Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Hoops skrev:okay, skal man så bare øge i vægt, når man følger sig stærk nok, til at gå videre?

..

sniper skrev:Du kan også køre samme vægt alle set.. Det er smag og behag.. Der er fordele og ulemper ved begge metoder..

jamand skrev:sniper skrev:Du kan også køre samme vægt alle set.. Det er smag og behag.. Der er fordele og ulemper ved begge metoder..
Hvilke to metoder er det helt præcis du referere til?
Sæt hvor du bygger op til vægten vs sæt hvor du køre med samme vægt hele vejen igennem?
)

sniper skrev:Du kan også køre samme vægt alle set.. Det er smag og behag.. Der er fordele og ulemper ved begge metoder..

kuglen skrev:pyramide træning er ikke nogen god ide af flere grunde. dem vil jeg beskrive nedenfor:
1) musklerne vil efter et stykke tid tilpasse sig (konditionere) til den høje vægt (det tunge sæt) og ikke længere reagere på de første 3-4 lette sæt.
2)de lave sæt har ikke npgen ordenlig hypertrofo potentiale.
3)atp resurserne vil være brændt af efter de lave sæt, så man ikke kan yde max ved de tunge.
4) det sætter cns under et stort pres pga. den hurtiget afbærndte/brugte atp.
nu vil jeg gå så langt som at sige at det eksempel du har postet i starten ikke er rigtig pyramide træning idet du kører med samme antal reps gennem hele øvelsen. det er faktisk det samme princip som bill starr (mener jeg det er ) anvender i sit begynder program. jeg mener faktisk at have læst i et indlæg af TJ for laaang tid siden at man godt kan bruge små pyramider. dvs man arbejder inden for en workrate på 10-15% på den måde vil musklerne ikke konditionere sig til kun den tunge vægt, da spredningen er så lille. man skal selvf. stadig tage samme antal reps i alle sæt. ikke den klassiske 10-8-6 men 3x8/3x10/5x5
jeg vil dog mene at det ikke er optimalt på nogen måde at kører med et par lettere sæt da det i min verden er spild af god energi som ligeså godt kunne være brugt til at lave et ekstra sæt af den tubge slags.

kuglen skrev:pyramide træning er ikke nogen god ide af flere grunde. dem vil jeg beskrive nedenfor:
1) musklerne vil efter et stykke tid tilpasse sig (konditionere) til den høje vægt (det tunge sæt) og ikke længere reagere på de første 3-4 lette sæt.
3)atp resurserne vil være brændt af efter de lave sæt, så man ikke kan yde max ved de tunge.
nu vil jeg gå så langt som at sige at det eksempel du har postet i starten ikke er rigtig pyramide træning idet du kører med samme antal reps gennem hele øvelsen. det er faktisk det samme princip som bill starr (mener jeg det er ) anvender i sit begynder program. jeg mener faktisk at have læst i et indlæg af TJ for laaang tid siden at man godt kan bruge små pyramider. dvs man arbejder inden for en workrate på 10-15% på den måde vil musklerne ikke konditionere sig til kun den tunge vægt, da spredningen er så lille. man skal selvf. stadig tage samme antal reps i alle sæt. ikke den klassiske 10-8-6 men 3x8/3x10/5x5
jeg vil dog mene at det ikke er optimalt på nogen måde at kører med et par lettere sæt da det i min verden er spild af god energi som ligeså godt kunne være brugt til at lave et ekstra sæt af den tubge slags.

Kæmperen skrev:kuglen skrev:pyramide træning er ikke nogen god ide af flere grunde. dem vil jeg beskrive nedenfor:
Så har jeg lige et spørgsmål til dig Kuglen.
Jeg planer på at øge mit max på bænken en af de nærmeste dage.
Normalt kører jeg 5*5*80 Med 1*10*40 som opvarmningssæt
Hvordan vil du foreslå jeg skal gå efter et max løft?
Skal lige siges at mit max lige PT er på 90

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster