Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

olebole skrev:Hej BB, håber i vil komme med inputs
jeg har ligenu overvejelser omkring at søge ind i militæret (værnepligt 4 måneder) efter, at jeg er færdig med gymnasiet til sommer
Jeg vil derfor høre jeres erfaringer og måske at i anbefaler det?
Grunden til at jeg overvejer det, er for at udfordre mig selv
Problemet er, at jeg har hørt mange skrækhistorier om, hvor hård psykisk det er, men hvor hårdt er det i virkeligheden?
Derudover er min største bekymring uden tvivl maden samt min muskelmasse, som jeg igennem et par år har opbygget. Vil jeg kunne opretholde den i militæret, da jeg pt. er i mit livs form, og bliver derfor trist, hvis mine 'gains' vil forsvinde.
Skal - skal ikke?

The EctoLion skrev:olebole skrev:Hej BB, håber i vil komme med inputs
jeg har ligenu overvejelser omkring at søge ind i militæret (værnepligt 4 måneder) efter, at jeg er færdig med gymnasiet til sommer
Jeg vil derfor høre jeres erfaringer og måske at i anbefaler det?
Grunden til at jeg overvejer det, er for at udfordre mig selv
Problemet er, at jeg har hørt mange skrækhistorier om, hvor hård psykisk det er, men hvor hårdt er det i virkeligheden?
Derudover er min største bekymring uden tvivl maden samt min muskelmasse, som jeg igennem et par år har opbygget. Vil jeg kunne opretholde den i militæret, da jeg pt. er i mit livs form, og bliver derfor trist, hvis mine 'gains' vil forsvinde.
Skal - skal ikke?
Der er 5 års vente tid lige pt. mener jeg.

Og ja, gør det. Det er en god oplevelse. Hvis du vil være sikker på at komme ind, så er det mulighed for at søge som ekstramotiveret. Man skal bare bestå en fysisk og intelligens prøve ( de er nemme ). Prøv at ringe derind

Killersting skrev:Hvis du kommer ind, så ville jeg helt klart vælge Livgarden. De får skydetræning, ellers må man ikke stå på vagt ved Amalienborg, hvilket er en oplevelse i sig selv.

Mikelangelo skrev:Værnepligten er hverken psykisk eller fysisk hårdt, så det skal du ikke bekymre dig om. Det er faktisk mere hyggeligt end man lige skulle tro. Hvad angår dine gains skal du dog være bekymret. Jeg kender ikke nogen, som har kunne holde deres muskelmasse som værnepligtig, men det kan jo være du har energien til at træne efter en lang dag ude i den friske luft? Det er kun når du er på øvelse det med mad bliver et problem og det er kun et par dage af gangen du er det. Det er skide sjovt og jeg har ikke fortrudt jeg valgte det.

JaK skrev:Killersting skrev:Hvis du kommer ind, så ville jeg helt klart vælge Livgarden. De får skydetræning, ellers må man ikke stå på vagt ved Amalienborg, hvilket er en oplevelse i sig selv.
Skulle mene man får skydetræning over det hele :-)
vi havde ihvertfald mange dage, på skydebane hos JDR, samt en hel uge på skydelejr i Borris.

Killersting skrev:TMG = tungt maskingevær, 30 kg totalvægt med affutage.

Trapezius skrev:Killersting skrev:TMG = tungt maskingevær, 30 kg totalvægt med affutage.
Korrektion: TMG, uanset om vi taler M/50 eller den opgraderede M/2001, vejer 38,1 kg. Dette er eksklusiv vekselpibe, affutage, værktøjskasse og ammunition...

SortGuld skrev:Forsvaret mangler penge, mange penge, især Hæren. Og det kan mærkes på værnepligten, det er blevet meget skrabet mht. øvelser og skydning.
MEN
Gør det, du får holdning og bliver en anstændigt menneske! Og så kan du jo altid søge HRU bagefter, hvis du har mod på lidt flere våben og endnu federe oplevelser. Det kan klar anbefales, og hvis du har spørgsmål så er du ganske velkommen til at sende en PB.

SandyFrink skrev:Værnepligt er det rene selvmord for træning. Det minder mig om dette gamle indlæg:
Bare husk på hvilken instrumental rolle de værnepligtige spiller i at forsvare det gjanske, Danske Rige, Land, Folk og Fæ fra de invaderende landstyrker når du ligger der i ødemarken på endnu en øvelse og mærker katabolismens ækle skygge falder over dit korpus, hvordan din krop nådesløst høster fra dine muskler for at få brandstof til at forsvare vort Land mens du desperat forsøger at nære dig på usle feltrationer, der ikke gør andet end at gøre din mave større. Bare husk på hvor god værnepligten er for os alle når du render rundt der og får patellar tendonitis og ikke kan træne ben i ugevis efter, og når du får en lyskeskade som forhindrer dig i at dødløfte. Ej at forglemme håndledsskaden der gør, at du ikke kan træne pull-ups i tre måneder efter. Det er alt sammen i en god sags tjeneste! Længe leve Dronning Margrethe!

Killersting skrev:Trapezius skrev:Killersting skrev:TMG = tungt maskingevær, 30 kg totalvægt med affutage.
Korrektion: TMG, uanset om vi taler M/50 eller den opgraderede M/2001, vejer 38,1 kg. Dette er eksklusiv vekselpibe, affutage, værktøjskasse og ammunition...
Jeg må indrømme, at jeg tog fejl. Den vejer 58 kg med affutage. Jeg syntes bare, at jeg fik det andet at vide, da jeg var inde, men det er også 10 år siden nu.
Det undre mig også lidt, vi var en skytte og en hjælper. Jeg løb rundt med geværet på skulderen og min hjælper løb rundt med affutagen og til slut løb vi med 2 mand med gevær påmonteret affutage. Men jeg var nok også lidt stærkere dengang.
Det var en uges omskoling til TMG M/50, hvorefter vi blev kører i PMV M113. Det var altså skide skægt at køre i terræn med sådan en. Så hvis du forsætter i militæret så bliv panserinfanterist. Der er ikke noget federe end at komme i føling med fjenden og deploye mandskabet for derefter at skifte stilling og støtte landtropperne med det monterede TMG.
Savner det sku.

SortGuld skrev:Killersting skrev:Trapezius skrev:Killersting skrev:TMG = tungt maskingevær, 30 kg totalvægt med affutage.
Jeg må indrømme, at jeg tog fejl. Den vejer 58 kg med affutage. Jeg syntes bare, at jeg fik det andet at vide, da jeg var inde, men det er også 10 år siden nu.
Det undre mig også lidt, vi var en skytte og en hjælper. Jeg løb rundt med geværet på skulderen og min hjælper løb rundt med affutagen og til slut løb vi med 2 mand med gevær påmonteret affutage. Men jeg var nok også lidt stærkere dengang.
Det var en uges omskoling til TMG M/50, hvorefter vi blev kører i PMV M113. Det var altså skide skægt at køre i terræn med sådan en. Så hvis du forsætter i militæret så bliv panserinfanterist. Der er ikke noget federe end at komme i føling med fjenden og deploye mandskabet for derefter at skifte stilling og støtte landtropperne med det monterede TMG.
Savner det sku.
Korrektion: Dem der har pmv'er (3. Del.) er MEKINF. PNINF er som regel dem med lidt større biler.

SortGuld skrev:Thomas, er det dig?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster