Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1451
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1450

Følg bodybuilding.dk på

Hvorfor bliver man tyk af fastfood?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey!

Jeg er lige startet på en kur, men fordi jeg ikke vil være alt for sippet, og også gerne vil give mig selv lov til at leve livet, så har jeg tilladt mig selv at få fastfood én gang om måneden + én druktur, og det lod brugte jeg så i går.

Vi sidder så på McD i dag, og så kigger jeg lige på indholdet af maden, og ser at jeg via den menu jeg fik havde indtaget 1,240 kcal.
Mit kcal indtag på min kur skal ca. ligge på 2,200 kcal dagligt, så nu har jeg så 1,000 kcal at løbe på.

Det store spørgsmål er så: Hvorfor bliver man tyk af fastfood, hvis man bare holder sig under sit kcal indtag?

Mine tanker: Er det fordi at fastfood indeholder dårlige kcal og fedt, og derfor, SELVOM man ikke overskrider sin kcal grænsen, så tager man alligevel på?

En der kan komme med en forklaring? :)
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvem har sagt det?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

method skrev:Hey!

Jeg er lige startet på en kur, men fordi jeg ikke vil være alt for sippet, og også gerne vil give mig selv lov til at leve livet, så har jeg tilladt mig selv at få fastfood én gang om måneden + én druktur, og det lod brugte jeg så i går.

Vi sidder så på McD i dag, og så kigger jeg lige på indholdet af maden, og ser at jeg via den menu jeg fik havde indtaget 1,240 kcal.
Mit kcal indtag på min kur skal ca. ligge på 2,200 kcal dagligt, så nu har jeg så 1,000 kcal at løbe på.

Det store spørgsmål er så: Hvorfor bliver man tyk af fastfood, hvis man bare holder sig under sit kcal indtag?

Mine tanker: Er det fordi at fastfood indeholder dårlige kcal og fedt, og derfor, SELVOM man ikke overskrider sin kcal grænsen, så tager man alligevel på?

Hvem siger man tager på af fastfood.??? ..hvis du holder dig inden for dit daglige kalorie indtag, så tager du ikke på. Og så kan det være ligemeget hvad du spiser.
veni, vidi, vici.!

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

Du vil ikke tage på af det hvis du ligger under kalorie indtaget. Grunden er at det hverken mætter noget eller hjælp på muskelopbygning. Så det der faktisk kunne ske var at det nedbrydes muskler og opbygges fedtvæv. Men som regel vil du ikke tage på hvis du ligger under kalorie indtaget.

Men du har jo lige spist 1000+ kcal i et måltid som kun mætter ligeså meget som et normalt cut måltid på omkring 350 kcal. Derfor kan du nok se at fastfood hurtigt bringer dine kalorier op.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Det korte svar er, at det er mængden du bliver fed af. Det er dog noget simplificeret, kroppens "ligevægtindtag" fordelt over nøjagtigt et døgn er jo i en eller anden grad en fiktiv størrelse. Kroppen svinger mellem katabol og anabol tilstand hele tiden, så selvom du spiser for lidt, kan du ret beset og teoretisk stadig godt gaine fedt.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Adnano skrev:

Hvem siger man tager på af fastfood.??? ..hvis du holder dig inden for dit daglige kalorie indtag, så tager du ikke på. Og så kan det være ligemeget hvad du spiser.

Er du nu helt sikker på at det kan stilles sådan op? Så enkelt tror jeg ikke det er... Der ligger helt sikkert mange andre faktorer som spiller ind..

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 70.00

Goddavmeddig skrev:
Adnano skrev:

Er du nu helt sikker på at det kan stilles sådan op? Så enkelt tror jeg ikke det er... Der ligger helt sikkert mange andre faktorer som spiller ind..

http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/0 ... index.html

Goddavmeddig skrev:Er du nu helt sikker på at det kan stilles sådan op? Så enkelt tror jeg ikke det er... Der ligger helt sikkert mange andre faktorer som spiller ind..

Termodynamikken dikterer at det ikke kan være anderledes. Du kan ikke øge din masse såfremt du indtager mindre energi, end du forbrænder.. Men det er da indiskutabelt at fastfood til cut er uhensigtmæssigt grundet almen sundhed og den lille mættende effekt i forhold til energiindtag..

Reputation point: 65

Goddavmeddig skrev:
Adnano skrev:

Ja de andre^^ svarer meget godt på det spørgsmål du stiller mig, så der vist slået en streg over det. Bruger det med stor fordel også selv, hvis jeg er ude at spise noget fastfood med drengene en gang imellem, så justerer jeg bare på mit indtag resten af dagen så jeg ikke overstiger mit daglige kcal indtag
veni, vidi, vici.!

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00

Mange kloge ord der bliver fyret af sted her, men jeg ville også bare høre, som sagt så PÅSTÅR eller siger jeg intet, jeg var bare nysgerrig.

Så det korte af det lange er, hvis man kan holde sig under sig kcal indtag dagligt med fastfood, så tager man altså ikke på, og bliver smeller fed?

Det er dog ikke optimalt for kroppen og ens muskeltræning kan jeg så forstå, men det er vel logik.

Edit: Det er vel også drukturen der er værst for kalorierne. Fuck det blev hældt mange drinks ned i går, selvom jeg prøvede at blandet det meste med light cola osv. men det holder bare ikke i længden :oops:
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar

method skrev:Mange kloge ord der bliver fyret af sted her, men jeg ville også bare høre, som sagt så PÅSTÅR eller siger jeg intet, jeg var bare nysgerrig.

Så det korte af det lange er, hvis man kan holde sig under sig kcal indtag dagligt med fastfood, så tager man altså ikke på, og bliver smeller fed?

præcis! :)

Det er dog ikke optimalt for kroppen og ens muskeltræning kan jeg så forstå, men det er vel logik.

ordenlig kost med grønt og kød, hvad der ellers hører til er self at foretrække. sunheds mæssigt ihvertfald

Edit: Det er vel også drukturen der er værst for kalorierne. Fuck det blev hældt mange drinks ned i går, selvom jeg prøvede at blandet det meste med light cola osv. men det holder bare ikke i længden :oops:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 150.00

Jaaa i know, det er nok ikke så optimalt for ens muskler :) men altså som sagt har jeg givet mig selv lov til at gøre det én gang om måneden, så det kan sgu heller ikke være verdens undergang.. Godt nok er jeg i gang med en kur, men jeg skal sgu også leve :P
Brugeravatar

Det bliver man heller ikke nødvendigvis.

Men når man får 1200+ kcal i ÉT måltid, der mætter max 1 time hvis du er heldig, så skal der ikke meget til før du rammer over dit ligevægtsindtag. Mindre sund mad, sukker osv. er som sådan ikke et problem at indtage. Det bliver bare et problem når det optager plads for de bedre fødevarer.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Det bliver man heller ikke nødvendigvis.

Men når man får 1200+ kcal i ÉT måltid, der mætter max 1 time hvis du er heldig, så skal der ikke meget til før du rammer over dit ligevægtsindtag. Mindre sund mad, sukker osv. er som sådan ikke et problem at indtage. Det bliver bare et problem når det optager plads for de bedre fødevarer.

Formoder at du her kun tænker i vægttabsøjemed?? I forhold til almen sundhed som også må veje tungt er der vel ingen tvivl om at traditionel fastfood og sukker er mindre hensigtsmæssigt...

Stenalt skrev:
Dingo skrev:Det bliver man heller ikke nødvendigvis.

Formoder at du her kun tænker i vægttabsøjemed?? I forhold til almen sundhed som også må veje tungt er der vel ingen tvivl om at traditionel fastfood og sukker er mindre hensigtsmæssigt...

Jeg tænker i alle øjemed.

Det er hyppigheden og overvægten af fastfood og andre dårlige fødevarer der gør folk fede og slappe. En tur på McD en gang imellem har aldrig slået nogen ihjel, ligesom et wienerbrød hist og her ikke slår nogen af hesten.
På samme måde bliver man heller ikke sund af at spise 100 g broccoli hist og her.

Det hele handler om en balance, hvor størstedelen af ens daglige kost selvfølgelig bør bestå af fødevarer der ligger i den mere sunde ende af spektret.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Man bør såvidt få den rigtige energi fordeling, hvis man holder sig til sit kcal ligevægts indtag, og man ikke får en tilfredsstillene mængde protein, så bliver man på samme vægt, men ens fedt% vil over tiden ændres pga de forskellige kcal gør forskellige ting ved kroppen.

Dingo skrev:Jeg tænker i alle øjemed.

Det er hyppigheden og overvægten af fastfood og andre dårlige fødevarer der gør folk fede og slappe. En tur på McD en gang imellem har aldrig slået nogen ihjel, ligesom et wienerbrød hist og her ikke slår nogen af hesten.
På samme måde bliver man heller ikke sund af at spise 100 g broccoli hist og her.

Det hele handler om en balance, hvor størstedelen af ens daglige kost selvfølgelig bør bestå af fødevarer der ligger i den mere sunde ende af spektret.

Vi er enige... Kvantitet er så absolut det afgørende... Det siger sig selv at man ikke bliver fed og dør 20 år får tid fordi man går på McD en gang i mellem..

Say What? Snakker vi om roids her og 2200kcal?
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Houd skrev:Say What? Snakker vi om roids her og 2200kcal?

Der er tale om en Slankekur.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Carsten2002 skrev:
Houd skrev:Say What? Snakker vi om roids her og 2200kcal?

Der er tale om en Slankekur.

Okay, så fik jeg det opklaret!;)
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

masser af pizza og burger, man blir sgu' ikke stor af al det der kylling og ris.

TUNGE VÆGTE OG HØJE REPS !!!

.. det var bare lige Sune der kommunikerede igennem mig, plz disregard.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Store vægte = store muskler.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

The Juice skrev:Store vægte = store muskler.

høje reps = lange, slanke muskler.

:whistle:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:
The Juice skrev:Store vægte = store muskler.

høje reps = lange, slanke muskler.

:whistle:

haha det lyder præcis som min kæreste.. Hun kan snildt tage 120-130kg i Ben Press med lidt grind, men det vil hun ikke for så bliver hun bare stor :D

Effortless 15 x 100kg #-o
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

Geografisk sted: Snake Mountain Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50

A Menace To Chicken skrev:masser af pizza og burger, man blir sgu' ikke stor af al det der kylling og ris.

Da jeg hørte den kommentar i hans video, var jeg flad af grin. Fedt sagt!
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
A Menace To Chicken skrev:masser af pizza og burger, man blir sgu' ikke stor af al det der kylling og ris.

Da jeg hørte den kommentar i hans video, var jeg flad af grin. Fedt sagt!

Har i et link til den video ? :b
Hård træning, giver spæk på nosserne!!

Jeg forstår bare ikke at jeg har en kammerat der går på Mac ret ofte, som det eneste måltid på dagen. Han spiser ikke meget på Mac, men køber nok en 800-1.100 kcal der. Når han så kommer hjem får han typisk en cola eller en kande kaffe med lidt sukker sammen med noget franskbrød (hvidt brød) og en leverpostej, som er ganske normal, ikke noget fedt fattigt der. Til aften får han nu det hans forældre serverer, men det er ikke hver aften han lige gider spise aftensmad, og så sidder han typisk foran skærmen og gamer sammen med en pose chips+dip eller chokolade.

Jeg har prøvet at regne lidt på hans ligevægtsindtag, og han er ret høj samt han er murer til daglig så hans ligevægtsindtag kom op på ca. 3.000 kcal. dagligt.

I går var ca. som beskrevet foroven, og da jeg regnede sammen på det, der endte jeg på 2.600-2.700 kcal ca. og det er jo under de 3.000? Han er sjældent oppe på de 3.000 kcal, hvis han overhovedet har været det, fordi han spiser ikke ret meget. 2.600-2.700 er meget faktisk for ham, det sagde han endda også selv "Fuck jeg har spist meget i dag egentlig".

Så han ligger altså under sit kcal indtag, men han tager på og på. Han går ikke særlig meget i byen, så det er ikke alkohol der feder ham op. Men så forstår jeg ikke hvordan han kan samle så meget fedt og tage på, hvis I siger man ikke tager på af Fast food og andet usund "mad" som chips osv. Er der en forklaring på det?
Brugeravatar

method skrev:Er der en forklaring på det?

Måske er hans ligevægtsindtag ikke 3000kcal :hihi: ?
Eller også spiser han mere end han siger, mine roomies kan sjældent huske hvad de har spist igennem en hel dag.
Sidst rettet af Barry 19. jan 2012, 17:46, rettet i alt 1 gang.
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

Geografisk sted: Snake Mountain Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50

method skrev:Jeg forstår bare ikke at jeg har en kammerat der går på Mac ret ofte, som det eneste måltid på dagen. Han spiser ikke meget på Mac, men køber nok en 800-1.100 kcal der. Når han så kommer hjem får han typisk en cola eller en kande kaffe med lidt sukker sammen med noget franskbrød (hvidt brød) og en leverpostej, som er ganske normal, ikke noget fedt fattigt der. Til aften får han nu det hans forældre serverer, men det er ikke hver aften han lige gider spise aftensmad, og så sidder han typisk foran skærmen og gamer sammen med en pose chips+dip eller chokolade.

Jeg har prøvet at regne lidt på hans ligevægtsindtag, og han er ret høj samt han er murer til daglig så hans ligevægtsindtag kom op på ca. 3.000 kcal. dagligt.

I går var ca. som beskrevet foroven, og da jeg regnede sammen på det, der endte jeg på 2.600-2.700 kcal ca. og det er jo under de 3.000? Han er sjældent oppe på de 3.000 kcal, hvis han overhovedet har været det, fordi han spiser ikke ret meget. 2.600-2.700 er meget faktisk for ham, det sagde han endda også selv "Fuck jeg har spist meget i dag egentlig".

Så han ligger altså under sit kcal indtag, men han tager på og på. Han går ikke særlig meget i byen, så det er ikke alkohol der feder ham op. Men så forstår jeg ikke hvordan han kan samle så meget fedt og tage på, hvis I siger man ikke tager på af Fast food og andet usund "mad" som chips osv. Er der en forklaring på det?

Han spiser mere end sit ligevægtsindtag... Enten er din udregning af ligevægtsindtag forkert eller også kan du ikke bruge dagen i går til at bedømme han kalorieindtag..

Som flere andre skriver, kan man stille det så firkanten op, at man ikke tager på hvis du holder dig under dit ligevægtsindtag om du så udelukkende æder burger eller ej. Grunden til at man siger at man tager på at fastfood er nemlig at man meget hurtigt kommer op over sit ligevægtsindtag fordi fastfood indeholder så mange kcal som det gør. Lad os tage dit eksempel - Du spiser 1200 kcal og har derfor kun 1000 kcal du må spise resten af dagen. Det bliver ret svært for dig ikke at overskride de 1000 kcal over en hel dag. Derfor er det mere hensigtsmæssigt at spise mad der indeholder færre kcal. Når det så er sagt, er det samtidig mere eller mindre umuligt at få nok proteiner uden at overskride dit ligevægtsindtag, da du jo kun har 1000 kcal at løbe an på. Uderover det, vil din kost den dag bestå af noget nær 40% mættet fedt, hvilket på ingen måde er fordelagtigt i forbindelse med styrketræning og fitness, om du så cutter, bulker eller noget helt 3.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud