Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1489
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1486

Følg bodybuilding.dk på

Proteinpulver til 14årig

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Bodybuilders! :wink: Hvilken proteinpulver ville i anbefale til en 13 (snart 14)årig dreng på 176 cm og 70 kg ? :D

Tak på forhånd
VH Stryhn! :D

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 90.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Alle og ingen. Bodylab's protpulver er udmærket kvalitet til prisen, spørgsmålet er bare i hvilket omfang du har brug for det. Læs nogle artikler om kost og tilskud, der er masser af visdom at finde i artikelarkivet.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg synes allerede at jeg har læst tilstrækkeligt til at kunne fortælle hvad jeg skal bruge det til :8 Jeg vil gerne have større og mere markerede muskler, og jeg havde tænkt jeg skulle bruge det til at bage noget og ellers bare som en erstatning for et mellemmåltid så jeg kan holde en nogenlunde lav fedtprocent :)

Tak for opmærksomheden :D
VH Stryhn

Styrkeliste

Du kan roligt anvende bodylab's, eller et hvilket som helst andet mærke. Der er ingen proteinpulvere der er bedre eller værre alt efter alder.
Brugeravatar

stryhn skrev:Jeg synes allerede at jeg har læst tilstrækkeligt til at kunne fortælle hvad jeg skal bruge det til :8 Jeg vil gerne have større og mere markerede muskler, og jeg havde tænkt jeg skulle bruge det til at bage noget og ellers bare som en erstatning for et mellemmåltid så jeg kan holde en nogenlunde lav fedtprocent :)

Tak for opmærksomheden :D
VH Stryhn

Denne sætning virker til at du ikke helt har forstået konceptet bag bulk / cut eller proteinpulver.

Proteinpulver skal ses som et tilskud præcis lige som en Vitamin Pille, du skal helst få det meste igennem kosten, men selvfølgelig er det ikke altid muligt og derfor vil en Shake være fint at drikke.

Men du bør med udgangspunkt helst ikke erstatte den for et måltid, selvfølgelig kan det være nødvendigheden af og til, men fokuser på rigtige madvarer.

Et måltid kan ikke holde dit fedt% nede.
Hvis man kigger bort fra beginner gains, så vil man som udgangspunkt ikke kunne få størrer muskler og beholde en lav fedt%, selvfølgelig kan man lean gaine, og få energi nok ud til musklerne og en minimal stigning i fedt%.

Eller også kan man cutte, og derved tabe fedt% men her også miste (hvis gjort ordentligt) en minimal del af sin muskelmasse.
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg
Bænkpress 147,5kg / 142,5kg
Dødløft: 255kg / 255kg
Total: 660kg / 440,550 Wilks

Reputation point: 25

Geografisk sted: Næstved (Aalborg)

Træner her: HGVS
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 260.00
- Dødløft: 255.00

Proteinpulveret skal ikke erstatte et mellemmåltid, men supplere det, hvis du ikke kan få nok protein gennem din almindelige kost.
http://www.facebook.com/fitprojectdk - Matcher klienter med personlige trænere i hele Danmark
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: WT Center
Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 235.00

Vent med at købe kosttilskud til du når en alder hvor du selv kan betale for det :-$
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Når man er ung og gerne vil bruge kosttilskud i form af protein pulver, så er det vigtig at finde et pulver som er egnet til unge menesker. D.v.s. et pulver med lavt kulhydratindhold og relativt højt kalorieindhold. Desuden er det vigtigt at finde et med masser af antioxidanter. Endvidere vil der være godt for dig at køre en kreatinkur med en 7 ugers loadingfase, efterfuldt af en deloadingfase på 6 uger hvor du bruger flormelis for at snyde kroppen til, at tro den stadig får kreatin. Pure Anabolic. Suppler selvfølgelig med mandler, som VIDENSKABELIGT bevist fjerner fedtet fra maven.

U mad?
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 200.00

b000t skrev:Når man er ung og gerne vil bruge kosttilskud i form af protein pulver, så er det vigtig at finde et pulver som er egnet til unge menesker. D.v.s. et pulver med lavt kulhydratindhold og relativt højt kalorieindhold. Desuden er det vigtigt at finde et med masser af antioxidanter. Endvidere vil der være godt for dig at køre en kreatinkur med en 7 ugers loadingfase, efterfuldt af en deloadingfase på 6 uger hvor du bruger flormelis for at snyde kroppen til, at tro den stadig får kreatin. Pure Anabolic. Suppler selvfølgelig med mandler, som VIDENSKABELIGT bevist fjerner fedtet fra maven.

U mad?

Skulle lige til at pille dit indlæg fra hinanden med rage over stupiditet, da det gik op for mig du trollede :b
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Squat: 140.00

ckp2906 skrev:
b000t skrev:Når man er ung og gerne vil bruge kosttilskud i form af protein pulver, så er det vigtig at finde et pulver som er egnet til unge menesker. D.v.s. et pulver med lavt kulhydratindhold og relativt højt kalorieindhold. Desuden er det vigtigt at finde et med masser af antioxidanter. Endvidere vil der være godt for dig at køre en kreatinkur med en 7 ugers loadingfase, efterfuldt af en deloadingfase på 6 uger hvor du bruger flormelis for at snyde kroppen til, at tro den stadig får kreatin. Pure Anabolic. Suppler selvfølgelig med mandler, som VIDENSKABELIGT bevist fjerner fedtet fra maven.

U mad?

Skulle lige til at pille dit indlæg fra hinanden med rage over stupiditet, da det gik op for mig du trollede :b

Damn, jeg var lige ved at gøre det samme. :lol:
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg
Bænkpress 147,5kg / 142,5kg
Dødløft: 255kg / 255kg
Total: 660kg / 440,550 Wilks

Reputation point: 25

Geografisk sted: Næstved (Aalborg)

Træner her: HGVS
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 260.00
- Dødløft: 255.00

ckp2906 skrev:Skulle lige til at pille dit indlæg fra hinanden med rage over stupiditet, da det gik op for mig du trollede :b

MIssion almost accomplished!
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Styrkeliste

ckp2906 skrev:

U mad?

Bare skidt hvis trådstarter hopper på den :whistle:
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Jeg har skam forstået Cut/Bulk konceptet, men det er ikke lige noget en 14årig begynder at rode sig ud i(efter min mening).
Jeg kan imidlertid ikke bruge de svar, der kun går ud på at fortælle mig at jeg har misforstået alting. Det eneste jeg spørger efter er et godt produkt til en 14årig. Det håber jeg i kan forstå og acceptere.

Vh Stryhn

Styrkeliste

Storfod skrev:Vent med at købe kosttilskud til du når en alder hvor du selv kan betale for det :-$

Øh ?!?

.. virker proteinpulver bedre hvis man selv har tjent pengene?

:-k
Brugeravatar

stryhn skrev:Jeg har skam forstået Cut/Bulk konceptet, men det er ikke lige noget en 14årig begynder at rode sig ud i(efter min mening).
Jeg kan imidlertid ikke bruge de svar, der kun går ud på at fortælle mig at jeg har misforstået alting. Det eneste jeg spørger efter er et godt produkt til en 14årig. Det håber jeg i kan forstå og acceptere.

Vh Stryhn

Som AMTC allerede har været inde på, så er det bare det "normale" proteinpulver du skal købe - Der er ikke noget proteinpulver som er specifikt egnet til mindreårige

Hvorfor mener du ikke en 14-årig bør "rode sig ud i" cut / bulk?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

stryhn skrev:Jeg har skam forstået Cut/Bulk konceptet, men det er ikke lige noget en 14årig begynder at rode sig ud i(efter min mening).

Vh Stryhn

Hej stryhn
Køb protein pulver fra bodylab 80%
Dette er et fornuftig og sikkert produkt.
Du har ikke misforstået alting, der var hvis bare nogle der gik i selvsving, men der skal jo også være plads til lidt hygge :)

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

b000t skrev:
ckp2906 skrev:Skulle lige til at pille dit indlæg fra hinanden med rage over stupiditet, da det gik op for mig du trollede :b

Tak for et kongegrin, jeg var også meget tæt på full rage-mode men endte med at få hikke af ren latter!

:goodpost:
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:
Storfod skrev:Vent med at købe kosttilskud til du når en alder hvor du selv kan betale for det :-$

Øh ?!?

.. virker proteinpulver bedre hvis man selv har tjent pengene?

:-k

Min pointe var blot at børn (i min verden) ikke burde bruge penge på diverse kosttilskud,
men bare koncentrere sig om at spise sundt..
Med mindre vedkommende har en avisrute, går jeg også ud fra at forældrene skal købe det til ham..
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:
b000t skrev:

Tak for et kongegrin, jeg var også meget tæt på full rage-mode men endte med at få hikke af ren latter!

:goodpost:

Anytime! :D
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
Brugeravatar

Styrkeliste

Medmindre du vitterligt er godt inde i tingene (tilgiv mig min skepsis - det er det altså de færreste 14-årige, der er :wink: ), er det smarteste helt sikkert at få en basal forståelse om ernæring i sig selv og i forhold til træning. Proteinpulver er bare protein, og det er der mange udmærkede kilder til; primært i form af kød og mælkeprodukter...

Når det så er sagt, så er valleprotein da en bekvem og prisbillig måde at skrue op for éns indtag af protein på, så hvis du føler, at du har brug for det, så er det da bare at købe noget af Bodylabs standardpulver. Ingen grund til at blive for fancy :)
Brugeravatar

Tak for svarene :) Grunden til jeg ikke vil bulke og cutte er at jeg ikke har lyst til at blive en lille bodybuilder, hellere bare trænet og veltrimmet :) Jeg vil heller ikke blive tung for jeg er målmand på et talenthold i AaB og det er faktisk dér jeg har fået det anbefalet :)

Tak for opmærksomheden VH Stryhn

Styrkeliste

stryhn skrev:Tak for svarene :) Grunden til jeg ikke vil bulke og cutte er at jeg ikke har lyst til at blive en lille bodybuilder, hellere bare trænet og veltrimmet :) Jeg vil heller ikke blive tung for jeg er målmand på et talenthold i AaB og det er faktisk dér jeg har fået det anbefalet :)

Billede

...

..

Billede
Brugeravatar

Hvad? :D :D

Styrkeliste

Spis din havregryn om morgenen, tag lidt ekstra pålæg på til dit rugbrød til frokost og spis godt med kød til aftensmad med dine forældre, så bør du altså ikke spekulere i proteinpulver, når du er 14.
Brugeravatar

b000t skrev:Endvidere vil der være godt for dig at køre en kreatinkur med en 7 ugers loadingfase, efterfuldt af en deloadingfase på 6 uger hvor du bruger flormelis for at snyde kroppen til, at tro den stadig får kreatin.

Jææææ. I lol'd
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

stryhn skrev:Hvad? :D :D

Tror det er denne her som ikke giver så meget mening

Grunden til jeg ikke vil bulke og cutte er at jeg ikke har lyst til at blive en lille bodybuilder, hellere bare trænet og veltrimmet
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

stryhn skrev:Tak for svarene :) Grunden til jeg ikke vil bulke og cutte er at jeg ikke har lyst til at blive en lille bodybuilder, hellere bare trænet og veltrimmet :) Jeg vil heller ikke blive tung for jeg er målmand på et talenthold i AaB og det er faktisk dér jeg har fået det anbefalet :)

Oversat mener du, at du gerne vil have større muskler og samtidig være mere cut, men ikke gider gøre det hårde arbejde?'

Hvordan tror du selv lige at du vil opnå det mål? Et par scoop proteinpulver i ny og næ? Think again.

Du bliver ikke 'en lille bodybuilder' af at have styr på din kost, og at gøre denne optimal i forbindelse med muskelopbygning og senere skære lidt ned på kalorierne for at blive mere cut. Det kræver hårdere arbejde end du lige tror.

Unraveling skrev:Spis din havregryn om morgenen, tag lidt ekstra pålæg på til dit rugbrød til frokost og spis godt med kød til aftensmad med dine forældre, så bør du altså ikke spekulere i proteinpulver, når du er 14.

Det har intet at gøre med om man er 14 år. Vi snakker om et kostTILSKUD. Alder spiller ingen rolle.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Gosser skrev:Det har intet at gøre med om man er 14 år. Vi snakker om et kostTILSKUD. Alder spiller ingen rolle.

Men i den alder er det da vigtigere at have styr på kosten, end at pøse pulver i kæften..
Det det er det self. altid, uanset alder, men især når man stadig er barn..!
Brugeravatar

Storfod skrev:
Gosser skrev:Det har intet at gøre med om man er 14 år. Vi snakker om et kostTILSKUD. Alder spiller ingen rolle.

Men i den alder er det da vigtigere at have styr på kosten, end at pøse pulver i kæften..
Det det er det self. altid, uanset alder, men især når man stadig er barn..!

Hvorfor? Set ud fra et træningsmæssigt synspunkt.

Det er altid vigtigst at have styr på kosten, og derfra kan man så supplere med kosttilskud. Det har da intet med alderen at gøre.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Yeah, for alle ved man pludselig vågner op en dag og PLUDSELIG har man veins på størrelse med haveslanger og guns på 55cm+

#-o #-o #-o #-o
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00