Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1205
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1202

Følg bodybuilding.dk på

Kæmpe skulderblade..

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey Bodybulding!
Er en dreng på 17år, med en kampvægt på 78kg.

Har længe døjet med at mine skulderblade stikker utroligt langt ud (Poster billede snarest muligt), så fra siden af, ser det rimeligt dumt ud synes jeg, og bestemt da jeg døjer med uønsket fedt på brystet.. Grr. Det er dog ikke særligt meget, men da jeg er meget stor af bygning, ser det ikke så kønt ud :)

Men det jeg helst ligger vægt på, er at få mine skulderblade trænet "ind", som jeg har hørt at man kan. Altså at man træner musklen imellem skulderbladene, som derfor presser dem sammen. Vil dog gerne lige have det her confirmed, da det i mine ører lyder lidt underligt.

Hvis det nu er muligt, er der så ikke en venlig sjæl, som kunne ligge nogle øvelser ind, gerne youtube links, hvor man netop træner den muskel.

Mange hilsner
Gerner

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Gerner skrev:Hey Bodybulding!
Er en dreng på 17år, med en kampvægt på 78kg.

Har længe døjet med at mine skulderblade stikker utroligt langt ud (Poster billede snarest muligt), så fra siden af, ser det rimeligt dumt ud synes jeg, og bestemt da jeg døjer med uønsket fedt på brystet.. Grr. Det er dog ikke særligt meget, men da jeg er meget stor af bygning, ser det ikke så kønt ud :)

Men det jeg helst ligger vægt på, er at få mine skulderblade trænet "ind", som jeg har hørt at man kan. Altså at man træner musklen imellem skulderbladene, som derfor presser dem sammen. Vil dog gerne lige have det her confirmed, da det i mine ører lyder lidt underligt.

Hvis det nu er muligt, er der så ikke en venlig sjæl, som kunne ligge nogle øvelser ind, gerne youtube links, hvor man netop træner den muskel.

Mange hilsner
Gerner

Hvis jeg forstår dit spørgsmål ret, skal du træne ryggen så musklerne der dækker skulderbladene bliver så store at de dækker dem.

Der findes mange øvelser for ryg træning men sigt på at ramme hele ryggen som med f.eks rows varianter f.eks bent over barbell row eller maskine rows, jeg vil bestemt anbefale at du træner hele kroppen :)
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

det lyder som om, dine serratus anteriorer ikke fungerer optimalt.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Gerner skrev:
Har længe døjet med at mine skulderblade stikker utroligt langt ud

Ved ikke om det er rigtig, men det kan være du har englevinger eller scapula alata som det hedder
Pain is a weakness leaving the body

Træner her: Fitness One Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 132.00

Ken9 skrev:
Gerner skrev:
Har længe døjet med at mine skulderblade stikker utroligt langt ud

Ved ikke om det er rigtig, men det kan være du har englevinger eller scapula alata som det hedder

det er meget sjældent at folk får scapula alatae :) hvis han havde scapula alatae, tror jeg også, at han havde været hos sin læge noget før.

TS: prøv at hold din arm foran dig og derefter løft den lige op i luften. Kommer din arm over vandret?

Jeg mener nemlig ikke, at en person med scapula alatae kan løfte sin arm over 90 grader, da acromion så vil blokere for skulderbladet.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Mr Statue skrev:Hvis jeg forstår dit spørgsmål ret, skal du træne ryggen så musklerne der dækker skulderbladene bliver så store at de dækker dem.

Der findes mange øvelser for ryg træning men sigt på at ramme hele ryggen som med f.eks rows varianter f.eks bent over barbell row eller maskine rows, jeg vil bestemt anbefale at du træner hele kroppen :)

Dette vil ikke løse problemet.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Lytter lige med. :D
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Loxer har delvis ret i hvad han siger omkring at din serratus er for svag. Det du skal tænke på er ikke at træne dine rygmuskler helt vild store så de dækker, det for du ikke noget ud af, men derimod få trænet Serratus som Loxer nævner men i særdeleshed også din Rhomboideus. Begge muskler er med til at holde Skulderbladet på plads. Få dem styrket og du vil med garanti mindske dine engle vinger.

Da serratus er en besværlig muskel og træne seperat vil jeg foreslå dig at i starten fokusere på at få din Rhomboideus styrket som også vil have den største indvirkning.

En øvelse der er ekstrem god til dette er Band pull
Øvelsen: Du har en elastik mellem dine hænder, holder dine arme strækte 90 grader ud foran dig selv. For at ramme Rhombodideus er det utrolig vigtig at du fokusere på at samle skulderbladene bag på ryggen og holder den postion hele tiden. Med strakte arme hiver du ud til hver side, stadig med skulderbladene samlet bag på ryggen, og du skulle gerne mærke at det trækker i dine bagskuldre og mellem dine skulder balder som så vil være rhomboidues.

Hvis der er nogen der har en video må de gerne lægge den op, jeg har prøvet at lede lidt men kan ku finde folk der faktisk gør det forkert ved ikke at samle skulderbladene.
Weaknes is nothing but a thought...

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00

Og mener selvfølgelig ikke skulder balder men skulderblade ;)
Weaknes is nothing but a thought...

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00

Jeg skulle mene at TS kunne drage nytte af den her video.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Du har sikkert winged scapula.
Poul Hansen (eller Hacker) har lavet en ret god og udførlig vejledning som du kan finde, hvis du er lidt fix på google.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Nu har jeg fået læst alles kommentare, og er kommet til den konklusion, at det er englevinger som jeg har.
Så videon "Anker" postede, og manden i videon nævnte at englevinger kunne være skyld i, at man sidder meget foran computeren, hvilket jeg gør.
Skal lige have sammenlagt et par øvelser, som jeg så vil lave hver gang jeg er til træning, og evt. herhjemme, da nogle af dem er ret simple. Vil dog gerne lige have af vide, hvor langtid det vil tage at få trænet sine skulderblade på plads, for i videon lyder det som om, at det ikke tager flere måneder.

Jeg siger mange tak for jeres svar og hjælp.

Hilsen
Gerner

Styrkeliste

Post et billede og se hvad folk siger til det?
Måske har du bare fremskudte skuldre og synes derfor at dine skulderblade ser forkerte ud når du står med siden til..
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

Marcg skrev:Post et billede og se hvad folk siger til det?
Måske har du bare fremskudte skuldre og synes derfor at dine skulderblade ser forkerte ud når du står med siden til..

Mit kamera er desværre gået i stykker, og har intet kabel så jeg kan koble min mobil til computeren :(
Men der kommer forhåbentligt snart et billede..

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster