Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

I form på et år

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er en fyr på 21 år som gerne vil i form, men er 1 enkelt år for kortsigtet ?
Jeg er 185 høj og har en vægt på 86,4 kg (morgen vægt)

På de sidste 6 uger har jeg været igang og er gået fra 95,3 --> 86,4 kg.
Men jeg kan ikke helt gennemskue om det er fedt eller hjerneceller der forsvinder her :)

Træner cardio 5 gange om ugen (mellem 30-50 minutter) og vægt løft 3-4 gange om ugen

Har fyldt de er 2 billeder til sammenligning, vægten står under billedet :)

Billede Billede
It's Your Road & Your's Alone.
Others May Walk It With You, But No One Can Walk It For You.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Rødovre

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Engelund skrev:Jeg er en fyr på 21 år som gerne vil i form, men er 1 enkelt år for kortsigtet ?
Jeg er 185 høj og har en vægt på 86,4 kg (morgen vægt)

På de sidste 6 uger har jeg været igang og er gået fra 95,3 --> 86,4 kg.
Men jeg kan ikke helt gennemskue om det er fedt eller hjerneceller der forsvinder her :)

Træner cardio 5 gange om ugen (mellem 30-50 minutter) og vægt løft 3-4 gange om ugen

Har fyldt de er 2 billeder til sammenligning, vægten står under billedet :)

Kommer an på hvad du mener med form? Du vil på et år kunne få smidt en god del fedt, samt opbygge. en smule muskelmasse, hvis det er det du ønsker. Du skal dog ikke forvente at ligne en fotomodel om 1 år. :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

[/quote]

Kommer an på hvad du mener med form? Du vil på et år kunne få smidt en god del fedt, samt opbygge. en smule muskelmasse, hvis det er det du ønsker. Du skal dog ikke forvente at ligne en fotomodel om 1 år. :)[/quote]

haha karrieren som fotomedel har jeg droppet, men bare at jeg kommer af med sækken.. det var mest det jeg tænkte på ;)
i starten pustede jeg også som et dyr, men det er forbedret en del.. kunne ikke engang holde 10 minutter på en crosstrainer, men nu holder jeg 50 minutter før mine ben ikke vil med mig mere ;)
Brugeravatar

Du har givet dig selv en rigtig god start. Et meget fint resultat på 6 uger, og et respektabelt vægttab. Godt gået.

Nu kender jeg ikke din træningsrutine eller kostplan, men hvis der er nogenlunde styr på det, så kan du helt sikkert komme i fin form på et år. Hvis jeg var dig ville jeg blive ved med at smide fedt indtil du er nede omkring 80 kg, og en fedt% på omkring 15% (kun ud fra mit øjemål) og så begynde stille roligt at opbygge muskler. Der er dog andre måder at gøre det på, og jeg tror mest det er en smagssag.

Mht. om det er kortsigtet, så er jeg fortaler for at dit vægttab ikke blot skal være en kur - det bedste er en livstilsændring istedet for en midlertidig ting. Det er i hvert fald fuldt opnåeligt at stå forholdsvist skarpt om et år (i forhold til hvor du er nu!) - jeg vil dog råde dig til at fortsætte med at træne og spise sundt (du kan nok godt skære ned på cardio'en, men igen, det er individuelt).

Gode resultater - held og lykke! :)
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Man kan sagtens se forskel, en god ide for dig, er at smide dit program og kostplan op. Så kan du få noget hjælp derved, og du kan godt komme i meget bedre form, hvis du arbejder hårdt for det ! =D>

EDIT Som overstående siger, så skal du ændre din livsstil også! og fortsæt med at tabe dig.
Brugeravatar

På kort sigt, ja - så er det noget af en kamp. Intet er umuligt. Så længe man gider lægge de kræfter i det, som det kræver, så kommer resultaterne.
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: The Gym

Træner du i et center, der har HIT-hold - eksempelvis motionsboksning eller cirkeltræning, samt en kompetent træner? HIT træning er et særdeles effektivt redskab, hvis ens eneste formål er at tabe sig.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Tak Valeurvaleur.

Jeg har som sådan ikke nogen kost plan andet end jeg ikke rør brød, pasta, kartoffler osv :)
Drikker massere vand hvor jeg førhen kun drak sodavand og ikke kunne drømme om at putte det ind i munden der kom ud af vandhanen.. det eneste jeg kunne bruge vand til for 7 uger siden var at koge pasta i, så det var med den på :P

min morgenmad består af havregryn eller havregrød i stedet for 3 thebirkis nede fra tanken
min frokost består af skovmands rugbrød med enten æg, makrael eller tun i stedet for en kebab
og min aftensmad består af kylling eller kød i stedet for en pizza ..

så det er sådan set der jeg har lavet min forbedring i forhold til maden...

og den eneste motion jeg fik før var op og ned af trapperne hvor jeg nu laver cardio i 30-50 minutter :)
Brugeravatar

Jmt skrev:Træner du i et center, der har HIT-hold - eksempelvis motionsboksning eller cirkeltræning, samt en kompetent træner? HIT træning er et særdeles effektivt redskab, hvis ens eneste formål er at tabe sig.

Går ikke i træning center fordi jeg er pisse dårlig til at komme afsted.. så har købt ind til galskaben i stedet for :)
Brugeravatar

Engelund skrev:Tak Valeurvaleur.

Jeg har som sådan ikke nogen kost plan andet end jeg ikke rør brød, pasta, kartoffler osv :)
Drikker massere vand hvor jeg førhen kun drak sodavand og ikke kunne drømme om at putte det ind i munden der kom ud af vandhanen.. det eneste jeg kunne bruge vand til for 7 uger siden var at koge pasta i, så det var med den på :P

min morgenmad består af havregryn eller havregrød i stedet for 3 thebirkis nede fra tanken
min frokost består af skovmands rugbrød med enten æg, makrael eller tun i stedet for en kebab
og min aftensmad består af kylling eller kød i stedet for en pizza ..

så det er sådan set der jeg har lavet min forbedring i forhold til maden...

og den eneste motion jeg fik før var op og ned af trapperne hvor jeg nu laver cardio i 30-50 minutter :)

Super flot! Du vil blive rigtig glad for resultatet i den sidste ende. Men husk nu at skrue ned for portionsstørrelserne i takt med at du taber dig. Selvom at havregryn er sundt kan man altså godt tage på af at spise det. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg vil bare sige - godt gået! Tydelig forskel. Bliv ved!
Brugeravatar

Reputation point: 20

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg skruer stille og roligt ned for morgenmaden fordi jeg gerne vil kunne spise en frokost så min aftensmad ikke rammer så sent :)
som regel laver jeg aftensmad mellem 19-20 og vil gerne have den et sted mellem 17:30 og 18:30.

mit eneste problem er at få presset noget grønt ind og i det hele taget bare det at få købt det er en udfordring haha
Brugeravatar

Hvor bor du i landet?
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

BloodJunkie skrev:Hvor bor du i landet?

bor i kbh :)
Brugeravatar

Engelund skrev:
BloodJunkie skrev:Hvor bor du i landet?

bor i kbh :)

Find dig en gym(andet end FW og FDK) og find en træningsmakker der ved hvad han laver. Det holder dig motiveret og du møder mennesker der kan give dig tips, samtidig med at måske får du et par nye venner med samme mål som dig.

Hvis du var fra Roskilde havde jeg taget dig med.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 150.00

Engelund skrev:Jeg er en fyr på 21 år som gerne vil i form, men er 1 enkelt år for kortsigtet ?

Her er hvad jeg nåede på mit første år(er 182 høj), dog havde jeg et bedre udgangspunkt end dig ift. muskelmasse:
Back:
http://i.imgur.com/Bg2cL.jpg
Front:
http://i.imgur.com/kw5P8.jpg

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog

Oliver g #

Jeg har to ting jeg gerne vil spørge dig om

1. hvor meget træningserfaring havde du inden det første billede?

2. er det med vilje du har puttet dine underbukser så langt op i nummergøjen? :whistle:

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Ingen kostplan

Oliverg skrev:

Her er hvad jeg nåede på mit første år(er 182 høj), dog havde jeg et bedre udgangspunkt end dig ift. muskelmasse:
Back:
http://i.imgur.com/Bg2cL.jpg
Front:
http://i.imgur.com/kw5P8.jpg

Hvilket træningsprogram benyttede du i den 1-årige periode?
Brugeravatar

Styrkeliste

Her er nogle små råd ift vægttab, som jeg har givet gør:

Hvis du VIRKELIG gerne vil tabe dig så følg disse råd, og jeg lover dig, at du taber dig.
1) Drop al crap-mad. Slik, chips, chokolade, McD, durum, negerboller, osv. Du ved godt, hvad det er for nogle varer. Hold dig fra dem 100%, det bliver LANGT nemmere efter den første uge, du vænner dig til det og craver det ikke på samme måde.
2) Kør 'low-carb'. Altså skal du ikke indtage særligt mange kulhydrater. Drop ALT hvidt brød, hvidt pasta, hvide ris, osv. Hvis du skal have carbs, skal det KUN være rugbrød, fuldkornspasta, fuldkornsris og alt andet der ellers står 'fuldkorns' foran.
3) Spis proterinrigt. Det mætter. Dvs. masser af kød. Og suppler med grøntsager, kogte eller på panden. Ikke salat - men grøntsager. Der er næsten ingen kcals i, og så behøver du lige pludselig ikke kartofler, ris eller pasta.
4) Drik vand. Drik KUN vand. Drop al sodavand, saftevand, juice, iste, osv. Også selvom det er light. Men drik så meget vand, som du overhovedet kan. MASSER af vand.
5) Gå. Gå en tur HVER dag. Hver evig eneste dag. Om det er når du står op, når du kommer hjem fra skole/arbejde, efter aftensmad eller inden du går i seng er komplet ligegyldigt. Bare gå tur på ca. ½ time hver dag. Og gå til, lad være med bare at daske derudaf. Gå hurtigt.
6) Drop druk. Ingen drukture, de fucker dit vægttab op. Men du må jo heller ikke drikke andet end vand, så det giver sig selv. Du kan godt være social alligevel.

Hvis du har lyst så følg dette. Du VIL se resultater :)

Måske du kan bruge noget af det.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Kromann skrev:Her er nogle små råd ift vægttab, som jeg har givet gør:

Hvis du VIRKELIG gerne vil tabe dig så følg disse råd, og jeg lover dig, at du taber dig.
1) Drop al crap-mad. Slik, chips, chokolade, McD, durum, negerboller, osv. Du ved godt, hvad det er for nogle varer. Hold dig fra dem 100%, det bliver LANGT nemmere efter den første uge, du vænner dig til det og craver det ikke på samme måde.
2) Kør 'low-carb'. Altså skal du ikke indtage særligt mange kulhydrater. Drop ALT hvidt brød, hvidt pasta, hvide ris, osv. Hvis du skal have carbs, skal det KUN være rugbrød, fuldkornspasta, fuldkornsris og alt andet der ellers står 'fuldkorns' foran.
3) Spis proterinrigt. Det mætter. Dvs. masser af kød. Og suppler med grøntsager, kogte eller på panden. Ikke salat - men grøntsager. Der er næsten ingen kcals i, og så behøver du lige pludselig ikke kartofler, ris eller pasta.
4) Drik vand. Drik KUN vand. Drop al sodavand, saftevand, juice, iste, osv. Også selvom det er light. Men drik så meget vand, som du overhovedet kan. MASSER af vand.
5) Gå. Gå en tur HVER dag. Hver evig eneste dag. Om det er når du står op, når du kommer hjem fra skole/arbejde, efter aftensmad eller inden du går i seng er komplet ligegyldigt. Bare gå tur på ca. ½ time hver dag. Og gå til, lad være med bare at daske derudaf. Gå hurtigt.
6) Drop druk. Ingen drukture, de fucker dit vægttab op. Men du må jo heller ikke drikke andet end vand, så det giver sig selv. Du kan godt være social alligevel.

Hvis du har lyst så følg dette. Du VIL se resultater :)

Måske du kan bruge noget af det.

+1
Men meget af det er trådstarter heldigvis i gang med :)

Gode resultater Engelund, fortsæt så skal du nok nå i mål om et år! :)

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Dødløft: 140.00

Jeg er igang med fuld styrke af hvad jeg har ;)
Tak drengene :)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster