Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

ildfluen skrev:Hej.
Er det nødvendigt at lave opspænd i seated rows? Altså ligesom man gør i squats dødløft osv. Eller sidder i bare med ret ryg og trækker uden at spænde i maven?
Er også i tvivl om hvor meget opspænd der skal til når man laver reverse lunges med DB?

Dingo skrev:Spænder altid op og holder en "tightness" (som Dave Tate ville sige) i kroppen. Hvis ik du spænder i mave og lænd så slasker du jo sammen?

ildfluen skrev:3. Sidste ting er noget jeg har fået at vide fra bla. en fys og en personlig træner. Det gik ud på at når man laver squat, dødløft og andre store øvelser skulle man sørger for at spænde op i en den muskel man bruger når man prøver på at holde på en prut. Kan ikke huske hvad den hedder men den skulle efter sigende være med til at styre bunden af rygsøjlen. Har jeg heller aldrig hørt andre skrive om her inde, nogen der kender til det?

M.R.J. skrev:Dingo skrev:Spænder altid op og holder en "tightness" (som Dave Tate ville sige) i kroppen. Hvis ik du spænder i mave og lænd så slasker du jo sammen?
Jeg er selv fan af at holde ryggen rank, men hvis man ser på fx. kai green og div. andre erfarer man, at de nærmest udfører dem som Arnold gjorde det. Nemlig at nærmest lave en hyper inden rowet, således at brystet næsten er nede og være parallelt med benene..

A Menace To Chicken skrev:M.R.J. skrev:Dingo skrev:Spænder altid op og holder en "tightness" (som Dave Tate ville sige) i kroppen. Hvis ik du spænder i mave og lænd så slasker du jo sammen?
Jeg er selv fan af at holde ryggen rank, men hvis man ser på fx. kai green og div. andre erfarer man, at de nærmest udfører dem som Arnold gjorde det. Nemlig at nærmest lave en hyper inden rowet, således at brystet næsten er nede og være parallelt med benene..
True, men det er bare cheat - ganske enkelt. Brugt rigtigt kan det være en god ting, hvis man vil have lidt progressive overload ind over. Det svarer til at bruge lidt leg-drive i military ell. BOR, men alt med måde selvfølgelig.

Ioxer skrev:ildfluen skrev:3. Sidste ting er noget jeg har fået at vide fra bla. en fys og en personlig træner. Det gik ud på at når man laver squat, dødløft og andre store øvelser skulle man sørger for at spænde op i en den muskel man bruger når man prøver på at holde på en prut. Kan ikke huske hvad den hedder men den skulle efter sigende være med til at styre bunden af rygsøjlen. Har jeg heller aldrig hørt andre skrive om her inde, nogen der kender til det?
du laver valsalvas manøvren, hvor du presser luft ud mod lukkede stemmelæber, så du øger det intraabdominiale tryk. Der er vist nok en masse artikler om det. Og ja. Det er en god ide

ildfluen skrev:A Menace To Chicken skrev:M.R.J. skrev:Dingo skrev:Spænder altid op og holder en "tightness" (som Dave Tate ville sige) i kroppen. Hvis ik du spænder i mave og lænd så slasker du jo sammen?
True, men det er bare cheat - ganske enkelt. Brugt rigtigt kan det være en god ting, hvis man vil have lidt progressive overload ind over. Det svarer til at bruge lidt leg-drive i military ell. BOR, men alt med måde selvfølgelig.
Hvad betyder progressive overload? Betyder det at man smider mere vægt på en man kan løfte med strict form, og så cheater dem op?

Ioxer skrev:ildfluen skrev:3. Sidste ting er noget jeg har fået at vide fra bla. en fys og en personlig træner. Det gik ud på at når man laver squat, dødløft og andre store øvelser skulle man sørger for at spænde op i en den muskel man bruger når man prøver på at holde på en prut. Kan ikke huske hvad den hedder men den skulle efter sigende være med til at styre bunden af rygsøjlen. Har jeg heller aldrig hørt andre skrive om her inde, nogen der kender til det?
du laver valsalvas manøvren, hvor du presser luft ud mod lukkede stemmelæber, så du øger det intraabdominiale tryk. Der er vist nok en masse artikler om det. Og ja. Det er en god ide

EmilB skrev:Ioxer skrev:ildfluen skrev:3. Sidste ting er noget jeg har fået at vide fra bla. en fys og en personlig træner. Det gik ud på at når man laver squat, dødløft og andre store øvelser skulle man sørger for at spænde op i en den muskel man bruger når man prøver på at holde på en prut. Kan ikke huske hvad den hedder men den skulle efter sigende være med til at styre bunden af rygsøjlen. Har jeg heller aldrig hørt andre skrive om her inde, nogen der kender til det?
Er du sikker på at det er valsalvas manøvre? Skal han holde sig for næsen med lukket mund imens han squatter/dødløfter? Eller er det mig der totalt har misforstået hvad valsalvas manøvre er?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster