Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1318
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1316

Følg bodybuilding.dk på

Megareksi

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Ja folkens, der har lige været en udsendelse på DR (eller var det TV2? :-k) om megareksi som viste en eller anden idiot som man lige hurtigt fik at vide havde dopet sig og så sad han ellers og snakkede om hvordan han spiste 5-6 gange om dagen og bare ville være større. Problemet ligger så i at mine forældre så denne her udsendelse og de ved udemærket godt at min kost spiller hver dag og jeg gerne vil være større men nu tror de jeg ender som en invalid-hjerneskadet-førtidspensionist om fem år og de vil ha' jeg skal indstille min vægtløftning (selvom det bliver noget de tror :D). Hvordan kan jeg bedst muligt få dem overbevist om at der intet galt er i at ha' sin kost planlagt og træne hårdt?
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvorfor skal de overbevises ?

Hvis du brænder for at blive større er der vel ikke mere at snakke om.

Har man en drøm, burde der ikke være noget der stopper en :).

Reputation point: 10

Kostplan: Ingen kostplan

WILD-ZYC, jeg bor trods alt stadig hjemme og mit mad budget har direkte forbindelse til deres konto #-o
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Du tager lige udsendelsen igen sammen med dine forældre på internettet, og understreger doping-bemærkningen.

Må du heller ikke cykle, fordi der er nogle fjolser der bruger doping i tour de France?

Geografisk sted: Valby

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Stop med at træne 1 uge, og så drik 6 liter cola hver dag, og bare sidde foran tvet. så skal de nok reagere. og så sættet du det sådan her op.

i har to valgmuligheder!!!!!!!

det her , hvor jeg tager 1 kg fedt på om ugen og dør om 10 år på grund af overvægt
eller jeg tager 500 gram muskler på om ugen, og holder mig sund og fit resten af livet.

og så lade dem tage et ansvarligt valg.

hvis de siger du skal dø af overvægt. bliver du nød til at lægge en dej på deres hovedpude !
penge dk - din vej til mere fritid tjek det.tabe sig
Brugeravatar

Årh okay, vidste jeg ikke.

Så må du jo finde dig et arbejde, så du selv kan købe det du vil.

(men kan da godt se det er lidt skod så, men du kan vel bare fortælle dem at du brænder for sporten, og det er dit ønske at blive stor ?.

Eller at de nok hellere vil have du spiser 6 gange om dagen, end du skyder dig med et eller andet ?

Det var DR nyhederne. Du skal fortælle dine forældre at du går meget op i sundhed, og at du har et sundt sind. Ham på DR lider af en ikke endnu anerkendt diagnose Megareksi, som kan sidestilles andre spiseforstyrrelser, der betyder han har skudt sig med steroider en mass, deraf hjerneskaden.
"Man, there is nothing like working out and lifting weights, building your muscles around some other men, who are not gay." -Pastor Jody Trautwein (Gay converter) From the movie Brüno

http://www.bodyman.dk :: http://www.bodylab.dk :: http://www.streetman.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 115.00

Flexotronen skrev:Du tager lige udsendelsen igen sammen med dine forældre på internettet, og understreger doping-bemærkningen.

Må du heller ikke cykle, fordi der er nogle fjolser der bruger doping i tour de France?

Så siger de bare at det er der jeg er på vej hen. Jeg opfylder jo det meste andet han sagde :^o

Ibody skrev:Stop med at træne 1 uge, og så drik 6 liter cola hver dag, og bare sidde foran tvet. så skal de nok reagere. og så sættet du det sådan her op.

i har to valgmuligheder!!!!!!!

det her , hvor jeg tager 1 kg fedt på om ugen og dør om 10 år på grund af overvægt
eller jeg tager 500 gram muskler på om ugen, og holder mig sund og fit resten af livet.

og så lade dem tage et ansvarligt valg.

hvis de siger du skal dø af overvægt. bliver du nød til at lægge en dej på deres hovedpude !

Kunne være en mulighed, men jeg skal maxe om to uger så jeg kan bare ikke holde en uge fri og hvis jeg ikke kan få nok mad bliver der ihf. ikke nogen PR.

WILD-ZYC skrev:Årh okay, vidste jeg ikke.

Så må du jo finde dig et arbejde, så du selv kan købe det du vil.

(men kan da godt se det er lidt skod så, men du kan vel bare fortælle dem at du brænder for sporten, og det er dit ønske at blive stor ?.

Eller at de nok hellere vil have du spiser 6 gange om dagen, end du skyder dig med et eller andet ?

Har arbejde og nødløsningen bliver at betale og købe det hele selv hvis de siger de ikke vil ha' jeg gør det mere.

Ringholm skrev:Det var DR nyhederne. Du skal fortælle dine forældre at du går meget op i sundhed, og at du har et sundt sind. Ham på DR lider af en ikke endnu anerkendt diagnose Megareksi, som kan sidestilles andre spiseforstyrrelser, der betyder han har skudt sig med steroider en mass, deraf hjerneskaden.

Kan heller ikke forstå hvorfor det er sådan et stort problem for dem. Jeg droppede alt slik og sodavand i dagligdagen da jeg startede og brugte 5 timer mindre ugenligt på tv og computer. Altså helt ærligt..

"Kunne være en mulighed, men jeg skal maxe om to uger så jeg kan bare ikke holde en uge fri og hvis jeg ikke kan få nok mad bliver der ihf. ikke nogen PR. "

haha =D>

.. Du holder da en uges dekonditionering af dit maxforsøg? Dvs om 2 uger
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

deres frygt er nok primært fordi de ikke forstår det, og den eneste viden de har omkring emnet er en smædekampange fra nyhederne.

fortæl dem lidt om hvad du går og laver, istedet for bare at skrive på en masse anabolske godter på indkøbslisten, fylde viktualierummet i kælderen med ukendte produkter (som let kan forbindes med krudt) og ellers bare fortæl dem hvad det betyder for dig.
Brugeravatar

Reputation point: 245

nogen der ved hvor man finder indslaget henne ?

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog

Megareksi er en sindslidelse, som på mange punkter kan sidestilles med anoreksi: årsagerne, konsekvenserne etc. Du må derfor også få dine forældre til at forstå, at det at sammenligne det med at du træner 3-4 gange om ugen og spiser sundt + meget med megareksi, svarer til at sammenligne en slankekur med anoreksi.

En normal person vil træne et 1-2 timer 3-4 gange om ugen og spise overvejende sundt. Alt efter ambitionsniveau vil han/hun gøre brug af diverse tilskud til kosten og evt. aflyse nogle sociale aktiviter af hensyn til sin træning - og jeg lægger vægt på nogle og altså ikke alle.

En megarektiker, derimod, vil ikke nøjes med at træne så lidt. Det er simpelthen ikke tilfredsstillende for ham (jeg har aldrig hørt om kvinder skulle udvikle det), og han er bange for, at han mister sin størrelse, hvis han ikke træner hele tiden. Han vil være ekstremt fokuseret på, hvad han spiser, og i de fleste tilfælde vil han også gøre brug af steroider. Det bunder i hans angst for ikke at leve op til, hvad han tror, er, hvad der forventes af ham - Adoniskomplekset, som det også kaldet (http://da.wikipedia.org/wiki/Adonis). Derfor vil han også undgå andre mennesker, både for at passe sin træning, kost etc., men altså også fordi han simpelthen er bange for, at når andre ser ham, så tænker de "han er godt nok lille; derfor synes vi ikke om ham". Det forvrængede syn, der gør, at man kan kalde det en sindslidelse, er naturligvis, at han føler sig lille og hele tiden skal bekræftes i, at han faktisk er større end mændene omkring sig. Han kan på et intelligent plan måske se, at han er stor, men det ændrer ikke på frygten og følelsen.

Ud fra denne korte udredelse burde de forældre forstå, hvad det egentlig er, de mistænker dig for. Jeg skriver det på baggrund af, at jeg har skrevet opgave om emnet.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

dr net-tv givetvis

omerta>> slet ingen grund til et længere foredrag om hvad megareksi er, hele essensen er at forældrene frygter at han ender som "ham i nyhederne".
Det skyldes nok en kombination at den førnævnte manglende information om hans nye interesse, og en generel hetz mod alt der bare smager af bodybuilding.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Megareksi i en nødeskal:
Billede

Adonis, omslynget af Venus - romernes kærlighedsgud. Hun ansås for at være den smukkeste gudinde.
Billede
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Du kunne også vælge at tage en anden vinkel til emnet når du snakker med dine forældre, og begynde at lægge mere fokus på, at det er godt for din krop at du er aktiv og at det er den "sport" du brænder for, for tiden. Jeg ligger fx meget fokus på, at det er godt for min ryg, at jeg træner, når jeg snakker med min mor om det, hvilket da i hvert fald gør hende mere tilbøjelig til at give tilskud til træningscenter osv. :)

Hvis du hver gang i spiser aftensmad skovler i dig mens du råber "LIGHT WEIGHT BABY!" kan jeg godt forstå, at de er bekymrede. Det undrer mig lidt, hvor fanatisk du må være for, at de kan have de tanker om dig?

Geografisk sted: Aalborg

hulck skrev:Du kunne også vælge at tage en anden vinkel til emnet når du snakker med dine forældre, og begynde at lægge mere fokus på, at det er godt for din krop at du er aktiv og at det er den "sport" du brænder for, for tiden. Jeg ligger fx meget fokus på, at det er godt for min ryg, at jeg træner, når jeg snakker med min mor om det, hvilket da i hvert fald gør hende mere tilbøjelig til at give tilskud til træningscenter osv. :)

Hvis du hver gang i spiser aftensmad skovler i dig mens du råber "LIGHT WEIGHT BABY!" kan jeg godt forstå, at de er bekymrede. Det undrer mig lidt, hvor fanatisk du må være for, at de kan have de tanker om dig?

Mine forældre er bare yderst yderst overbeskyttende over for det sidste lille pus de har tilbage. Jeg snakker sjældent med dem om træning og bruger ingen kosttilskud. De tror at jeg er ved at udvikle mig i en forkert retning fordi 5 ud af mine 6 daglige måltider altid er planlagt og fordi jeg spiser på bestemte tidspunket (men det er altså kun mit PWO meal).

Det er et klassisk ting for mine forældre at skrige op om en masse de ikke ved det fjerneste om og det er faktisk også hovedsagen til konflikter her i huset. Jeg har sagt til dem at et megareksi offer føler sig lille selvom han er stor (omvendt anoreksi) og det gør jeg på ingen måde. Jeg kan selvfølgelig blive større men jeg ved da godt jeg er stor.

Derudover vil jeg sige mange tak til jer der har svaret. Printer emnet ud og tager en debat runde med dem her til aften så jeg kan slippe for at skulle høre mere på dem :dance:

Har du overvejet at bruge Joachim B. Olsen (JBO) argumentet.
Det er en slags universalargument, kan bruges i rigtigt mange situationer.
Efter han har været med i vild med dans, er han jo blevet godkendt af den almene frikadelle dansker.

Eksempler:
---------------------------------------------------------------------------------
"Styrketræning er farligt"
JBO styrketræner

"man må ikk træne før man er 15"
JBO startede da han var 13

"jeg kan da ikke se problemet med at de fjerner de tunge håndvægte"
JBO træner jævnligt med håndvægte på op til 80kg, er JBO en afstumpet halvhjernet krudter?

"kreatin er farligt, det siger min kammerats, vens, fætters, onkels, nabo, og han er uddannet massør"
JBO bruger kreatin

"Protein pulver er farlig"
JBO bruger protein pulver

"Det er ikke sundt at spise mere end 3 frikadeller"
JBO spiser mere en 3 frikadeller

osv.

Hvis de så er lidt mere sofistikerede.

"jamen JBO er professionel og meget ældre end dig"
Jamen JBO var da også lille da han startede, og hvis han ikke have spist rigtigt 6 gange om dagen og trænet hyppigt så var han aldrig kommet til OL

Osv

---------------------------------------------------------------------------------

JBO's deltagelse i Vild med dans er et overflødighedshorn ifht. at lukke munden på ignoranter når snakken kommer på styrketræning. Ydermere, så er de folk som typisk modtager argumenterne så dovne/ligeglade mht. fakta, at du sagtens kan pynte lidt på historierne.

I dit specifikke tilfælde kan du sige:

"JBO er mit forbillede, han træner samme øvelser som mig, hvilket han startede med da han var 13, han spiser desuden 6 gange om dagen, og det er nøje planlagte måltider.
JBO er mit forbillede, vil gerne være som ham når jeg bliver stor"

Kan eventuelt krydres med:

"Joachim Boldsen og de andre gode håndboldspillere styrketræner rigtigt meget i forbindelse med håndbold træning, det har jeg læst i ekstra bladet.
Det ville være en fordel for mig at styrketræne og blive stærk hvis jeg en dag får lyst til at starte på [Indsæt random sport som vises på TV2, og dermed er frikadelle godkendt]"

Og til slut kan du være flabet og forklare dem, at hvis de ikke tillader dig ordentlige forudsætninger i forbindelse med din træning, så kommer du aldrig med i vild med dans :D
Brugeravatar

God pointe. Den kan du bruge.

I øvrigt kan jeg godt forstå at de er bekymrede. De ved jo absolut ingenting om træning. You will always fear what you don't understand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Sådan Foodman! :goodpost:

Fatboy skrev:

God pointe. Den kan du bruge.

I øvrigt kan jeg godt forstå at de er bekymrede. De ved jo absolut ingenting om træning. You will always fear what you don't understand.

Ja jo, de er jo også forældre men hvis deres bekymringer går ud over min træning siger jeg stop :)

Indlæg slettet af admin.
Sidst rettet af Skull and bones 4. feb 2012, 14:27, rettet i alt 1 gang.
JEG ER HER KUN FOR AT LÆSE INDLÆG AF "SANDYFRINK".

Kopier gerne ovenstående meddelelse mhp. styrkelse af mandens ego og heraf følgende merproduktion af indhold fra hans side.

PS Han træner fandeme hårdere end Bjarne Riis!
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Jeg synes faktisk du skulle vise dem denne tråd, så kan de se at din træning virkelig betyder meget for dig. Og at du ikke er fanatisk som ham den ekstremt idiotiske fyr der var i TV.
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

Skull and bones skrev:Hvornår er det blevet sendt?
Er det med ham Ditlev?

Jep det er Ditlev :D

waste skrev:Jeg synes faktisk du skulle vise dem denne tråd, så kan de se at din træning virkelig betyder meget for dig. Og at du ikke er fanatisk som ham den ekstremt idiotiske fyr der var i TV.

Jeg har rustet mig med gode argumenter så jeg er klar til en debat mod dem i aften :D

Super fed tråd! =)
Og geniale indlæg Omerta om adonis komplekset! =) Jeg tænker lidt på, om hvor vidt alle os der træner har et lille adonis kompleks i os selv? Der er vel en eller anden idé om at leve op til hvad man i dag mener er en flot krop. Vi skal leve op til og sammenligner skuespillerne og sportsstjerner! Vi har heldigvis en masse andre grunde som nok hos de fleste vejer noget tungere: det er sundt, sjovt og udfordrende at træne. Jeg må indrømme, at jeg også træner for at blive "lækre" hvilket vel egentligt er lidt sygt? Eller i hvert fald, hvornår går grænsen? En slank nogenlunde muskuløs krop burde da være nok?

Geografisk sted: Aarhus/Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 72.50
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

balder skrev:Super fed tråd! =)
Og geniale indlæg Omerta om adonis komplekset! =) Jeg tænker lidt på, om hvor vidt alle os der træner har et lille adonis kompleks i os selv? Der er vel en eller anden idé om at leve op til hvad man i dag mener er en flot krop. Vi skal leve op til og sammenligner skuespillerne og sportsstjerner! Vi har heldigvis en masse andre grunde som nok hos de fleste vejer noget tungere: det er sundt, sjovt og udfordrende at træne. Jeg må indrømme, at jeg også træner for at blive "lækre" hvilket vel egentligt er lidt sygt? Eller i hvert fald, hvornår går grænsen? En slank nogenlunde muskuløs krop burde da være nok?

I så fald kunne det samme argument jo bruges på mange kvinders udseende f.eks. Lidt make-up i ansigtet må da være nok, hvorfor farve sit hår helt vildt og gå efter en hud der får en til at ligne en fra Sydeuropa?

Det grunder jo i bund og grund i at i vore dages samfund er der meget fokus på ens ydre og mindre på ens indre. Men så er spørgsmålet jo i virkeligheden om der er noget galt i at forbedre det billede af en selv man viser folk udadtil? Det kan gøres på mange andre måder end ved en flot krop, f.eks. har samtlige statsledere i verden en stærk og bestemt udstråling som skaber en tillid til at den her mand han kan squ styre vores land - den opfattelse skaber de bl.a. ved stemmefyring, retorik på et højt niveau, ved deres påklædning og ved deres kropsholdning. De baner sig frem i verden på de præmisser der nu engang er og når deres mål og jeg kan ikke se at der er noget galt i det for sådan har det altid været.

Hvis det, du gør, ultimativt bringer dig tættere på dit mål, om det så være sig at vælte dig i en masse piger for hvem udseendet er meget vigtigt eller det er at give dig mere overskud i hverdagen til alt mulig andet der betyder noget for dig, som familie og arbejde, så kan jeg ikke se noget galt i det.

Måske er åbenhed løsningen. Tag mor og far med ind ved computeren og hvis dem din log, denne tråd mm. Så lader du dem ellers klikke lidt rundt på forummet alene, med dig, der forklarer, hvis de har spørgsmål.

Vis dem, hvordan du vælger at håndtere din træning.

Geografisk sted: Valby

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

synes moodys første indlæg var ganske fornuftigt. havde selv en lignende situation, da mine forældre opdagede at jeg havde købt prot. pulver. i første omgang var de mere end skeptiske over for det og troede at det førte alverdens dårligdomme med sig, men nu har jeg over længere tid forklaret og inddraget dem i mine planer, forklaret mit formål, fremgangsmåde osv. og nu synes de bare det er spændende.

som moody skriver skyldes det jo nok bare manglende forståelse.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 170.00

Sjovt som forældre maler fanden på væggen, over noget de ikke kender til, og dermed vil fjerne noget rimeligt godt, fra deres børn de elsker. Jeg har haft samme problem med min mor. Jeg bombarder hende med argumenter, til hun ikke gider at hører mere. Når så begynder igen, så begynder jeg igen. På et eller andet tidspunkt siver det ind. Jeg har nu aldrig fattet, hvorfor at man diskreminer en sport, man ikke rigtigt kender til. Baseret på ens forestillinger og fordomme.

Logbog: Ingen logbog

Nu er jeg så heldig at min mor og far syntes det er godt at jeg træner. Min mor vil melde mig ind i en vægtløfter klub og min far vil have at jeg laver stærkmandstræning da han selv har lavet lidt af det engang. så de har ikke noget imod mig og min træning eller kosttilskud.
Succes builds on failure Citat: Derek Poundstone
Brugeravatar

Reputation point: 5

vmax32 skrev:Nu er jeg så heldig at min mor og far syntes det er godt at jeg træner. Min mor vil melde mig ind i en vægtløfter klub og min far vil have at jeg laver stærkmandstræning da han selv har lavet lidt af det engang. så de har ikke noget imod mig og min træning eller kosttilskud.

Well det var da godt for dig og et utroligt godt bidrag til posten. ](*,)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Xiva skrev:
vmax32 skrev:Nu er jeg så heldig at min mor og far syntes det er godt at jeg træner. Min mor vil melde mig ind i en vægtløfter klub og min far vil have at jeg laver stærkmandstræning da han selv har lavet lidt af det engang. så de har ikke noget imod mig og min træning eller kosttilskud.

Well det var da godt for dig og et utroligt godt bidrag til posten. ](*,)

Det var selvfølgelig ikke et indlæg af samme høje karat som dit og det indeholdt heller ikke ligeså mange udsøgt smagfulde små, animerede ansigter, men jeg synes da egentlig det er okay, hvis fyren gerne vil dele sin positive oplevelse med os andre.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online