boust skrev:så har jeg formuleret mig forkert, jeg er uvidende og derfor spørger jeg. For jeg ved jo ikke alt som i trænings guruer som i selv tror i er. og kan blive så flabede over så lidt, i stedet for at hænge ud her. Burde i hænge ud på bodyhouse, da det nok tænker på det samme som jer med alt det testoron i har i blodet. eftersom i kan være sådan over så lille en bagatel.
Samtidigt ødelægger i også lidt forumet, ved at man nok ikke gidder spørge til hjælps en anden gang herinde. For der findes ikke dumme spørgsmål, der findes kun dumme svar.

Såså - Mikkel_baechs svar var forudindtaget og dumt, men lad det nu ikke være repræsentativt for hele boardet. Vi er mange, der hellere end gerne vil hjælpe ;)
I udgangspunktet er din supplementering ikke så problematisk - men husk at det netop er supplementering, og at det kun skal bruges i det omfang, tingene giver mening. Fx giver 100 gram whey om dagen ikke mening, hvis du ellers spiser nok og proteinrigt. Hovedsagen er, at du rammer cirkus 2 gram per kilo kropsvægt; gerne fra varierende kilder, hvoraf whey fint kan være én. Det er forresten heller ikke nødvendigt at være pernitten omkring at sprede indtaget ud over hele dagen.
Jeg kan ikke forstå, at du tager kreatin i pilleform, når du nu allerede smækker en del shakes i skabet. Men 2-5 gram monohydrat om dagen er optimalt, og der er ikke fordele ved andre slags kreatin.
Det andet lyder umiddelbart fint, hvis du forstår, at supplementeringen skal ses som et redskab i forhold til at konstruere en kost, der fungerer i sin helhed. Fx giver det ikke mening at smække fiskeolie i gabet, hvis du i forvejen får godt med fed fisk.
Selv bruger jeg
Whey (en shake nu og da for at holde proteinindtaget højt)
Kreatin (2-5 gram om dagen)
Koffein
Bodylab Bodymin som dagligt vitamin- og mineraltilskud