Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1191
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1188

Følg bodybuilding.dk på

Hvor meget guarana kan man 'tåle' ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har lige købt 2 "all natural caffein" fra bodyman, men jeg er kommet i tvivl om hvor ofte jeg bør benytte dem? Ekstra energi er jo altid dejligt, men jeg har hørt man ikke skal tage det specielt tit. HVorfor, og hvor tit er for tit? jeg har ingen ide om det er normalt at tage det dagligt, ugentlig eller kun på dage hvor man virkelig føler sig udmattet.
Det er kun dem, der ikke har råd til at stå i baren, der danser.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Viborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg må indrømme, at jeg ikke ved så meget om det. Jeg kunne forestille mig at en af problemerne ved at tage det hver dag er at det simpelthen ikke virker så godt. Et eksempel er kaffedrikkerne :lol: synes de skal have mere og mere for hver dag.

Træner her: Klub Herkules Nordborg

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Koffein og for den sag skyld andre opkvikkende midler er jo "et energilån" - det skal tilbagebetales så hurtig så muligt og med lidt renter. Derfor skal du bruge det når du føler dig presset for en kortere periode. Husk det er meget usundt at holde sige vågen i over 28 timer.
Derudover er der ikke noget i vejen med at bruge en tab om dagen - bare ikke sidst på dagen.
Indholdet af en tab svarer ca. til en lille kande kaffe. Mere er der ikke i!

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00

Som andersen siger, så sørg for at der er god tid fra du tager dem til du skal sove. Jeg har fået et par omgange nattesøvn ødelagt pga. for meget koffein, og det er fandeme irriterende når man skal op og i skole næste dag.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

HVor længe holder virkningen da? Bare så jeg har noget at regne med.

De 28 timer du snakker om, andersen. Sker der noget specielt lige ved 28? Jeg holder LAN i påskeferien for drengene, og der tænker vi aldrig over hvor længe vi sidder og gamer.
Det er kun dem, der ikke har råd til at stå i baren, der danser.
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Brugte dem super meget under mit speciale.. De er rigtig gode. En dag jeg følte mig sløv to stykker og gik så ind og fyrede en træning af på 4,5 timer.. Det burde vel sige noget om effektiviteten.. Reelt er dette faktisk sket 2 gange, den anden var blot kun på 4 timer.. :mrgreen:

Mht. hvor længe de virker skal jeg være svar skyldig og det er nok også individuelt og afhængig af normalbrugen af opkvikkende midler..

Du skal ikke bruge dem ved hver træning da du kun begynde at føle dig træt hvis du så ikke bruger dem. Kroppen tilpasser sig altså, men engang imellem når du føler dig træt eller har brug for noget energi.

Du kan sagtens bruge dem til LAN-party. Jeg vil dog anbefale dig i denne sammenhæng kun at tage en enkelt af gangen med mellemrum da din aktivitet ikke er betydelig høj..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

andersen skrev:Koffein og for den sag skyld andre opkvikkende midler er jo "et energilån" - det skal tilbagebetales så hurtig så muligt og med lidt renter. Derfor skal du bruge det når du føler dig presset for en kortere periode. Husk det er meget usundt at holde sige vågen i over 28 timer.
Derudover er der ikke noget i vejen med at bruge en tab om dagen - bare ikke sidst på dagen.

1. Okay, randome fact :) men ikke destomindre, har du lidt henvisninger til artikel eller noget. Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvorfor?

2. Altså nu er en kande kaffe der bliver kørt i containeren på sekunder vel også rimelig meget? Nu kan jeg se at bl.a. MC spiser 2 inden en træning. Som ergo må svare til 2 kander kaffe, hvilket svarer på til mit forbrug, i kaffe, i lidt over en uge. Så man må vel forvente en hvis reaktion. Som Sniper også taler om.
Brugeravatar

jeg tror ikke du skal værer bange for, at få for meget koffein... altså, du skal bare værer fornuftig :)

jeg bruger dem selv, og de virker.. tager dem ikke hele tiden, men tager 2 en halv time før min boksetræning.

dog har de givet mig problemmer med maven hvis jeg tog dem på tom mave... så det er nok ikke en god ide.

Nogle siger man ikke må tag mere end 6 om dagen, men igen - det kommer jo an på hvad man laver.... tror i bund og grund bare, at du skal prøve dig ad frem... :)
" En dag uden træning, er en dag uden mening ! "/ Hamdi" BB.dk er for nice ! - Maks Motivation "Tjek min LOG ! http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... t=0#277885

Geografisk sted: Oure / Svendborg

Træner her: Forever Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Man kan godt få for meget guarana, og så er det bestemt ikke præsentationsfremmende :wink: Fuck man får det dårlig af det :roll: Jeg tog 10 tabs på en gang, hvilket er idioti - men skulle BARE lige prøve hvordan det føltes :roll:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Karl Æg skrev:Som andersen siger, så sørg for at der er god tid fra du tager dem til du skal sove. Jeg har fået et par omgange nattesøvn ødelagt pga. for meget koffein, og det er fandeme irriterende når man skal op og i skole næste dag.

ja det har man prøvet.. det ikk for fedt..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Shinosi skrev:
andersen skrev:Koffein og for den sag skyld andre opkvikkende midler er jo "et energilån" - det skal tilbagebetales så hurtig så muligt og med lidt renter. Derfor skal du bruge det når du føler dig presset for en kortere periode. Husk det er meget usundt at holde sige vågen i over 28 timer.

1. Okay, randome fact :) men ikke destomindre, har du lidt henvisninger til artikel eller noget. Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvorfor?

2. Altså nu er en kande kaffe der bliver kørt i containeren på sekunder vel også rimelig meget? Nu kan jeg se at bl.a. MC spiser 2 inden en træning. Som ergo må svare til 2 kander kaffe, hvilket svarer på til mit forbrug, i kaffe, i lidt over en uge. Så man må vel forvente en hvis reaktion. Som Sniper også taler om.

Man siger normalt at en kaffekop indeholder omkring 80 til 130 mg koffein, hvilket selvfølgelig afhænger af størrelsen. Jeg ved ikke hvor meget koffein der er i almindelig koffeinpiller, men det ved du sikkert selv, så det skulle ikke være så svært at bedømme det nu...

Jeg kunne også godt tænke mig dokumentation på, hvorfor at det ikke er sundt at holde sig vågen mere end 28 timer? Der sker selvfølgelig mange processor under søvnen, men hvorfor siger du så konkret at man ikke bør være vågen mere end 28 timer af gangen?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Bay skrev:Man kan godt få for meget guarana, og så er det bestemt ikke præsentationsfremmende :wink: Fuck man får det dårlig af det :roll: Jeg tog 10 tabs på en gang, hvilket er idioti - men skulle BARE lige prøve hvordan det føltes :roll:

Det har du da aldrig fortalt mig :mrgreen:
TIl daglig arbejder jeg med den Online spil branche. Har lavet alt alt for mange sider der fx minder om denne: Book of Ra .
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Folmand skrev:
Bay skrev:Man kan godt få for meget guarana, og så er det bestemt ikke præsentationsfremmende :wink: Fuck man får det dårlig af det :roll: Jeg tog 10 tabs på en gang, hvilket er idioti - men skulle BARE lige prøve hvordan det føltes :roll:

Det skulle han heller aldrig have fortalt os! Nu har vi endnu en ting vi kan mobbe den lille dreng med :twisted:
Brugeravatar

Styrkeliste

J-S-O skrev:
Folmand skrev:

Det skulle han heller aldrig have fortalt os! Nu har vi endnu en ting vi kan mobbe den lille dreng med :twisted:

Jeg var på randen af opkast hele natten og lå bare og rystede som en lille hund i sengen - kunne slet ikke sove :roll:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Shinosi skrev:
andersen skrev:
Koffein og for den sag skyld andre opkvikkende midler er jo "et energilån" - det skal tilbagebetales så hurtig så muligt og med lidt renter. Derfor skal du bruge det når du føler dig presset for en kortere periode. Husk det er meget usundt at holde sige vågen i over 28 timer.

