karlsen87 skrev:Jeg syntes efterhånden det er standard at man ser forvirrede unge mennesker løfte vægte på de mest tåbelige måder.
Jeg har som hovedregel bestemt mig for ikke at blande mig i deres træning, men når deres udførsel af diverse løft ligefrem ligner en forespørgsel på en skulderskade eller andet god, har jeg meget svært ved ikke at "guide" de små stakler..
Hvordan er jeres syn på dette?
Kender jo selv typen der tror de ved alt om træning og syntes de skal blande sig ved hver given lejlighed. Sidst var der sågar en "instruktør" i FW der spotte mig under et tungt sæt bænk, hvorefter hans kommentar var: "Hvis du sænker stangen hurtigere, er jeg sikker på du kan tager flere gentagelser" ! Mener selv at jeg med seks års træningserfaring, gennemlæsning af diverse træningsartikler og egne bitre erfaringer har en ok grundviden. -med den ydmyghed for øje, at man altid kan blive klogere selvfølgelig

Jeg har det personligt ambivalent med disse situationer,
På den ene side så ser jeg jo helst ikke at folk kommer til skade mens jeg kigger på, så i nogle grelle situationer griber jeg ind.
Men på den anden side har jeg også oplevet at folk stiller sig op og modargumenter meget kraftig fordi bro-science er en så indgroet del af deres træningsfilosofi så rollerne lige pludselig er vendt om. Nu prøver de at belærer mig om et eller andet fuldstændigt sindsygt Bro-bullshit.
Nu har jeg næsten altid kørt full body når jeg træner, og har tit oplevet folk blande sig med argumenter som at det kan man ikke og at split (de kender som regel ikke ordet split), er the way to go.... Det kommer som regel fra utrænet personer som laver en-arms kabel triceps pushdown med skyhøj fedt%, vi snakker 35+, som tror de kan omdanne deres fedt til muskler..... og ben er selvfølgelig no go.
Men ellers har jeg ikke noget imod konstruktiv kritik så længe brother-science ikke blander sig.