Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Farver skrev:Jeg gik lige og tænkte over en ting: Er det rigtig vigtigt, at spise sundt, når man bulker? Altså man skal jo i kcal overskud, for at få noget mere muskelmasse, men er det vigtigt, at spise meget sundt når man bulker, eller er det mere vigtigt, når man cutter? Hvor man jo SKAL være meget opmærksom med sine kcal.

Daniel Eriksson skrev:Det er altid vigtigt at spise sundt! - (I hvert fald så længe din mission er alt andet end at blive fedladen).

Dingo skrev:Og hvis 80-90% af ens kost spiller rigtig godt, så kan man sagtens cheate med de sidste procenter uden at det fucker noget op

Thomas Jagd skrev:Daniel Eriksson skrev:Det er altid vigtigt at spise sundt! - (I hvert fald så længe din mission er alt andet end at blive fedladen).
Det er noget vås. Kalorier er kalorier. Hvis man har svært ved at komme i kalorieoverskud på 100 % ren kost, så sker der absolut intet ved at supplere med lidt junkfood engang imellem.
Er en kalorie bare en kalorie?
Det er jo en del af vores ernæringsfaglige dogme at en kalorie bare er en kalorie (eller kilojoule, som det jo burde være). Men er den det? I de forsøg hvor de har valideret denne gentest, har de udsat et panel på cirka 140 kvinder som var delt ind i 4 grupper, for hver sin egen diættype, nemlig følgende:
* Atkins (meget lav kulhydrat)
* Ornish (meget lav fedt)
* LEARN (lav fedt)
* Zone, (middel fedt og kulhydrat)
De indtil videre rapporterede fund er som følger:
Individer på en diæt svarende til deres genotype, tabte sig 5.3 % af deres kropsvægt, i modsætning til individer, der ikke var på en diæt svarende til deres genotype, som kun tabte 2,3 %. Hvis man kun kiggede på dem i de meste ekstreme grupper, nemlig Ornish vs. Atkins diæterne, steg denne forskel til 6,8% vægttab i den genotypematchede gruppe vs. 1,4 % i den ikke-genotypematcede gruppe. Disse tal er citeret fra en konference og ikke publiceret endnu. Det skal derfor siges at de måske skal tages med nogle forbehold indtil videre. Men de siger jo groft sagt at man taber sig over dobbelt så hurtigt, hvis man vælger en diæt der passer til sin genotype. Hvis det passer, bliver dette stort i fremtiden….
Men tilbage til spørgsmålet i overskriften for afsnittet… Jeg kender til forsøg, hvor man sammenlignede effekten af 3 vs. 6 daglige måltider (hvor det samlede daglige indtag var det samme) i kombination med styrketræning, hvor gruppen med 3 måltider tog mere på end dem med 6. På samme måde ved man at i kvæg, der behandles med anabolske steroider, tager dyrene mere på af den samme mængde mad end dyr, der ikke får anabolske steroider. Der findes altså dokumentation for at en kalorier ikke altid bare er en kalorie og noget kunne jo tyde på at det også er i spil her, hvor man ser forskellige respons på fedt- og kulhydrat reduktion.

Thomas Jagd skrev:Daniel Eriksson skrev:Det er altid vigtigt at spise sundt! - (I hvert fald så længe din mission er alt andet end at blive fedladen).
Det er noget vås. Kalorier er kalorier. Hvis man har svært ved at komme i kalorieoverskud på 100 % ren kost, så sker der absolut intet ved at supplere med lidt junkfood engang imellem.

Thomas Jagd skrev:Nick> jeg er selvfølgelig helt enig. Der er stor forskel på hvilke biokemiske reaktioner der sættes igang, alt efter om kalorierne kommer fra fedt, protein eller kulhydrater. Pointen var heller ikke at det er ligegyldigt om de ekstra kalorier kommer fra en pose matadormix eller om de kommer fra en stor rød engelsk bøf med flødekartofler. Pointen var mere, at man ofte gør det sværere for sig selv, hvis man støvsuger sin kost for kalorietunge ting.

Du kan jo sagtens leve af fastfood når du bulker så længe du for nok proteiner, men så for du bare meget mere fedt som der skal cuttes væk.

jon pall skrev:Thomas Jagd skrev:Daniel Eriksson skrev:Det er altid vigtigt at spise sundt! - (I hvert fald så længe din mission er alt andet end at blive fedladen).
du snakker vås gamle. en kcal er ik bare en kcal... og en carb er carb osv
ting der spiller ind er
insulin respons
tid på dagen det blir indtaget
facts som fx at 1 g protin feder mindre end 1 g carbs selv om de begge er 4 kcal
og 10,0000 andre grunde
jeg har lavet cutte kostplaner til folk hvor jeg er fået dem til at gå lidt op i deres total kcal og bare ændre på dere kost og de har tabt sig alligevel.
så kost er ik så simpelt at det bare er plus og minus.. som du selv siger spiller en del biokemi ind

jon pall skrev:
ting der spiller ind er
insulin respons
facts som fx at 1 g protin feder mindre end 1 g carbs selv om de begge er 4 kcal
og 10,0000 andre grunde
jeg har lavet cutte kostplaner til folk hvor jeg er fået dem til at gå lidt op i deres total kcal og bare ændre på dere kost og de har tabt sig alligevel.
så kost er ik så simpelt at det bare er plus og minus.. som du selv siger spiller en del biokemi ind

Dingo skrev:jon pall skrev:
ting der spiller ind er
insulin respons
og 10,0000 andre grunde
selvfølgelig men overordnet set er TJs pointe jo, som han selv siger, at alt for mange overkomplicerer det for meget. "Skal jeg have 25 eller 28 gram protein efter træning??!?!?!?!?" og "Hvad sker der hvis jeg spiser en hotdog en gang i mellem!!!" optræder nærmest alt for ofte

jon pall skrev:Dingo skrev:jon pall skrev:
ting der spiller ind er
insulin respons
og 10,0000 andre grunde
selvfølgelig men overordnet set er TJs pointe jo, som han selv siger, at alt for mange overkomplicerer det for meget. "Skal jeg have 25 eller 28 gram protein efter træning??!?!?!?!?" og "Hvad sker der hvis jeg spiser en hotdog en gang i mellem!!!" optræder nærmest alt for ofte
ja kan jeg godt se nu og jeg mener os de fleste noobs og folk med bare lidt viden skal se det som plus minus. for der er meget at sætte sig ind i. keep it simple
og ja spis så sundt som muligt. men bulker man så ville jeg ik være bange for at smide et junk meal ind ed, iser for en med min vægt hvor jeg skal ha ca 6000 kcal ed.

Dingo skrev:jon pall skrev:Dingo skrev:jon pall skrev:
ting der spiller ind er
insulin respons
og 10,0000 andre grunde
ja læs hva jeg skriver. noobs bør holde det simpelt. og det gør jeg os under bulke. hvor jeg bare er sikret et vist antal kcal men under hård diæt bruger jeg al den viden jeg kan gøre brug af. for ik at sku gå og være sulten konstant.
ja kan jeg godt se nu og jeg mener os de fleste noobs og folk med bare lidt viden skal se det som plus minus. for der er meget at sætte sig ind i. keep it simple
og ja spis så sundt som muligt. men bulker man så ville jeg ik være bange for at smide et junk meal ind ed, iser for en med min vægt hvor jeg skal ha ca 6000 kcal ed.
Først siger du at man skal huske at der er 10'000 ting der spiller ind og nu siger du "keep it simple" og at junk er helt ok?

Insanity skrev:Det kommer fuldstændig an på hvor seriøst du tager dit cut.
Du kan jo sagtens leve af fastfood når du bulker så længe du for nok proteiner, men så for du bare meget mere fedt som der skal cuttes væk.
På den anden side kan du jo også bare spise præcis ca. 300 kcal over dit ligevægtsindtag og derved kun få begrænset ekstra fedt på din krop, og dermed gøre det nemmere for dig selv når du skal cut.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster