sat til mig lyder sådan her:
Seated Leg Press 3x12 maskine (er vel det samme som Squat, bare i maskine?)
Leg Curl 3x12 maskine
Leg Extension 3x12 maskine
Abdominal Crunch 3x12 maskine
Front Pulldown 3x12 kabel træk
Low Row 3x12 kabel træk
Død Løft 3x12
Bænkpress/skrå bænk 3x12 (skifter imellem alm. og skrå hver anden træning)
Grunden til at jeg har en del øvelser i maskine til ben, er at jeg rev mit korsbånd over for 3 år siden og dette vil jeg gerne træne lidt op igen.
Hvordan er dette program at starte op på?
Syntes jo at jeg kommer hele kroppen rundt, men kan også se at der mangler nogle af de øvelser jeg ser i mange andre programmer, som Military press og Dips, men da jeg er helt grøn ved jeg ikke om de bare er blevet erstattet af andre øvelser i mit program der gør det samme.
Hvis i har rettelser vil jeg gerne at det ikke ender med flere øvelser, da jeg allerede syntes der er mange i det her program og som skrevet har jeg kun 45-60min. Også at evt. kritik er begrundet og ikke bare "maskiner sucks"

Ser frem til at høre fra jer.
På forhånd tak.

og så arbejde mig op med 2,5kg mere for hver træning. Lige nu kan jeg klare 3x8 med 30kg i Bænkpress hehe, så 3 gange træning og jeg er allerede der oppe, frygter så bare om jeg kan blive ved med at smide 2,5kg på hver gang.
Der går jo over 5 uger før du rammer 60kg i squatten. Og du kan jo altid "deloade" undervejs som de foreskriver