Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1055
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1052

Følg bodybuilding.dk på

kyssesyge...

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej folkens der stod kun skader i forummet og synes jeg ikke lige det her var.. men jeg har måske fået kysse syge, (ska ha taget blodprøve i morgen) :lol:

så vil høre om nogle af jer har haft det og hva det betød for jeres træning for har læst at man ikke må pumpe i 4 uger efter man er blevet rask #-o

så hvis nogen har lidt forstand på det vil jeg meget gerne have hjælp.... :roll:

Reputation point: 0

Geografisk sted: Vestbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 122.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

du kan risikere at du ikke må dyrke nogen former for sport i 6mdr. og gør nu som lægen siger. du kan risikere at springe din lever mener jeg det er. desuden er din nyre utroligt svækket under en omgang kyssesyge, så LAD NU VÆR' MED AT SPILLE SEJ. gør som lægen siger.

dette skal ikke opfattes som et angreb af nogen art, men som en opfordring.

pøj pøj med det.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

jeg har engang haft kyssesyge :(
vil ikke sige at jeg har forstand på det men fik at vide at jeg intet aktivt måtte lave ikke engnang løbe, da din lever eller nyrer(kan ikke huske hvilken) bliver "gele" agtig og derfor nemmere tager skade :S jeg måtte ikke røre mig eller drikke alkohol i 3 mdr. og slag mod maven skal man også holde sig fra :D

håber det kan bruges :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: Fitness World Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 85.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg fik konstateret kyssesyge for noget tid siden nu (2-3år) midt i mit hårdeste træningsprogram, Træning hver dag med failure og forced reps (Year I know men dengang var det veje frem)). Jeg fik det konstateret 1md til 2md efter jeg var blevet smittet og havde pumped som en gal. Jeg gainede faktisk utrolig meget i denne periode underligt nok (måske pga sygdommen) og det smertede mig sindsygt meget at måtte holde pause fra alt aktivitet og samtidig fester i denne periode. Din lever kan blive ødelagt og din milt kan springe (du dør indenfor minutter) ved aktivitet, så faren er da ikke lige at se igennem fingre med.. Well jeg holdt en 3-4mdr pause efter det blev konstateret og begyndte så energisk igen. Det skal lige nævnes at jeg begyndte at få vilde smerter, stikkende, i begge sider under brystkassen, dog værst i venstre som kunne være ulidelige. Jeg blev ved med at opleve disse smerter men med tiden sjælnerer og sjælnere. I dag oplever jeg det ikke nær så ofte, (1 gang hver 2-3 uge måske, hvor det tidligere var 2-cifret antal gange dagligt). Skal ikke kunne sige om dette skyldes at jeg trænede de 2mdr ind i sygdommen, men har overvejet det mange gange. Lever og milt-tal har været normale siden så det er ikke pga skade på delene.

Well, overvej nu nøje hvad du gør og jeg vil anbefale dig at gøre som din læge foreskriver, smerterne jeg har haft og har til tider var LANGFRA det værd..
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00

Galleri: Vis galleri (10)

Vi har netop haft lidt fokus på Mononucleose aka kyssesyge i biologi, samt lavet et mindre forsøg med virusantigen. Kan kun sige det samme som kuglen. Gør som doktormanden siger. Selv efter du er blevet rask kan du nemt måtte indse at du herefter heller ingen aktivitet på lave 6mdr efter. Det er en sygdom som tager lang tid at komme sig over. Milten hæver gevaldigt, så undgå træningen. :(
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

S.K skrev:Vi har netop haft lidt fokus på Mononucleose aka kyssesyge i biologi, samt lavet et mindre forsøg med virusantigen. Kan kun sige det samme som kuglen. Gør som doktormanden siger. Selv efter du er blevet rask kan du nemt måtte indse at du herefter heller ingen aktivitet på lave 6mdr efter. Det er en sygdom som tager lang tid at komme sig over. Milten hæver gevaldigt, så undgå træningen. :(

WTF.. Fik af vide at jeg gerne måtte starte med at træne lige efter jeg var konstateret rask (Tallene på årøverne så fornuftige ud)..?! :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

sniper skrev:
S.K skrev:Vi har netop haft lidt fokus på Mononucleose aka kyssesyge i biologi, samt lavet et mindre forsøg med virusantigen. Kan kun sige det samme som kuglen. Gør som doktormanden siger. Selv efter du er blevet rask kan du nemt måtte indse at du herefter heller ingen aktivitet på lave 6mdr efter. Det er en sygdom som tager lang tid at komme sig over. Milten hæver gevaldigt, så undgå træningen. :(

WTF.. Fik af vide at jeg gerne måtte starte med at træne lige efter jeg var konstateret rask (Tallene på årøverne så fornuftige ud)..?! :lol:

hmm ikke hvad min bio lære sagde i hvert fald. Det kan jo godt ske du er konstateret rask og gerne må dyrke moderat motion, men mener det er kroppen der skal komme sig efter angrebet, selvom du er rask. Nævner hvad min lære sagde, men går også ud fra det er i det mest ekstreme tilfælde.

Men her er noget info: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/kyssesyge.htm står godt nok også 4 uger.
Citat:
Udsigt for fremtiden?

Kyssesyge varer normalt to til fire uger og er ikke problematisk. Cirka tre procent oplever et længere forløb. Har man først haft sygdommen, er man beskyttet imod den for resten af sit liv, man er immun.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

S.K skrev:
sniper skrev:

hmm ikke hvad min bio lære sagde i hvert fald. Det kan jo godt ske du er konstateret rask og gerne må dyrke moderat motion, men mener det er kroppen der skal komme sig efter angrebet, selvom du er rask. Nævner hvad min lære sagde, men går også ud fra det er i det mest ekstreme tilfælde.

hmm.. Ellers er min læge fucked.. :shock:

til topicstarter: Pas på at lægge for mange planer for perioden til du er rask. Man sover ustandseligt. Du kan falde i søvn om du står i en bus eller spiller fodbold. Sådan var det i alt fald for mig, jeg kunne stå op og sove i perioden.
Brugeravatar

Styrkeliste

jeg siger man tak folken s for de gode råd og erfaringer.. jeg har fået taget min blodprøve i dag og venter nu bare på svar... så går bare og håber på ordet, prøven var neggativ

Geografisk sted: Vestbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 122.00

Logbog: Ingen logbog

Rambo-Ringsted skrev:jeg siger man tak folken s for de gode råd og erfaringer.. jeg har fået taget min blodprøve i dag og venter nu bare på svar... så går bare og håber på ordet, prøven var neggativ

Jamen held og lykke da..
Brugeravatar

Styrkeliste