Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1420
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1418

Følg bodybuilding.dk på

Ris/Ros af Kostplan (BULK)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Kunne godt bruge noget konstruktiv kritik af min kostplan da jeg regner med at følge den indtil Marts næste år.
Hvis i synes der er noget der skal fjernes må i rigtig gerne sige det evt. sige hvad jeg skal vælge i stedet for.
overvejer at øge mængden af mandler.

Stats:
alder - 18
højde - 188
vægt - 85+-
Energiforbrug - 3175
Træner B2B Vol. 1 6 dage om ugen

har ikke sat aftensmad ind men det ca 300-400 kcal med varierende kylling, fisk, kød, grøntsager osv.
kostplan

Reputation point: 0

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Skær ned for carbs og fyr op for grøntsager og i høj grad sundt fedt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

flere måltider... ser heller ingen grund til at æde 1200 kcal om morgen..del det op i 2.. ser heller ingen grund til at æde 100+ protein i et måltid, del det op
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Garik skrev:Skær ned for carbs og fyr op for grøntsager og i høj grad sundt fedt.

har planer om at øge mængden af mandler til 100 G pga. det sunde fedt.

Hvad skal jeg fjerne og tilføje ang. Carbs?

Styrkeliste

JeppN skrev:flere måltider... ser heller ingen grund til at æde 1200 kcal om morgen..del det op i 2.. ser heller ingen grund til at æde 100+ protein i et måltid, del det op

har 6 måltider i løbet af dagen.

måltid( 16:00 - 17:59 )
er delt i 2 da jeg tager whey 100 + mælk omkring kl 18

vil gerne starte ud med en solid morgenmad da jeg ellers nemt får hovedpine i løbet af dagen.

Styrkeliste

JeppN skrev:flere måltider... ser heller ingen grund til at æde 1200 kcal om morgen..del det op i 2.. ser heller ingen grund til at æde 100+ protein i et måltid, del det op

Hvad er dit argument for flere måltider?

Jeg spiser to måltider i løbet af dagen og det fungerer fint!
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Leangains22 skrev:

ja fungerer fint, i hvilken forstand? hvis du vil ha optimal muskelopbyggelse, så nej.. hvis du kommer med det arguement at du bare kan æde 200-250g protein i de 2 måltider og det så er lige så godt som at fordele det udover 6 måltider, så kan du godt pakke sammen.
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Styrkeliste

Hej.

Jeg har trænet i ca. 5 måneders tid nu, og har sagtens kunne se resultater på arme, bryst og skuldre, det er bare den forbandede mave der mangler, og jeg ved skam godt at det kræver en god og sund kost for at få maven til at blive markeret, jeg bruger weightgainer som jeg tager om morgenen og igen om aften, hver eneste dag, og en protein shake efter hver træning, udover det ser det ud som følgende det jeg indtager i løbet af en dag:

Morgen : Havregrød, ingen sukker men dog en lille klat smør. og en weightgainer shaker også

Formiddag : en klapsammen rugbrød (altid mørkt brød) med leverpostej eller pålæg, det kunne være roastbeef - derudover en banan eller et æble.

Middagsmad : To klapsammen rugbrøder med samme i som der står lige ovenover - og igen et æble eller en banan derudover drikker jeg en flaske saft (sukkerfrit)

Eftermiddag : igen rugbrød eller en grovbolle eller andet brød som naturligvis også er grovt.

aftensmad : ris og kylling (sommetider bearnaice sauce dertil dog lavet uden margerine eller andet fedstof, men derimod lavet på mælk - for at det ikke skal blive for tørt bare og æde ris)

aften : nogle gange en skive brød eller andet grovt brød, dog ikke hver aften jeg tager brød eller sådan, nogle gange nøjes jeg bare med min weightgainer shaker som jeg så tager hver aften.

håber i vil komme med kommentare om det er for lidt og stadigvæk en for usund kost jeg har, både gode og dårlige! men ikke noget hate ;)

Kostplan: Ingen kostplan

JeppN skrev:
Leangains22 skrev:

ja fungerer fint, i hvilken forstand? hvis du vil ha optimal muskelopbyggelse, så nej.. hvis du kommer med det arguement at du bare kan æde 200-250g protein i de 2 måltider og det så er lige så godt som at fordele det udover 6 måltider, så kan du godt pakke sammen.

Dvs. at din påstand går på, at man ved indtagelse af 100g protein i et måltid ikke kan opnå de samme resultater ift. muskelopbyggelse, som hvis man fordeler det over dagen? Et kæmpe måltid fyldt med proteiner og en masse fiberige grøntsager ligger sgu i fordøjelsessystemet i lang tid!
Brugeravatar

Geografisk sted: København

JeppN skrev:
Leangains22 skrev:
JeppN skrev:ja fungerer fint, i hvilken forstand? hvis du vil ha optimal muskelopbyggelse, så nej.. hvis du kommer med det arguement at du bare kan æde 200-250g protein i de 2 måltider og det så er lige så godt som at fordele det udover 6 måltider, så kan du godt pakke sammen.

til muskelopbyggelse er det ligegyldigt om spiser 2-4-8 måltider om dagen ( man skal bare få dækket sine behov og være i kcal overskud hvis vi nu holder det simpelt) og hvor meget protein du spiser på en gang. Faktum er dog, at det er noget vås det du skriver. For det første er der absolut intet belæg for at sprede sine måltider ud så man ikke får for meget protein i et måltid.

ON: spis nogle grøntsager og sunde fedtsyre.

Mvh

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Leangains22 skrev:
JeppN skrev:
Leangains22 skrev:

Dvs. at din påstand går på, at man ved indtagelse af 100g protein i et måltid ikke kan opnå de samme resultater ift. muskelopbyggelse, som hvis man fordeler det over dagen? Et kæmpe måltid fyldt med proteiner og en masse fiberige grøntsager ligger sgu i fordøjelsessystemet i lang tid!

http://www.rxmuscle.com/2013-01-11-01-5 ... RqsJxy7pX8 - her er et fint lille link til et radio show, hvor de lige præcis diskutere det emne, og det er baseret på studier, lyt og lær...

Brugeravatar

Styrkeliste

Peter SH skrev:
JeppN skrev:
Leangains22 skrev:
JeppN skrev:ja fungerer fint, i hvilken forstand? hvis du vil ha optimal muskelopbyggelse, så nej.. hvis du kommer med det arguement at du bare kan æde 200-250g protein i de 2 måltider og det så er lige så godt som at fordele det udover 6 måltider, så kan du godt pakke sammen.

til muskelopbyggelse er det ligegyldigt om spiser 2-4-8 måltider om dagen ( man skal bare få dækket sine behov og være i kcal overskud hvis vi nu holder det simpelt) og hvor meget protein du spiser på en gang. Faktum er dog, at det er noget vås det du skriver. For det første er der absolut intet belæg for at sprede sine måltider ud så man ikke får for meget protein i et måltid.

ON: spis nogle grøntsager og sunde fedtsyre.

Mvh

Du kan også lige tjekke det radio show.

At tro at man bare kan æde 2 måltider om dagen og få samme resultat er SÅ til grin at tro.. det handler bare om at man prøver at finde en undskyldning for at manglende vilje til faktisk at spise på den måde fordi det ikke er nemt

Brugeravatar

Styrkeliste

JeppN skrev:
JeppN skrev:
Leangains22 skrev:
JeppN skrev:

At tro at man bare kan æde 2 måltider om dagen og få samme resultat er SÅ til grin at tro.. det handler bare om at man prøver at finde en undskyldning for at manglende vilje til faktisk at spise på den måde fordi det ikke er nemt

Var den møntet på mig? Jeg spiser 6-7 måltider om dagen??

indtil videre fortæller de mig ikke noget jeg ikke allerede ved.

Styrkeliste

Peter SH skrev:
JeppN skrev:
JeppN skrev:
Leangains22 skrev:
JeppN skrev:

Var den møntet på mig? Jeg spiser 6-7 måltider om dagen??

indtil videre fortæller de mig ikke noget jeg ikke allerede ved.

Hvis du tror det giver samme resultat, så var den møntet på dig, ja

Og du har lyttet til 5 minutter ud af en time.. stop dit skriveri og lyt

Brugeravatar

Styrkeliste

jeg har ikke skrevet samme resultat men til muskelvækst.

(1) Protein pulse feeding improves protein retention in elderly women
Marie-Agnès Arnal, Laurent Mosoni, Yves Boirie, Marie-Louise Houlier, Liliane Morin, Elisabeth Verdier, Patrick Ritz, Jean-Michel Antoine, Jacques Prugnaud, Bernard Beaufrère and Philippe Patureau Mirand

(2) Protein Feeding Pattern Does Not Affect Protein Retention in Young Women
Marie-Agnès Arnal2, Laurent Mosoni, Yves Boirie*, Marie-Louise Houlier, Liliane Morin*, Elisabeth Verdier*, Patrick Ritz*, Jean-Michel Antoine†, Jacques Prugnaud, Bernard Beaufrère* and Philippe Patureau Mirand

(3) Am J Physiol Endocrinol Metab. 2000 May;278(5):E902-9.´
Protein turnover modifications induced by the protein feeding pattern still persist after the end of the diets.
Arnal MA, Mosoni L, Boirie Y, Gachon P, Genest M, Bayle G, Grizard J, Arnal M, Antoine JM, Beaufrère B, Mirand PP.

Styrkeliste

Peter SH skrev:jeg har ikke skrevet samme resultat men til muskelvækst.

(1) Protein pulse feeding improves protein retention in elderly women
Marie-Agnès Arnal, Laurent Mosoni, Yves Boirie, Marie-Louise Houlier, Liliane Morin, Elisabeth Verdier, Patrick Ritz, Jean-Michel Antoine, Jacques Prugnaud, Bernard Beaufrère and Philippe Patureau Mirand

(2) Protein Feeding Pattern Does Not Affect Protein Retention in Young Women
Marie-Agnès Arnal2, Laurent Mosoni, Yves Boirie*, Marie-Louise Houlier, Liliane Morin*, Elisabeth Verdier*, Patrick Ritz*, Jean-Michel Antoine†, Jacques Prugnaud, Bernard Beaufrère* and Philippe Patureau Mirand

(3) Am J Physiol Endocrinol Metab. 2000 May;278(5):E902-9.´
Protein turnover modifications induced by the protein feeding pattern still persist after the end of the diets.
Arnal MA, Mosoni L, Boirie Y, Gachon P, Genest M, Bayle G, Grizard J, Arnal M, Antoine JM, Beaufrère B, Mirand PP.

Du kan ikke sammenligne studier som er lavet på alm mennesker som med studier der er lavet på mennesker der træner.. sorry to say

Brugeravatar

Styrkeliste

Kroppen vil stadig optage det, det er bare det jeg vil frem til.
Om det så er optimalt er en anden sag.

Styrkeliste

Jeg mener altså at den påstand om at dele måltider op hver 2 - 3 time skulle være optimalt havde været aflivet.... Jeg følger med her

Reputation point: 5

RippedInFourWeeks skrev:Jeg mener altså at den påstand om at dele måltider op hver 2 - 3 time skulle være optimalt havde været aflivet.... Jeg følger med her

troede det samme, det ska nok blive interessant at følge.

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

DjonDjon skrev:
RippedInFourWeeks skrev:Jeg mener altså at den påstand om at dele måltider op hver 2 - 3 time skulle være optimalt havde været aflivet.... Jeg følger med her

troede det samme, det ska nok blive interessant at følge.

Kan kun forslå, at I begge lytter til mit link, det er ikke broscience

I bund og grund handler det jo om at holde kroppen i en anabolisk tilstand, og det gør man altså bare bedst ved at spiste oftere, det skal siges, at når jeg skriver 6 måltider eller lign, så kan et måltid være mange ting.. et måltid for mig kan være en shake bestående af aminosyrer, ikke et kæmpe måltid på 600 kcal med kylling ris eller whatever

Brugeravatar

Styrkeliste

læste en gang en studie omkring emnet og der havde man fundet ud af at det er komplet ligegyldigt om man spiser 1 eller 17 måltider i løbet af dagen.

kommer i tanker om en anden ting jeg har læst jeg ved ved denne ting ikke om det er rigtig men at hvis man spiser færre måltider så går det ikke så meget udover L-leucine sensiviteten.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

JeppN:

Har du ikke en bedre form for bevis end en timelang diskussion?

Evt. en undersøgelse - gerne på skrift?

Jeg smider lige denne her, der evt. kunne danne lidt stof til eftertanke:
http://www.wannabebig.com/diet-and-nutr ... ngle-meal/

Og dette:
http://jasonferruggia.com/minimalism-pa ... frequency/
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:JeppN:

Har du ikke en bedre form for bevis end en timelang diskussion?

Evt. en undersøgelse - gerne på skrift?

Jeg smider lige denne her, der evt. kunne danne lidt stof til eftertanke:
http://www.wannabebig.com/diet-and-nutr ... ngle-meal/

Og dette:
http://jasonferruggia.com/minimalism-pa ... frequency/

Hvordan kan du spørge efter et bedre bevis end 2 eksperter på område der snakker om det og deres studier? jeg forstår ikke.

Desværre, ingen eftertanke.. der er ingen herinde i tråden som har sagt at kroppen har et max antal protein kroppen kan optage hvert måltid, og nr 2 link er bare en fyr der skriver sin mening?

Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online