Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1545
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

Maxim; DYRT!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hvorfor er det at Maxims er så røv dyrt?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Fordi de kan. Fordi de har et brand. Fordi alle led i kæden skal tjene noget.

And there is always a sucker :wink:
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog

Hvis det ikke var for Maxim - hvad skulle jeg så smide i min smoothie efter endt Zumba?
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Maxim er et brand og det lever de på. Det super overpriced i forhold til hvad du får.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Bay skrev:Maxim er et brand og det lever de på. Det super overpriced i forhold til hvad du får.

hmm okay... ;)

Sej mand med sportssolbriller på bøtterne --> dobbelt pris.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Og det samme med pulveret man kan købe i centret, 700-800 kr for 2-2.5 kg protein fordi det hedder noget smart og bliver solgt ved en disk
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Ingen kostplan

EmilB skrev:Sej mand med sportssolbriller på bøtterne --> dobbelt pris.

Rasmus Henning er faktisk ganske sej! Ham kan du godt betale lidt ekstra for at have på bøtten :D

@ topic starter: Bodylab er super. Ved ikke om du allrede har brugt det, men ellers er det klart at anbefale.
EliteTeam

Geografisk sted: Berlin

Galleri: Vis galleri (7)

Micha Østergaard skrev:
EmilB skrev:Sej mand med sportssolbriller på bøtterne --> dobbelt pris.

Rasmus Henning er faktisk ganske sej! Ham kan du godt betale lidt ekstra for at have på bøtten :D

@ topic starter: Bodylab er super. Ved ikke om du allrede har brugt det, men ellers er det klart at anbefale.

Jeg tar selv Bodylab. Spørger kun til mærket fordi det er det der bliver kørt med nede i mit trænings center ;)

Maxim har opbygget sig et halvt monopol indenfor udholdenheds sport. Det er Maxim og High5 der sidder benhårdt på især cykelsporten. Er det urimeligt? Ikke ifølge min egen vurdering. High5 har blandt andet for nyligt stået for en test af hvor mange kulhydrater man skal indtage i timen. Og om skidtet virker.
Maxim er dyrt for den der køber småt ind, men vis du tager fat i en kammerat der er medlem af en cykelklub/løbeklub burde det være til at få til rimelige priser.
Kan Bodylab komme ind på det marked? JA! Det kræver bare at de kommer ud af skabet og begynder at sponsorere klubber og teams, og så skal deres dunke ud i cykelforretningerne og butikker som sportsmaster, for det er der man vinder kunder til energi pulver! :)
Brugeravatar

hjarsoe skrev:Maxim har opbygget sig et halvt monopol indenfor udholdenheds sport. Det er Maxim og High5 der sidder benhårdt på især cykelsporten. Er det urimeligt? Ikke ifølge min egen vurdering. High5 har blandt andet for nyligt stået for en test af hvor mange kulhydrater man skal indtage i timen. Og om skidtet virker.
Maxim er dyrt for den der køber småt ind, men vis du tager fat i en kammerat der er medlem af en cykelklub/løbeklub burde det være til at få til rimelige priser.
Kan Bodylab komme ind på det marked? JA! Det kræver bare at de kommer ud af skabet og begynder at sponsorere klubber og teams, og så skal deres dunke ud i cykelforretningerne og butikker som sportsmaster, for det er der man vinder kunder til energi pulver! :)

True, men så kan det jo netop ske at priserne må i vejret for så kommer der pludselig flere led.

Nu er jeg overhovedet ikke inde i markedsføring, men jeg tror ikke f.eks. bodylab kunne køre med 2 priser ved hhv. online salg og butikssalg. Dvs. begynder de at skulle have deres produkter stående som maxim har og derved skulle fordyre sig med mellemled, skal det gælde ved alle køb og bum...

Jeg tror også bodylab gør hvad de kan for at øge deres salg og ikke just hviler på laurbærbladene.. :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

nu koster proteinpulver ikke mange penge at producere, så det du betaler for er smagen i 101 tilfælde ud af 100 ;) hvis man vel og mærket sammenligner med det er samme kvalitet såsom 80%
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Dødløft: 165.00

Casper H. skrev:nu koster proteinpulver ikke mange penge at producere, så det du betaler for er smagen i 101 tilfælde ud af 100 ;) hvis man vel og mærket sammenligner med det er samme kvalitet såsom 80%

Hvad ved du om forskellige firmaers udgifter til produktion, personale lønninger, marketing, huslejeudgifter (heri også vand, el osv.), etc. etc. ? Og det gælder sådan set alle firmaer lige fra kosttilskud til modelbiler...
bare af ren nysgerrighed...
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
Casper H. skrev:nu koster proteinpulver ikke mange penge at producere, så det du betaler for er smagen i 101 tilfælde ud af 100 ;) hvis man vel og mærket sammenligner med det er samme kvalitet såsom 80%

Hvad ved du om forskellige firmaers udgifter til produktion, personale lønninger, marketing, huslejeudgifter (heri også vand, el osv.), etc. etc. ? Og det gælder sådan set alle firmaer lige fra kosttilskud til modelbiler...
bare af ren nysgerrighed...

+1
Brugeravatar

Krizo skrev:Hvorfor er det at Maxims er så røv dyrt?

af samme grund som alle andre mærkevare er dyre end en tilsvarende vare fra en anden producent. Nvn.. brand.. kald det hvad du vil.

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

KØB KUN DET BILLIGE PÅ NETTET! :twisted:
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

nu syntes jeg i hele taget bare at økonomi er spændende, men mener at have hørt det koster omkring 30-40 kroner per kg whey at producere. om det er kina eller hvad det er kan jeg ikke svare på, men valle er jo bare et affaldsprodukt fra mælk og ost af.kan jo godt være jeg huske forkert (: .
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Dødløft: 165.00

Casper H. skrev:nu syntes jeg i hele taget bare at økonomi er spændende, men mener at have hørt det koster omkring 30-40 kroner per kg whey at producere. om det er kina eller hvad det er kan jeg ikke svare på, men valle er jo bare et affaldsprodukt fra mælk og ost af.kan jo godt være jeg huske forkert (: .

Jo det er et restprodukt. Men du tager jo ikke bare det rene restprodukt, putter i en spand og hælder nogle frosne jordbær i. Der er jo en masse opsamling, transport, forarbejdning osv osv...og der vil jo unægteligt være forskel på om et produkt er produceret i kina eller i danmark. Der er jo også en grund til at nogle produkter vitterligt smager af sur røv
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Køb noget andet, hvis du ikke har råd.
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem
The Gym

lopstar skrev:Køb noget andet, hvis du ikke har råd.

Eller hvis han har lidt økonomisk sans.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Gosser skrev:

Enig, forstår bare ikke hvorfor han skal pive over det herinde?
Hvis han kigger lidt på det, kan han jo se at maxim er næsten det samme som fx. produkter fra bodylab, så derfor må han vel kunne regne ud, at det må være brandet der koster.
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

The Gym

lopstar skrev:
Gosser skrev:

Enig, forstår bare ikke hvorfor han skal pive over det herinde?
Hvis han kigger lidt på det, kan han jo se at maxim er næsten det samme som fx. produkter fra bodylab, så derfor må han vel kunne regne ud, at det må være brandet der koster.

Næste spørgsmål er så bare om man sponsorer de der sponsorer ens sport ( vis man er feks. cykelrytter) eller om man støtter noget der slet ikke rører en finger inden for sporten :)
Brugeravatar

Vil give ret i bodylab mangler branding.. det er alt for overset set i lyset af dets kvalitet.
Hvad bodylab skal er at få nogle store brød til at gå med deres mærke, om det så er på en t-shirt, shaker eller hvad fanden kan være ligegyldigt - det er jo i bund og grund sådan et brand skabes.. folk ser et stort brød drikke noget bestemt pulver og tænker "heeey det er da pulveret som gør ham så stor" og så hopper de ind og køber det..

helt konkret ville jeg, hvis jeg nu sad i bodylabs marketing afdeling, få nogle sponsor aftaler, få lavet aftaler med hardcore træningssteder som 'the gym' , i en periode give en t-shirt med gratis når man bestilte noget - har selv tidligere fået en gratis shaker med som jeg da ivrigt bruger oppe i centeret som vanddunk - og flere har da henvendt sig og spurgt til det og jeg har da henvist dem til siden.

til slut vil jeg rose personen som fandt på at lave denne side - det er jo det ultimative sted at lave reklame - og i kan endda mere eller mindre indføre monopol på siden, da i ejer den..

Reputation point: 15

Næste spørgsmål er så bare om man sponsorer de der sponsorer ens sport ( vis man er feks. cykelrytter) eller om man støtter noget der slet ikke rører en finger inden for sporten

Nu tænker jeg personligt, som den egoist jeg er. Der er INGEN, som sponsorere mit center, derfor gider jeg slet ikke tænke på at støtte deres sponsorater.
- Derudover, hvis de bruger deres sponsor penge på at støtte lokale klubber og ting, som aldrig bliver til noget, så er det da også fuldstændig spild af penge, at smide 400kr mere efter en bøtte proteinpulver.
Brugeravatar

The Gym

Maskinen skrev:Vil give ret i bodylab mangler branding.. det er alt for overset set i lyset af dets kvalitet.
Hvad bodylab skal er at få nogle store brød til at gå med deres mærke, om det så er på en t-shirt, shaker eller hvad fanden kan være ligegyldigt - det er jo i bund og grund sådan et brand skabes.. folk ser et stort brød drikke noget bestemt pulver og tænker "heeey det er da pulveret som gør ham så stor" og så hopper de ind og køber det..

helt konkret ville jeg, hvis jeg nu sad i bodylabs marketing afdeling, få nogle sponsor aftaler, få lavet aftaler med hardcore træningssteder som 'the gym' , i en periode give en t-shirt med gratis når man bestilte noget - har selv tidligere fået en gratis shaker med som jeg da ivrigt bruger oppe i centeret som vanddunk - og flere har da henvendt sig og spurgt til det og jeg har da henvist dem til siden.

til slut vil jeg rose personen som fandt på at lave denne side - det er jo det ultimative sted at lave reklame - og i kan endda mere eller mindre indføre monopol på siden, da i ejer den..

Det har været oppe og vende før, og diskuteret igennem. både hvorfor og hvorfor ikke. Tror det kan findes med søgefunktionen. :wink:

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

hjarsoe skrev:Maxim har opbygget sig et halvt monopol indenfor udholdenheds sport. Det er Maxim og High5 der sidder benhårdt på især cykelsporten

Korrekt. Uden at afsløre for meget af vores fremtidige planer kan jeg dog nævne at vi er på vej med et større sortiment målrettet udholdenhedssporten. Første produkt er dette:

http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-hypo ... -443p.html

Inden årets udgang kan vi tilbyde en større palette af produkter til dette marked :)
Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 15

Rasmus Thorup skrev:
hjarsoe skrev:Maxim har opbygget sig et halvt monopol indenfor udholdenheds sport. Det er Maxim og High5 der sidder benhårdt på især cykelsporten

Korrekt. Uden at afsløre for meget af vores fremtidige planer kan jeg dog nævne at vi er på vej med et større sortiment målrettet udholdenhedssporten. Første produkt er dette:

http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-hypo ... -443p.html

Inden årets udgang kan vi tilbyde en større palette af produkter til dette marked :)

Lyder fantastisk. Håber i kan vippe lidt til de andre store mærker. :)
Brugeravatar

Bodylabs konkurrenter er ikke primært Maxim vil jeg mene, det er mere udenlandske hjemmesider der på grund af lave priser på udenlandsk valuta, og generelt lavere lønninger og moms i andre lande omkring os, kan køre med lavere priser som Bodylab ikke kan konkurrere med. Og begynder de at sponsorere på et højere plan end de gør nu, så skal de penge jo tjenes ind et sted, via kunderne. Og hvis brandet Bodylab bliver mere kendt og respekteret, så kan de, ligesom Maxim, tillade sig at kræve endnu højere priser. Og produktionen kan jo ikke just flyttes til Kina f.eks. da det netop er en del af brandet at man ved hvad man får fordi det er dansk og er underlagt en streng kvalitetskontrol.
Jeg kan ikke forestille mig det er nemt at drive Bodylab forretningen.

Ikke at det er noget jeg ved noget om. Det er blot de tanker jeg gør mig på området.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Mussetrussen skrev:Jeg kan ikke forestille mig det er nemt at drive Bodylab forretningen.

Ikke at det er noget jeg ved noget om. Det er blot de tanker jeg gør mig på området.

Det må vel ryge lidt igennem eftesom de var udnævnt som gazelle virksomhed i 2009. :)
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

WannaBeBig skrev:
Mussetrussen skrev:Jeg kan ikke forestille mig det er nemt at drive Bodylab forretningen.

Det må vel ryge lidt igennem eftesom de var udnævnt som gazelle virksomhed i 2009. :)

Fordi at man tjener penge, behøver det ikke nødvendigvis være nemt?
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster