Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1138
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

muskelmassen!?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej folk.

Jeg står og skal havde lavet en operation her om et stykke tid, hvilket ville sige jeg ikke kan træne i 5 uger ca. Mit spørgsmål lyder. Jeg lige skal havde det på der rene at det muskelmasse jeg mister under de 5 uger kommer hurtigt på igen. Altså hvis vi siger der ryger fx 2 kg så ville de 2 kg komme hurtigere på mig igen end de ville hos en, som ikke har haft en skade og bare skal gaine to kg som han aldrig har haft? har jeg ret???

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: Hillerød Fysioterapi & Træningscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1. Hvis du holder dig omkring dit ligevægtsindtag taber du næppe 2kg muskelmasse.

2. Man får lynhurtigt sine gains igen efter en pause. Det tog mig ca. 1 måneds tid at opnå mit gamle niveau efter en pause på 5 måneder.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Kostplan: Vis kostplan

TheCzech skrev:1. Hvis du holder dig omkring dit ligevægtsindtag taber du næppe 2kg muskelmasse.

2. Man får lynhurtigt sine gains igen efter en pause. Det tog mig ca. 1 måneds tid at opnå mit gamle niveau efter en pause på 5 måneder.

okay :) det var lige hvad jeg havde brug for at høre, for var virkelig bange for at jeg ville miste en masse og det ville jeg være utrolig ked af!!

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: Hillerød Fysioterapi & Træningscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

TheCzech skrev:1. Hvis du holder dig omkring dit ligevægtsindtag taber du næppe 2kg muskelmasse.

Er det nu helt sandt? I så fald ville man kunne cutte med 1000kcal i underskud og være ligeglad med tab af muskelmasse, da de hurtigt ville komme igen..

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tjah, min erfaring siger det samme, dog havde jeg ikk total pause, men måtte undlade nogle muskelgrupper. 4 måneder senere ku jeg starte igen, og det tog 1 måned før jeg var stærkere end før min skade og jeg havde mindst så meget muskelmasse.

Muscle memory :)

Reputation point: 60

Muscle memory fungere således: Hvis du har haft masse før, så kommer det hurtigt igen, den påkrævede tid afhænger af hvor længe du har haft den pågældende masse.

For at skære det ud i pap; Hvis du har haft en angivelig masse, i lad os sige 1 år, så har kroppen adopteret denne "byrde" at bære dette. Derfor er den vant til det.

Hvorimod hvis du har haft den i 1 måned, har kroppen ikke vænnet sig til adoptionen af denne muskelmasse, og derfor tager det længere tid at opnå den igen.

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg
Equinox Prinsensgade

Er der ikke ret stor forskel på om man får sin masse eller sin styrke igen?

Jeg kunne godt forstille mig at styrken kommer hurtigt igen, da den jo ikke kun afhænger af størrelsen. Masse burde vel ikke udvikle sig hurtigere bare fordi man før har haft mere?

Geografisk sted: Virum

Efter min 3 måneders rejse hvoraf de sidste 2½ var komplet uden træning og egentlig med meget svingende kost, tabte jeg ca. 5 kg og gik meget ned i styrke.. jeg var tilbage på mit gamle vægtniveau + et lidt højere styrkeniveau efter 2 måneders træning da jeg kom hjem
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Det kan meget vel tænkes, at fænomenet "Muscle Memory" slet ikke har noget med muskelmassen som sådan at gøre. Jeg tror snarere det er et neuralt fænomen. Motor-indlærings færdigheder har det nemlig med at komme tilbage lynhurtigt. Og når man først en gang har været stærk, så kan man hurtigt blive det igen. Derved vil den progressive stimuli på musklerne også være langt mere udtalt, end første gang man gik igennem processen, hvorfor de hypertrofimæssige processer også vil foregå i et hurtigere tempo.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg er enig med thomas i at hukommelsen nok ikke ligger i musklerne men i nervesystemet. Men derudover har jeg også oplevet at massen vendte hurtigt tilbage efter en længere sygdomsperiode, så når det "kun" er 5 uger så burde det ikke være så slemt :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)