Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

R.L. skrev:Fantastisk at Ultimfighter og Derunet-eller-andet kan sige, hvorvidt knægten er blevet mobbet eller blot har misforstået venskabeligt drilleri ud fra en kort beskrivelse på nettet.
Til Topicstarter: Nej, det burde ikke ske. Men at din bror aldrig har haft en kæreste / har været sammen med en pige til en fest, ender højest sandsynligt i, at nogle drenge stempler ham som bøsse.
Det er ikke fair, men sandsynligt at det er foregået.
](./images/smilies/wallbash.gif)

Jenslyn87 skrev:Der er med garanti ingen direkte årsagssammenhæng her. Han bliver ikke ikke mobbet fordi han står uden en kæreste, men fordi hans sociale ståsted generelt er svagt og fordi hans selvtillid og selvværd reflekterer det. Vægten og den manglende erfaring med forhold er bare en vinkel - det, han konkret kan rammes på. Årsagssammenhængen er altså ikke monokausal (den kan ikke reduceres til, fx, en manglende kæreste), og jeg tror, det er dumt at se sig blind på specifikke, konkrete 'problemer', som højst er symptomatiske.
Det, jeg prøver at sige, er, at din bror burde få noget seriøs, professionel hjælp snarest muligt!

) var storslem. Det var nærmest hver dag jeg blev drillet, med alt muligt forskelligt. I skolen gik det fint de første 1-2 år, men så startede drillerierne også der og det endte faktisk med at jeg slet ikke gad i skole til sidst. Derfra har jeg turet rundt i systemet på et par forskellige special-skoler og også boet på to forskellige bosteder. 
ULTIMFIGHTER skrev:R.L. skrev:Fantastisk at Ultimfighter og Derunet-eller-andet kan sige, hvorvidt knægten er blevet mobbet eller blot har misforstået venskabeligt drilleri ud fra en kort beskrivelse på nettet.
Til Topicstarter: Nej, det burde ikke ske. Men at din bror aldrig har haft en kæreste / har været sammen med en pige til en fest, ender højest sandsynligt i, at nogle drenge stempler ham som bøsse.
godt du lige siger at vi skriver uvidne fra en tekst på nettet. men så selv vælger at indskyde at det er fordi han er stemplet som bøsse

Theo skrev:Ultimfighter, min bror har ingen svag karakter, men du kan nok bare ikke sætte dig, ind i situationen hvor du bliver mobbet dag ud og dag ind, i 3 år. Alle er ikke ligeså stærke psykisk som andre.
Men som Jenslyn87 siger så det garantere hans sociale ståsted, han har aldrig været den typiske danske dreng, når de andre var ude og spille fodbold, og festede sad han hjemme og læste lektier, eller spillede World Of Warcraft. Han var klassens nørd, og blev på den måde udelukket fra mange ting. Ikke fordi han var en kloge åge, men blot fordi han var anderledes.
Dog var det Fedme og det med kæresten, som blev nævnt for mig som årsager, men der er sikkert flere ting som er spillet ind, også er det dem som er blevet set som årsagerne.

ULTIMFIGHTER skrev:nu bliver jeg nok ikke den mest populære for det her.. men han er sku ikke blevet mobbet med hans overvægt og mangel på mage, ordet mobning bliver alt for hurtigt brugt for folk der bliver ked af at blive drillet.
hvordan vil du overhovedet mobbe på de to meget tynde grundlag? "du må ikke være med til at spille fodbold efter skole, fordi du ikke har haft en kæreste og er overvægtig"
men jeg er sikker på at han har taget små drillerierne meget personligt, fordi han har det dårligt med sin vægt og at han ikke har en kæreste. der er det jer som familie der fejler, ved ikke at have lært ham at alle bliver drillet og der intet er i vejen med ikke at have en kæreste. det er 100% naturligt for mænd at drille hinanden, det er faktisk bevist som at være et tegn på respekt.
hvilken svag karakter er det også han har fået, hvis han vælger selvmord som vil ødelægge hans egen familie, i stedet for at begynde at tabe sig? det tyder mere på at han ikke rigtigt føler sig accepteret og ønsket af hans egen familie.
uden at kende situationen, vil jeg mene at det her lyder som en ansvars fralæggelse, pga. det er lettere at beskylde andre for det, fordi det lige er svært at håndtere..
jeg er bare udefrakommende, men taler ud fra erfaring og de ting du har skrevet
hvilken svag karakter er det også han har fået, hvis han vælger selvmord som vil ødelægge hans egen familie, i stedet for at begynde at tabe sig?

Crip'O skrev:Jeg kan simpelthen ikke forestille mig at SYTTEN ÅRIGE kan finde på at mobbe?
Hvad fanden er det for noget barnligt pis?
Al mobberi jeg kender stoppede af sig selv når folk begyndte med at blive 14-15 år gamle. Er du sikker på han bliver mobbet?
Kan slet ikke forestille mig halvt-voksne drenge stå i en cirkel om din bror og råbe:
Du er fed og har derfor aldrig haft en kæreste. HA HA.
Det er sku de færreste der synes det er sjovt? Det er endda en mega rådden ting at DRILLE med.
Til sidst synes jeg sku det er ekstremt at en 17 årig dreng overvejer selvmord pga. sådan noget pis..Håber din familie har taget en lang snak med ham og evt. får en psykolog over problemet.

R.L. skrev:ULTIMFIGHTER skrev:R.L. skrev:Fantastisk at Ultimfighter og Derunet-eller-andet kan sige, hvorvidt knægten er blevet mobbet eller blot har misforstået venskabeligt drilleri ud fra en kort beskrivelse på nettet.
godt du lige siger at vi skriver uvidne fra en tekst på nettet. men så selv vælger at indskyde at det er fordi han er stemplet som bøsse
Der er måske noget i det du skriver, men nu har jeg selv set lige præcis den situation flere gange, hvorfor jeg gav den mulighed.
Jeg forstår ikke, hvordan du blot kan sige, at drengen lægger ansvaret fra sig. Hvilket ansvar fralægger han sig? Hvis han føler, at drilleriet / mobningen har været så slemt at livet ikke er noget værd, så kan du dårligt skyde ham det i skoene. Det kan sagtens være, at andre har været udsat for værre, men det kan man ikke bruge i sådan en situation.

BloodJunkie skrev:ULTIMFIGHTER skrev:nu bliver jeg nok ikke den mest populære for det her.. men han er sku ikke blevet mobbet med hans overvægt og mangel på mage, ordet mobning bliver alt for hurtigt brugt for folk der bliver ked af at blive drillet.
hvordan vil du overhovedet mobbe på de to meget tynde grundlag? "du må ikke være med til at spille fodbold efter skole, fordi du ikke har haft en kæreste og er overvægtig"
men jeg er sikker på at han har taget små drillerierne meget personligt, fordi han har det dårligt med sin vægt og at han ikke har en kæreste. der er det jer som familie der fejler, ved ikke at have lært ham at alle bliver drillet og der intet er i vejen med ikke at have en kæreste. det er 100% naturligt for mænd at drille hinanden, det er faktisk bevist som at være et tegn på respekt.
hvilken svag karakter er det også han har fået, hvis han vælger selvmord som vil ødelægge hans egen familie, i stedet for at begynde at tabe sig? det tyder mere på at han ikke rigtigt føler sig accepteret og ønsket af hans egen familie.
uden at kende situationen, vil jeg mene at det her lyder som en ansvars fralæggelse, pga. det er lettere at beskylde andre for det, fordi det lige er svært at håndtere..
jeg er bare udefrakommende, men taler ud fra erfaring og de ting du har skrevet
Drillerier er noget der sker mellem kammerater, mobning er når alle er sammen om at drille en, der oftest ikke er "one of the guys". Der er en stor forskel, og du burde virkelig lære forskellen hvis du har, eller kommer til at have børn.hvilken svag karakter er det også han har fået, hvis han vælger selvmord som vil ødelægge hans egen familie, i stedet for at begynde at tabe sig?
Tror du virkelig at de bil holde op med at mobbeham hvis han tabte sig? er du virkelig sa naiv?

Niller_ skrev:Mobning foregår lige siden børn snart kan snakke og frem til voksen alderen. Har oplevet det på egen hånd og haft samme tanker før.
Blev mobbet med fordi jeg var lidt anderledes, fordi jeg var tyk, fordi jeg ikke gik under for gruppe pres og fordi at jeg var lidt klogere end de andre. Havde ikke meget selvværd, så det skulle intet til, før jeg følte mig fra stødt, alene og depressiv.
Det hvad han oplever, vil præge hans liv til den dag han tager sagen i egen hånd. Hvis ikke det var fordi, at jeg var en kujon, så havde jeg måske valgt en anden vej end den jeg er på nu. Jeg fandt heldigvis i en alder af 20 år, en hjemmeside, hvorpå unge mænd lærte at kunne tale med kvinder og hvordan man arbejder mit sit selvværd og sig selv. Hvis ikke det var for dette, så havde jeg aldrig haft den kæreste som jeg havde nu, og så godt som jeg har det i dag, hvor jeg har fundet glæde i livet, skolen og i træningen.
Mobningen præger stadig min dagligdag, selvom det er 4 år siden jeg valgte at gøre noget ved det, og kan mærke, at jeg på nogle punkter er ikke så social udviklet som andre, pga. social fravær da jeg var ung. Har dog heldigvis indhentet nærmest alt og er en normal ung knægt, og mine forældre siger ofte, at jeg har ændret mig så markant meget.
Selvom din bror måske ikke tror det, da jeg sikkert ikke selv ville tro på det dengang, så sig til ham at: hvis han holder det ud i nogle år endnu, og søger hjælp, enten ved sig selv, eller via andre, så vil alting blive bedre.

ULTIMFIGHTER skrev:Niller_ skrev:Mobning foregår lige siden børn snart kan snakke og frem til voksen alderen. Har oplevet det på egen hånd og haft samme tanker før.
Blev mobbet med fordi jeg var lidt anderledes, fordi jeg var tyk, fordi jeg ikke gik under for gruppe pres og fordi at jeg var lidt klogere end de andre. Havde ikke meget selvværd, så det skulle intet til, før jeg følte mig fra stødt, alene og depressiv.
Det hvad han oplever, vil præge hans liv til den dag han tager sagen i egen hånd. Hvis ikke det var fordi, at jeg var en kujon, så havde jeg måske valgt en anden vej end den jeg er på nu. Jeg fandt heldigvis i en alder af 20 år, en hjemmeside, hvorpå unge mænd lærte at kunne tale med kvinder og hvordan man arbejder mit sit selvværd og sig selv. Hvis ikke det var for dette, så havde jeg aldrig haft den kæreste som jeg havde nu, og så godt som jeg har det i dag, hvor jeg har fundet glæde i livet, skolen og i træningen.
Mobningen præger stadig min dagligdag, selvom det er 4 år siden jeg valgte at gøre noget ved det, og kan mærke, at jeg på nogle punkter er ikke så social udviklet som andre, pga. social fravær da jeg var ung. Har dog heldigvis indhentet nærmest alt og er en normal ung knægt, og mine forældre siger ofte, at jeg har ændret mig så markant meget.
Selvom din bror måske ikke tror det, da jeg sikkert ikke selv ville tro på det dengang, så sig til ham at: hvis han holder det ud i nogle år endnu, og søger hjælp, enten ved sig selv, eller via andre, så vil alting blive bedre.
ikke for at støde eller være ond på nogen måde.. men du tror ikke mobningen havde lidt at gøre med at du følte dig klogere end alle de andre? det lyder som en lidt arrogant tankegang af en unge uden selvtillid?

ULTIMFIGHTER skrev:ikke for at støde eller være ond på nogen måde.. men du tror ikke mobningen havde lidt at gøre med at du følte dig klogere end alle de andre? det lyder som en lidt arrogant tankegang af en unge uden selvtillid?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 64 gæster