Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 999
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 996

Følg bodybuilding.dk på

Når træningen bliver for meget?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB
Først vil jeg lige sige at dette ikke er et tude topic eller et råb op om at give min samvittighed et boost :8

Efter det er sagt så til hvad jeg egentlig gerne vil vide. Jeg har siden Januar virkelig presset mig selv på alle niveauer, jeg har kørt efter diæt, samt trænet efter B2B II. Jeg har strikt holdt mig til førnævnte program, dog har jeg nogle dage været nødsaget til at køre to træningspas samme dag, men hvad pokker det har virket for mig. Min diæt har spillet max, jeg har ikke cheatet mere end højest nødvendigt, jeg har droppet al form for alkohol, fest og farver. O:) Ja det har faktisk givet mig en form for afhængighed både kost og træningsmæssigt, samt alle de rosende ord jeg oftere og oftere får, jeg føler ikke jeg har givet afkald på noget som helst faktisk.

MEN.....
Jeg er nu nået til et punkt hvor alt stiger mig over hovedet, jeg har en hovedopgave der tager mega lang tid (skal være færdig 30 Maj), jeg har et arbejde der skal passes, samt at min træning og fodbold skal nåes. Men jeg kan bare mærke at al den stress, sammen med min hårde træning har gjort at mit humør og min energi er på vej retur. Jeg er altid sur når jeg vågner, min krop er konstant øm og jeg har virkelig ingen energi. Jeg har nu overvejet fra idag at holde en pause fra min træning, bare lige weekenden over eller måske endda en uge frem. Men jeg kan bare mærke at jo mere jeg fortrænger træningen, desto mere desperat bliver jeg efter at komme i centret og der er altså ikke engang gået en dag! Jeg tror virkelig bare min krop ville have godt af en lille pause, men det skal helst ikke gå ud over mit humør! Jeg bange for at miste alt jeg har kæmpet så meget for og jeg er bange for at give afkald på mit nye jeg, da jeg virkelig er glad for det!

Mit spørgsmål er, kender i andre til dette og i så fald hvad gør i? Presser i jer bare igennem sådanne perioder eller lader i lige kroppen får den fornødne hvile?
Jeg ved godt man skal lytte til sin krop, men omvendt høre man så tit at presser man ikke sig selv, får man ikke de ønskede resultater.
Det skal nævnes at jeg pt kører B2B II altså 6 gange om ugen, fodbold træning 1 gang om ugen og kamp i weekenden. Hvilket betyder at jeg ofte smutter ind og træner om formiddagen og så bold om aftenen.

På forhånd tak :mrgreen:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det lyder på mig som at du har brug for dekondination. Tage en uges tid hvor du ikke træner, efter denne SD periode kan du begynde en ny progression og vokse igen. (Lidt HST inspireret.)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen

Kostplan: Ingen kostplan

Nu siger du at din diæt har spillet max. Hvad har dit mål været igennem gennem den seneste tid? Man kan hurtigt køre sur i det, hvis man styrketræner seks gange om ugen + to-tre gange (?) fodbold om ugen, og så samtidig kører et kalorieunderskud. Personligt synes jeg det er unødvendigt at styrketræne seks gange om ugen, når du har fodbold ved siden af.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Logbog: Vis logbog

Forcedreps skrev:Nu siger du at din diæt har spillet max. Hvad har dit mål været igennem gennem den seneste tid? Man kan hurtigt køre sur i det, hvis man styrketræner seks gange om ugen + to-tre gange (?) fodbold om ugen, og så samtidig kører et kalorieunderskud. Personligt synes jeg det er unødvendigt at styrketræne seks gange om ugen, når du har fodbold ved siden af.

Jeg tror også det bedste for mig ville være en uges pause, selvom det ikke huer mig!