1. Okay, randome fact Smil men ikke destomindre, har du lidt henvisninger til artikel eller noget. Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvorfor?

Man siger normalt at en kaffekop indeholder omkring 80 til 130 mg koffein, hvilket selvfølgelig afhænger af størrelsen. Jeg ved ikke hvor meget koffein der er i almindelig koffeinpiller, men det ved du sikkert selv, så det skulle ikke være så svært at bedømme det nu...

Jeg kunne også godt tænke mig dokumentation på, hvorfor at det ikke er sundt at holde sig vågen mere end 28 timer? Der sker selvfølgelig mange processor under søvnen, men hvorfor siger du så konkret at man ikke bør være vågen mere end 28 timer af gangen?

Om en kande kaffe er meget er en smagssag - det er ca. hvad jeg indtager på en hverdag inden kl. 12
så det er ikke så slemt. I øvrigt skrev jeg: En LILLE kande kaffe!

J-S-O: Nej det siger man ikke normalt, men du har ret i at det self variere i pga. styrke og mængde.
Engelsk wiki siger 30-120 mg.

Og til dokumentationen om 28 timers søvn - jeg har læst det i forbindelse med et projekt engang. Skal jeg lige tjekke om jeg kan grave en kildeangivelse frem? (Jeg kan tage fejl)
Man havde så vidt jeg husker undersøgt nogle jægersoldaters puls mm. i forbindelse med at de på øvelse blev hold vågen meget længe.. ser om jeg kan finde det helt konkret.

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00

Jeg skal gerne have to kapsler All Natural Caf. for at få en god effekt. Men det er nok også fordi jeg drikker en del kaffe til daglig.
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (10)

andersen skrev:
Shinosi skrev:
andersen skrev:

1. Okay, randome fact Smil men ikke destomindre, har du lidt henvisninger til artikel eller noget. Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvorfor?

Om en kande kaffe er meget er en smagssag - det er ca. hvad jeg indtager på en hverdag inden kl. 12
så det er ikke så slemt. I øvrigt skrev jeg: En LILLE kande kaffe!

J-S-O: Nej det siger man ikke normalt, men du har ret i at det self variere i pga. styrke og mængde.
Engelsk wiki siger 30-120 mg.

Og til dokumentationen om 28 timers søvn - jeg har læst det i forbindelse med et projekt engang. Skal jeg lige tjekke om jeg kan grave en kildeangivelse frem? (Jeg kan tage fejl)
Man havde så vidt jeg husker undersøgt nogle jægersoldaters puls mm. i forbindelse med at de på øvelse blev hold vågen meget længe.. ser om jeg kan finde det helt konkret.

Ja, man kan jo altid finde variationer, så der kan jo sagtens være store forskelle fra en kop til en anden! Men hvis vi tager udgangspunkt i en normal kop kaffe - hverken meget stærk eller meget mild - så synes jeg nu mit interval lyder meget rimeligt! Men hvad mener du så man siger normalt, for mit er jo tydelig vist forkert...

Ja, du må gerne finde kilden, for jeg synes det lyder usandsynligt, at man sætter en tidsgrænse på 28 timer; der er STORE individuelle forskelle med hensyn til søvnmængde! Desuden kan man vel diskutere om man blot kan overføre resultaterne til den almenlige befolkning, når der er tale om jægersoldater? Men nu ved jeg selvfølgelig intet om undersøgelse, men man kunne jo sagtens tænke sig, at signalstoffer har en stor betydning, da det jo som bekendt udløses periodisk blandt andet ved hjælp af det indre biologiske ur...
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud