Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1490
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1488

Følg bodybuilding.dk på

Politimand

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Så er der HHX og STX, jeg har tænkt meget på det, men jeg tror ikke det skal være det, da jeg simpelthen hader skole og lektier er noget af det det mest latterlige der er opfundet i mine øjne, så helst ikke blot kun bogligt. Så jeg har kigget lidt på HF, det tror jeg alligevel ikke det skal være da jeg hader eksamner også, og man kommer op i en bunke af dem til sidst. HF Søfart måske, da det er spredt udover 3 år og derfor færre lektier, det kunne jeg overveje. Jeg har også kigget på Erhvervsuddannelser, og her syntes jeg alt var kedeligt indtil jeg fandt fitnessinstruktør, det syntes jeg lød utrolig spændende, men der er så bare lige det at det tætteste lægger i Kolding og det er jo pisse langt væk for at komme derind. Så jeg søger egentlig en eller anden uddannelse hvor jeg slipper for de helt store lektier og eksamener og sådan for det er virkelig noget jeg hader, det behøver ikke være praktisk bare jeg slipper for det der. Fitness instruktør kunne ellers have været dejligt, da jeg så hvis jeg ikke blev politimand kunne falde tilbage og blive det, men ellers så skal jeg bare have fundet et sted at være så jeg ikke går og laver ingenting, og så satse 100% på at jeg kan blive politimand til den tid.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde noget spændende da jeg virkelig er blank og virkelig står og skal have fundet ud af det hurtigst muligt? og det skal helst ikke være en nødløsning da det jo er fremtiden jeg skal have besluttet og hvad der skal lægge foran mig.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tror du ikke bare at du skulle lade være med at have ondt af dig selv, indse at en god uddannelse kræver arbejde og tage dig sammen?
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes du skal overveje at blive perledykker. Det kræver ingen uddannelse og du lærer at holde vejret i lang tid. Du skal bare være pige, men det klarer du sikkert nok.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Med den indstilling bliver du ikke politimand... eller noget andet for den sags skyld.
"Har du ikke tid til motion nu, må du sætte tid af til sygdom senere"
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 55.00

kmc skrev:Med den indstilling bliver du ikke politimand... eller noget andet for den sags skyld.

+1

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men hvis du er over 18 kunne du overveje at få aftjent din værnepligt - det har før kunnet rette op på en slatten holdning :wink:
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

StefanM skrev:Tror du ikke bare at du skulle lade være med at have ondt af dig selv, indse at en god uddannelse kræver arbejde og tage dig sammen?
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Du tror ikke man skal læse et kompendie og bestå både en skriftlig og praktisk eksamen som fitnessinstruktør? (et erhverv man forresten yderst, yderst, YDERST sjældent kan leve af).
Du tror ikke der er boglige aspekter i at være politimand? Tror du at politimænd arbejder ligesom i CSI på kanal 5 ? Nej det er ikke det samme som at læse til ingeniør, men jeg kunne forestille mig der skal læses lidt for at forstå alle lovsamlinger osv.

Det kræver arbejde at få en uddannelse, uanset hvilken, men med den indstilling til skolen så når du vist ikke andet end kasseassistent i føtex. Måske salgsleder i en af afdelingerne, men der skal man også på skole og læser bøger. Ad.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Uddannelsen til politibetjent at blevet lavet om til en professionsbachelor og du SKAL derfor have en gymnasiel uddannelse for at søge ind (I know, man også kan komme ind med relevant erhvervserfaring, men det lyder det heller ikke til at du har..)

Tror iøvrigt ikke politiet vil have en, der har sådan en indstilling til tingene. Sorry..

Spænd ballerne, tag en uddannelse og giv den gas! :)
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 122.50
- Dødløft: 150.00

Dingo skrev:Du tror ikke man skal læse et kompendie og bestå både en skriftlig og praktisk eksamen som fitnessinstruktør? (et erhverv man forresten yderst, yderst, YDERST sjældent kan leve af).
Du tror ikke der er boglige aspekter i at være politimand? Tror du at politimænd arbejder ligesom i CSI på kanal 5 ? Nej det er ikke det samme som at læse til ingeniør, men jeg kunne forestille mig der skal læses lidt for at forstå alle lovsamlinger osv.

Det kræver arbejde at få en uddannelse, uanset hvilken, men med den indstilling til skolen så når du vist ikke andet end kasseassistent i føtex. Måske salgsleder i en af afdelingerne, men der skal man også på skole og læser bøger. Ad.

+1.

Har du overvejet en håndværker uddannelse? Jeg er selv elektriker og elsker det. Selvfølgelig er tiderne pt rigtig dårlige, men når krisen vender vil der være massere af jobmuligheder. Man kan få en relativt go løn og kommer ud og bruge sine hænder hver dag. Jeg synes selv at min arbejdsdag flyver afsted og jeg tror ikke jeg ville bytte det for noget andet job.

Men det kommer jo an på, hvad man er til. Man skal vælge noget man kan li, at lave ellers bliver det et langt arbejdsliv og måske en spildt uddannelse :?

Moestrup87 skrev:Uddannelsen til politibetjent at blevet lavet om til en professionsbachelor og du SKAL derfor have en gymnasiel uddannelse for at søge ind (I know, man også kan komme ind med relevant erhvervserfaring, men det lyder det heller ikke til at du har..)

Tror iøvrigt ikke politiet vil have en, der har sådan en indstilling til tingene. Sorry..

Det er faktisk stort set lige meget hvad du har lavet inden du kom ind til politiet bare du har lavet et eller andet, der er 1000vis af muligheder.

michaelphelps skrev:
Moestrup87 skrev:Uddannelsen til politibetjent at blevet lavet om til en professionsbachelor og du SKAL derfor have en gymnasiel uddannelse for at søge ind (I know, man også kan komme ind med relevant erhvervserfaring, men det lyder det heller ikke til at du har..)

Det er faktisk stort set lige meget hvad du har lavet inden du kom ind til politiet bare du har lavet et eller andet, der er 1000vis af muligheder.

Øøøhm, nej!
Max. med udstyr:
Squat: 215
Bænk: 132,5
Dødløft: 175
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 122.50
- Dødløft: 150.00

Puha. Den indstilling der.... Men hvis jeg var dig. så ville jeg finde et arbejde. fx "kassedame" i Fakta eller sådan noget. Arbejde der i nogen måneder og begynd så på skole igen. Det var det jeg gjorde. Gik på HTX, men det var ikke mig. Arbejdede så i 9 måneder og nu er jeg 2. års HF'er og samtidig med det så har jeg en god sjat penge fra da jeg arbejdede ;) Så nu er jeg snart klar til at søge ind i politiet, som er det jeg vil :)

Se at få noget ud af dit liv. du har kun et :)

En mere realistisk fremtid for dig:

Billede

ang. det faglige ved politiskolen kommer det da selvfølgelig til at have betydning. Du skal da sikkert have som min. middel kundskaber indenfor dansk, engelsk, et tredjesprog, psykologi og samfundsfag. Med din tilgang til uddannelse, tror jeg med sikkerhed, at du godt kan skyde en hvid pil efter den uddannelse.

Synes du burde kigge på, hvad teknisk skole har at byde på, eller evt. tage på produktionsskole, og lære lidt om dig selv.
Sidst rettet af Stu 24. jan 2011, 21:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

der er efterhånden meget få uddannelser/karriereveje der agerer skraldespande for dovne pampere i Danmark, det offentlige har desværre stadig nogle områder, men politiet er bestemt ikke en af dem.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Tilslutter mig det efterhånden store kor herinde..

Den der indstilling er lige til en bistand.. jesus..

Hvad har du imod at læse og lære? :?

Jeg troede vi levede i en tid hvor det er "på mode" at være klog og have en god uddannelse.. men jeg blev da klogere..

Personligt tror jeg ikke du skal sigte efter at blive meget andet en ufaglært arbejdskraft på en fabrik.. hvis de da overhovedet vil have en med en sådan attitude? :-k
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

Btw. Hvis du "hader" at lave "lektier", hvordan regner du så med at klare at skrive alle de rapporter du helt sikkert kommer til som betjent? :?

Det bliver da en kort "karriere" i politiforcen hvis du dropper det hele, første gang du skal skrive en rapport? :whistle:
Brugeravatar

skraldemand...
Brugeravatar

Geografisk sted: vejle

dk95 skrev:skraldemand...

Det går ikk, de har lange arbejdstider, det er kedeligt :roll:
Brugeravatar

Haha, har sku selv været i samme sted. Har eddermanme også været træt af at gå i skole, tro mig. Nu ved jeg du går på efterskole pga. en anden tråd, og jeg havde det nøjagtig på samme måde den gang. Men det er jo godt nok vi har folk herinde til at råbe i kor og komme med moralprædikener. :roll:

Jeg forsøgte selv med HTX, men det var slet ikke mig. Så forsøgte jeg med elektriker, men det var atter heller ikke mig. Derfor droppede jeg ud, holdte 4 måneders sommerferie samt søgte arbejde - og det hjalp! Efter den pause var jeg klar til at forsøge med HF, men jeg tror også indstillingen helt klart har noget med alderen at gøre. Jeg kan huske jeg ikke selv gad være lønslave, og så må man jo tage sig en uddannelse. Jeg gennemførte så den 2 årige HF uden problemer, og endte faktisk med et rigtigt godt resultat.

Og ja, muligvis har du mange eksaminer på HF, men den er fuldstændig overkommelig. Alle med en almindelig intelligens kan gå på gym/HHX osv. Samtidig fulgte skolen slet ikke deres egne regler, så jeg skal lige love for er blev slacket på de punkter.. Fravær fysisk/skriftligt blev voldtaget.
Desuden kræver politimand ikke et specielt gennemsnit, men bare en gymnasial uddannelse.

http://www.ug.dk/uddannelser/politiogfo ... tjent.aspx
Synnejye!
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Mrjones skrev:
dk95 skrev:skraldemand...

Det går ikk, de har lange arbejdstider, det er kedeligt :roll:

Og selv der skal man have en smule viden om affaldssortering mht. forskellige materialer, kemikalier osv. Det skal man læse lektier for at lære.

Så kunne man blive varmemester i en ejendom. Men der skal man jo læse om forskellige ting omkring fjernvarmestyring osv..
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Hill skrev:
kmc skrev:Med den indstilling bliver du ikke politimand... eller noget andet for den sags skyld.

+1

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men hvis du er over 18 kunne du overveje at få aftjent din værnepligt - det har før kunnet rette op på en slatten holdning :wink:

Du har vist ikke læst mit indlæg hvis du spørger om jeg er 18.

Jo, jeg bliver politimand hvis jeg sætter mig for det, spørgsmålet er bare hvordan, hvis jeg sætter mig for noget så gør jeg det 100%.

Desuden, den med at tage i militæret tror jeg at jeg vil gøre, men jeg skal jo lave et eller andet indtil da, jeg har tænkt mig at tage 3 år i militæret men jeg skal jo have et par år et eller andet sted før det, spørgsmålet er bare hvor.

Jeg gider ikke have begravet snotten i en bog fra 8-16, lave lektier fra 16-20 hver dag. Der skal fandme ske noget, derfor jeg vælger et arbejde som politimand, hvor det ikke blot er den daglige rutine, de vante triste omgivelser, man skal blive overrasket og ikke isolere sig fra samfundet og andre og blot leve i sin trygge osteklokke.

Er der nogen der har nogle relevante inputs eller er det bare børnehave stadiet hvor man ikke har noget at sige udover platte kommentarer der ingen som helst relevans har for topic?

michaelphelps skrev:
Hill skrev:

+1

Du har vist ikke læst mit indlæg hvis du spørger om jeg er 18.

Jo, jeg bliver politimand hvis jeg sætter mig for det, spørgsmålet er bare hvordan, hvis jeg sætter mig for noget så gør jeg det 100%.

Desuden, den med at tage i militæret tror jeg at jeg vil gøre, men jeg skal jo lave et eller andet indtil da, jeg har tænkt mig at tage 3 år i militæret men jeg skal jo have et par år et eller andet sted før det, spørgsmålet er bare hvor.

Jeg gider ikke have begravet snotten i en bog fra 8-16, lave lektier fra 16-20 hver dag. Der skal fandme ske noget, derfor jeg vælger et arbejde som politimand, hvor det ikke blot er den daglige rutine, de vante triste omgivelser, man skal blive overrasket og ikke isolere sig fra samfundet og andre og blot leve i sin trygge osteklokke.

Er der nogen der har nogle relevante inputs eller er det bare børnehave stadiet hvor man ikke har noget at sige udover platte kommentarer der ingen som helst relevans har for topic?

Ja.

Der er MASSER af studie i militæret også.

Hvis du tror at du slipper helt for det, så bliver du svært skuffet.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Pointen er, som de fleste vist forsøger at komme frem til, at du ikke finder noget job i "dagens Danmark" hvor du ikke har brug for en vis boglighed og uddannelse for overhovedet at komme i betragtning til jobbet.

Jeg tror du er ret galt afmarcheret med hensyn til det der med at lukke sig inde i en osteklokke som studerende, da det er direkte modsat. Man studerer i dag i læsegruppen og arbejder i grupper for at lave diverse projekter. Det er faktisk meget givende og udviklende - du skulle prøve det :)

For cirka 6-7 år siden søgte jeg i Politiet og kom frem til den fysiske test, hvilket jeg regnede med var en ren svir - så blev jeg frasorteret grundet en medfødt defekt i øret, hvilket gjorde jeg ikke kunne høre meget højfrekvente lyde. Fik det endda opereret for egen regning, men lige lidt hjalp det. Set i bakspejlet er jeg ok med det, da det kandiderer landets mest utaknemmelige job.

P.s. På grund af stor søgning til Forsvaret så er du ikke pr. automatik optaget, så du skal nok have en plan B også, men held og lykke herfra i hvert fald.

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

michaelphelps skrev:Jeg gider ikke have begravet snotten i en bog fra 8-16, lave lektier fra 16-20 hver dag. Der skal fandme ske noget, derfor jeg vælger et arbejde som politimand, hvor det ikke blot er den daglige rutine, de vante triste omgivelser, man skal blive overrasket og ikke isolere sig fra samfundet og andre og blot leve i sin trygge osteklokke.

Tror du det er Miami Vice herhjemme, Sonny Crockett?
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

undskyld jeg siger det sådan her.
Men du er godtnok dum hvis du tror du kan snøvle dig igennem livet, det ender aldrig godt.
KÆMP for noget, i starten var det nemt at blive læge, så alle "Snøvlede" sig til læge, så kom der for mange og kravne blev hævet, sådan er det med alt!.
Ingen synes det er fedt at studere 4 t om dagen efter 8 t skole, men sådan er livet.
Jeg kæmper selv med at holde mig igang, jeg siger til migselv at det er den eneste måde at få en ordentligt uddannelse på.
Det med fitness instruktør er bull, det kræver du er meget bevidst om anatomi, biologi og kan forstå latin til dels. samt er lønnen 120 i T.
Ikke noget du kan leve af, føetex giver bedre.

for det andet, politiet vil have folk med erhvervs baggrund, hvad har du ?, intet.
Min ven der vil in i policen er næsten udlært tømmer, bare for at byde på en uddannelse til det da de helst tager uddannede folk ind.

Tro mig, du kommer aldrig ind på den skole, få dig en uddannelse og sats 10% på politiet
Følg med i min log på http://www.getswole.dk ved at klikke på linket
HER!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg elsker at du (trådstarter) har den samme attitude som størstedelen af folk idag, "jeg gider ikke, men jeg kan hvis jeg vil"..

Jaja :-({|=

Så snart man sidder og whiner og ytrer at man ikke kan overskue en simpel uddannelse med lidt boglig udfoldelse, så har man vist også sagt at man ikke vil særlig langt i verden...

Men tro du bare på det.. Mit gæt er at du forhåbentlig bliver klogere og tager dig en uddannelse og får et liv du bliver glad for..
Ellers bliver det jo nok bistand og en kedelig kælling med hængepatter og en IQ på 17 du kommer til at hænge på, hvis du holder fast i din ugidelighed :hihi:
Brugeravatar

Vil lige tilføje noget til hele den her diskussion, da jeg selv lige har bestået politiets optagelsesprøver. Politiet går i 2013 over til bachelor uddannelse, hvilket betyder at man ikke kommer ind, hvis ikke man har en gymnasial baggrund, derfor skal opretteren af denne tråd starte på en gymnasial ungdomsuddannelse hvis han vil gøre sig forhåbninger om at søge ind om 3 år. Til andre der overvejer at søge, så ansætter politiet ikke for tiden pga. at alle politielever skal på SU, og det tager lang tid at få styr på det, det betyder så også at politiet indstiller optagelsesprøver pr. 1 marts og ind til vidre ved de ikke hvornår de går i gang endnu.

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Jeg håber sgu' du bliver panzer, Phelps, for det lyder til at du ville være for doven til at anholde mig, endsige eftersætte mig selvom jeg var på cykel og du var i patruljevogn.

Go for it.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:Jeg håber sgu' du bliver panzer, Phelps, for det lyder til at du ville være for doven til at anholde mig, endsige eftersætte mig selvom jeg var på cykel og du var i patruljevogn.

Go for it.

Åhhh... Kæreste kære Kyllingetrussel, du er bare skønno..
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online