Jeg har som du siger cuttet, har ligget i underskud siden Januar måned og har nået det mål med mit cut jeg gerne ville. Derfor vil jeg også nu til at spise lidt mere og lean bulke nu. Du har ret i at det er en ganske stor mundfuld, men jeg må indrømme at jeg ikke kan undvære hverken B2B II eller Bolden :)

Når det bliver en livsstil skal du lærer nogle gange at bakke lidt af og derefter komme tilbage med fornyet energi og sult på træning. Jeg har kørt på i 3 år nu, men har samtidig taget 3-4 dages pause nogle gange eller taget nogle light træninger med lavere intensitet og så efterfølgende lavet 30 min udstræk/yoga.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Der sker absolut intet bemærkelsesværdigt hvis du tager en uges pause fra træningen. Tværtimod kan det være at det netop er dét din krop har brug for. Hvis du har lyst/brug for en pause for at ikke køre sur i det, så tag en uges fri
Smil og løft
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 205.00

Når du nu presser dig selv en del, så tror jeg sagtens du ville kunne få gavn af en uges dekonditionering. Så kan du også starte med lavere vægte efter pausen, og dermed lave en mere kraftigt stigende progression i din træning :)

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Bjarke Andersen skrev:Når du nu presser dig selv en del, så tror jeg sagtens du ville kunne få gavn af en uges dekonditionering. Så kan du også starte med lavere vægte efter pausen, og dermed lave en mere kraftigt stigende progression i din træning :)

Genialt, hvorfor var der ikke nogen der havde tænkt på det noget før?
Brugeravatar

jensagv skrev:
Bjarke Andersen skrev:Når du nu presser dig selv en del, så tror jeg sagtens du ville kunne få gavn af en uges dekonditionering. Så kan du også starte med lavere vægte efter pausen, og dermed lave en mere kraftigt stigende progression i din træning :)

Det er der skam også, der ligger en artikel om dekonditionering og progression herinde

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

tjummy12 skrev:Mit spørgsmål er, kender i andre til dette og i så fald hvad gør i? Presser i jer bare igennem sådanne perioder eller lader i lige kroppen får den fornødne hvile?
Jeg ved godt man skal lytte til sin krop, men omvendt høre man så tit at presser man ikke sig selv, får man ikke de ønskede resultater.
Det skal nævnes at jeg pt kører B2B II altså 6 gange om ugen, fodbold træning 1 gang om ugen og kamp i weekenden. Hvilket betyder at jeg ofte smutter ind og træner om formiddagen og så bold om aftenen.

På forhånd tak :mrgreen:

Jeg tror at vi alle kender til det i perioder. Snup dig en uges pause med god samvittighed. Benyt evt. ugen til at planlægge den kommende tids træning - det hjælper på mine egne "abstinenser" at beskæftige hovedet med træning, når kroppen har brug for et hvil, eller et specifikt prg. dikterer en uges pause.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Du er nødt til at prioritere.

Du har fem ting du gerne vil:

1) Arbejde
2) Skrive opgave
3) Træne fodbold
4) Spille fodboldkamp
5) Løfte vægte (B2B 6 dage om ugen)

Det lader til at du ikke kan balancere alle fem ting på én gang: Du er altså nødt til at skære noget fra.

Kan du skære arbejdet fra? Nok næppe.
Kan du skære opgaven fra? Nok næppe.
Kan du skære fodboldtræningen fra? Måske. Betyder det at du ikke kommer på lørdagens hold? Hvad ville holdkammeraten sige til dig fravær?
Kan du skære fodboldkampen væk? Måske. Er I tæt på at sikre jeg oprykning eller lignende? Hvor vigtigt er det for dig? Hvordan spiller det sociale element ind?
Kan du lade være med at løfte vægte? Nej, det ville nok være en dum idé. Behøver det være 6 dage om ugen? Nej, det behøver det ikke.

Find et andet og mindre krævende program end B2B og følg det indtil du har afleveret opgave. Det behøver ikke være et egentligt program - bare sørg for at du kommer ned i centeret og får lavet noget.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

Meget vrøvl er skrevet. Kun sidstnævnte er inde på noget essentielt. Der er absolut ingen grund til at styrketræne 6 gange om ugen med dine mål. Kør et FB 3 gange om ugen. Done.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Bjarke Andersen skrev:
jensagv skrev:

Det er der skam også, der ligger en artikel om dekonditionering og progression herinde

Get your shit together homeeeey.........
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

mic skrev:Jeg tror at vi alle kender til det i perioder. Snup dig en uges pause med god samvittighed. Benyt evt. ugen til at planlægge den kommende tids træning

Det eneste brugbare råd i denne tråd. Lyt til Mic, tag lidt tid væk fra træningen med god samvittighed.
Brugeravatar

Du kan vedligeholde styrken og massen med så lidt som et fullbody træningspas i ugen. Gør det indtil du får bedre tid og overskud. Problem fixed :wink:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

jensagv skrev:
mic skrev:Jeg tror at vi alle kender til det i perioder. Snup dig en uges pause med god samvittighed. Benyt evt. ugen til at planlægge den kommende tids træning

Det eneste brugbare råd i denne tråd. Lyt til Mic, tag lidt tid væk fra træningen med god samvittighed.

Og hvorfor er det så det? Der er en lang række fordele ved at deloade fremfor dekonditionering - blandt andet at man ikke mister sin workcapacity, i dette tilfælde vil det betyde at trådstarter bedre kan håndtere den høje træningsvolumen når han "vender tilbage". Desuden er HST et lorteprogram, lad venligst være med at bruge det som inspiration til træningsplanlægning.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Nick9000 skrev:Og hvorfor er det så det? Der er en lang række fordele ved at deloade fremfor dekonditionering - blandt andet at man ikke mister sin workcapacity

Ideen med at dekonditionere er jo netop at miste workcapacity. Da kroppen vænner sig til belastningen – kroppen konditionere sig til vægten vi løfter - så det er vigtigt at vi stiger i kilo, men dette går desværre bare langsomt, og fremgangen stopper. (repeated bout effect). Hvad gør vi så, når vi ikke længere kan stige i vægt og er konditioneret til den vægt vi allerede træner med, ja vi dekonditionere, hermed mister vi arbejdsbyrdetoleranc (workcapacity) og vi kan nu igen få fremgang af de små vægte i starten af vores cycklus, da vi jo ikke er konditioneret hertil. Faktisk ganske smart. ;)
Brugeravatar

jensagv skrev:
Nick9000 skrev:Og hvorfor er det så det? Der er en lang række fordele ved at deloade fremfor dekonditionering - blandt andet at man ikke mister sin workcapacity

Ideen med at dekonditionere er jo netop at miste workcapacity. Da kroppen vænner sig til belastningen – kroppen konditionere sig til vægten vi løfter - så det er vigtigt at vi stiger i kilo, men dette går desværre bare langsomt, og fremgangen stopper. (repeated bout effect). Hvad gør vi så, når vi ikke længere kan stige i vægt og er konditioneret til den vægt vi allerede træner med, ja vi dekonditionere, hermed mister vi arbejdsbyrdetoleranc (workcapacity) og vi kan nu igen få fremgang af de små vægte i starten af vores cycklus, da vi jo ikke er konditioneret hertil. Faktisk ganske smart. ;)

Hvis man dekonditionerer i den tro man får bedre gainzz af det, så er man forkert på den.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Forcedreps skrev:Hvis man dekonditionerer i den tro man får bedre gainzz af det, så er man forkert på den.

Det kommer an på om man har brug for at dekonditionere. Man skal nemlig sjovt nok kun dekonditionere, hvis man har brug for det. ;)
Brugeravatar

jensagv skrev:

Jeg ved udemærket hvad idéen med dekonditionering er, der er bare meget bedre alternativer til undgå plateauer. Jeg kender ikke til nogen der er blevet store clean, af at træne med jævnlig dekonditionering, som fx i HST. Når man træner for masse er højt styrkeniveau stadig nummer 1, og man bliver ikke stærk af at dekonditionere hver gang man stagnerer i styrke. Der er en grund til at programmer som HST, der er baseret på dekonditionering, low-wolume, og submaximale vægte, ikke har stået tidens tand. Det har programmer med en intelligent periodisering af intensitet og volumen derimod. Og at påstå at dekonditionering er det eneste rigtige at gøre for trådstarter er bare fjollet.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM