Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jmt skrev:Så længe hun ikke planlægger at stikke af fra dig sker der vel intet i at hun skylder dig 17.000. Og hvad så hvis du fik dem? Ville du så spendere dem på en lækker rejse, når du/I i forvejen har en gæld på +100k?
Hvis jeg stod i samme situation ville jeg finde ud af en ordning hvor hun betaler 500-1000 kr. om måneden af sin gæld, og ellers lade mit hovedfokus være hvordan jeg bedst muligt kan betale min egen gæld, ikke om hvor god en sommerferie jeg får. Jo hurtigere du bliver gældsfri, desto federe bliver det fremover.
Hvad skal I i øvrigt med en bil? Man får det indtryk at I bare smider om jer med penge.

Storfod skrev:Hvis din kæreste er lækker, så meld jer til luksusfælden..
Men kun hvis hun er lækker

thaden skrev:Jeg tror ikke det her handler om penge, men mere om forskellen der er i jeres forhold.
Love is unconditionally eller hvordan det siges, men det skal da ikke være på grund af det økonomiske i skal være sammen, men fordi i vil hinanden. Skru ned for forbruget, det behøver ikke være 1-2 ugers rejse flere gange om året, eller at knalde 20-30k af på en rejse. Det kan godt gøres meget billigere, og i bund og grund handler det mere om at komme ud, end det gør end at komme langt væk.
Har selv snart knaldet 60k af på et lån her over det sidste år, og jeg har sparet mange steder, men ikke gået på kompromis, nok bare skruet ned. Det er da en ekstrem lækker tanke at tænke på, efter sommer er det slut, og så det store månedlige afdrag, hedder opsparing, og så ser fremtiden lysere ud!
Lav en aftale med hinanden, det er mega øv at snakke økonomi, men det er en kæmpe lettelse når det er gjort.

awesome skrev:Storfod skrev:Hvis din kæreste er lækker, så meld jer til luksusfælden..
Har der været nogen lækre med i luksusfælden?
Kan seriøst ikke mindes at jeg har set et eneste afsnit hvor jeg har tænkt "guf!"

Storfod skrev:awesome skrev:Storfod skrev:Hvis din kæreste er lækker, så meld jer til luksusfælden..
Kan seriøst ikke mindes at jeg har set et eneste afsnit hvor jeg har tænkt "guf!"
Jeg mener der har været et par "jeg ku' godt" typer, men ikke nogen rigtig hotte
BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.

ML86 skrev:thaden skrev:Jeg tror ikke det her handler om penge, men mere om forskellen der er i jeres forhold.
Love is unconditionally eller hvordan det siges, men det skal da ikke være på grund af det økonomiske i skal være sammen, men fordi i vil hinanden. Skru ned for forbruget, det behøver ikke være 1-2 ugers rejse flere gange om året, eller at knalde 20-30k af på en rejse. Det kan godt gøres meget billigere, og i bund og grund handler det mere om at komme ud, end det gør end at komme langt væk.
Har selv snart knaldet 60k af på et lån her over det sidste år, og jeg har sparet mange steder, men ikke gået på kompromis, nok bare skruet ned. Det er da en ekstrem lækker tanke at tænke på, efter sommer er det slut, og så det store månedlige afdrag, hedder opsparing, og så ser fremtiden lysere ud!
Lav en aftale med hinanden, det er mega øv at snakke økonomi, men det er en kæmpe lettelse når det er gjort.
Godt svar.
Det er nemlig godt træls at tale økonomi - og det stresser.
En faktor er også, at jeg ikke kender til alle hendes udgifter, og hun har uåbne breve liggende rundt omkring.
Der skal tales igennem om det på et tidspunkt.
Og til jer der nævner Luksusfælden - det er klart en joke der bruges jævnligt herhjemme - og vi ville nok være det første nogenlunde normale par der deltog i det skidt.

Metapod skrev:Til TS du har ikke brug for en bil når man har 100 k i gæld skal man tage 3 timer offentlig transport med i købet

Metapod skrev:Storfod skrev:awesome skrev:Storfod skrev:Hvis din kæreste er lækker, så meld jer til luksusfælden..
Jeg mener der har været et par "jeg ku' godt" typer, men ikke nogen rigtig hotte
Ser i seriøst det lort? har i ikke andet, at lave?
Til TS du har ikke brug for en bil når man har 100 k i gæld skal man tage 3 timer offentlig transport med i købet

JRHEDER skrev:Metapod skrev:Til TS du har ikke brug for en bil når man har 100 k i gæld skal man tage 3 timer offentlig transport med i købet
Har du slået autopiloten til?
Manden har et job med en løn på godt 20k udbetalt - en bil gør ham mere fleksibel ift. sin arbejdsplads, og giver mulighed for at han kan tage flere lønnet arbejdstimer, timer der ellers bliver brugt i bus eller tog.
BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.

Metapod skrev:JRHEDER skrev:Metapod skrev:Til TS du har ikke brug for en bil når man har 100 k i gæld skal man tage 3 timer offentlig transport med i købet
Har du slået autopiloten til?
Manden har et job med en løn på godt 20k udbetalt - en bil gør ham mere fleksibel ift. sin arbejdsplads, og giver mulighed for at han kan tage flere lønnet arbejdstimer, timer der ellers bliver brugt i bus eller tog.
Nah bro I am sweet...
Men det er ikke det hvad han skriver han vil bruge bilen til, at tage i sommerhus og spare transport tid er det hvad han nævner.
Min arbejdsplads er placeret midt i ingenting, hvilket resulterer i en transporttid på 3 timer dagligt med offentligt. Så jeg bruger bilen til job.

VPN skrev:180k i gæld efter et studie? ?
Medmindre det er pilot, så forstår jeg ikke.
Jeg har læst i 6 år, og jeg mangler INGEN ting (får hverken hjælp af forældre eller andet).. har desuden en kæreste på SU samt en datter..
Forstår ikke man kan skylde så mange penge.. kan kun sige det er dit eget problem og du burde stramme ballerne og mande dig op.
Hold ferie sammen med din kæreste i hjemmet..
Bed din kæreste om at tage et bedre studiejob... så hun kan tjene 5-6k ekstra om mdr. i stedet for at babysitte for sølle 1000 kr.
Jeg tjener omkring 13k udbetalt som studerene.. Burde være muligt at tjene mere for din kæreste.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster