Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1423
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1420

Følg bodybuilding.dk på

Lejlighed.... fup eller ægte?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej Derude

Jeg skriver på bb.dk fordi jeg ved der er masse kloge mennesker på boardet, og der plejer at komme gode inputs.

Jeg er pt. ved at lede efter lejlighed i Malmø, og det er jungel med alle fuskere der er derude... jeg har det dog med at være meget skeptisk, og vil derfor gerne høre hvad i andre mener. Jeg har lavet en henvendelse på en svensk bolig-portal og har fået følgende svar:

"Hej,

Ledsen att kontakta dig på engelska, men min svenska är på nybörjarnivå, och jag tror inte att jag kan uttrycka mig enkelt. Det är därför jag bestämde mig för att kontakta dig på engelska, är jag säker på att du inte kommer att ha några svårigheter att förstå mig. My name is *** and I own the apartment you are interested to rent. The apartment was bought 2 years ago by my husband's parents as our wedding gift. Apartment is still for rent priced at 6950 SEK per month with all utilities included and 2 parking spaces. The apartment is in a good condition, all equipment works perfectly, you have everything you need ... internet, TV subscription, HD TV and DVD + surround system, brand new dishes in the kitchen, washer+dryer. The apartment can be rented without furniture but for at least 6 months. During the past year the apartment was rented as holiday residence on some european websites. All my tenants were satisfied with the apartment and have only good things to say about the apartment location and Sweden. Many of my acquaintances were stunned by the Sweden and it's culture. One of my tenants advised me to post the apartment on Blocket and to my surprise I received offers from more than 100 people interested to rent the apartment. It seems that the Sweds lacks of housing. Because of my family situation (my husband is a lieutenant-colonel in the British Army and his platoon was sent to Afghanistan for the next 6 months and I am 4 months pregnant with our first child and working as chief engineer on Dunbar oil rig - I am free only 2 days at 2 weeks ) and nobody can show you the apartment in person.
Because Blocket does not have an international offer a service for Landlords and Tenants and because I can not come to Sweden in the next few months I suggest to use a multinational company that will handle the delivery of the keys, payment, signing the contract, insurance. I used this company when I was renting the apartment as holiday residence and me and my tenants have been 100% satisfied with the services they offer. With Their help, you, as the tenant, Will have 10 days period to inspect the apartment and THEN to decide if you want to rent it or not and I, as the landlord, will not receive any money until you see the apartment and confirm you accept to rent it. So, if you are interested to rent the apartment now or for the near future, i can reserve the apartment for you without any problems, we just need to agree for the transaction details. Now to confirm if you are interested to rent my apartment, please give me more information about you, about your job, references (if available). I am waiting for your reply so i can give you more information about the whole rental process.

Thank you in advance"

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes det lugter lidt. 1) hun skriver meget langt og udførligt om sin situation, 2) hun beklager at hun må svare på engelsk, men jeg har selv skrevet til hende på engelsk, 3) annoncen med hendes lejlighed er væk fra hjemmesiden efter hun har skrevet til mig, 4) den lejlighed jeg henvendte mig på var møbleret, denne her er umøbleret, 5) den mail jeg skrev var på et andet navn end det, som hun bruger nu (men det er stadig den samme mailaddresse, så det virker umiddelbart ikke fusket, bare underligt...).

Er spændt på at høre hvad i mener!
Venlig hilsen Thomas

Reputation point: 0

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes det er noget af en lang besked??
Brugeravatar

Reputation point: 121

Logbog: Ingen logbog

Det lyder meget mærkeligt og hold da op en kringlet situation hun sidder i...

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Hold dig væk.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

Tak for inputs, nu skrev jeg til hjemmesiden, og de anbefalede mig ikke at svare på annoncen (og de har fjernet den...)
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

En god regel er, at hvis det lyder fishy, så er det nok fishy :)

Så hvis du er i tvivl, så hold dig væk .

Logbog: Ingen logbog

Skræmmende..

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Jeg mener at der i danmark er en side/database hvor man kan slå ejere af lejligheden op. Jeg er ikke helt sikkert, og aner ikke om der findes en lignende ordning i sverige. Evt. nogen der ved noget?
Desuden er det en fandens lang besked og lugter langt væk af fusk. Personligt virker det alt for try hard...

Reputation point: 40

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster