Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1691
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1690

Følg bodybuilding.dk på

Kost med knap tid.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej, efter en lang pause er jeg lige begyndt at træne igen, og har en stor problem med blandt andet kosten.

Da jeg har meget travlt har jeg desværre ikke så meget tid til at lave ordentlig mad, så meget af det bliver gennem just eat, hvilket selvfølgelig ikke er særlig godt :S

Så er spørgsmålet om der evt er noget fra just eat som ikke er alt for usundt som man kan bruge, og ellers noget der hurtigt er at lave? Vil nemlig gerne prøve at lave kostplan ud af det så. Det eneste som ligger 100 % fast på mig at jeg spise havregryn/musli om morgen, hvilken dog kan pimpes om med proteinpulver.

Ellers har jeg bestilt dem her som jeg kan tage efter træning:

http://(Slettet af Admin)/4/dk/artiklar/biote ... quid-50-ml

Er der noget håb for mig forude? :P

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

nope..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det må da være muligt at skaffe noget udefra, som ikke er rent gift for træning?

Det må da være muligt, at lave mad til et par dage ad gangen? - Man kan altid gemme noget i køleskabet eller fryseren til senere, som så er nemt og hurtigt at varme op.
Brugeravatar

Reputation point: 5

En salat fra en pizzabix, med kylling/rejer + fetaost, hvor der er sparet på dressingen, og du undlader at spise brødet til er forholdsvis sundt :)
Billede

"Jeg har ikke tid til at lave mad."

Men du har 45 minutter til at bestille og vente på det?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:"Jeg har ikke tid til at lave mad."

Men du har 45 minutter til at bestille og vente på det?

Det tager 2 minutter at bestille, og i de resterende minutter han venter kunne det jo være han arbejdede eller deslige :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Gift for træningen? Herre jemini.

Der er mange steder hvor du kan bestille kyllingesalater, salater med tun, pastaanretninger med kylling og grønt, grovsandwiches osv osv.. Udover det, hvorfor kan du ikke bruge 1 times en aften på at lave en stor portion mad, og så lave til hele ugen?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jo, salater med kylling, tun og æg er da en god idé:)

Hvordan kan man finde frem til hvad der er i, hvis man skal prøve at lave kostplan?

Vil gerne prøve at lave en hvor jeg i weekenden selv laver noget, og ellers bestiller.

Har tid til at skrive tråde på online forums og bestille mad online.

Har ikke tid til at lave mad.

Lad være med at pakke din dovenskab ind som mangel på tid. Jeg tvivler på at du arbejder 18 timer om dagen, hver eneste dag, og derfor ikke engang har tid til at åbne en bøtte tun.

Dine resultater er jo direkte påvirket af dit dedikationsniveau, og det er jo lig nul hvis du ikke gider tænke mere på kosten end bare at bestille på Just-Eat.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Eksempel:
Steg kylling til en hel uge og køb grøntsagsblandinger.
Læg det i fryseren.
Tag kylling op om morgenen og smid det i køleskabet.
Tag grøntsagsblanding ud af fryseren og put det i mikro-ovnen.
Når den ringer har du aftensmad.

Det tager ingen tid!

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Well, som flere andre allerede har peget på, så er det nærmest umuligt at gøre noget seriøst ved sin træning uden at gøre noget ved sin mad.
I min verden må du gøre op med dig selv om det er noget du vil eller ikke, for hvis din kost ikke er i orden er din tid (som åbenbart er begrænset) i træningscenteret nærmest spildt og så kan du jo, alt andet lige, bruge den tid på noget som du får noget ud af..
Hvis du gør op med dig selv at træning er noget der skal tages seriøst, skal du lære at (gide ) lave mad, for ikke at gide lave mad når man går op i træning er som at spille fodbold men ikke gide at løbe..
Brugeravatar

Træner her: OBBC

Synes det er skammeligt og dovenskab. Det handler ikke om at have tid, men om at tage sig tid. Det burde du tænke nøje over.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Hvis du virkelig var interesseret I din træning ville du prioritere den over andre ting.
Vi har alle 24 timer I døgnet, og vælger selv hvad vi vil bruge dem til :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Synes lige folk skal slappe lidt af - skammeligt?

TS: Det gode gamle ordsprog: du ligger som du har redt, gælder også her. Kosten er ultra vigtig for dine resultater, så afhængig af hvor meget du vil det her projekt, bør du fokusere tilsvarende meget på din kost. Jeg tænker det er muligt at bestille relativ god mad til BB udefra, men du får problemer med at styre din makro-fordeling og dit kcal indtag. Dernæst så kunne jeg forestille mig det var ret dyrt. Der er flere gode topics her på sitet med billige opskrifter, både til bulk og cut, og ellers klik dig ind på folks kostplaner - det er også god inspiration :)
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Okay, for det første syntes jeg det er skræmmende hvor mange der ikke holder sig til emnet, og i stedet kommer med udsagn af om jeg burde have tid osv. At jeg ikke har tid er konstatering, og ikke noget som er til diskussion.
Det som rent faktisk er spørgsmålet, er hvordan jeg så forholder mig til det efterfølgende.

Af gode indlæg nævnes der blandt andet salater fra just eat som er en ret god forslag. Flere modtages meget gerne :). At det skal være billigt, betyder ikke noget for mig. Det vigtigste er hurtighed, efterfulgt at karakteriska som mulig BB mad / sundt mad. Dvs. det skal være en funktion af disse :)

Kunne da være meget sjovt at se hvor mange tinge fra just eat som man egentlig må bestille hvis man gå op i træning :D

Boyka skrev:Okay, for det første syntes jeg det er skræmmende hvor mange der ikke holder sig til emnet, og i stedet kommer med udsagn af om jeg burde have tid osv. At jeg ikke har tid er konstatering, og ikke noget som er til diskussion.
Det som rent faktisk er spørgsmålet, er hvordan jeg så forholder mig til det efterfølgende.

Af gode indlæg nævnes der blandt andet salater fra just eat som er en ret god forslag. Flere modtages meget gerne :). At det skal være billigt, betyder ikke noget for mig. Det vigtigste er hurtighed, efterfulgt at karakteriska som mulig BB mad / sundt mad. Dvs. det skal være en funktion af disse :)

Kunne da være meget sjovt at se hvor mange tinge fra just eat som man egentlig må bestille hvis man gå op i træning :D

Det er jo mere for at få dig til at indse at du med stor sandsynlighed har nogle huller her og der, hvor du kan lave mad, hvis det er så vigtigt for dig. Jeg kan lave frokost og aftensmad til en hel uge på 1 time,
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Måske det bare var nemmere at sige jeg vælger(uanset hvor lidt tid det med en smule planlægning kræver at lave et lækkert måltid) ikke at bruge min tid på at lave mad, og vil hellere bruge mine penge på at andre laver det. Og bruge tiden på noget andet. Det handler om valg. Tilvalg og fravalg.

Måske prøver folk også bare på at prikke lidt til dig og antyde at dine træningsresultater kan være påvirket af den kost du hælder indenbords. Dermed ikke sagt man ikke kan spise ude og sammensætte en ordentlig kost. Men tanken om just-eat som næringskilde(hvilket oftest indebærer fastfood som pizza og fabriksfremstillet salatmayonæse)er nok ikke lige toppen af poppen hos flertallet herinde.

DTU har lavet flere publikationer om fastfood og indhold. Søg og du skal finde. Men du har nok ikke tid så værsgo denne side som godt nok ikke er dansk kan måske give dig en idé.

Jeg lavede i øvrigt mad mens jeg skrev indlægget så jeg kunne spare lidt tid
Brugeravatar

Træner her: WT Center

Du kan gøre det hvis du vil. Lad være med at tænke i de baner at du skal finde det bedste fastfood alternativ.
Selvom jeg er tømrer og tit ikke ved hvor jeg skal møde, og derudover også har et ekstra job syntes jeg ikke engang det er svært at få til at hænge sammen. Stå op om morgenen og lig 1kg kylling på panden, gå i bad, vend dem når du kommer ud, spis morgenmad og vupti. 1kg lækre kyllingefileter TO GO uden at anstrenge sig det mindste :D

Måske det kan give dig lidt inspiration :) Du skal bare ind i rytmen, så bliver du ikke det mindste stresset eller irriteret :)
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

Min uge ser desværre sådan ud at jeg arbejder fra kl 8-20, hvor jeg også skal have tid til at læse til eksamen, og ellers træne. Som regel går det udover søvn, hvis jeg skal nå noget.

Skal jeg også bruge meget tid på at lave mad, går det jo mere ud over søvn, hvilket også er noget lort for træning...

mathias1989 - hvordan opbevarer du kyllingen, og hvilken slags køber du?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster