Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 846
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 844

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken øvelse anbefaler i til bagskulder?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB

Jeg har aldrig trænet bagskulder, og vil fra nu af begynde at træne bagskulder, kan i anbefale en god bagskulder øvelse?

Tak for hjælpen :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 123456.00
- Squat: 786516.00
- Dødløft: 128946.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Brugeravatar

Styrkeliste

Facepulls, Reverse fly,rear delt raise. Det er hvad jeg selv har prøvet, men kører normalt bare facepulls på rygdagen.
Ellers tjek her: http://www.exrx.net/Lists/ExList/Should ... hor1933886.

Håber det kan bruges.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00

Kostplan: Vis kostplan

tak for hjælpen, men nu hvor jeg er begyndt på bagskuldertræning, er det normalt at jeg kan mærke min forskulder, lateral, øvre ryg, og biceps? fordi når jeg træner bagskulder kan jeg også mærke mine forskuldre, sideskulde, øvreryg og biceps.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hmm altså i facepulls kan man i hvert fald også mærke det i øvre ryg, men ellers kan det måske være din teknik der ikke er helt korrekt?

Se evt. den her video: http://maxer.dk/videoer/gode-oevelser-til-bagskulderen

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00

Tusind tak for hjælpen :D
Brugeravatar

Styrkeliste

ilhano skrev:Jeg har aldrig trænet bagskulder, og vil fra nu af begynde at træne bagskulde

Jeg har heller aldrig trænet bagskulder, og jeg har ikke tænkt mig at begynde på det. Hvis du tilrettelægger dine store træk smart, er det som oftest unødvendigt. Tid brugt på facepulls, rev. flyers og lignende gøgl er tid man ikke bruger på at lave rows. O:)
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

dødløft
War against broscience!

Mesomorf. Du er tydeligt uvidende på dette område. Facepulls, træner ikke på samme måde som Rows da rows træner meget rhomboideus, hvor Facepulls tager mere fat i hele trap musklen især trap 3. (Lower trap). Facepulls er en genial øvelse, hvis du som mig har oplevet svage lower traps, og serratus anterior pga. stram pec. minor fra bænk og alt for dominerende rhomboideus fra mange T-bar rows osv. Så du skal ikke sammeligne eller kalde Facepull spild af tid, da den træner stabilitet og styrke i øverste del af ryf som bare fanden.
Pyhaa, det blev noget af en smøre, men syntes bare ikke du skal skrive sådan på et forum, hvor der er mange der har det med at tage alle råd ind, uden at undersøge det.. Im Out.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 60.00

Logbog: Vis logbog

tårnet skrev:Mesomorf. Du er tydeligt uvidende på dette område. Facepulls, træner ikke på samme måde som Rows da rows træner meget rhomboideus, hvor Facepulls tager mere fat i hele trap musklen især trap 3. (Lower trap). Facepulls er en genial øvelse, hvis du som mig har oplevet svage lower traps, og serratus anterior pga. stram pec. minor fra bænk og alt for dominerende rhomboideus fra mange T-bar rows osv. Så du skal ikke sammeligne eller kalde Facepull spild af tid, da den træner stabilitet og styrke i øverste del af ryf som bare fanden.
Pyhaa, det blev noget af en smøre, men syntes bare ikke du skal skrive sådan på et forum, hvor der er mange der har det med at tage alle råd ind, uden at undersøge det.. Im Out.

Lolz. Hvis du er ude af stand til at ramme traps vha rows, så er det nok der du bør sætte ind :wink:
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

tårnet skrev:Mesomorf. Du er tydeligt uvidende på dette område. Facepulls, træner ikke på samme måde som Rows da rows træner meget rhomboideus, hvor Facepulls tager mere fat i hele trap musklen især trap 3. (Lower trap). Facepulls er en genial øvelse, hvis du som mig har oplevet svage lower traps, og serratus anterior pga. stram pec. minor fra bænk og alt for dominerende rhomboideus fra mange T-bar rows osv. Så du skal ikke sammeligne eller kalde Facepull spild af tid, da den træner stabilitet og styrke i øverste del af ryf som bare fanden.

Tror nu egentlig bare han mente at den bagerste del af skulderen rammes rigeligt af standard rows... Men er nu enig, i at Facepulls er en god øvelse at have med i sit program!

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Kommer an på hva slags row, vi snakker. En DB rows på bænk er jo slet ikke optimal for hypertrofi på bagskuldre..

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 60.00

tårnet skrev:Kommer an på hva slags row, vi snakker. En DB rows på bænk er jo slet ikke optimal for hypertrofi på bagskuldre..

selvom nogle øvelser rammer mere specifik visse muskler skaber de nødvendigvis ikke mere styrke eller hypertrofi i den pågældende muskel. Det overordnede load på bagskulderen vil helt sikkert være meget større ved en tung gang dødløft end det nogensinde kan blive ved face pulls, trods face pulls er mere specifik for bagskulderen.
War against broscience!

Facepulls er da ikke en hyperthrophy-minded øvelse?
Dødløft til masse opbygning på bagskuldre? WTF?

Lav du nogen rear laterals, WG rows til brystet eller reverse flies.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:Facepulls er da ikke en hyperthrophy-minded øvelse?
Dødløft til masse opbygning på bagskuldre? WTF?

Lav du nogen rear laterals, WG rows til brystet eller reverse flies.

Rear laterals, WG rows til brystet eller reverse flies? Husk en gang dbol eller lignende så, ligesom de fleste andre der vokser på de øvelser.

Ved tung dødløft vil der være enormt stort tension på bagskulderen. Fortæl mig ikke at du får mere DOMS i bagskulderen af dine latterlige isolations øvelser, end en tung gang dødløft? Prøv det efter.

Kunne egentlig ikke være mere enig i følgende blog-post: http://jasonferruggia.com/rear-delt-training/
War against broscience!

Så DOMS=hyperthrophy?
Sød beskyldning for at krudte den forresten
Jeg får ikke DOMS i bagskulderen af at dødløfte, jeg får DOMS i mine hams og erector af at dødløfte.

Han kan bruge rear laterals og WG rows som supplerende til sit rygtræningsprogram hvis han ønsker at give rear deltz mere tæsk. Og nej, han skal ikke køre bagskuldre isolationsøvelser hvis han træner lave splits som 2 og 3 splits. Men hvis han køre 4 eller 5 split så vil det være fint at supplerer med bagskuldre isolation.

Men ifølge dig er 4 og 5 splits også kun for folk der krudter den? Eller hvad?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Billede
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Bone-14 skrev:Så DOMS=hyperthrophy?
Jeg får ikke DOMS i bagskulderen af at dødløfte, jeg får DOMS i mine hams og erector af at dødløfte.

Han kan bruge rear laterals og WG rows som supplerende til sit rygtræningsprogram hvis han ønsker at give rear deltz mere tæsk. Og nej, han skal ikke køre bagskuldre isolationsøvelser hvis han træner lave splits som 2 og 3 splits. Men hvis han køre 4 eller 5 split så vil det være fint at supplerer med bagskuldre isolation.

DOMS er ikke lig hypertrofi, nej. Men det indikerer du har brugt den pågældende muskel.
At påstå dødløft ikke giver bagskulder, som du gør, er simpelthen forkert. Du har tydeligvis ikke særlig meget erfaring med dødløft.
Der kan være forskel fra person til person hvor meget de bruger den øvre del af ryggen under dødløft, men nogle kører også bare ikke tungt nok til at kunne mærke det.
Denne post er i nybegynder forummet. Der er ingen grund til nybegyndere anbefales øvelser som rear lateral, face pulls eller reverse flyers. Det er spild af tid og får nybegyndere til at holde sig væk fra de vigtigere øvelser som dødløft, chin/pull-ups og alm rows, som alle rammer bagskulderen.
War against broscience!

Yona skrev:

DOMS er ikke lig hypertrofi, nej. Men det indikerer du har brugt den pågældende muskel.
At påstå dødløft ikke giver bagskulder, som du gør, er simpelthen forkert. Du har tydeligvis ikke særlig meget erfaring med dødløft.
Der kan være forskel fra person til person hvor meget de bruger den øvre del af ryggen under dødløft, men nogle kører også bare ikke tungt nok til at kunne mærke det.
Denne post er i nybegynder forummet. Der er ingen grund til nybegyndere anbefales øvelser som rear lateral, face pulls eller reverse flyers. Det er spild af tid og får nybegyndere til at holde sig væk fra de vigtigere øvelser som dødløft, chin/pull-ups og alm rows, som alle rammer bagskulderen.

Jeg får heller ikke DOMS i bagskulder ved dødløft.
Brugeravatar

Træner her: Sport & Fitness

I feel stupidity increasing..
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Billede

.. this thread.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Yona skrev:

Jeg lærer så meget hver dag :hihi:
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 120.00

Aaarrrr dødløft rammer sku ikke bagskulderen, som pullup og BOR eksempelvis. På mig er det i hvert fald erector der rammes ikke bagskulder.

Pullup er kanon den rammer godt bagskulder. Især i den sidste del af bevægelsen(helt oppe)
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Vil anbefale rear delt row, kan virkelig mærke den i bagskulderen, samtidigt kan man også smide lidt mere vægt på og cheate en smule uden at det tager fokus fra bagskulderen, synes jeg.

Jim Cordova laver øvelsen i denne video:
http://www.simplyshredded.com/pumped-de ... kness.html

Der er også andre gode tips til skuldertræning

Dødløft rammer godt nok bagskulder i et eller andet omfang, men at konstatere at den rammer den bedre end diverse isolationsøvelser er sku helt henne i vejret :roll:
Hvis DOM-faktoren skal bruges for at afgøre hvad der rammer mest, så får jeg tydeligvis oftere DOMS af isolationsøvelser end dødløft. Og hvorfor er det så slemt at anbefale facepulls som supplering til nybegyndere?
Jeg kunne ønske at jeg blev anbefalet den fra start af, genial øvelse :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online