Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1298
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1296

Følg bodybuilding.dk på

Jagten på det grønne græs

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har nu besluttet af få lettet hjertet, og få fortalt min historie om mit liv og erfaringer. Og skriver ikke dette for virke som en gangster, eller være sej. Men for at prøve at få noget motivation fra andre :)

Jeg voksede op i et parcelhus, og var en almindelig dansk dreng, som gik op i fodbold,skole og venner. Jeg boede ( bor ) i et område, som idag er på ghettolisten, og den skole jeg gik på var 60% indvandre, og når man sad og kiggede ud af vinduet, kunne man se de store boligblokke. Men alt det ændrer sig da jeg fylder 14 år, jeg forsvandt i min fritid, væk fra den vennekreds fra min skole. Efter noget tid, så laver jeg stort set ikke andet, end at være sammen med mine kammerater, fra kvarteret, vi ryger hash hverdag jeg mener at have røget i mellem 3-10 joints om dagen. Vi sælger hash og begår andet kriminalitet, pjækker fra skolen.

3 måneder efter min 15 års fødselsdag, bliver jeg taget for hash salg, jeg vælger dog at gå med til samtaler, med politiet og ssp. Men det stopper mig ikke, jeg sælger stadig hash, efter noget tid bliver en af mine kammerater fra den gruppe, som vi bevægede os i ( 5-10 stykker ) banket af nogle unge fra boligblokkene, over på den andenside af hovedvejen, som deler min bydel. Og det resulterede i en cirkel af lokal vold mellem os og dem, vi var på ingen måder bander, kun unge som solgte hash til lokale unge og bankede hinanden.

Igen render mit held ud og jeg bliver taget for hash handel, og for en plet på attesten og en bøde, jeg bliver senere samme uge faktisk, anholdt for at have medbragt en kniv, samt baseball bat i min taske i skolen. Der spurgte jeg indirekte om hjælp, og sagde jeg gerne ville væk, eller i fængsel da jeg har det svært.

Jeg tager for 4-5 måneder siden, en beslutning om at jeg ikke gider det her liv mere, jeg fokusere på min skolen. Og få vendt mit liv om, men jeg har rigtig svært ved at holde ved, så nu spørg jer om der skulle være nogle af jer, som har prøvet noget lignende. Da jeg har brug for noget motiverende, sidder lige nu og prøver at finde videoer på youtube. Hvor fængslede kriminelle fortæller om at det ikke er det værd osv. da det af en eller anden grund gør indtryk på mig. JEG VIL FREMAD OG IKKE TILBAGE!

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Dit profil avatar fortæller mig at du gerne vil blive der lidt alligevel.

Måske bare mig.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Nders skrev:Dit profil avatar fortæller mig at du gerne vil blive der lidt alligevel.

Måske bare mig.

Nedladen holdning. Desuden har han valgt det, fordi det er den fysik han drømmer om at få.

Til OP: Held og lykke på rejsen, den kommer til at være lang og hård, muligvis. Men hvis du virkelig vil, skal det nok ske.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:
Nders skrev:Dit profil avatar fortæller mig at du gerne vil blive der lidt alligevel.

Måske bare mig.

Nedladen holdning. Desuden har han valgt det, fordi det er den fysik han drømmer om at få.

Til OP: Held og lykke på rejsen, den kommer til at være lang og hård, muligvis. Men hvis du virkelig vil, skal det nok ske.

Nemlig og tak :)

Måske bare mig.

Uddyb gerne hvorfor.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

Boosie, tag ansvar for dit liv og dine handlinger. Ret op på den skade du har forvoldt andre, i det omfang du kan uden at kompromittere din eller andres sikkerhed. Fokuser din energi og dine evner på det der fungerer, det der skaber - og ikke nedbryder. Hjælp andre. Helt seriøst, hjælp andre - især når dit eget liv synes uoverskueligt, hvis alt andet fejler og du mest har lyst til at give op, så fungerer det at række hånden ud til een der er endnu længere nede, og trække ham eller hende op. Det virker.

Træn, uddan dig, læs bøger, vær kritisk og handlende og hold fast i din menneskelighed og individualitet som del af et kollektiv.
Brugeravatar

Måske bare mig.

Håber det er en joke der er slået fejl, da dit profil billed så vil sige, du har lyst til at tage roids.

Kan relaterer et stykke hen ad vejen og kan kun sige; tænk på konsekvenserne for de fleste af dine handlinger og hvergang du føler dig fristet så tænk en gang eller to over hvorfor du blive hæne efter det? På den måde kan man lærer meget om sig selv, og andre! Desuden så har vennekreds en stor rolle og som sagt, forhold dig kritisk! Alting har en bagtanke.

FUCK Illuminati!! Ej okay, hold igen hæhæ ;-)
Good Luck & Have Fun, bogstaveligt talt.

Hilsen FED dild!

Logbog: Ingen logbog

Måske bare mig.

Normalt synes jeg dine indlæg er velargumenteret og intelligente. Dette er en undtagelse, måske fordi jeg forstår din joke. Hvilket jeg håber det er ment som.
The ego is not master in its own house.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 260.00

Måske bare mig.

Wow, det motiverer nok de fleste til at uddanne sig for det var da den mest idiotiske kommentar til date, og dog..
Eller er det humor på et helt nyt niveau? Tvivler..

Kom så med de moderator skills, hvad kan du? ;-)

Ro på folkens. Jeg har ikke skrevet det for på nogen måde at være nedladende.
At TS har et billede af ( i min verden) en gangstertype, bandetype, whatever, siger mig at han er fascineret af den verden. Jeg tror netop det handler om et holdningsskifte for hvad det er sejt, cool osv.
Brugeravatar

Moderator

Min erfaring er at hvis du vil væk fra det miljø, skal du komme væk fra det.
Du skal væk fra det område du bor i hvis du kan, og du skal undgå alle dine kammerater der stadig lever det liv du prøver at komme væk fra.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Nders skrev:Ro på folkens. Jeg har ikke skrevet det for på nogen måde at være nedladende.
At TS har et billede af ( i min verden) en gangstertype, bandetype, whatever, siger mig at han er fascineret af den verden. Jeg tror netop det handler om at skifte holdninger.

Sort mand på bænk i tanktop -> Must be gangster.

Hold fast du er helt væk. Skriv senere når du kan tænke klart.

Styrkeliste

andreas7074 skrev:Hold fast du er helt væk. Skriv senere når du kan tænke klart.

Det var da en virkelig fornuftig debat holdning.
Brugeravatar

Moderator

Nders skrev:
andreas7074 skrev:Hold fast du er helt væk. Skriv senere når du kan tænke klart.

Det var da en virkelig fornuftig debat holdning.

Den kan ikke være mere ufornuftig end din egen.

Styrkeliste

Tak for alle din støttende ord, og råd!

Jeg starter på et 3 årigt HHX forløb til august, også skal jeg ellers langt væk herfra. Da jeg nemlig også ved, at jeg bliver fristet af de lette penge, som var en af grundende til jeg blev ved.

Nders, det er cool du har den holdning, men kan du så ikke forklare, hvad der gør du mener ham på billedet, er en gangster/bande fyr?
:)

Nders skrev:Ro på folkens. Jeg har ikke skrevet det for på nogen måde at være nedladende.
At TS har et billede af ( i min verden) en gangstertype, bandetype, whatever, siger mig at han er fascineret af den verden. Jeg tror netop det handler om et holdningsskifte for hvad det er sejt, cool osv.

Det er et billede an fyr, der sidder på en bænkpres. Jeg sidder tit på en bænkpres. Hvad får dig til at tænke gangster?
Brugeravatar

andreas7074 skrev:Den kan ikke være mere ufornuftig end din egen.

Skal vi ikke bare lade dit indlæg stå og brænde sig fast.

boosie skrev:Nders, det er cool du har den holdning, men kan du så ikke forklare, hvad der gør du mener ham på billedet, er en gangster/bande fyr?

Han ligner i min optik tidens rapper typer, som netop står for stoffer, vold og lign.

Jeg holder fast i at hvis man vil ændre sit liv, skal man ændre sine holdninger til hvad der er 'sejt', ens stil, ens omkreds osv.
Brugeravatar

Moderator

Nders skrev:

boosie skrev:Nders, det er cool du har den holdning, men kan du så ikke forklare, hvad der gør du mener ham på billedet, er en gangster/bande fyr?

Han ligner i min optik tidens rapper typer, som netop står for stoffer, vold og lign.

Jeg holder fast i at hvis man vil ændre sit liv, skal man ændre sine holdninger til hvad der er 'sejt', ens stil, ens omkreds osv.

Det er en sjov holdning du har, og en endnu sjovere evne du har til at deducere så meget ud af eet, lille billede. Jeg ser en mand der sidder på en bænkpres, en muskuløs mand der efter alt at dømme poserer for kameraet - men i sidste ende bare en mand der sidder på en bænkpres. Du ser en "rapper type", og ræsonnere derfra at han "står for stoffer, vold og lign.". Det er sgu' meget at hente ud af et ellers forholdsvist intetsigende billede, af en fyr på en bænkpres. Jeg ser ingen bandana, ingen kastede håndtegn, ingen pistoler eller endda tatoveringer. Bare en fyr på en bænkpres.

.. men hey, hvis du må antage til højre og venstre er det vel okay at jeg også gør det. Jeg antager derfor, ganske enkelt, at du ikke var kommet frem til din konklusion om bandeliv, vold og stoffer osv. hvis fyren på bænken havde været hvid.

Jep, det var egentlig bare dét.
Sidst rettet af A Menace To Chicken 21. feb 2013, 09:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

andreas7074 skrev:
At TS har et billede af ( i min verden) en gangstertype, bandetype, whatever, siger mig at han er fascineret af den verden. Jeg tror netop det handler om at skifte holdninger.

Sort mand på bænk i tanktop -> Must be gangster.

Hold fast du er helt væk. Skriv senere når du kan tænke klart.

Nders kunne selv have påpeget det, men nu gør jeg det: Hold en ordentlig debattone.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Efter at have fået sorteret i min vennekreds, taget mig sammen og været meget heldig med det rigtige arbejde, nåede jeg til et punkt hvor hash ikke skulle være en del af min hverdag. Det var et valg, jeg selv tog. Ikke et valg andre tog for mig.
Jeg har da selv været en snot dum 15-16 årig, som skulle prøve snitter, hash og vold. Dette er da heller ikke ligefrem noget, man er stolt af nu, når man kigger tilbage på sin voldsom.. Men man må sgu lære af sine fejl og lade være med at hoppe i "fælden" igen.
Det der har hjulpet mig er:
Finde ud af hvem ens rigtige venner er!
Tænke sig en ekstra gang om,
Huske værdierne i ens liv. Familie blev hurtigt glemt den gang.

Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

A Menace To Chicken skrev:
Nders skrev:

Det er en sjov holdning du har, og en endnu sjovere evne du har til at deducere så meget ud af eet, lille billede. Jeg ser en mand der sidder på en bænkpres, en muskuløs mand der efter alt at dømme poserer for kameraet - men i sidste ende bare en mand der sidder på en bænkpres. Du ser en "rapper type", og ræsonnere derfra at han "står for stoffer, vold og lign.". Det er sgu' meget at hente ud af et ellers forholdsvist intetsigende billede, af en fyr på en bænkpres. Jeg ser ingen bandana, ingen kastede håndtegn, ingen pistoler eller endda tatoveringer. Bare en fyr på en bænkpres.

.. men hey, hvis du må antage til højre og venstre er det vel okay at jeg også gør det. Jeg antager derfor, ganske enkelt, at du ikke var kommet frem til din konklusion om bandeliv, vold og stoffer osv. hvis fyren på bænken havde været hvid.

Manden på billedet træner i hip-hop bukser, hvide sneaks og tank top (Proper douche). Ser umiddelbart ud til at han godt kunne have "corn-rows". Det skaber et billede af den stereotypiske wannabe gangster rapper (til dels skabt af medierne) og det tror jeg ikke at Nders er den eneste der tænker.

Kan også godt se hans pointe med at man skal finde nogle "fornuftige" rollemodeller, i vælger bare at blæse kommentaren ud af proportioner.

At man så godt kan mene at det var en smule fordomsfuldt...

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00

BloodJunkie skrev:Min erfaring er at hvis du vil væk fra det miljø, skal du komme væk fra det.
Du skal væk fra det område du bor i hvis du kan, og du skal undgå alle dine kammerater der stadig lever det liv du prøver at komme væk fra.

This..
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Først og fremmest respekt for at du vil ud af det. Det er aldrig for sent:)

Jeg synes det er godt du vil ud af det, men måske skal ud også overveje hvor du gerne VIL hen. Hvad for en person vil du gerne være? Hvad vil du gerne bruge dit liv på? Jeg tror det kunne hjælpe på motivationen, at have nogle helt klare mål. Det handler om de små skridt mod de store mål hele tiden:) Hvis du er bange for, at blive fristet af pengene, så vær sikker på at bygge dit månedlige budget op så du sagtens kan klare dig uden ekstra penge. Skift din vennekreds ud til folk der rent faktisk vil noget med deres liv og som skaber frem for at nedbryde. Det er meget vigtigt at vælge venner er trækker en op i stedet for ned, og som også inspirerer en.
Skriv de ting ned, der frister der eller hvor du er bange for at falde i igen. Find derefter nogle konkrete måder at bevæge dig uden om disse på.

Men som sagt, vigtigt at du ikke kun tænker på at du IKKE vil i fængsel, men også hvad du virkelig gerne vil med dit liv og dig selv. (Det giver motivation).
Brugeravatar

Holde en ordentlig debattone?

- Nders kommentar var åbenlyst negativt ladet mod en mand som har været igennem en helt masse. Derudover er hans fordomme åbenlyst racistiske. Det er selvfølgelig mig der skal holde en ordentlig debattone.

Hvis Lazar Angelov havde siddet på den præcis samme måde på det billede var der ikke kommet en sådan kommentar fra Nders. Og jeg er dybt enig med AMTC..

Og jeg er rimelig sikker på at du ikke kan rette op på din enorme fejl, Nders. For du kan nemlig ikke selv se det..

Styrkeliste

andreas7074 skrev:Holde en ordentlig debattone?

- Nders kommentar var åbenlyst negativt ladet mod en mand som har været igennem en helt masse. Derudover er hans fordomme åbenlyst racistiske. Det er selvfølgelig mig der skal holde en ordentlig debattone.

Hvis Lazar Angelov havde siddet på den præcis samme måde på det billede var der ikke kommet en sådan kommentar fra Nders. Og jeg er dybt enig med AMTC..

Og jeg er rimelig sikker på at du ikke kan rette op på din enorme fejl, Nders. For du kan nemlig ikke selv se det..

Du må gerne være enig med AMTC og uenig med Nders. Nders har forklaret sin kommentar. Er du uenig, er det fair nok.

Du skal blot afholde dig fra at sige, han er "helt væk".
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Flames skrev:Først og fremmest respekt for at du vil ud af det. Det er aldrig for sent:)

Jeg synes det er godt du vil ud af det, men måske skal ud også overveje hvor du gerne VIL hen. Hvad for en person vil du gerne være? Hvad vil du gerne bruge dit liv på? Jeg tror det kunne hjælpe på motivationen, at have nogle helt klare mål. Det handler om de små skridt mod de store mål hele tiden:) Hvis du er bange for, at blive fristet af pengene, så vær sikker på at bygge dit månedlige budget op så du sagtens kan klare dig uden ekstra penge. Skift din vennekreds ud til folk der rent faktisk vil noget med deres liv og som skaber frem for at nedbryde. Det er meget vigtigt at vælge venner er trækker en op i stedet for ned, og som også inspirerer en.
Skriv de ting ned, der frister der eller hvor du er bange for at falde i igen. Find derefter nogle konkrete måder at bevæge dig uden om disse på.

Men som sagt, vigtigt at du ikke kun tænker på at du IKKE vil i fængsel, men også hvad du virkelig gerne vil med dit liv og dig selv. (Det giver motivation).

Tak! jeg prøver også få skabt mig nogle mål samt drømme, som jeg fører ud i livet, lige pt har jeg kun træningen ( og skolen senere hen) som mål. Jeg har ryddet op i min vennekreds, har idag kun kontakt til dem, som respektere min beslutninger og holdninger.

Guldkraramellen skrev:Efter at have fået sorteret i min vennekreds, taget mig sammen og været meget heldig med det rigtige arbejde, nåede jeg til et punkt hvor hash ikke skulle være en del af min hverdag. Det var et valg, jeg selv tog. Ikke et valg andre tog for mig.
Jeg har da selv været en snot dum 15-16 årig, som skulle prøve snitter, hash og vold. Dette er da heller ikke ligefrem noget, man er stolt af nu, når man kigger tilbage på sin voldsom.. Men man må sgu lære af sine fejl og lade være med at hoppe i "fælden" igen.

Du har helt ret, jeg har forsømt min familie enormt. De gange folk fra min familie, har prøvet at tale mig til fornuft, er jeg enten bare gået eller sagt jaja. Fejl er vigtige og begå men endnu vigtigere, at lære af.

Marcc7 skrev:
Nders skrev:

Manden på billedet træner i hip-hop bukser, hvide sneaks og tank top (Proper douche). Ser umiddelbart ud til at han godt kunne have "corn-rows". Det skaber et billede af den stereotypiske wannabe gangster rapper (til dels skabt af medierne) og det tror jeg ikke at Nders er den eneste der tænker.

Kan også godt se hans pointe med at man skal finde nogle "fornuftige" rollemodeller, i vælger bare at blæse kommentaren ud af proportioner.

Kan skam godt følge dig ( jer ) MEN jeg har valgt billedet på baggrund, af at personens fysik og IKKE hvad han nu ellers kunne være. Og derfor synes jeg at det lidt forhastede konklusioner, at Nders vælger at sige jeg stadig er fascineret af miljøet, og at jeg vil blive der lidt alligevel. Da han jo på ingen måde, kan konkludere det ud fra et billed. Jeg respektere hans mening, han har ret til at have den, ligesom jeg har ret til at have min :)

andreas7074 skrev:Holde en ordentlig debattone?

Ro på. Så stor er den fejl han har lavet vel heller ikke. Nders har vel en ganske valid pointe med det han skrev, men konkluderer det forhastet og ud fra et lille billede. Dette ændrer dog ikke på at det han skrev efterfølgenden er meget fornuftigt.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Squat: 152.00
- Dødløft: 182.00

Hold nu op drenge, vi har alle fået nok.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

boosie skrev:
Flames skrev:Først og fremmest respekt for at du vil ud af det. Det er aldrig for sent:)

Tak! jeg prøver også få skabt mig nogle mål samt drømme, som jeg fører ud i livet, lige pt har jeg kun træningen ( og skolen senere hen) som mål. Jeg har ryddet op i min vennekreds, har idag kun kontakt til dem, som respektere min beslutninger og holdninger.

Guldkraramellen skrev:Efter at have fået sorteret i min vennekreds, taget mig sammen og været meget heldig med det rigtige arbejde, nåede jeg til et punkt hvor hash ikke skulle være en del af min hverdag. Det var et valg, jeg selv tog. Ikke et valg andre tog for mig.

Du har helt ret, jeg har forsømt min familie enormt. De gange folk fra min familie, har prøvet at tale mig til fornuft, er jeg enten bare gået eller sagt jaja. Fejl er vigtige og begå men endnu vigtigere, at lære af.

Marcc7 skrev:
Nders skrev:

Kan skam godt følge dig ( jer ) MEN jeg har valgt billedet på baggrund, af at personens fysik og IKKE hvad han nu ellers kunne være. Og derfor synes jeg at det lidt forhastede konklusioner, at Nders vælger at sige jeg stadig er fascineret af miljøet, og at jeg vil blive der lidt alligevel. Da han jo på ingen måde, kan konkludere det ud fra et billed. Jeg respektere hans mening, han har ret til at have den, ligesom jeg har ret til at have min :)

Det siger jeg heller ikke, men forstår bare godt hvor hans fordomme kommer fra. Hvis jeg ser en dansker rende rundt med bullrot tøj to the max, guld kongekæde, hue osv. Så tænker jeg da også nogle forskellige ting og ja, alle har fordomme.

Men for lige at komme med en kommentar til topic, så er min erfaring ligesom BloodJunkie også siger, at det bedste er simpelthen at komme VÆK fra alt hvad der har med det miljø at gøre. Skift evt. skole, vennekreds, dyrk noget sport osv. Det vigtigste er at komme væk og holde sig beskæftiget med noget man nyder at bruge tid på.

Og al held og lykke med at bryde ud af miljøet, ved at det kan være svært at holde det på afstand. Men hvis det lykkedes, så vil du være dig selv evigt taknemmelig for at du hankede op i dine nosser og tog en moden beslutning.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster