Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

@hmet skrev:Jeg har lige en spørgsmål...
Kan man godt komme ned i både vægt og fedtprocent, uden at motionere men bare styrketræne (jeg spiser selvfølgelig også sundt og tager rigelig med protein)? Jeg kan nemlig ikke lige at motionere så meget...

@hmet skrev:Vil man så ikke miste en del muskelmasse...?

Thomas Jagd skrev:Man kan sagtens mindske ens fedtprocent uden at dyrke kardiotræning. Hvis folk påstår modsat, så aner de ikke hvad de snakker om.
Nikolaj P skrev:så skal du bare have rigtig god styr på kosten, men jeg vil helt klart anbefale at konditræne!

det var det første jeg skrev, så forstår ikke hvad du mener med det?

Mikkel leicht skrev:Det er svaret på det, men hvorfor nøjes?

Biiver skrev:Mikkel leicht skrev:Det er svaret på det, men hvorfor nøjes?
Enig - hvorfor ikke dyrke lidt cardio? Kan være 20 minutter et par gange ugenligt?

Thomas Jagd skrev:Biiver skrev:Mikkel leicht skrev:Det er svaret på det, men hvorfor nøjes?
Enig - hvorfor ikke dyrke lidt cardio? Kan være 20 minutter et par gange ugenligt?
Jo, men hvis man decideret hader det ? Træning skal efter min mening være noget man nyder. Jeg nyder at løfte tungt vægte. Jeg hader at dyrke kardio træning. Derfor gør jeg det aldrig. Men jeg vil stadigvæk gerne have et minimum af kardio-vaskulær effektivitet, så jeg har fundet et alternativ som stadigvæk bringer mig glæde. Og det er forskellige former for cirkeltræning og cross-fit agtigt træning. Det er uendeligt sjovere end at løbe eller cykle en tur for mig. Og så har det en bedre overførlighed til vægttræningen

Mikkel leicht skrev:Thomas Jagd skrev:Biiver skrev:Mikkel leicht skrev:Det er svaret på det, men hvorfor nøjes?
Jo, men hvis man decideret hader det ? Træning skal efter min mening være noget man nyder. Jeg nyder at løfte tungt vægte. Jeg hader at dyrke kardio træning. Derfor gør jeg det aldrig. Men jeg vil stadigvæk gerne have et minimum af kardio-vaskulær effektivitet, så jeg har fundet et alternativ som stadigvæk bringer mig glæde. Og det er forskellige former for cirkeltræning og cross-fit agtigt træning. Det er uendeligt sjovere end at løbe eller cykle en tur for mig. Og så har det en bedre overførlighed til vægttræningen
Det er der ingen der benægter, hader det da også selv.. Cirkeltræning og andet lignende interval træning er vel også det jeg vil kalde for cardio.. Specielt hvis det er lavet til hovedformål at øge ens kondition.. Jeg vil gerne anbefale slædetræk intervaller, eller bare almindelig slædetræks sprints, det er virkelig en øvelse er er effektivt på kort tid!
Men jeg tror bestemt det trækker tænder ud!

Thomas Jagd skrev:Og det er forskellige former for cirkeltræning og cross-fit agtigt træning. Det er uendeligt sjovere end at løbe eller cykle en tur for mig. Og så har det en bedre overførlighed til vægttræningen

Moqensen skrev:Thomas Jagd skrev:Og det er forskellige former for cirkeltræning og cross-fit agtigt træning. Det er uendeligt sjovere end at løbe eller cykle en tur for mig. Og så har det en bedre overførlighed til vægttræningen
Kan du prøve at give et eksempel på sådan en cirkel træning, der kunne få pulsen højt nok op til at kunne konkurrere med 25 minutter på cross-traineren?
Eller hvis du kender nogle sider du kan linke til med sådan noget træning?
Tror faktisk at jeg læste om det på muscleandfitness her den anden dag, er dette korrekt?
http://www.muscleandfitness.com/training/217
Generelt skriver de jo meget crap derinde

Karl Æg skrev:Vi kommer bare ikke udenom, at længerevarende steady-state cardio virker langt mere fedtforbrændende end cirkeltræning og lignende. Ønsker man et effektivt vægttab er der imo ingen vej uden om cardio.

Kan du prøve at give et eksempel på sådan en cirkel træning, der kunne få pulsen højt nok op til at kunne konkurrere med 25 minutter på cross-traineren?

Moqensen skrev:Kan du prøve at give et eksempel på sådan en cirkel træning, der kunne få pulsen højt nok op til at kunne konkurrere med 25 minutter på cross-traineren?
Eller hvis du kender nogle sider du kan linke til med sådan noget træning?

Alle skal have min. 30 minutters motion om dagen IMO (og sundhedsstyrelsens)

Thomas Jagd skrev:Karl Æg skrev:Vi kommer bare ikke udenom, at længerevarende steady-state cardio virker langt mere fedtforbrændende end cirkeltræning og lignende. Ønsker man et effektivt vægttab er der imo ingen vej uden om cardio.
Det er bare ikke korrekt. Det kan godt være at den relative fedtforbrænding under længerevarende kardio-træning er større end ved intervaltræning (ala HIIT), cross-fit agtig træning, cirkeltræning osv. Men den totale energiomsætning er LANGT større ved den højintense træning. Specielt hvis du medregner efterforbrændingen. Der er flere undersøgelser som viser at efterforbrændingen er forhøjet i helt op til et døgn efter et HIIT pas eller et højt vægttræningspas. Det samme gør sig ikke gældende ved længerevarende moderate kardiotræning. Her falder den tilbage til udgangsniveauet efter ganske få timer.
Så vil du måske spørge hvorfor bodybuildere som skal cutte ikke anvender HIIT og/eller cross-fit træning når de skal smide fedtet. Og det er simpelthen et spørgsmål om overtræning. Når man skal holde på muskelmassen, så skal man fortsætte den hårde tunge træning. Og på en lav-kalorie diæt kan det simpelthen være katastrofalt at smide 3-4 HIIT pas ind, hvis man restituere dårligt under sådanne ernæringsmæssige forhold. Der er dog bodybuildere som gør det, skal det lige siges. Så det er simpelthen fejlagtigt og mytebefængt, at påstå at længerevarende kardiopas er bedre til at smide fedtet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster