Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 836
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 834

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til træningsstakler i FW

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg syntes efterhånden det er standard at man ser forvirrede unge mennesker løfte vægte på de mest tåbelige måder. ](*,)
Jeg har som hovedregel bestemt mig for ikke at blande mig i deres træning, men når deres udførsel af diverse løft ligefrem ligner en forespørgsel på en skulderskade eller andet god, har jeg meget svært ved ikke at "guide" de små stakler..

Hvordan er jeres syn på dette?

Kender jo selv typen der tror de ved alt om træning og syntes de skal blande sig ved hver given lejlighed. Sidst var der sågar en "instruktør" i FW der spotte mig under et tungt sæt bænk, hvorefter hans kommentar var: "Hvis du sænker stangen hurtigere, er jeg sikker på du kan tager flere gentagelser" ! Mener selv at jeg med seks års træningserfaring, gennemlæsning af diverse træningsartikler og egne bitre erfaringer har en ok grundviden. -med den ydmyghed for øje, at man altid kan blive klogere selvfølgelig :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 202.50

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

karlsen87 skrev:Jeg syntes efterhånden det er standard at man ser forvirrede unge mennesker løfte vægte på de mest tåbelige måder. ](*,)
Jeg har som hovedregel bestemt mig for ikke at blande mig i deres træning, men når deres udførsel af diverse løft ligefrem ligner en forespørgsel på en skulderskade eller andet god, har jeg meget svært ved ikke at "guide" de små stakler..

Kender jo selv typen der tror de ved alt om træning og syntes de skal blande sig ved hver given lejlighed. Sidst var der sågar en "instruktør" i FW der spotte mig under et tungt sæt bænk, hvorefter hans kommentar var: "Hvis du sænker stangen hurtigere, er jeg sikker på du kan tager flere gentagelser" ! Mener selv at jeg med seks års træningserfaring, gennemlæsning af diverse træningsartikler og egne bitre erfaringer har en ok grundviden. -med den ydmyghed for øje, at man altid kan blive klogere selvfølgelig :)

Nu er jeg kun 16 år med et års træning erfaring, så jeg synes ikke at jeg kan rette på folk, selvom at jeg kan se de laver tydelige fejl især under dødløft og squat. Der er stor set ingen i mit center som mestre de to øvelser.

Dem som er ældre end mig, de ville nok også bare tænke, hvad snakker han om, jeg er ældre end ham så jeg ved bedre.

Reputation point: 35

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

karlsen87 skrev:Jeg syntes efterhånden det er standard at man ser forvirrede unge mennesker løfte vægte på de mest tåbelige måder. ](*,)

Jeg har det personligt ambivalent med disse situationer,
På den ene side så ser jeg jo helst ikke at folk kommer til skade mens jeg kigger på, så i nogle grelle situationer griber jeg ind.
Men på den anden side har jeg også oplevet at folk stiller sig op og modargumenter meget kraftig fordi bro-science er en så indgroet del af deres træningsfilosofi så rollerne lige pludselig er vendt om. Nu prøver de at belærer mig om et eller andet fuldstændigt sindsygt Bro-bullshit.

Nu har jeg næsten altid kørt full body når jeg træner, og har tit oplevet folk blande sig med argumenter som at det kan man ikke og at split (de kender som regel ikke ordet split), er the way to go.... Det kommer som regel fra utrænet personer som laver en-arms kabel triceps pushdown med skyhøj fedt%, vi snakker 35+, som tror de kan omdanne deres fedt til muskler..... og ben er selvfølgelig no go.

Men ellers har jeg ikke noget imod konstruktiv kritik så længe brother-science ikke blander sig.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Jeg har samme problem, men blander mig stort set aldrig, medmindre det er noget farligt de har gang i.
Så f.eks en i dag lave den mærkeligste udførsel af squats i smith-stativet, men valgte alligevel bare at holde min kæft.

Det er også meget irriterende at instruktørene ikke er bedre. En af dem var i gang med at vise et par ældre kvinder rundt for et par uger siden, og den ene af dem siger at det gør ondt i skulderen, og han siger bare prøv med mindre kilo, i stedet for at sige til hende at hun rent faktisk gjorde øvelsen helt forkert!
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Jeg kender følelsen alt for godt! Ikke bare det med at nogle mennesker kører en øvelse lidt anderledes, det er hvad det er, men mere det når personen nærmest skader sig selv! Tror nok jeg plejer at bide mig i læben og holde min kæft:D Men jeg griber nok ind den dag Jens på 15år med en kropsvægt på 50 udfordrer skæbnen med en 100+ kg stang i bænk:) det ville jo ikke være et kønt syn for nogen..

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 200.00

HvorFor ikke bare hjælpe hinanden. Det kan da ikke være så svært. Tror de fleste faktisk synes det er rart folk kommer med fif. Man kan jo bare sige det en ordentlig måde.

Så hvis man ser en have svært ved sine løft og han træner alene, så går I ikke over og spotter vedkommende fordi I ikke "tør" eller er det fordi man er nervøs for hvad folk tænker om en. Det er dagligt jeg spotter folk i mit center og får altid et tak, eller også siger vedkommende selv det ikke er nødvendigt.

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

karlsen87 skrev: Kender jo selv typen der tror de ved alt om træning og syntes de skal blande sig ved hver given lejlighed. Sidst var der sågar en "instruktør" i FW der spotte mig under et tungt sæt bænk, hvorefter hans kommentar var: "Hvis du sænker stangen hurtigere, er jeg sikker på du kan tager flere gentagelser" ! Mener selv at jeg med seks års træningserfaring, gennemlæsning af diverse træningsartikler og egne bitre erfaringer har en ok grundviden. -med den ydmyghed for øje, at man altid kan blive klogere selvfølgelig :)

Uden jeg har set dig bænkpresse. men du siger selv du har mange års erfaring og du synes det er tåbeligt at
ham FW instruktøren kommer med en kommentar om den eccentriske fase af din bænkpresse
men manden kunne have fuldstændig ret, du kunne sikkert lave flere gentagelser hvis du altså du var lidt hurtigere i den eccentriske fase men igen jeg har ikke set din bænkpress. men til pointen, du tager ikke imod et råd fordi ham der kommer med råden er en "instruktør i FW" fordi du selv synes at du har læst nok artikler på bodybuilding eller T-nation og så er du lige pludselig en teknisk vidunder i bænkpress og gider ikke høre på noget kritik.

Så kommer spørgsmålet hvorfor skulle nogen personer der måske laver en øvelse forkert høre efter hvad en Random fyr i deres center synes om deres form?

Træner her: The Gym

CoolUsername skrev:
karlsen87 skrev: Kender jo selv typen der tror de ved alt om træning og syntes de skal blande sig ved hver given lejlighed. Sidst var der sågar en "instruktør" i FW der spotte mig under et tungt sæt bænk, hvorefter hans kommentar var: "Hvis du sænker stangen hurtigere, er jeg sikker på du kan tager flere gentagelser" ! Mener selv at jeg med seks års træningserfaring, gennemlæsning af diverse træningsartikler og egne bitre erfaringer har en ok grundviden. -med den ydmyghed for øje, at man altid kan blive klogere selvfølgelig :)

Uden jeg har set dig bænkpresse. men du siger selv du har mange års erfaring og du synes det er tåbeligt at
ham FW instruktøren kommer med en kommentar om den eccentriske fase af din bænkpresse
men manden kunne have fuldstændig ret, du kunne sikkert lave flere gentagelser hvis du altså du var lidt hurtigere i den eccentriske fase men igen jeg har ikke set din bænkpress. men til pointen, du tager ikke imod et råd fordi ham der kommer med råden er en "instruktør i FW" fordi du selv synes at du har læst nok artikler på bodybuilding eller T-nation og så er du lige pludselig en teknisk vidunder i bænkpress og gider ikke høre på noget kritik.

Så kommer spørgsmålet hvorfor skulle nogen personer der måske laver en øvelse forkert høre efter hvad en Random fyr i deres center synes om deres form?

Hvis du vil tage mange gentagelser, skal øvelsen udføres hurtig, med så lidt udmattelse af musklerne som muligt. Dette opnås nemmest ved ikke at bruge al kraften i den eccentriske fase. På den anden side, kunne det jo være du søgte maksimal muskelaktivering og fibernedbrydning, hvor man typisk holder igen. Men det var jo ikke det som instruktøren snakkede om, derfor har han nok ret i sin hypotese.

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

men til pointen, du tager ikke imod et råd fordi ham der kommer med råden er en "instruktør i FW" fordi du selv synes at du har læst nok artikler på bodybuilding eller T-nation og så er du lige pludselig en teknisk vidunder i bænkpress og gider ikke høre på noget kritik.

Grunden til at jeg vil tillade mig at kalde hans råd tåbeligt er ikke at han er instruktør i FW, men fordi rådet er direkte forkert! Vi er helt enige om at hastigheden på den eccentriske fase kan justeres alt efter hvad man ønsker at ligge sit fokus på under sin udførsel. Men øvelsen bør under alle omstændigheder udføres kontrolleret. Det den "kompetente" instruktør her foreslår mig, er at jeg nærmest bruger min brystkasse som hjælpemiddel under min udførsel, og bouncer stangen på førnævnte. Jeg mener ikke at det er til diskussion om hvorvidt dette er et mindre heldigt råd! Ellers er vi vist ude i "bro-sience" og så er fornuftig argumentation allerede her, en udelukket mulighed.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 202.50

Grunden til at jeg vil tillade mig at kalde hans råd tåbeligt er ikke at han er instruktør i FW, men fordi rådet er direkte forkert! Vi er helt enige om at hastigheden på den eccentriske fase kan justeres alt efter hvad man ønsker at ligge sit fokus på under sin udførsel. Men øvelsen bør under alle omstændigheder udføres kontrolleret. Det den "kompetente" instruktør her foreslår mig, er at jeg nærmest bruger min brystkasse som hjælpemiddel under min udførsel, og bouncer stangen på førnævnte. Jeg mener ikke at det er til diskussion om hvorvidt dette er et mindre heldigt råd! Ellers er vi vist ude i "bro-sience" og så er fornuftig argumentation allerede her, en udelukket mulighed.[/quote]

+1

kan kun give dig ret i det du siger siger;)
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

karlsen87 skrev:
men til pointen, du tager ikke imod et råd fordi ham der kommer med råden er en "instruktør i FW" fordi du selv synes at du har læst nok artikler på bodybuilding eller T-nation og så er du lige pludselig en teknisk vidunder i bænkpress og gider ikke høre på noget kritik.

Grunden til at jeg vil tillade mig at kalde hans råd tåbeligt er ikke at han er instruktør i FW, men fordi rådet er direkte forkert! Vi er helt enige om at hastigheden på den eccentriske fase kan justeres alt efter hvad man ønsker at ligge sit fokus på under sin udførsel. Men øvelsen bør under alle omstændigheder udføres kontrolleret. Det den "kompetente" instruktør her foreslår mig, er at jeg nærmest bruger min brystkasse som hjælpemiddel under min udførsel, og bouncer stangen på førnævnte. Jeg mener ikke at det er til diskussion om hvorvidt dette er et mindre heldigt råd! Ellers er vi vist ude i "bro-sience" og så er fornuftig argumentation allerede her, en udelukket mulighed.

Nu har jeg læst dit første indlæg igen og der nævner du overhoved ikke at han foreslår at du skal bouncer eller mener du skulle tage nogen sandaler, hawaii shorts og en G-string på mens du Bænkpresser men du skriver blot at han siger til dig at "Hvis du sænker stangen hurtigere, er jeg sikker på du kan tager flere gentagelser" og det er nok ikke det dummeste råd jeg nogensinde har hørt medmindre han sagde at du også skulle prøve at bænkpresse med en hånd mens du laver cabelflyes med den anden.

Træner her: The Gym

Jeg synes, man skal hjælpe andre, hvis man rent faktisk er i stand til at hjælpe. At man har læst på BB.dk nogle måneder giver ikke én denne kvalitet.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster