Har du overvejet at bruge Joachim B. Olsen (JBO) argumentet.
Det er en slags universalargument, kan bruges i rigtigt mange situationer.
Efter han har været med i vild med dans, er han jo blevet godkendt af den almene frikadelle dansker.
Eksempler:---------------------------------------------------------------------------------
"Styrketræning er farligt"JBO styrketræner
"man må ikk træne før man er 15"JBO startede da han var 13
"jeg kan da ikke se problemet med at de fjerner de tunge håndvægte"JBO træner jævnligt med håndvægte på op til 80kg, er JBO en afstumpet halvhjernet krudter?
"kreatin er farligt, det siger min kammerats, vens, fætters, onkels, nabo, og han er uddannet massør"JBO bruger kreatin
"Protein pulver er farlig"JBO bruger protein pulver
"Det er ikke sundt at spise mere end 3 frikadeller"JBO spiser mere en 3 frikadeller
osv.
Hvis de så er lidt mere sofistikerede.
"jamen JBO er professionel og meget ældre end dig"
Jamen JBO var da også lille da han startede, og hvis han ikke have spist rigtigt 6 gange om dagen og trænet hyppigt så var han aldrig kommet til OL
Osv
---------------------------------------------------------------------------------
JBO's deltagelse i Vild med dans er et overflødighedshorn ifht. at lukke munden på ignoranter når snakken kommer på styrketræning. Ydermere, så er de folk som typisk modtager argumenterne så dovne/ligeglade mht. fakta, at du sagtens kan pynte lidt på historierne.
I dit specifikke tilfælde kan du sige:
"JBO er mit forbillede, han træner samme øvelser som mig, hvilket han startede med da han var 13, han spiser desuden 6 gange om dagen, og det er nøje planlagte måltider.
JBO er mit forbillede, vil gerne være som ham når jeg bliver stor"
Kan eventuelt krydres med:
"Joachim Boldsen og de andre gode håndboldspillere styrketræner rigtigt meget i forbindelse med håndbold træning, det har jeg læst i ekstra bladet.
Det ville være en fordel for mig at styrketræne og blive stærk hvis jeg en dag får lyst til at starte på [Indsæt random sport som vises på TV2, og dermed er frikadelle godkendt]"
Og til slut kan du være flabet og forklare dem, at hvis de ikke tillader dig ordentlige forudsætninger i forbindelse med din træning, så kommer du aldrig med i vild med dans