Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvad der gør programmer, som StrongLifts 5x5, Starting Strength og B2B til det optimale for nybegynder?
Jeg har nemlig gøglet rundt i centret de sidste mange år, hvor jeg har kørt både 3-split og 5-split uden resultater der har været nævneværdige i forhold til tiden jeg har brugt. Og derfor overvejer jeg nu især StrongLifts 5x5, hvor at resultater skulle komme med det samme, hvis man selvfølgelig følger programmet og endda uden at man skal bruge flere timer i centret hver dag.
Dog er jeg da lidt skeptisk for, at man med så kort tid (mener Mehdi fra StrongLift siger han bruger 30 min på 1 træning) kan få så gode resultater, som han fortæller om. Og dog for hvorfor skulle han lyve, da han ikke prøver at sælge noget produkt.
Flere af mine venner og bekendte mener at 5-split er vejen frem, da man kan give muskler mere tæsk (pga. man maks. træne 2 muskelgrupper pr. gang), men dog ser jeg jo ingen af dem bænke 100 kg for gentagelser eller squatte 150 kg.
I kan også give få lidt info om mig selv:
21 år, 173 cm lav og 76,6 kg.
Mine løft er noget lignede ved 5x5: 60 kg i bænkpress og squat, 80 kg i dødløft.
Så er uden tvivl nybegynder hvis man ser på mine løft (og min krop for den sags skyld).
Kosten har jeg styr på og ligger med et overskud på 500 kcal om dagen.
So please enlighten me!

Så drop dit 5 split og kom igang med noget SL..