Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Kidd skrev:15 øvelser til overkrop.
5 øvelser til underkrop.
- Lav et upper/lower split.
- Sørg for at der er balance i mængden af træk og pres. Gerne mere træk. Helst overvægt af horisontal træk.
Det ville være min kritik.
PeterLund skrev:Du mangler at gøre dig en masse overvejelser.
Rep-range? Antal set? Hvilken belastning, altså fx 8RM? Hvilken progression?
Mange kaster sig ud i selv at lave et program, uden egentligt af have forstand på det. Hvorfor ikke finde et færdig program, hvor der har været nogle professionelle ind over, der har gjort sig nogle lange overvejelser over programmet?
Og ja, dit "program" har altså for mange overkrop i fht underkrop. For lidt træk i fht skub. Og personligt er 3 maveøvelser på et 2-split overkill, men det er bare min mening.
Håber det kunne bruges.

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Programmet virker virkeligt rodet, og der virker til at være væsentligt overvægt af pres.
Derudover rammer du nogle muskler/grupper på begge pas...
Sæt og reps virker også mega tombola...
Hvorfor ikke tage et velstruktureret program?

BigHungry skrev:Det er meget muligt, at du har gjort dig mange overvejelser, men de er ikke gode nok i så fald. Mange af svarene har givet dig hints om, hvad der er problemet. Hvis du ud fra de hints ikke er i stand til at foretage de korrekte rettelser - eller i det mindste søge mere information, så skal du bare vælge et færdiglavet godt split.
Back to Basics er oplagt. Held og lykke med det.

Workoutboy skrev:BigHungry skrev:Det er meget muligt, at du har gjort dig mange overvejelser, men de er ikke gode nok i så fald. Mange af svarene har givet dig hints om, hvad der er problemet. Hvis du ud fra de hints ikke er i stand til at foretage de korrekte rettelser - eller i det mindste søge mere information, så skal du bare vælge et færdiglavet godt split.
Back to Basics er oplagt. Held og lykke med det.
Det drejer sig om at være specifik. Back to Basics har jeg kigget på for længe siden. Det er jo et standard program som alle kan gå til værks med, men der mangler øvelser for dem der vil give den en ekstra skalle.

Workoutboy skrev:Hvad er det for en overvægt af pres du/i snakker om, og hvad er det at der er galt i det? Selvfølgelig skal der ikke være flere bryst- end rygøvelser - men det er der bestemt heller ikke, tværtimod.
Workoutboy skrev:Der er lagt mange tanker i dette program, det er hverken tilfældigt eller tombola med set og reps.
Borumpas skrev:Det sidste sæt stoppede tidligt fordi, for at være ærlig, jeg kunne ikke lave opspænd fordi jeg skulle skide

Kidd skrev:Hvorfor er der ikke en øvelse til bagskuldrene og nakken? Hvorfor varierer man i programmet ikke mellem seated og standing calf raises? Hvorfor er der ikke pullups eller lat-pulldown i forhold til lats?
Traps bliver ramt i både DL, BB rows, chins og cable row. Du behøves ikke lave shrugs for at træne traps.
Rows + chins rammer rigelig lats.
Kan man i stedet for barbbell og decline bench press køre chest dips og incline dumbbell bench press?
Kan man i stedet for skullcrusher køre JM Press?
Ja, og ja.

BigHungry skrev:Hvad er dine max løft i squat, bænkpres og dødløft? Selvfølgelig med korrekt udført teknik og ROM?
Det virker som om, at du er i faldet i den fælde, hvor man overtænker mange ting og fokuserer på mere er bedre. De disse typer tænker ofte utroligt meget over relativt ligegyldige detaljer, fremfor at få styr på det basale. Fx skriver du, at squat ikke rammer din ben så godt som leg press. Jeg er sikker på, at hvis du blev coachet af en af de gode drenge herinde, så skulle du nok få ramt dine ben ordentligt. En hævet hæl, tempo manipulation, mere oprejst torso etc. I stedet søger du alternative løsninger. Face-pulls, leg press og shrugs. Du ville komme meget længere med et basis program, fx Stronglifts eller B2B, få mere masse og styrke på. Og hvis du så oplever problemer og weak points, fx med manglende stabilitet og dybde i squat, eller dårlig skulderbladsfunktion i rows (hvor en øvelse som facepulls pludselig kan blive meget relevant), jamen så spørg igen, eller hyr en KOMPETENT coach, der kan få der videre.

Workoutboy skrev:Okay.. Hvem er det så der laver shrugs? Bodybuildere på 5-split?
så langt, så godt. Hvad med bagskuldrene..? Jeg har bare læst og hørt så meget om den her face-pull?

WinnMann skrev:Kør det her... det er meget bedre
Dag 1 - Bryst, skuldre og mave
BB press / DB press 4*5-8
Military press 4*5-8
Incline DB press 4*8-10
Lateral raises 4*10-12
Dips med eller uden vægt (med vægt: 4*6-10, uden vægt: 4 sæt med så mange du nu kan)
Øvelse til bagskulder (kabel eller DB)
evt. ekstra øvelse til bryst, fx kabel-flyes eller noget decline
Leg-raises
Planken
Dag 2 - Ben og ryg
Squat 4-5*4-8
Pullups 4 sæt, x antal gentagelser afhængig af ekstra vægt
Rumænsk dødløft 4*8-12
DB rows 4*6-10
Walking lunges 4*8-12
BB rows 3-4*10-15
Leg curl 4*8-12
Leg extensions 4*8-12
evt. slut af med nogle flere kropshævninger med andet greb end ved pullups
Hvis du gerne vil give den en ekstra skalle, så smid nogle flere kilo på eller kør et ekstra sæt hvis det går godt. Det er bedre end at tilføje flere øvelser

Workoutboy skrev:Jeg har søgt lidt og fundet et Intermediate Upper/Lower Program
http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... 1266761131
Er det denne vej man kunne gå? Jeg synes faktisk det virker som noget jeg kunne gå i gang med, også fordi jeg gerne vil træne 4 gange om ugen.

Workoutboy skrev:Er det for meget?

Workoutboy skrev:Alright jeg tror at jeg har fundet det rigtige.
https://www.muscleandstrength.com/worko ... ce-workout
Hvad siger i folkens? Det ser sgu for nice ud!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster