Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1417
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1414

Følg bodybuilding.dk på

Min stationær vil ikke starte

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej BB.dk

Igår morges fik jeg pludselig et problem med min stationær. Om aftenen havde jeg spillet noget CS:S og lukkede den normalt ned ved kvart i 12 tiden og gik så i seng.
Næste morgen da jeg stod op og skulle tænde den skete der ingenting når jeg trykkede på start knappen, absolut ingen reaktion fra computeren af.

Jeg prøvede at tage strømstikket ud og prøve at smide den i en anden kontakt for at se om det var her den var gal, da jeg så trykkede på tænd knappen igen kom der strøm igennem og blæserne begyndte at dreje i 0,1 sekund og herefter lukkede den ned igen. Herefter er der ingen reaktion igen.

Hvis man tager stikket ud, venter 30 sek og prøver at tænde, tænder den i 0,1 sekund. Prøver man at starte den uden at have taget strømmen i 30 sek kommer der ingen reaktion overhovedet.

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes? Det kan sikkert skyldes en masse ting, men er der nogen kloge computer hoveder herinde?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det kan være alt fra bundkort til cpu og strømforsyning, desværre. Prøv i første omgang at rengøre den godt indeni med en støvsuger, uden at strømmen er sat til computeren - en kortslutning eller alt for meget støv kan nemlig også være synderen.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Motionscentret Kom i Form

Der er noget galt med dit hardware. Åben din computer og se om du kan få øje på noget.

Logbog: Ingen logbog

Umiddelbart lyder det som strømforsyningen. Den burde kunne køre uden cpu, harddisk osv.

Strømforsyningen er mit bedste bud. Bundkortet kan dog også være synderen.

Prøv evt. at tage det lille sølvbatteri ud af bundkortet i et minuts tid og sæt det tilbage igen.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Prøv at tage Cmos batteriet ud og vent 15 minutter og sæt det i igen. Jeg havde nogenlunde samme problem og det hjalp!

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... DPQ28FkTA( det er i motherboardet!)

forkert link..... : http://pctechnotes.com/wp-content/uploa ... attery.jpg

Den godt støvet indeni så jeg får lige hentet en kompressor imorgen og får den rengjort godt og grundigt. Min tanke har også været blæseren på CPU'en da jeg før har haft problemer med denne. Dog kom den op med en advarsel der og lukkede derefter ned. Nu vil den bare slet ikke starte.

Jeg prøver også lige at tage sølvbatteriet ud motherboardet.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det hjalp desværre ikke at tage batteriet ud af moherboarded og putte det i igen.

Kan disse batterier gå døde?
Brugeravatar

Styrkeliste

Batteriet sidder der kun for at give BIOS strøm nok til at huske indstillingerne deri - det vil ikke fremprovokere den fejl du oplever. Jeg holder på bundkort eller kortslutning. Bipper computeren normalt når den starter op (bare et enkelt bip)? Hvis ja, kommer der bip når du starter den nu?
Brugeravatar

Computeren kommer med et bip normalt ja, det gør den dog ikke nu da den lukker ned langt før den kommer med dette. Blæserne når ikke engang at dreje en enkel omgang før den er lukket.

Jeg kan prøve at filme opstarten hvis det er?
Brugeravatar

Styrkeliste

Nej jeg er helt med. Jeg ville bare sikre mig at den kunne bippe (fejlkoder) hvis den ville :-)

I en strømforsyning sidder der en termosikring der automatisk nulstilles når strømmen tages fra i et stykke tid. Det er derfor du oplever, at du kan "tænde" den efter en kort pause. Strømforsyningen er den billigste og letteste del at skifte, af de ting den kan være gal med, men sørg lige for at prøve med en grundig rengøring først. Og sørg for at der ikke ligger noget og rasler rundt derinde, som kan være skyld i kortslutninger.
Brugeravatar

Du kan købe min stationære for tusinde bobs, Bone-14, og smid dit skrammel ud ;)
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Det nemmeste er, at du f.eks. låner en kammerats PC og så forsøger at skifte de forskellige dele. Bid mærke i, at det skal være en computer af nogenlunde samme alder, for at hardwaren er af samme type.
Prøv først med RAM. Dernæst strømforsyning. Du kan godt forsøge dig med motherboard, men hvis det er dét som er stået af, så er det nemmeste faktisk at købe en ny PC, afhængig af hvor gammel den er.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Det er din PSU den er gal med, dine blæsere vil køre og dit bundkort vil lyse op og køre hvis det virkede. Hvis dit bunkort/cpu er stået af ville den stadig køre.
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

Absolution skrev:Det er din PSU den er gal med, dine blæsere vil køre og dit bundkort vil lyse op og køre hvis det virkede. Hvis dit bunkort/cpu er stået af ville den stadig køre.

A'hva'? Hvis bundkortet er helt ristet, ville intet køre - ikke engang i ½ sekund. Blæserne får strømmen fra PSU'en via bundkortet. Dog tror jeg du har ret i, at det er PSU'en (eller en kortslutning omkring bundkortet).
Brugeravatar

Absolution skrev:Det er din PSU den er gal med, dine blæsere vil køre og dit bundkort vil lyse op og køre hvis det virkede. Hvis dit bunkort/cpu er stået af ville den stadig køre.

? Kortslutninger i diverse dele kan give nøjagtig samme resultat.

TS: du kan også forsøge dig ved at pille samtlige løsdele ud og så prøve at starte op med kun PSU og MB. Hvis PSU'en fortsætter med at køre, er det en eller flere af de dele du har taget ud, som volder problemer. Sæt dernæst 1 stk. hardware i ad gangen og fortsæt til du kan replikere den fejlmelding/status, som du har oplevet indledningsvist.

Jeg har yderst sjældent oplevet problemer med PSU, og langt oftere med specielt RAM og dernæst MB. Jeg har oplevet samme fejlmeddelelse med begge.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

MM! skrev:

A'hva'? Hvis bundkortet er helt ristet, ville intet køre - ikke engang i ½ sekund. Blæserne får strømmen fra PSU'en via bundkortet. Dog tror jeg du har ret i, at det er PSU'en (eller en kortslutning omkring bundkortet).

Han nævner at hans blæsere starter op, det vil sige at hans bundkort ikke er done. Så det er altså med stor sandsynlighed hans psu der er i stykker. Desuden har jeg også set langt flere tilfælde hvor det er psu'en der er done når blæserne starter op. det er næsten aldrig bundkortet.
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

Nu har jeg haft fingrene i en kompressor og givet den et ordentlig blæs (høhø) desværre samme fejl. Jeg må prøve med en anden PSU.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg ved du søger råd her og det er alt fint, men nogle gange må man købe sig en ny stationær og komme videre i programmet. Det kræver selvfølgelig at man har råd til dette ellers er man fucked med de gamle Pc'er hvor tiden render ud på grund af gammel hardware ophør og lad det ophør da nutidens PC er ret så meget hurtigere.

Det er stadig en fin maskine og kan f.eks køre Crysis 3 på high graphics, jeg ser ingen grund til at kassere den endnu.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bone-14 skrev:Nu har jeg haft fingrene i en kompressor og givet den et ordentlig blæs (høhø) desværre samme fejl. Jeg må prøve med en anden PSU.

You are jumping to conclusions. Prøv lige at teste de andre dele, fordi det er ikke sikkert det er PSU'en.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Umiddelbart kunne det godt lyde som en kortslutning i bundkortet (hvilket kan være ganske ufarligt), men da hændelsen ikke indtræffer efter du har rodet med computeren, fx. haft bundkortet ude af kabinettet, er kortslutning i bundkortet nok ikke det reelle problem.

Hvis jeg var dig, ville jeg pille det hele ud af kabinettet, og samle PSU+bundkort+CPU i enten kabinettet eller på spisebordet. Hvis bundkortet ikke er defekt, burde det hele starte op. Hvis der intet sker må enten bundkort eller PSU være defekt. Du kan tjekke om PSU'en virker ved at forbinde den grønne ledning med en sort ledning i 24-pins stikket, hvorefter du sætter 220v til PSU'en. Herefter burde den starte op medmindre den er defekt.

Reputation point: 5

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster