Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MM! skrev:Er jeg blevet komplet idiot og har lavet en million armbøjninger i søvne, eller ... ? Specielt mine triceps er så ømme, at jeg kunne mærke dem da jeg tog min T-shirt af, og stoffet kørte hen over dem.

Influenza er en virussygdom, som giver ømhed i muskler og led, hovedpine og feber mellem 38 og 40 grader. Den varer normalt tre til fem dage, men man kan godt være træt efterfølgende. Influenza er særlig udbredt i vinterhalvåret.

Haxman skrev:Influenza er en virussygdom, som giver ømhed i muskler og led, hovedpine og feber mellem 38 og 40 grader. Den varer normalt tre til fem dage, men man kan godt være træt efterfølgende. Influenza er særlig udbredt i vinterhalvåret.
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/influenza.htm

MM! skrev:Haxman skrev:Influenza er en virussygdom, som giver ømhed i muskler og led, hovedpine og feber mellem 38 og 40 grader. Den varer normalt tre til fem dage, men man kan godt være træt efterfølgende. Influenza er særlig udbredt i vinterhalvåret.
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/influenza.htm
Som jeg skriver i mit indlæg, så er jeg naturligvis klar over, at man kan få ømme muskler og led mens man har influenza. Men det her er så voldsomt meget mere end bare influenza-ømme muskler. Begge triceps og underarme er komplet udspændte, og meget ømme når jeg bare rører ved dem.
Begynder forum? Really? Well, så må spørgsmålet jo være så ligetil, at alle ikke-begyndere herinde kan svare på det.
Jeg overvejer om det kan være en eller anden betændelsestilstand, for jeg har i mine 35 år endnu aldrig prøvet at ha' så ondt i "udvalgte muskler".

MM! skrev:For lige at klargøre. Jeg spiller absolut ikke smart. Hvor du får det fra, må stå helt og aldeles for din egen regning. Jeg spørger, fordi jeg efter relativt mange influenzaer gennem min tid, aldrig har oplevet disse former for smerter. Hvor tit er dine underarme, ficus4p, voldsomt opsvulmede og ømme, efter sygdom?
Mit næste skridt er afgørende at gå til lægen, men eftersom mange herinde besidder stor lægefaglig viden, er det jo et oplagt sted at sondre terrænet, for på den måde måske at have lidt forhåndsviden i tilfælde af, at lægen vil spise mig af med, at jeg bare er en idiot.
That said. Hvis du, ficus4p, ikke formår at tale ordentligt til mig, så pis lige ud af tråden - ik'? :-)

MM! skrev:Jeg har netop tilbragt fire dage på langs med influenza, og har selvsagt ikke foretaget mig en skid, ud over at sove og slappe af. I går, hvor jeg begyndte at føle mig på toppen igen begyndte jeg så at få nogle sindssyge DOMS-agtige smerter i underarmene og begge triceps, og begge dele er fuldstændigt udspændte. I dag til træning kunne jeg så næsten ikke curle mine DB's op da jeg skulle lave skulderpres, fordi jeg havde så ondt i underarmene.
Er jeg blevet komplet idiot og har lavet en million armbøjninger i søvne, eller ... ? Specielt mine triceps er så ømme, at jeg kunne mærke dem da jeg tog min T-shirt af, og stoffet kørte hen over dem.
Er der nogen som helst logisk forklaring herpå?! Jeg ved, det er normalt at have ondt i muskler og led mens sygdommen står på. Men efter?!

Bomberton skrev:MM!: det helt rigtige er selvfølgelig at kontakte din læge, for det er ikke helt normalt.
Havde du en specielt intens træningsdag, på dagen / dagen før sygdommen? Jeg er ikke professionel på området, og jeg vil ikke male fanden på væggen, men symptomerne minder til dels om rhabdomyolyse. Så jeg ville klart tage til lægen.
Her er fortællingen om fra en gut som blev ramt af det, måske du kan genkende dele af forløbet: http://www.crossfitcopenhagen.dk/forums/224-8-skader-forebyggelse-og-genoptr-ning/topics/67-rhabdomyolyse
Resten kan du selv google dig frem til.

toto_G4M3R skrev:Bomberton skrev:MM!: det helt rigtige er selvfølgelig at kontakte din læge, for det er ikke helt normalt.
Havde du en specielt intens træningsdag, på dagen / dagen før sygdommen? Jeg er ikke professionel på området, og jeg vil ikke male fanden på væggen, men symptomerne minder til dels om rhabdomyolyse. Så jeg ville klart tage til lægen.
Her er fortællingen om fra en gut som blev ramt af det, måske du kan genkende dele af forløbet: http://www.crossfitcopenhagen.dk/forums/224-8-skader-forebyggelse-og-genoptr-ning/topics/67-rhabdomyolyse
Resten kan du selv google dig frem til.
Shit hvor klamt! Kommer det hvis man træner for hårdt??

](./images/smilies/wallbash.gif)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster