Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 993
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 990

Følg bodybuilding.dk på

Ny artikel: Fitness Grundloven i 8 paragraffer

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg faldt forleden over en af de større fitnesskæders hjemmeside, og så en overskrift der hed ”Fitness Grundloven i 8 paragraffer”. Jeg synes generelt det er rigtigt godt, at man kan finde en masse god information på nettet omkring styrketræning og fitness.

Men når man som i det her tilfælde opdager, at der er tale om en stor omgang nonsens af værste skuffe, så er det ikke længere helt så godt.

Billede

Læs hele artiklen her:
http://www.news.bodylab.dk/artikler/115 ... aragraffer
Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mere hate på FW.. awesome! =D>

Kostplan: Vis kostplan

Maskinen skrev:Mere hate på FW.. awesome! =D>

Tjekkede lige, det er faktisk ikke FW :)

Dog vil jeg sige mht. det med et sæt, så kommer det da an på om de kører et program som Yates i Blood and Guts.. :D
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 10.00

Det er fitnessdk :)
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (10)

Barbellz skrev:
Maskinen skrev:Mere hate på FW.. awesome! =D>

Tjekkede lige, det er faktisk ikke FW :)

Dog vil jeg sige mht. det med et sæt, så kommer det da an på om de kører et program som Yates i Blood and Guts.. :D

Nej, det gør det faktisk ikke. Flere sæt er ALTID bedre end 1 sæt. Når man samler al den forskning der er lavet på området, så er det sådan det forholder sig. Men når du nævner Dorian Yates, så laver han jo nogle progressive sæt, inden han rammer hans topsæt, hvilket i princippet har samme effekt.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Nu var det ret ironisk ment, og de progressive sæt er jo bare warm-up sæt..
Brugeravatar

Styrkeliste

Barbellz skrev:Nu var det ret ironisk ment, og de progressive sæt er jo bare warm-up sæt..

Sorry hvis jeg ikke fangede ironien :wink:

Når vi snakker om Dorian Yates træning, så skal det måske også nævnes, at størstedelen af hans fundament er lagt med mere frekvent træning på hver enkelt muskel, og flere sæt pr. øvelse, end han lavede senere i hans karriere. Dog stadigvæk efter en HIT protokol. I mange år fulgte han et 2-split program med 2 sæt til failure i alle øvelser.
Redaktør

Styrkeliste

Okay, men jeg tror nu heller ikke fitness.dk har haft hans program (eller noget nær det) i tankerne da de skrev den artikel :)
Brugeravatar

Styrkeliste

jeg forstår godt kritikpunkterne, men man kunne godt savne lidt selvransagelse undervejs. På en måde minder det lidt om den diskussion om Anne Bech der kører parallelt. Det er bare skidelet at sidde som en af de "seriøse motionister", for hvilke trænings- og kost compliance ikke er et stort problem og sidde at hate på løsninger, som udfra et resultatmæssigt perspektiv ikke er optimale, men som måske er mere spiseligt for hr. og fru danmark.

JEg er helt enig i at det nogle gange kammer over, men ligemeget hvad så passer det altså at "nogen træning er bedre end ingen træning" og dermed skal der findes det kompromis. Præcis hvordan dette kompromis skal udmøntes kan man så betragte som et debatoplæg, men jeg synes at mange af "seriøse motionister" lige skulle stikke en finger i jorden og overveje hvad de kunne få deres egne forældre til at træne og blive VED med det...

Dét der med et sæt er dog så langt ude at skide....
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Kanon god artikel Thomas.!! Alle vil kunne genkende det du beskriver, hvis man har trænet i et af de større, og mere populære centre.
GO HARD... OR GO HOME..!!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

incognito skrev:jeg forstår godt kritikpunkterne, men man kunne godt savne lidt selvransagelse undervejs. På en måde minder det lidt om den diskussion om Anne Bech der kører parallelt. Det er bare skidelet at sidde som en af de "seriøse motionister", for hvilke trænings- og kost compliance ikke er et stort problem og sidde at hate på løsninger, som udfra et resultatmæssigt perspektiv ikke er optimale, men som måske er mere spiseligt for hr. og fru danmark.

JEg er helt enig i at det nogle gange kammer over, men ligemeget hvad så passer det altså at "nogen træning er bedre end ingen træning" og dermed skal der findes det kompromis. Præcis hvordan dette kompromis skal udmøntes kan man så betragte som et debatoplæg, men jeg synes at mange af "seriøse motionister" lige skulle stikke en finger i jorden og overveje hvad de kunne få deres egne forældre til at træne og blive VED med det...

Dét der med et sæt er dog så langt ude at skide....

Jeg forstår udmærket godt din pointe, og giver dig et langt stykke af vejen ret. Når folk møder op i et fitnesscenter, fordi de vil tabe sig, i bedre form eller hvad de måtte have af målsætning, så er det selvfølgelig klart, at man vil tabe hovedparten på gulvet, hvis man sætter dem i gang med squat, dødløft og anden hardcore træning. Og i så fald er det bedre, at man sætter dem i gang med noget de kan holde, og noget de synes der er sjovt.

Men det er i princippet ikke det som er pointen med mit indlæg. Mit største problem er at det serveres som "fitness sandheder", på nettet, hvor mange mennesker vil falde over det, og læse det som værende noget faktuelt man kan forholde sig til (når det nu kommer fra en af de største fitnesskæder i DK, så må der være noget om snakken). Og når det så indeholder en masse vås, som er 100 % forkert, så er det jeg bliver lidt harm. Det er lige meget om man laver 6 reps eller 20 reps ? Come on. Det kan godt være det er lige meget for Fru Jensen som bare skal tabe sig lidt. Men hvad så når Jens på 18 år, som gerne vil være stor og stærk, læser det, og tager det til sig som en sandhed.
Redaktør

Styrkeliste

Iøvrigt, så synes jeg heller ikke man skal gøre folk dummere end som så. Det kan da godt være de fleste ikke er opsat på at træne hardcore vægttræning til de brækker sig, men jeg går da stærkt ud fra at de i det mindste forventer resultater, når de smider en betragtelig sum penge i det lokale fitnesscenter hver måned. Og det er altså ikke ualmindeligt at se folk som laver den typiske "vi skal have det sjovt træning" se ud på nøjagtigt samme måde, og ikke være i synderligt bedre form, ½ år efter de er startet i centret. Det er sgu du ikke tilfredsstillende, når man regner med at få kompetent hjælp.
Redaktør

Styrkeliste

man må også bare lige have for øje at jens, der gerne vil have store guns, faktisk udgør under halvdelen af det mandlinge klientel og omkring en femte- eller sjettedel af alle dem der rent faktisk kommer i centeret.
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

incognito skrev:man må også bare lige have for øje at jens, der gerne vil have store guns, faktisk udgør under halvdelen af det mandlinge klientel og omkring en femte- eller sjettedel af alle dem der rent faktisk kommer i centeret.

Selvfølgelig. Men det berettiger stadigvæk ikke at man spreder forkert information. Også selvom størstedelen af kunderne er fløjtende ligeglade med den slags.
Redaktør

Styrkeliste

incognito skrev:man må også bare lige have for øje at jens, der gerne vil have store guns, faktisk udgør under halvdelen af det mandlinge klientel og omkring en femte- eller sjettedel af alle dem der rent faktisk kommer i centeret.

:king:
Brugeravatar

FitDK skulle nok nærnere have kaldt det 'gode råd til dig der vil igang med at træne eller er ved at miste motivationen'
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Skriv ovenstående til dem og hør hvad de har at sige - lav en månedlig "Kritik af".... Kan være siden herinde snart rammer nyhederne

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster