Jeg har prøvet Dumbell BOR og Barbell BOR, Chin Ups, Pull Ups, men syntes ik at de rigtig har givet mig noget masse på lats

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Patsche skrev:Hvilke øvelser er gode til lats?
Jeg har prøvet Dumbell BOR og Barbell BOR, Chin Ups, Pull Ups, men syntes ik at de rigtig har givet mig noget masse på lats

StefanM skrev:Patsche skrev:Hvilke øvelser er gode til lats?
Ift de kilo, du løfter, kan der ikke rigtigt være sket så meget endnu - men det skal nok komme.
Ellers så kan du jo altid prøve med nogle trækgrebsdødløft/rackpulls ud over det, du laver i forvejen, samt at lege lidt med intensitet og rep range.

A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.

tjr skrev:Rope Lat Pulldown
fra http://www.tmuscle.com/free_online_arti ... ialization
Gjorde mig, uden pis, synligt bredere over ryggen på 1 måned. Det er én af de få øvelser hvor jeg har 'kontakt' til lats.
Jeg kan se i min log at jeg generelt har kørt 3 set af 8-12 reps som #2 ryg øvelse, fx. 5 set rows efterfulgt af 3 set Rope Lat Pulldown.

alfross skrev:Drop nu det mind to muscle pis. Det er noget new age hippie-gejl og har intet med virkeligheden at gøre.
Og så længe ens stats hedder 180, 80 kg og et dødløftmax på 130 kg, er det altså evigt ligegyldigt at lave tres forskellige slags pulldowns. Den hurtigste vej til en vildere ryg er mere og tungere dødløft. Basta.

alfross skrev:Drop nu det mind to muscle pis. Det er noget new age hippie-gejl og har intet med virkeligheden at gøre.
Og så længe ens stats hedder 180, 80 kg og et dødløftmax på 130 kg, er det altså evigt ligegyldigt at lave tres forskellige slags pulldowns. Den hurtigste vej til en vildere ryg er mere og tungere dødløft. Basta.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.

Nick9000 skrev:alfross skrev:Drop nu det mind to muscle pis. Det er noget new age hippie-gejl og har intet med virkeligheden at gøre.
Indtil sidste sætning i dette indlæg, gav det det du skrev rigtig god mening. Derefter bliver du ligeså dogmatisk som mind2muzle-hippierne.

tjr skrev:Rope Lat Pulldown
fra http://www.tmuscle.com/free_online_arti ... ialization
Gjorde mig, uden pis, synligt bredere over ryggen på 1 måned. Det er én af de få øvelser hvor jeg har 'kontakt' til lats.
Jeg kan se i min log at jeg generelt har kørt 3 set af 8-12 reps som #2 ryg øvelse, fx. 5 set rows efterfulgt af 3 set Rope Lat Pulldown.

StefanM skrev:Nick9000 skrev:alfross skrev:Drop nu det mind to muscle pis. Det er noget new age hippie-gejl og har intet med virkeligheden at gøre.
Indtil sidste sætning i dette indlæg, gav det det du skrev rigtig god mening. Derefter bliver du ligeså dogmatisk som mind2muzle-hippierne.
Det er dog rigtigt langt hen af vejen, særligt for begyndere. Uanset hvem man er eller hvad man tror, så får man ikke store lats af at køre rows med 40 kg. Man får altid de hurtigste resultater ved de største øvelser, det vil netop være eksempelvis dødløft.
Dermed ikke sagt at isolationsøvelser er spildt, på nogen måde.

Nick9000 skrev:StefanM skrev:Nick9000 skrev:alfross skrev:Drop nu det mind to muscle pis. Det er noget new age hippie-gejl og har intet med virkeligheden at gøre.
Det er dog rigtigt langt hen af vejen, særligt for begyndere. Uanset hvem man er eller hvad man tror, så får man ikke store lats af at køre rows med 40 kg. Man får altid de hurtigste resultater ved de største øvelser, det vil netop være eksempelvis dødløft.
Jeg opponerer heller ikke imod at dødløft er en rigtig god massebygger til ryggen. Men derfra og så til at sige at den altid (uden at tage højde for individuelle faktorer) er den øvelse man skal lægge fokus på, er snævertsynet og forkert.

alfross skrev:Nick9000 skrev:StefanM skrev:Nick9000 skrev:alfross skrev:Drop nu det mind to muscle pis. Det er noget new age hippie-gejl og har intet med virkeligheden at gøre.
Jeg opponerer heller ikke imod at dødløft er en rigtig god massebygger til ryggen. Men derfra og så til at sige at den altid (uden at tage højde for individuelle faktorer) er den øvelse man skal lægge fokus på, er snævertsynet og forkert.
Det skrev jeg heller ikke. Hele sidste afsnit tager udgangspunkt i de nævnte stats, som er taget fra en vilkårlig fortaler for at "mærke" musklen arbejde her i tråden.
Rows er geniale, enig.

alfross skrev:Men når det er sagt, så var min rant lige så møntet på trådstarter og alle andre, som tror de kan skabe mirakler med helt små dumbbells, bare de skifter øvelser to gange om ugen og sørger for at føle stresset rigtig godt i musklerne.

alfross skrev:Jeg vil ikke give dig ret.
10 kipping pullups er bedre end 1 clean pullup.
Det er selvfølgelig en klar fordel, at vide hvilke muskler du træner i en given bevægelse, men derfra til at tro at du kan isolere stresset i én muskel - og at det overhovedet er en fordel - er der langt.

wireframed skrev:alfross skrev:Jeg vil ikke give dig ret.
10 kipping pullups er bedre end 1 clean pullup.
Det er selvfølgelig en klar fordel, at vide hvilke muskler du træner i en given bevægelse, men derfra til at tro at du kan isolere stresset i én muskel - og at det overhovedet er en fordel - er der langt.
Du kan isolere langt hen ad vejen med de rigtige øvelser. Om det er nødvendigt varierer fra person til person, især når vi snakker bodybuilding og ikke styrketræning.
Hvad forholdet mellem "kipping" pullups og almindelige pullups lige er ved jeg ikke, men det er helt sikkert ikke 1:1, og jeg vil også påstå at hvis man primært er interesseret i at træne sine lats, så ville man nok få mere ud af at lave dem så clean man kan istedet for at lave en masse gynge bevægelser for at komme op.
K.

Misterhamper skrev:Vigtigt at mærke musklerne arbejde for faktisk at vokse maksimalt
Liggende straight arm cable pullovers med fuld ROM = perfekt iso-øvelse til lats
Man stiger hurtigere i en øvelse ved at køre den, fremfor at køre en anden.
(Man stiger hurtigere fra 40 kg rows til 150 kg rows fx ved rent faktisk at køre rigtig mange rows, og ikke ved at køre rigtig meget dødløft)
Dødløft er en lænd/baglår øvelse.
Selv tak.

pullupman skrev:Jep, enig. Det er også vigtigheden af mindtomuscleconnection, altså at man virkelig forstiller sig musklen arbejde oppe i hovedet jeg mener er vigtigt. Og vigtigt at fokuserer på perfektform, men ved godt at når man kommer op omkring 100kg+ BOR, så man blive nød til at bruge legdrive osv..
Kan da self også anvendes i "basis" øvelserne.

Misterhamper skrev:pullupman skrev:Jep, enig. Det er også vigtigheden af mindtomuscleconnection, altså at man virkelig forstiller sig musklen arbejde oppe i hovedet jeg mener er vigtigt. Og vigtigt at fokuserer på perfektform, men ved godt at når man kommer op omkring 100kg+ BOR, så man blive nød til at bruge legdrive osv..
Kan da self også anvendes i "basis" øvelserne.
Ja man skal ihvertfald kunne mærke musklen arbejde i øvelsen for at vokse maksimalt.
Hvis der ikke kommer et godt pump fra en øvelse tvivler jeg også stærkt på at den rent faktisk har ramt godt, så så plejer jeg at skifte den ud med en anden.
Man behøver kun legdrive med 100+ kg rows hvis man ikke er stærk nok til at løfte dem uden. Dog er der intet galt i lidt cheat, hvis man har en grund til at bruge det og ikke bare gør det for egoet. De fleste pros bruger trodsalt tit lidt cheat.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster