Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mikkel_Fiil skrev:Hej.
Jeg står og skal skrive SRP til december, og vi er så småt i gang med forberedelserne. Jeg har valgt Idræt B og har obligatorisk Matematik A på min studieretning, og havde store problemer med at finde et emne der passede mig. Jeg har valgt at skrive om styrketræning, men mangler at kunne indføre den matematiske del.
Derfor vil jeg spørge jer, om i har kendskab til, eller idéer til hvordan jeg får indført matematik i styrketræning. Yderligere er idéer til hvor jeg kan lægge mit overordnede fokus i forhold til idræt yderst velkomne!
På forhånd tak, og spørg endelig hvis i mangler svar på noget for at kunne hjælpe mig ordentligt :-)

peter n skrev:Prøv at anskaf dig Supertraining af Mel Siff. Der skulle du gerne kunne hente lidt inspiration.

Kristian Lyng skrev:peter n skrev:Prøv at anskaf dig Supertraining af Mel Siff. Der skulle du gerne kunne hente lidt inspiration.
Eller Science and Practice of Strength Training af Kraemer og Zatsiorsky. Den er en smule lettere at forstå.
oligam skrev:Formlerne for sted, hastighed og acceleration er differentialligninger for hinanden. v(t)=s(t)' osv. Skriv nogle relevante beviser for differentialligninger og udled de tre ligninger.
Gormez skrev:Tænk biomekanik. Hvis du arbejder i kræfter, afstande, vinkler og momenter er det faktisk ufatteligt let at beskrive styrkeøvelser matematisk, ihvert fald ud fra et perspektiv der omhandler hvor meget vægt en given kraft kan flytte under indflydelse af forskellige variabler, eller meget kraft der skal til at flytte en given vægt under indflyddelse af samme variabler - særligt fordi lige præcis biomekanikken i de forskellige løft er essentiel for optimal performance.

Gormez skrev:Tænk biomekanik. Hvis du arbejder i kræfter, afstande, vinkler og momenter er det faktisk ufatteligt let at beskrive styrkeøvelser matematisk, ihvert fald ud fra et perspektiv der omhandler hvor meget vægt en given kraft kan flytte under indflydelse af forskellige variabler, eller meget kraft der skal til at flytte en given vægt under indflyddelse af samme variabler - særligt fordi lige præcis biomekanikken i de forskellige løft er essentiel for optimal performance.

Mikkel_Fiil skrev:Yderligere er idéer til hvor jeg kan lægge mit overordnede fokus i forhold til idræt yderst velkomne!

pHUMpK1Ns skrev:Mikkel_Fiil skrev:Yderligere er idéer til hvor jeg kan lægge mit overordnede fokus i forhold til idræt yderst velkomne!
En disciplin der er nem at gå til er kuglestød. Så kan du antage at kuglen har en konstant startfart, og så udregne den optimale kastevinkel!

Mikkel_Fiil skrev:pHUMpK1Ns skrev:Mikkel_Fiil skrev:Yderligere er idéer til hvor jeg kan lægge mit overordnede fokus i forhold til idræt yderst velkomne!
En disciplin der er nem at gå til er kuglestød. Så kan du antage at kuglen har en konstant startfart, og så udregne den optimale kastevinkel!
Jeg tænkte nu mere på hvor fokuset skulle ligge, inden for selve styrketræning, altså i forhold til problemformulering

Gormez skrev:Mikkel_Fiil skrev:pHUMpK1Ns skrev:Mikkel_Fiil skrev:Yderligere er idéer til hvor jeg kan lægge mit overordnede fokus i forhold til idræt yderst velkomne!
Jeg tænkte nu mere på hvor fokuset skulle ligge, inden for selve styrketræning, altså i forhold til problemformulering
Jeg ville formulere noget omkring optimering af løfteteknik, dvs. ifht til indivduel antropologi hvordan vil teknikken så være ifht. til at udvikle mest muligt kraft, altså løfte med størst effekt?

pHUMpK1Ns skrev:Gormez skrev:Mikkel_Fiil skrev:pHUMpK1Ns skrev:Mikkel_Fiil skrev:Yderligere er idéer til hvor jeg kan lægge mit overordnede fokus i forhold til idræt yderst velkomne!
Jeg ville formulere noget omkring optimering af løfteteknik, dvs. ifht til indivduel antropologi hvordan vil teknikken så være ifht. til at udvikle mest muligt kraft, altså løfte med størst effekt?
Lyder spændende. Men lyder også til at være på et niveau der ligger på de højere universitetssemestre. I hvert fald hvis man vil forsøge at beskrive en muskuloskeletal model der kan simulere skulderen

Gormez skrev:pHUMpK1Ns skrev:Gormez skrev:Mikkel_Fiil skrev:pHUMpK1Ns skrev:Mikkel_Fiil skrev:Yderligere er idéer til hvor jeg kan lægge mit overordnede fokus i forhold til idræt yderst velkomne!
Lyder spændende. Men lyder også til at være på et niveau der ligger på de højere universitetssemestre. I hvert fald hvis man vil forsøge at beskrive en muskuloskeletal model der kan simulere skulderen
Det behøver det såmænd ikke at være, du kan forholde dig til problemet i 2-D og arbejde med det som et statisk problem - hvorfor det bliver noget mere ligetil. Det er klart det ikke vil give et komplet indblik i virkeligheden, men det er tilstrækkeligt til at illustrere de grundlæggende principper.

Crip'O skrev:Dit niveau skulle også gerne være lige omkring universitetsniveau hvis du vil score et 12-tal
Jeg skrev om ting, som min ven der læser medicin først læser om nu på sit 2. år. Det er nemt nok hvis du læser i fagbøger der er skrevet til universitetselever

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster