Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

selvom min træning er til diskussion... bøger siger du? det må jeg sug prøve 

sund skrev:du ska score noget fisse jo flere af dem jo mere fisskarl føler du digog det sgu næsten det samme

NitZo skrev:En psykolog kan hjælpe dig med at behandle sådan tanker om dig selv, men ifølge min mening er det noget hippie-pjat at stå foran spejlet og sige man er god nok![]()

G.I Joe skrev:med professionel hjælp mener du så psykolog?

Efter at have læst tråden flere gange og tænkt over, hvordan jeg kan hjælpe, så synes jeg at dit spørgsmål er godt formuleret, for det handler netop om, hvordan du kan bygge det op igen.G.I Joe skrev:overskriften siger vidst sig selveg er i den lidt uheldige situation at både mit selvværd og selvtilid er så godt som ikke eksisterende pt :S.. Nogen der har en god idé eller egen erfaring med at bygge den slags op igen?

henning skrev:Efter at have læst tråden flere gange og tænkt over, hvordan jeg kan hjælpe, så synes jeg at dit spørgsmål er godt formuleret, for det handler netop om, hvordan du kan bygge det op igen.
Jeg synes der er kommet nogle rigtig gode svar, her i tråden, og sådan er det heldigvis, når der stilles gode spørgsmål.
Jeg har selv erfaring i den retning, men har dog ikke været helt nede, men tæt på.
Emnet interesserer mig meget, og jeg arbejder med mental træning som supplement til den fysiske træning med vægtene.
Jeg læser om det, går til kurser og foredrag og deler interessen med de terapeuter, som jeg har i min omgangskreds.
Dem har jeg fået meget hjælp af, så jeg har aldrig været til psykolog.
Psykologer er blevet anbefalet både her og i andre tråde, men er der nogen af Jer, der er blevet helbredt for nogen form for psykisk lidelse af en psykolog ?
Til sammenligning gik jeg til læge for mange år siden med svag ryg.
Jeg fortalte ham, at jeg ikke kunne løfte ret meget uden at få ondt i ryggen, hvis jeg ikke holdte det helt ind til kroppen.
Han sagde, at det var helt naturligt osv...
Han opfordrede mig ikke til at træne, men jeg begyndte senere med det, og det løste det problem, som jeg tidligere gik til lægen med.
Det jeg vil sige med det er, at det handler om at selv at træne, både fysisk og mentalt.
I vores sport her kan vi få god hjælp af en personlig træner, der tager udgangspunkt i hvor vi er og vejleder os videre der fra.
Han eller hun behøver ikke at være læge eller kiropraktor.
På samme måde oplever jeg den psykiske eller mentale træning, der gives den personlige træner af en coach eller en terapeut.
Hvis man er akut psykisk skadet, så kommer psykologen ind i billedet, og så er det gratis med henvisning fra egen læge.
Tilsvarende hvis en sene eller muskel er revet over, så er det kun lægen, og ikke den personlige træner der hjælper.
Mit råd er: Kom igang med noget mental træning, og er du gået fast, så søg hjælp, hvor du kan få det, lige som vi gør her i forumet mht. den fysiske træning.
God bedring.
Henning

Maskinen skrev:Nu siger du du betragter dig selv som ynkelig..
Det første en psykolog vil gøre er at bore i hvorfor det er du føler sådan(du behøver ikke svare herinde, men overvej det).
Hvilke persontræk er det du ikke kan lide ved dig selv?
hvordan og hvornår er du blevet denne person?
Hvordan vil du gerne være?
Bidrager din omgangskreds på nogen måde til din selvopfattelse?
Jeg læser selv psykologi(dog kombineret med erhvervsøkonomi, så det er kun en lille del af psykologien!), og jeg tror det kunne være en idé at du skrev en narrativ fortælling om hvorfor du ikke er tilfreds med dig selv, hvorfor du selv mener du er blevet sådan og evt. hvordan du vil ændre det.
Mange psykologer anvender narrativ-terapi, og det at skrive et narrativ selv kan have lignende, hvis ikke samme, effekt.
Du kan selv vælge om du vil dele det med nogen, eller om du vil bruge det til selv at læse igennem engang imellem...
du kan evt. skrive det og lægge det op på http://www.fyldepennen.dk som er et sted folk skriver dagbøger eller lægger tekster/digte ud.
læs mere om narrativ terapi her: http://www.cityterapi.dk/terapi/terapif ... erapi.html

henning skrev:Efter at have læst tråden flere gange og tænkt over, hvordan jeg kan hjælpe, så synes jeg at dit spørgsmål er godt formuleret, for det handler netop om, hvordan du kan bygge det op igen.G.I Joe skrev:overskriften siger vidst sig selveg er i den lidt uheldige situation at både mit selvværd og selvtilid er så godt som ikke eksisterende pt :S.. Nogen der har en god idé eller egen erfaring med at bygge den slags op igen?
Jeg synes der er kommet nogle rigtig gode svar, her i tråden, og sådan er det heldigvis, når der stilles gode spørgsmål.
Jeg har selv erfaring i den retning, men har dog ikke været helt nede, men tæt på.
Emnet interesserer mig meget, og jeg arbejder med mental træning som supplement til den fysiske træning med vægtene.
Jeg læser om det, går til kurser og foredrag og deler interessen med de terapeuter, som jeg har i min omgangskreds.
Dem har jeg fået meget hjælp af, så jeg har aldrig været til psykolog.
Psykologer er blevet anbefalet både her og i andre tråde, men er der nogen af Jer, der er blevet helbredt for nogen form for psykisk lidelse af en psykolog ?
Til sammenligning gik jeg til læge for mange år siden med svag ryg.
Jeg fortalte ham, at jeg ikke kunne løfte ret meget uden at få ondt i ryggen, hvis jeg ikke holdte det helt ind til kroppen.
Han sagde, at det var helt naturligt osv...
Han opfordrede mig ikke til at træne, men jeg begyndte senere med det, og det løste det problem, som jeg tidligere gik til lægen med.
Det jeg vil sige med det er, at det handler om at selv at træne, både fysisk og mentalt.
I vores sport her kan vi få god hjælp af en personlig træner, der tager udgangspunkt i hvor vi er og vejleder os videre der fra.
Han eller hun behøver ikke at være læge eller kiropraktor.
På samme måde oplever jeg den psykiske eller mentale træning, der gives den personlige træner af en coach eller en terapeut.
Hvis man er akut psykisk skadet, så kommer psykologen ind i billedet, og så er det gratis med henvisning fra egen læge.
Tilsvarende hvis en sene eller muskel er revet over, så er det kun lægen, og ikke den personlige træner der hjælper.
Mit råd er: Kom igang med noget mental træning, og er du gået fast, så søg hjælp, hvor du kan få det, lige som vi gør her i forumet mht. den fysiske træning.
God bedring.
Henning
.
Er din kommentar her bedre?Martin88 skrev:Som sædvanligt et fuldstændigt håbløst råd fra dig Henning, du er simpelthen indbegrebet af dårlige råd
Du mener det helt sikkert godt, så derfor er der ikke meget hate i ovenstående, men hold fast, hvor skriver du nogen fuldstændigt spøjse ting af og til

henning skrev:Er din kommentar her bedre?Martin88 skrev:Som sædvanligt et fuldstændigt håbløst råd fra dig Henning, du er simpelthen indbegrebet af dårlige råd
Du mener det helt sikkert godt, så derfor er der ikke meget hate i ovenstående, men hold fast, hvor skriver du nogen fuldstændigt spøjse ting af og til
Hjælper den trådstarteren på vej ?
Hvem kan have gavn af den ?
Efter min mening, er en kritik værdiløs, hvis den ikke er konstruktiv.
At være konstruktiv vil sige at indeholde et forslag til forbedring eller i det mindste indeholde en begrundelse af hvad og hvorfor der kritiseres
Henning

Maskinen skrev:.
Råder du rent faktisk TS til at snakke med en personlig træner om mangel på selvværd, fremfor en uddannet psykolog?
TS' problem ligger jo ikke i noget som helst træningsrelateret men et generelt problem, og personlig træner, uden kendskab til psykologi, vil være lige så god til at rådgive som en tilfældig person på gaden.. Skal vi ikke bare regne med psykologerne lærer et par ting på den der 5 årige uddannelse?
"Søg hjælp hvor du kan få det" er måske det dårligste råd du kan give, omformuler det hellere til "Søg hjælp hos folk som kan give dig det".
Absolut enig: søg hjælp hos folk, der kan give det.På samme måde oplever jeg den psykiske eller mentale træning, der gives den personlige træning af en coach eller en terapeut.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster