Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1483
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1480

Følg bodybuilding.dk på

Kasein protein under cut

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa BB,

jeg er i gang med at cutte, og det går da den rigtige vej, dog faldt jeg lige over nogle artikler omkring Kasein protein, at det skulle være godt inden man skulle sove så man får de rette proteiner under sin natsøvn ( da det er der man vokser ) -

1)så vil jeg spørge: hvor mange af jer anvender Kasein protein?
2) og er det overhovedet nødvending hvis man f.eks. spiser 150 gram grøntsager med 300gram kyllingfillet til sin aftensmad omkring kl. 19-20?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aarhus N

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hele idéen med kassein er at det er langsomt optagelig så du får protein igennem hele din nattesøvn. Protein i kyling er hurtig optagelig så det er ikke længt det rækker.

Du kan sagtens bruge Kasein nur du Cutter så længe du husker at tæller kalorierne.

Jeg har ikke brugt det i min cut periode og det har virket fint for mig uden brug af kassein. Men har selvfølgelig heller ikke prøvet det

NiklasVestergaard skrev:Hele idéen med kassein er at det er langsomt optagelig så du får protein igennem hele din nattesøvn. Protein i kyling er hurtig optagelig så det er ikke længt det rækker.

Du kan sagtens bruge Kasein nur du Cutter så længe du husker at tæller kalorierne.

Jeg har ikke brugt det i min cut periode og det har virket fint for mig uden brug af kassein. Men har selvfølgelig heller ikke prøvet det

okay på denne måde - det kunne være man skulle investere i sådan en bøtte der - men ja alt skal tælles selvfølgelig :)

Spar pengene og drik en almindelig shake med normal pretionpulver inden sengetid :) det hele er jo "langsomt" optageligt når du ikke indtager en bunke carbs ved siden af. Ydermere så er det ikke sådan at kroppen kun kan bruge proteinet optil et par timer efter indtagelse, det skal jo igennem hele systemet. Derfor til ham der svarede at det ikke er optimalt at du kun spiser de 300g kyllinge filetnkl 20, ser jeg mig uenig :)
Billede

Logbog: Ingen logbog

jcbovergaard skrev:Spar pengene og drik en almindelig shake med normal pretionpulver inden sengetid :) det hele er jo "langsomt" optageligt når du ikke indtager en bunke carbs ved siden af. Ydermere så er det ikke sådan at kroppen kun kan bruge proteinet optil et par timer efter indtagelse, det skal jo igennem hele systemet. Derfor til ham der svarede at det ikke er optimalt at du kun spiser de 300g kyllinge filetnkl 20, ser jeg mig uenig :)

dvs. du vil foreslå at tage en shake før sengetiden? ca. 30 gram protein - ? det vil du mene er ligeså godt når man sover end f.eks. Casein protein ? men er det ikke noget med at alm. whey - hurtigt løber igennem systemet end f.eks. Kasein som nu er bag denne ide med langsomtoptagende ?

Hvis whey protein var langsomt optagelig var idéen med Kassein jo ubruglig.

Jeg drikker det selv inden sengetid og det er i hvert fald ik nogen kulinarisk oplevelse kan jeg så sige, det smager sku ik for godt :) regner ik med at købe mere når jeg engang er nået igennem de 4kg jeg fik købt. Mælk består jo hovedsagligt af kaseinprotein, så en gang skummetmælk vil efter min opfattelse være et godt alternativ
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

NiklasVestergaard skrev:Hvis whey protein var langsomt optagelig var idéen med Kassein jo ubruglig.

Hvad er idéen med kassein?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Jeg bruger det.. 250ml Skummetmælk og ~30g Kasein + 1 knækbrød spiser jeg hver dag inden jeg sover. Kan ikke lide tanken om at ligge hele natten uden at få protein og har det ofte med at være sulten inden jeg sover alligevel =P~ Det er jeg ikke når jeg har spist det her
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Kostplan: Ingen kostplan

Pind skrev:
NiklasVestergaard skrev:Hvis whey protein var langsomt optagelig var idéen med Kassein jo ubruglig.

At det er langsomtoptageligt, og derfor godt hvis man ikke får noget protein i en lidt længere periode?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Det er da bare at æde 200 g skyr feks. det er da ca 28 g kasein protein. Det kan sødes op med nogle få dråber sødemiddel, det er gratis på kalorieregnskabet.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Sakin skrev:Jeg drikker det selv inden sengetid og det er i hvert fald ik nogen kulinarisk oplevelse kan jeg så sige, det smager sku ik for godt :) regner ik med at købe mere når jeg engang er nået igennem de 4kg jeg fik købt. Mælk består jo hovedsagligt af kaseinprotein, så en gang skummetmælk vil efter min opfattelse være et godt alternativ

Hvad er det for noget du har, siden du ikke synes det smager for godt?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 12.50
- Dødløft: 17.50

Filip_vest skrev:
Sakin skrev:Jeg drikker det selv inden sengetid og det er i hvert fald ik nogen kulinarisk oplevelse kan jeg så sige, det smager sku ik for godt :) regner ik med at købe mere når jeg engang er nået igennem de 4kg jeg fik købt. Mælk består jo hovedsagligt af kaseinprotein, så en gang skummetmælk vil efter min opfattelse være et godt alternativ

Hvad er det for noget du har, siden du ikke synes det smager for godt?

Viking Night Time Formula, chokolade smagen kan gå, men Vanillie er slem synes jeg. Dertil skal det jo også siges at det bliver noget af en tyk flydende væske, med mindre man bruger meget vand.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

ON casein smager fortrinligt. Har godt nok kun smagt chokoladesmagen. Den bliver dog også tyk hvis man lader den stå, men det klarer lidt ekstra vand.
Jeg bruger dog kun kasein ind imellem, normalt spiser jeg 300g hytteost inden sengetid. Blander den dog enkelte gange med whey protein hvis jeg kommer lidt sent hjem om eftermiddagen, og ikke har tid til at tilberede et måltid. Syntes også at kaseinet giver proteindrikken en bedre konsistens.
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

Jeg synes at den fra bodylab smager rigtig fint, og ligeledes gør en anden som jeg har bestilt fra UK.
Mit "trick" er at tage en kop vand, varme det i mikroovnen (ca 1 min og 30 sek), smide det i shakeren sammen med et scoop kasein. På den måde undgår man den typiske, lidt ærgelige, kasein-konsistens, og det smager ret godt, ligesom varm kakao.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 12.50
- Dødløft: 17.50

Crip'O skrev:
Pind skrev:

At det er langsomtoptageligt, og derfor godt hvis man ikke får noget protein i en lidt længere periode?

Korrekt

Kasper1983 skrev:Det er da bare at æde 200 g skyr feks. det er da ca 28 g kasein protein. Det kan sødes op med nogle få dråber sødemiddel, det er gratis på kalorieregnskabet.

Protein er da bestemt ikke gratis på kalorie regnskabet.

NiklasVestergaard skrev:
Crip'O skrev:
Pind skrev:

Korrekt

Kasper1983 skrev:Det er da bare at æde 200 g skyr feks. det er da ca 28 g kasein protein. Det kan sødes op med nogle få dråber sødemiddel, det er gratis på kalorieregnskabet.

Protein er da bestemt ikke gratis på kalorie regnskabet.

Det er sødemidlet han mener, men det havde du vel regnet ud...?
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

Har regnet det ud nu hvertfald :D. My bad

jeg har lige fået Casein hjem fra mærket: Self Omninutrition, med smag af Chokolade. Smagte lidt på det her til morgen, kunne sgu ikke ladevære :D og det var bare med vand, smagte faktisk helt godt... kan anbefaldes :mrgreen:

En længere oppe nævner at det bare er at spise 200g SKYR.. Ja.. Hvis man virkelig gider gøre det hver aften.. Det er osse dyrere i længden.. Det er vist os nærmere 300-400g SKYR for at få de 40-45g Kasein Protein jeg får med lidt mælk + pulver.

Ren mælk er osse et no-go, da man vil få alt for mange kylhydrater med ind. Ikke ligefrem det jeg vil ha ihvertfald, her op til sommer.

Derfor Casein. Bodylabs smager fremragende og det samme gør Optimum Gold Standard.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kasein er unødvendigt, medmindre tegnebogen flyder over. En fornuftig mængde protein sammen med lidt sundt fedt inden sengetid, så klarer du natten ganske fint.

lass3 skrev:En længere oppe nævner at det bare er at spise 200g SKYR.. Ja.. Hvis man virkelig gider gøre det hver aften.. Det er osse dyrere i længden.. Det er vist os nærmere 300-400g SKYR for at få de 40-45g Kasein Protein jeg får med lidt mælk + pulver.

Behøver du 40-45 gram protein at sove på? Næppe.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Lass3 skrev:En længere oppe nævner at det bare er at spise 200g SKYR.. Ja.. Hvis man virkelig gider gøre det hver aften.. Det er osse dyrere i længden.. Det er vist os nærmere 300-400g SKYR for at få de 40-45g Kasein Protein jeg får med lidt mælk + pulver.

Ren mælk er osse et no-go, da man vil få alt for mange kylhydrater med ind. Ikke ligefrem det jeg vil ha ihvertfald, her op til sommer.

Derfor Casein. Bodylabs smager fremragende og det samme gør Optimum Gold Standard.

45 g protein er da højest sandsynligt overkill. Med hensyn til at gide at spise det, så er det jo bare en "lige inden man går i seng" snack. Så vigtigt er det vel heller ikke at spise Gordon Ramsay mad lige der?

Jeg vil i hvert fald ikke bruge penge på casein når der findes produkter som skyr og hytteost. Men hva, sån er vi forskellige.
Brugeravatar

Styrkeliste

jcbovergaard skrev:Spar pengene og drik en almindelig shake med normal pretionpulver inden sengetid :) det hele er jo "langsomt" optageligt når du ikke indtager en bunke carbs ved siden af. Ydermere så er det ikke sådan at kroppen kun kan bruge proteinet optil et par timer efter indtagelse, det skal jo igennem hele systemet. Derfor til ham der svarede at det ikke er optimalt at du kun spiser de 300g kyllinge filetnkl 20, ser jeg mig uenig :)

Det her er jo direkte forkert. Hvis dette var rigtigt, var fidusen ved kasein jo fuldkommen fraværende.
Kasein er langsomt optageligt og vedligeholder derved proteinsyntesen i de 8-10 timer, hvor kroppen ikke får næring.
Whey tonser jo igennem kroppen på et par timer, også er man jo (næsten) lige vidt, i forhold til at lade helt være.

Animal skrev:Kasein er unødvendigt, medmindre tegnebogen flyder over. En fornuftig mængde protein sammen med lidt sundt fedt inden sengetid, så klarer du natten ganske fint.

Hvad baserer du den udtalelse på? I så fald er kasein protein jo fuldstændig spild af penge.

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 110.00

Hvis man kan få sig selv til at æde de ting hver nat inden man sover, så er det da fint nok :o Jeg kunne ikke.. Har selv brugt det tidligere..

Men kasein er så billigere i længden kan jeg fortælle dig og det er langt lettere/hurtigere at få ned, så det lyder lidt underligt at kalde det dyrt, når du alligevel bruger flere penge på skyr og hytteost.. :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jow jow. Synes nu også bare det giver en god fornemmelse at gå i seng med en smule mad i vommen. Men det er jo så en anden snak. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Kasper1983 skrev:Jow jow. Synes nu også bare det giver en god fornemmelse at gå i seng med en smule mad i vommen. Men det er jo så en anden snak. :)

Jeg får 250ml mælk og 1-2 knækbrød sammen med ca. 30g Casein og noget fiskeolie hver nat :)

Men som sagt er hytteost og skyr da osse fint, men jeg blev meget træt af det i længden
Brugeravatar

Styrkeliste

NiklasVestergaard skrev:Protein i kyling er hurtig optagelig så det er ikke længt det rækker.

Forkert.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

paldepind skrev:
Animal skrev:Kasein er unødvendigt, medmindre tegnebogen flyder over. En fornuftig mængde protein sammen med lidt sundt fedt inden sengetid, så klarer du natten ganske fint.

Hvad baserer du den udtalelse på? I så fald er kasein protein jo fuldstændig spild af penge.

Du har fat i noget. Protein, lidt fibre og lidt sundt fedt inden sengetid, det er alt rigeligt. Både fibre og fedt sænker mavetømningshastigheden.

Lass3 skrev:Men kasein er så billigere i længden kan jeg fortælle dig og det er langt lettere/hurtigere at få ned, så det lyder lidt underligt at kalde det dyrt, når du alligevel bruger flere penge på skyr og hytteost.. :wink:

Det er vist en smagssag, nogle kan lide konsistensen af grynet nissesæd, andre kan ikke.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Animal skrev:
paldepind skrev:

Du har fat i noget. Protein, lidt fibre og lidt sundt fedt inden sengetid, det er alt rigeligt. Både fibre og fedt sænker mavetømningshastigheden.

Lass3 skrev:Men kasein er så billigere i længden kan jeg fortælle dig og det er langt lettere/hurtigere at få ned, så det lyder lidt underligt at kalde det dyrt, når du alligevel bruger flere penge på skyr og hytteost.. :wink:

Det er vist en smagssag, nogle kan lide konsistensen af grynet nissesæd, andre kan ikke.

Tilsætter du fiber og fedt til en valle shake så er det nok en overdrivelse at sige at det ligger lige så lang tid i maven som kasein.

Udover det hvis målet er protein over hele natten, hvorfor så ikke bare tilføje fedt og fiber til kasein? Så holder det da næsten alle de sovende timer.

Udover det er kasein altså virkelig ikke dyre, hvis man bare køber de rigtige steder.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 240.00

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online