Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1561
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1558

Følg bodybuilding.dk på

(meget) moderat alkoholforbrug og træning?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej :)

Vil gerne høre folks viden og erfaring omkring meget moderat indtag af alkohol og fremgang i træningen. De store drukture har jeg skåret næsten helt væk, og er slet ikke i tvivl om hvor skadeligt alkohol er efter sådan en tur..

Spørgsmålet lyder mere på, jeg kan godt lide at nyde en øl eller lidt vin, gerne dagligt. Men er alkoholen så skadelig for musklernes udvikling at selv 1-2 genstande dagligt vil være hæmmende på min fremgang? Har man lavet undersøgelser omkring det, eller nogen der selv har erfaringer? :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der er mange eksempler på, at man sagtens kan have en god form, selvom man drikker moderat.

Logbog: Ingen logbog

Tror ikke alkoholden er skadelig som sådan. alt med måde. Men så længe man ikke er top atlet og tæller krummer når man spiser, så kan man sagtens drikke lidt i weekenderne.

Og skulle man komme til at tage en stor druk tur en sjælden gang imellem så fred være med det. Man skal også passe på man ikke sætter for mange grænser for sig selv rent socialt bare fordi man er seriøs med sin træning.

Var selv på druk igår og drak "kun" en 8-10 genstande tror jeg.. men var desværre nok til jeg ikke fik spist nok i løbet af dagen idag, og derfor måtte skippe træningen. Men jeg vil hellere kunne feste lidt med vennerne end at sige nej de gange det nu er. Det jo ikke sådan at man vågner op og kan se der er røget en 3-4 cm af kanonerne :p

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Nu ville jeg heller aldrig nedsætte min livsglæde pga. træning :) Men i de sidste 4 år har jeg drukket intenst stort set hver weekend, og er simpelthen blevet så træt af det, har følt mig tom når jeg drikker, også fordi jeg laver nogen pænt dumme ting næsten hver gang der ryger alkohol indebords :D

Når jeg styrketræner kan jeg klart mærke at jeg har det meget bedre både fysisk og psykisk. Derfor gør det mig bestemt ingenting at stoppe med druk i weekenderne og kun gøre det et par gange om året.

Det er mere de fyraftens øl jeg får et par gange om ugen, eller det glas vin man lige nyder til maden jeg tænker på, hvis det sku ha effekt på min træning ku jeg sagtens slippe det, men hvis det intet har at sige er det jo kun herligt :)

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste

ved at vin ihvertfald skulle være decideret sundt hvis man altså holder sig til et par få glas om dagen. har dog ikke noget link til dokumentation, men det synes jeg man hører mange steder.
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub
Ultimate Gym

Galleri: Vis galleri (3)

Angående det med Alkohol har jeg lige et spørgsmål, hvor jeg vil bruge den her tråd.

Jeg drikker ikke Alkohol særlig ofte da det har en meget dårlig effekt på mig. Dermed mener jeg at hvis jeg drikker, så kan jeg ikke mærke det mere end andre om aftenen altså, bliver ikke særlig hurtigt fuld. Men så dagene efter, er det som om jeg stadig er fuld. Der går tit op til en uge, hvor jeg går rundt og er svimmel, tænker langsomt, skide træt, ser dårligt, har svært ved at fokusere osv.
Faktisk bare som når man er fuld, men alligevel er det flere dage siden jeg drak sidst. Jeg har så tænkt lidt over hvad det kunne være, og bragt det i forbindelse med min lever. Da jeg faktisk også har gule øjne, altså det der burde være hvidt er gult. Jeg var før jeg gik i sol lidt gul i ansigtet. Jeg for nogen gange noget kløge hvor der kommer knupper som jeg kan trykke og hvor der kommer noget gult halløj ud.
Er det nogen af jer der ved hvad der kan være galt?
Skal jeg tage til en læge og få blod prøver?
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Dødløft: 125.00

Leversvigt er no fun. Skynd dig at få tjekket dine levertal osv. hos lægen.
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

rallen skrev:Leversvigt er no fun. Skynd dig at få tjekket dine levertal osv. hos lægen.

Jamen jeg har haft det siden nytår, eller der startede det med jeg havde det skidt i lang tid efter jeg drak. og så fra 1-2 mdr. siden kom det "udslæt" noget som dog er forsvundet forløbig.
Kan det passe man kan have det så lang tid uden andre symptomer?
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Dødløft: 125.00

Kardon93 skrev:
rallen skrev:Leversvigt er no fun. Skynd dig at få tjekket dine levertal osv. hos lægen.

Jamen jeg har haft det siden nytår, eller der startede det med jeg havde det skidt i lang tid efter jeg drak. og så fra 1-2 mdr. siden kom det "udslæt" noget som dog er forsvundet forløbig.
Kan det passe man kan have det så lang tid uden andre symptomer?

Nu vil jeg ikke lege doktor som 16-årig, men leveren udskiller så vidt jeg ved affaldsstoffer fra kroppen, så det kan jo godt komme og gå, hvis der er perioder hvor leveren får for mange affaldsstoffer til at den kan klare det, og så ryger det bare ud i kroppen. Smeden eller andre brainiacs må gerne rette mig.

Synes dog stadig du skal få en aftale med din læge.
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

1-2 genstande, i form af øl og vin, om dagen vil jeg nu mene at der er sundt.
Brugeravatar

Kardon93 skrev:Angående det med Alkohol har jeg lige et spørgsmål, hvor jeg vil bruge den her tråd.

Jeg drikker ikke Alkohol særlig ofte da det har en meget dårlig effekt på mig. Dermed mener jeg at hvis jeg drikker, så kan jeg ikke mærke det mere end andre om aftenen altså, bliver ikke særlig hurtigt fuld. Men så dagene efter, er det som om jeg stadig er fuld. Der går tit op til en uge, hvor jeg går rundt og er svimmel, tænker langsomt, skide træt, ser dårligt, har svært ved at fokusere osv.
Faktisk bare som når man er fuld, men alligevel er det flere dage siden jeg drak sidst. Jeg har så tænkt lidt over hvad det kunne være, og bragt det i forbindelse med min lever. Da jeg faktisk også har gule øjne, altså det der burde være hvidt er gult. Jeg var før jeg gik i sol lidt gul i ansigtet. Jeg for nogen gange noget kløge hvor der kommer knupper som jeg kan trykke og hvor der kommer noget gult halløj ud.
Er det nogen af jer der ved hvad der kan være galt?
Skal jeg tage til en læge og få blod prøver?

altså hvis ejg havd det sådan ville jeg gå til lægen uanset hvad en eller anden på et online forum fortæller mig!
har haft en ven der fik noget allergi over for alkohol i en periode. Han fik i hvert flad udslæt, kløe og blev rød på kroppen da han indtog alkohol. Dette skyldes sikkert et stort fedt forbrug af alkohol..
Men smut du hellere en tur til lægen og få kigget lidt på det. så er du da på den sikre side. Better safe than sorry

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

SimonJ skrev:1-2 genstande, i form af øl og vin, om dagen vil jeg nu mene at der er sundt.

Ja, men kommer man over 1 glas vin om dagen, så er man over de 21 genstande om ugen, så er man officielt en alkoholiker [-X for kvinder er det 14 genstande om ugen, så et enkelt glas vin om dagen til maden er for en kvinde at være alkoholiker, men i det gode lys, så kan de modtage gratis hjælp som alkoholikere i DK.

Her er lidt af følgesygdommene ved alkohol:

Alkoholens følgesygdomme
Alkoholisme er ofte en psykisk, fysisk og social deroute. De indledende symptomer kan være depression, søvnløshed, irritabilitet og rastløshed. Senere kan der tilstøde alvorligere sindslidelser, hukommelsestab, delirium tremens og demens.

Af følgesygdomme kan nævnes: Vitaminmangler, nervebetændelse, fedt- og skrumpelever, betændelse i bugspytkirtel, depressioner, galdesten, fordøjelsesproblemer, sukkersyge, mavesår, udposninger på spiserøret, diarré, muskelsvækkelse, hjertesygdom, impotens og sindslidelser.

Alkohol er et nydelses og beruselsmiddel, som man kan blive afhængig af. Et stort alkoholforbrug er forbundet med en lang række følgesygdomme, som skrumpelever, kronisk betændelse i bugspytkirtlen, kræft og hjertekarsygdomme.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Man er sgu da ikke alkoholiker fordi man drikker 2 glas vin om dagen!? Hvis man ikke kan undvære det derimod.
#TEAMSJONAS 2014 #Hejhejpik
I was 135 pounds and then I ate steroids for every meal then i weighed 500 pounds because I took hippo steroids and my biceps exploded and hippo muscle flew everywhere and landed on my grandmas face.

Reputation point: 260

sjonas skrev:Man er sgu da ikke alkoholiker fordi man drikker 2 glas vin om dagen!? Hvis man ikke kan undvære det derimod.

Du burde slå definationen op af alkoholiker, over 21 genstande ew for mænd og over 14 genstande ew for kvinder, grænsen er sat flot fast, hvis at man lever i benægtelse så er det jo ens egen sag, over de 2 overnævnte mængder, så er man berettiget til hjelp fra kommunen til hjælp med at komme af med sit misbrug, sådan er det pga at det er de mængder som er anslået til at være øverste grænse for hvad det menes at ens krop kan tåle, derover betragtes det som yderligst skadeligt, og samfundet kan spare store beløb ved at få dem som overskrider grænsen i behandling.
Brugeravatar

sjonas skrev:Man er sgu da ikke alkoholiker fordi man drikker 2 glas vin om dagen!? Hvis man ikke kan undvære det derimod.

Jamen hvad er en alkoholiker?

Der har faktisk været stor diskusion på et tidspunkt om de såkaldte "dagligdags alkoholikere", netop dem der drikker 1-2-3 glas vin hver aften til maden eller andet. Dem som egentlig har en mild form for afhængighed, men ikke er den typiske alkoholiker der ligger nede på bænken med mider i skægget.

Hvis man fast drikker 2 glas vin om dagen og ik kan forestille sig en aftensmad uden, så er man jo afhængig.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg drikker aldrig mens jeg træner. Det synes jeg er en god vane.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster