Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1100
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1098

Følg bodybuilding.dk på

Progression

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa!

Jeg vil høre hvordan i øger belastningen i jeres øvelser.

Altså lade os sige at køre 4 x 6-8 rep - med fx 20 kg (øvelse er vel lige meget).
I har nu i lang kunne køre 4 x 8 rep uden problemer. Hvor dan gør i så for at øge belastningen?
Kunne det fx være 3 x 8 rep m. 20 kg og så 1x6 rep m. 22 kg?
Keep moving forward!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har ugentlig progression. Jeg starter i første uge på 65% RM, og ca 6 reps og 4 sæt all over.
Hver uge stiger jeg så enten 2 reps, 2-2,5kg / 2-2,5 %, eller1 sæt. Når jeg så stiger i sæt kan jeg gå ned til 6 reps igen.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Hvis jeg kører 5x5x xx antal kilo i en øvelse den ene dag uden problemer, smider jeg bare 2kg (eller det mindste man kan) ekstra på næste gang.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Jeg kører noget ala dette:

uge 1: 5x5 100 kg.
uge 2: 6x5 100 kg.
uge 3: 7x5 100 kg.
uge 4: 5x5 105 kg.
osv.
Hjælp andre og tjen penge på det. http://www.slavehandel.dk
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Jeg squatter mandag og fredag. Hver gang øger jeg med 2kg.

Jeg dødløfter om onsdagen. Hver gang øger jeg med 2,5kg

Jeg har en presseøvelser hver træning (man, ons, fre). Det skifter mellem military og bænk. De øges med 1kg hver gang.

Jeg kører først 2x5, dernæst et sidste set på "så mange som muligt". Hvis jeg laver færre end 5 reps på det sidste set (eller noget set for den sags skyld), starter jeg forfra næste gang, med 90% af vægten og bygger op igen.

I dødløft er det dog kun 1 set på "så mange som muligt".

Programmet hedder "Greyskull Linear Progression" fra http://strengthvillain.com/ ... Der er en fin forklaring af programmet på forummet (gratis) og en e-book ($30).
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

Jeg er selv startet på et hjemme strikket program idag. Det varer 4 uger, og jeg starter lidt lavt. Jeg har ikke fast antal gentagelser, tager bare dem jeg kan. Starter fx på 67,5 i bænk, og stiger 5 kg hver uge, så jeg ender på 82,5 og i squat og dødløft stiger jeg så 10 kg om ugen. Og øger så også antallet af sæt gennem programmet. :D Har en fornemmelse af at programmet kommer til at give gode resultater! :D
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Målet er i de fleste øvelser at ramme f.eks. 4x8 og så snart dette er nået, øger jeg med mindst mulig vægt (2 - 2,5kg). Hvis jeg rammer et plateau finder jeg en øvelse som ligner og kører denne indtil jeg igen rammer et plateau for at vende tilbage til den første øvelse igen. F.eks. kan jeg være gået død i dips og erstatter den i nogle uger med close-grip decline bænkpres.

Jeg kan i de tre store bedst lide at køre forskellige styrkecyklusser.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Anker skrev:Målet er i de fleste øvelser at ramme f.eks. 4x8 og så snart dette er nået, øger jeg med mindst mulig vægt (2 - 2,5kg). Hvis jeg rammer et plateau finder jeg en øvelse som ligner og kører denne indtil jeg igen rammer et plateau for at vende tilbage til den første øvelse igen. F.eks. kan jeg være gået død i dips og erstatter den i nogle uger med close-grip decline bænkpres.

Jeg kan i de tre store bedst lide at køre forskellige styrkecyklusser.

Når du så øger vægten, er det så i alle sæt eller kun nogle af dem? Hvis du forstår hvad jeg mener?
Keep moving forward!
Brugeravatar

Mufaza skrev:Når du så øger vægten, er det så i alle sæt eller kun nogle af dem? Hvis du forstår hvad jeg mener?

Det afhænger lidt af øvelsen. Hvis jeg øger med 2,5 kg men kun kan lave 5,4,4,3 reps foretrækker jeg i stedet, at blive på vægten og f.eks. lave 4x10 før jeg øger.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Anker skrev:
Mufaza skrev:Når du så øger vægten, er det så i alle sæt eller kun nogle af dem? Hvis du forstår hvad jeg mener?

Det afhænger lidt af øvelsen. Hvis jeg øger med 2,5 kg men kun kan lave 5,4,4,3 reps foretrækker jeg i stedet, at blive på vægten og f.eks. lave 4x10 før jeg øger.

Okay kan godt se din pointe!

Men ville det være en mulig progressionsteknik, at øge vægten i 4. og sidste sæt? Og når man så kan tage 8 reps der, så øge vægten til det samme i 3. sæt?
Keep moving forward!
Brugeravatar

Mufaza skrev:
Anker skrev:

Okay kan godt se din pointe!

Men ville det være en mulig progressionsteknik, at øge vægten i 4. og sidste sæt? Og når man så kan tage 8 reps der, så øge vægten til det samme i 3. sæt?

jeg synes du skulle læse en artikel på bodylab. Kan selvfølgelig ikke finde den igen. Men der var gode argumenter for mindst at stige hver 2. Træning. Da din krop ikke får det samme ud af det efter at ha trænet omkring 2 gange med samme vægt. Det satte virkelig tanker igang hos mig, og har fået mig til at droppe alt der hedder fastlåst antal reps. Kører simpelthen bare efter kg og dagsform. Starter på 24 kg under min 1 rm og slutter på 4 kg under og så 4 sæt hele vejen igennem med bænk fx. Squat og dødløft er så 10 kg. Men er der en eller anden der kan finde den artikel igen? Er kun på en gammel mobil.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50