jeg har efterhånden læst mange indlæg her inde de sidste 8 måneder
og har efterhånden fået styr på alle de basale ting
først lidt om mig selv
jeg er 27 år 178cm høj vejer pt. 81 kg
jeg har været godt overvægtig i mine yngre dage det vil sige fra 5 år til jeg blev 17 år hvor jeg så en dag fik nok og begyndte og cykle og startede i fitness center. inden jeg startede vejede jeg 109kg og jeg tabte mig ned til 72 kg.
jeg fik så desværre en skade i albuen som de mente var overbelastning jeg fik den scannet men de fandt ingenting. det tvang mig til at stoppe med træningen men cykling holdte jeg fast i.
skaden fik jeg fordi jeg simpelthen ikke havde nogen ide om at udføre nogen øvelser rigtig eller sammensætte et træningsprogram.
for 8 måneder siden var jeg så efterhånden ved at være oppe på 87 kg igen og ja jeg var blevet ret kraftig igen havde dog stadigvæk en god kondition jeg havde altså taget 15kg på i løbet af de 9 år ca.
damen og mig startede så i vores lokale fitness og har trænet der i ca. 8 måneder. jeg tabte mig til 78kg rimelig let med styr på kosten og masser af træning og så stod det fuldstændig stille jeg kunne ikke tabe mig mere jeg ved godt jeg skal indtage mindre kcal det mindre jeg vejer men lige lidt hjalp det. jeg styrede min kost og træning ved at veje og taste alt jeg spiste ind i en udregner og det fungerede perfekt for mig. jeg bestemte mig så for at holde vægten et stykke tid og så smide de sidste par kg senere på sommeren da der stadigvæk sidder en del fedt på sidebenene.
der er så gået 2 måneder siden jeg var nede på 78kg og nu vejer jeg 81kg uden jeg har grovædt. jeg har stort set ikke været mæt en eneste dag de 2 måneder en lille smule af det er nok muskler men det er en meget lille smule kan jeg se i spejlet:evil:
ja mit spørgsmål er så er jeg den eneste som ingen problemer har med at få mine daglige 2800kcal ca som er mit ligevægtsindtag? jeg kan se de fleste tråde handler om hvordan folk kan nå op på plus 500 kcal under bulk
de 2800kcal kan jeg snildt spise i et måltid og stadigvæk ha plads til mere
jeg cykler i gennemsnit 200km i ugen og træner med vægte 3 gange i ugen HVER uge og spiser ikke pizza chips slik soda mere end 1 dag om ugen ellers får jeg ca. 1.8 gram protein om dagen omkring 75gram fedt selvfølgelig mest sundt fedt og resten kulhydrat
en normal dag består af
morgenmad:
havregryn med proteinpulver og mandler
fiskeolie
kl 9
rugbrød med æg og kødpålæg
æble
kl 12
kyllingefilet med salat evt. gulerod broccoli
banan
avocado
kl 15
havregryn inden træning
kl17
proteinpulver efter træning evt havregryn hvis det har været en lang cykeltur
kl 19
aftensmad ris pasta kød salat
kl 21
peanutbutter hvis jeg er alt for lækkersulten
kl 22
et par mandler inden sengetid da jeg kunne spise en halv ko så sulten er jeg
under mit cut indtog jeg omkring 2200 kcal det gik fint til jeg gik i stå så var jeg helt nede og prøve 1800 kcal og mindre kulhydrater men lige lidt hjalp det så kroppen var jo nok mere eller mindre gået i stå. derfor bestemte jeg mig for at holde vægten et stykke tid men det var jo ikke planen jeg skulle smide 3 kg på skroget igen
nogen som har en ide til den sultne mand til at blive mere mæt?
håber i forstår den lange smøre
hilsen casper