Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1423
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

kan en Sler eller stærkmand slå en Bodybuilder

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

jeg filosoferede lidt i dag og så kom jeg til at tænke på, hvis nu en styrkeløfter - stærkmand whatever gik over til bodybuilding, ville vedkommende så kunne være at finde blandt de bedste i bodybuilding i stedet her mener jeg selvfølgelig personer som er blandt de bedste styrkeløftere eller stærkmænd? fordi man siger jo at flere kilo man flytte = mere muskelmasse.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Overvej så lige hvis denne SL/SM havde trænet i mange år på månen :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

De bedste styrkeløftere og stærkmænd er jo blandt toppen i deres felt på grund af at de har et favorabelt genetisk respons på styrkeortienteret træning, som ikke nødvendigvis kan overføres til bodybuilding. Selvfølgelig vil der være en hvis overførbarhed fra styrkeorientet træning til bodybuilding, blandt andet eksemplificeret ved Johnny Jackson som både er styrkeløfter og bodybuilder.

Trods deres større styrke vil denne styrke oftest ikke kunne bruges direkte i bodybuilding.
F.eks. Grebsstyrken og stærke traps fra stærkmand vil ikke have nogen direkte betydning for succes i bodybuilding.
Styrke i en styrkeløfters rep range (vil heller ikke være favorabelt for en bodybuilder som generelt vil arbejder i en højere rep range.

Et andet aspekt er også det manglende fokus på det kosmetiske. En afrundet bodybuilder fysik tager mange ord med fokus på små ting som f.eks. bagskulder, quad sweep, og læg. Dertil kommer der også at mange stærkmænd og styrkeløftere har en ordenlig dunk og høj fedtprocent som der også skal arbejdes med samt tykke obliques som ikke bidrager til en v-taper.
Et godt eksempel på manglende afrunding er fysikken er igen Johnny Jackson og hans lægge:
Billede

Stærkmænd har gerne brede hofter, for at blive en god bodybuilder skal man have smalle hofter, en pro bodybuilder på 100kg kan se ganske imponerrene ud, med samme fedt % som en stærkmand på 40kg mere som ligner lort, Mariuz p, og arild er gode exempler på nogen på 140kg+ som ikke ville kunne klare sig godt på en scene, på trods af de har lav fedt% året rundt.
Jeg har mødt enkelte stærkmænd i mit liv, nogle af dem havde 60cm overarme rimelig lav fedt% og var 2meter høje, men 60cm arme ligner ikke meget i forehold til 200cm højde, men en lallet arm som Jay cutler havde på 54cm i 2004, så helt vanvittig ud til hans korte krop.
Bodybuildere er gerne ret svage, f.eks coleman, som Bodybuildere ser som mega stærk, er ganske svag ved siden af strongmen, han gjorde hvad han var god til, og stærkmænd gør hvad de er gode til.

Dengse skrev:Stærkmænd har gerne brede hofter, for at blive en god bodybuilder skal man have smalle hofter, en pro bodybuilder på 100kg kan se ganske imponerrene ud, med samme fedt % som en stærkmand på 40kg mere som ligner lort, Mariuz p, og arild er gode exempler på nogen på 140kg+ som ikke ville kunne klare sig godt på en scene, på trods af de har lav fedt% året rundt.
Jeg har mødt enkelte stærkmænd i mit liv, nogle af dem havde 60cm overarme rimelig lav fedt% og var 2meter høje, men 60cm arme ligner ikke meget i forehold til 200cm højde, men en lallet arm som Jay cutler havde på 54cm i 2004, så helt vanvittig ud til hans korte krop.
Bodybuildere er gerne ret svage, f.eks coleman, som Bodybuildere ser som mega stærk, er ganske svag ved siden af strongmen, han gjorde hvad han var god til, og stærkmænd gør hvad de er gode til.

coleman er tidligere indehaver en delstats rekord i dødløft?
coleman var tidligere styrkeløfter og nok den mest massive bodybuilder vi har haft overhovedet!
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

Casper H. skrev:
Dengse skrev:Stærkmænd har gerne brede hofter, for at blive en god bodybuilder skal man have smalle hofter, en pro bodybuilder på 100kg kan se ganske imponerrene ud, med samme fedt % som en stærkmand på 40kg mere som ligner lort, Mariuz p, og arild er gode exempler på nogen på 140kg+ som ikke ville kunne klare sig godt på en scene, på trods af de har lav fedt% året rundt.

coleman er tidligere indehaver en delstats rekord i dødløft?
coleman var tidligere styrkeløfter og nok den mest massive bodybuilder vi har haft overhovedet!

Han laver kun benpress som er imponerrene i hans video, the unbeliveble, resten er ren lal, hans personlige dødløft rekort er angiveligt 360kg, men folk fra den klub hvor klippet er optaget, påstår det var 38kg plates, i videoen, Der er osse klip hvor han prøver COCnr 3 og er langt fra stærk nok til at lukke den, Fail og pral af løft som er tungere end hans IRL løft.

Et godt eksempel på en stærkmand, der ligner en bodybuilder er Mariusz Pudzianowski. Han er godt nok tidligere stærkmand, men har i hvert fald størrelsen til at stå på en scene.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Stan Efferding er en ganske habil styrkeløfter, mener faktisk han holder flere rekorder pt. Men selvom han squatter tungere end nogen anden på bodybuildingscenen, har han langt fra de største ben.

Billede

Derudover er hans struktur generelt kedelig, og hans fysik ikke specielt god. Når man snakker pro bodybuilding, handler det ikke kun om styrke - det handler mindst lige så meget om, hvordan ens krop reagerer på AAS.

Her er f.eks. Jason Huh. Han træner som en mongol, men er alligevel en bedre bodybuilder end Efferding

Billede

Ens personlige respons på anabolika er altafgørende for succes i professionel bodybuilding.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Dengse skrev:Jeg har mødt enkelte stærkmænd i mit liv, nogle af dem havde 60cm overarme rimelig lav fedt% og var 2meter høje, men 60cm arme ligner ikke meget i forehold til 200cm højde, men en lallet arm som Jay cutler havde på 54cm i 2004, så helt vanvittig ud til hans korte krop.

Var de også clean og veganere?
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

The Juice skrev:
Dengse skrev:Jeg har mødt enkelte stærkmænd i mit liv, nogle af dem havde 60cm overarme rimelig lav fedt% og var 2meter høje, men 60cm arme ligner ikke meget i forehold til 200cm højde, men en lallet arm som Jay cutler havde på 54cm i 2004, så helt vanvittig ud til hans korte krop.

Var de også clean og veganere?

Du kan vel selv undersøge det, slå Magnus samuelsson op, Jay cutler er en dværg ved siden af.

Anker skrev:Et godt eksempel på en stærkmand, der ligner en bodybuilder er Mariusz Pudzianowski. Han er godt nok tidligere stærkmand, men har i hvert fald størrelsen til at stå på en scene.

Det var fra imens han vejede 148kg.

Dengse skrev:Du kan vel selv undersøge det, slå Magnus samuelsson op, Jay cutler er en dværg ved siden af.

Det er jo klart når Magnus er 25cm højere.

Jay Cutler er mere cuttet og ser bedre ud end Magnus, det er jo ikke rocket science
Brugeravatar

Reputation point: 25

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

JB skrev:
Dengse skrev:Du kan vel selv undersøge det, slå Magnus samuelsson op, Jay cutler er en dværg ved siden af.

Jay Cutler er mere cuttet og ser bedre ud end Magnus, det er jo ikke rocket science

Ja, J, cutler har ca samme højde som hende her:
Vedhæftede filer
Magnusss.jpg

JB skrev:

Jeg synes faktisk Magnus ser bedre ud end Jay Cutler :wink:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Dengse skrev:
Anker skrev:Et godt eksempel på en stærkmand, der ligner en bodybuilder er Mariusz Pudzianowski. Han er godt nok tidligere stærkmand, men har i hvert fald størrelsen til at stå på en scene.

Hvad er din pointe?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Anker skrev:
Dengse skrev:

Hvad er din pointe?

At det er ca 30kg mere end Jay cutler da han stod bedst, og stadig ligner han ikke en prof BBer, og kommer aldrig til det.

Billede
Derek Poundstone kunne nu også blive en flot bodybuilder.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

NGS skrev:Derek Poundstone kunne nu også blive en flot bodybuilder.

Nej.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Animal skrev:

Nej.

Jo.

"Flot" er et subjektivt begreb. Jeg synes hans fysik er meget flot. Succesfuld pro bodybuilder er en anden diskussion. Men nu sagde personen du citerede jo "flot". Og jeg synes han er meget flot :wink:
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
Animal skrev:

Nej.

Jo.

"Flot" er et subjektivt begreb. Jeg synes hans fysik er meget flot. Succesfuld pro bodybuilder er en anden diskussion. Men nu sagde personen du citerede jo "flot". Og jeg synes han er meget flot :wink:

Nu skrev han jo også "flot bodybuilder" og ikke blot "flot", hvilket som du selv siger er en anden diskussion. Jeg er sikker på Animal mente, at Derek ikke ville kvalificere sig som en god pro bodybuilder.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Nielze skrev:
Thomas Jagd skrev:
Animal skrev:

Nej.

Jo.

Nu skrev han jo også "flot bodybuilder" og ikke blot "flot", hvilket som du selv siger er en anden diskussion. Jeg er sikker på Animal mente, at Derek ikke ville kvalificere sig som en god pro bodybuilder.

Nu kan det her meget hurtigt blive en ligegyldig semantisk diskussion. Jeg mener helt bestemt ikke at professionelle konkurrence bodybuildere har eneret på mærkatet bodybuilder. Hvis du så Derek Poundstone i en tank-top på gaden, og ikke vidste han var stærkmandsdeltager, så kunne man meget nemt forveksle ham som værende bodybuilder. Hans "body" er immervæk rimeligt "buildet" :wink:

Men jeg forstår godt hvad du mener, og jeg fangede i teorien også Animal's pointe :D
Redaktør

Styrkeliste

Legender som Ronnie Coleman og Franco Columbo var jo også powerliftere og stærkmænd inden de startede i bodybuilding.
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Nielze skrev:
Thomas Jagd skrev:
Animal skrev:

Nej.

Jo.

Nu skal det ikke ende i en diskussion, men hvad jeg synes behøves jo ikke være korrekt i dine øjne eller andres. Han er ikke for stor eller for lille, derfor synes jeg han kunne blive en flot bodybuilder i mine øjne.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

5teensig skrev:Legender som Ronnie Coleman og Franco Columbo var jo også powerliftere og stærkmænd inden de startede i bodybuilding.

Der er sket rigtigt meget siden 60erne, både inden for BB og Stærkmand.
Og Coleman kunne nok have blevet en god SL engang, men han er ikke egnet til stærkmand på nogen som helst måde.

Så længe vi snakker folk på øverste niveau, så er masse ofte kun sekundært til struktur, proportioner og condition i bodybuilding (medmindre du hedder Kevin English eller Branch Warren). Du kan være nok så stor og stærk, men det er fuldstændig ligegyldigt på scenen, hvis din talje er ligeså bred som dine skuldre og dine haser er bløde som smør.

Den største er ikke nødvendigvis den bedste bodybuilder.
Billede
Billede
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster