Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

ck92 skrev:Hej bb.dk
Jeg har meget svært ved at få kontakt til nogle muskelgrupper specialt ryggen. Jeg føler at armene overtager alt arbejdet, og jeg kan ikke mærke spændet i ryg-musklen. Jeg føler jeg har prøvet alt - albuernes placering, kroppens hældning, skuldernes placering - men lige meget hvad, så kan jeg ikke få det til at ramme.

Spinez skrev:ck92 skrev:Hej bb.dk
Jeg har meget svært ved at få kontakt til nogle muskelgrupper specialt ryggen. Jeg føler at armene overtager alt arbejdet, og jeg kan ikke mærke spændet i ryg-musklen. Jeg føler jeg har prøvet alt - albuernes placering, kroppens hældning, skuldernes placering - men lige meget hvad, så kan jeg ikke få det til at ramme.
Føler selv, at jeg har samme problem i pull downs så ser frem til svarene

Spinez skrev:ck92 skrev:Hej bb.dk
Føler selv, at jeg har samme problem i pull downs så ser frem til svarene

ck92 skrev:Tak tak tak for de mange svar..
Czech -> Det med at trække med albuerne har jeg fået af vide før, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forstille mig det? For mig er dét med at trække med albuerne det samme som at trække med armene - kan ikke rigtig se/mærke forskellen? :s
Kunne du måske linke til den øvelse, som du omtaler?
Copah -> Jeg vil kigge på de øvelser - hvilke aktiveringsøvelser vil du anbefale? Og hvornår skal jeg gøre aktiveringsøvelserne og de øvelser du nævner? I mellem sættene eller hvordan?
tak

Dingo skrev:Når jeg kører pulldowns prøver jeg at have fornemmelsen af at jeg trækker med mine lillefingre. Det synes jeg egentlig giver en god feeling...
Men uanset hvad, hvis du trækker vertikalt, så trækker du vertikalt; dine lats får tæsk alligevel, de kan ikke andet når du laver den bevægelse

ck92 skrev:Dingo skrev:Når jeg kører pulldowns prøver jeg at have fornemmelsen af at jeg trækker med mine lillefingre. Det synes jeg egentlig giver en god feeling...
Men uanset hvad, hvis du trækker vertikalt, så trækker du vertikalt; dine lats får tæsk alligevel, de kan ikke andet når du laver den bevægelse
Det med lillefingeren vil jeg prøve - men hva så med rows? Nogle gode råd der? Man må ikke lade skulderen 'hænge', right?

DHL^ skrev:ck92 skrev:Dingo skrev:Når jeg kører pulldowns prøver jeg at have fornemmelsen af at jeg trækker med mine lillefingre. Det synes jeg egentlig giver en god feeling...
Det med lillefingeren vil jeg prøve - men hva så med rows? Nogle gode råd der? Man må ikke lade skulderen 'hænge', right?
Læs den artikel jeg har postet. Udover det med rows, - alle rygøvelser skal du huske at trække med lillefingeren. Hvis det er "all about the feeling" så skid højt og helligt på du sikkert går et par kilo ned, hvis jeg går efter at føle en god kontakt i ryggen smider jeg hvertfald kilo af stangen som regel.
Men ja, prøv med lillefingeren igen, squueze toppen, og tænkt mere på at samle ryggen/trækker bagskulderne mod hinanden, frem for at hive stangen op.

ck92 skrev:DHL^ skrev:ck92 skrev:Dingo skrev:Når jeg kører pulldowns prøver jeg at have fornemmelsen af at jeg trækker med mine lillefingre. Det synes jeg egentlig giver en god feeling...
Læs den artikel jeg har postet. Udover det med rows, - alle rygøvelser skal du huske at trække med lillefingeren. Hvis det er "all about the feeling" så skid højt og helligt på du sikkert går et par kilo ned, hvis jeg går efter at føle en god kontakt i ryggen smider jeg hvertfald kilo af stangen som regel.
Men ja, prøv med lillefingeren igen, squueze toppen, og tænkt mere på at samle ryggen/trækker bagskulderne mod hinanden, frem for at hive stangen op.
Nu har jeg læst den. Men er kommet i tvivl om, jeg helt skal droppe de almindelige trække-øvelser fremfor de øvelser som anbefales i artiklen? Jeg kan vel også lave et mix - men hvordan vil du så anbefale at jeg skal gøre det? Skal jeg fx lave 2 af de øvelser som vises i artiklen inden jeg går i krig med den normale ryg-træning? Hvad synes du?

fisken skrev:Skift latpulldown ud med pullups istedet meget bedre aktivering af musklerne.

Dingo skrev:I pulldowns ser det umiddelbart fint ud med kontakt til lats.fisken skrev:Skift latpulldown ud med pullups istedet meget bedre aktivering af musklerne.
Pulldowns er netop god til at 'isolere' lats bedre (forstå mig ret). PD er også udemærkede til at presse det sidste ud af lats

DHL^ skrev:Dingo skrev:I pulldowns ser det umiddelbart fint ud med kontakt til lats.fisken skrev:Skift latpulldown ud med pullups istedet meget bedre aktivering af musklerne.
Pulldowns er netop god til at 'isolere' lats bedre (forstå mig ret). PD er også udemærkede til at presse det sidste ud af lats
Hvis de skal" isoleres" skal TS lære at køre albuerne mere frem, og ikke så langt bag ryggen

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster