Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1179
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1176

Følg bodybuilding.dk på

Six pack

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej, jeg håber lige i gider at læse alt igennem, selvom den er lidt lang.

Jeg starter lige med at fortælle lidt om mig selv. Jeg er en dreng på 15 år, og er omkring 172 høj, og vejer ca. 60 kg. Jeg spiller badminton (på rimelig høj plan/eliteplan) 4-5 gange om ugen. Men dog er jeg skadet i knæene lige i øjeblikket, så jeg kører ikke så hård en træning. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en six pack, men jeg har regnet ud med en fedtmåler, at min fedtprocent ligger omkring de 12-13 %, og derfor skal tabe min fedtprocent ned til 4-6 %. Jeg er rimelig veltrænet i forhold til min alder, men jeg er dog ikke helt vildt pumpet, hvis man tager i forhold til folk der er meget pumpet. Jeg kører også cardio-træning, og løber normalt 5 km på lige under 20 minutter, så jeg har en rimelig god form (lige nu kører på crosstraineren, fordi jeg er skadet). Men jeg har læst lidt omkring det at tabe sin fedtprocent. Mange steder står der man skal cutte og bulke. Men det jeg er interesseret i er at stadig opbygge mine muskler samtidig, hvis det kan lade sig gøre. Hvis jeg skal cutte, hvor lang tid ville det så ca. tage, og hvor meget muskel ville jeg ca. miste? er det noget der kan ses. Så er der også lige en ting mere det med det at cutte. Når man cutter spiser man færre kalorier, og så vil kroppen vænne sig til at få færre kalorier. Så når man skal til at spise de kalorier man er vant til, vil man tage meget på. Så derfor har jeg hørt at det er smartere bare at træne ved at spise ca. gerne lidt over ens ligevægtsindtag, så man er sikker på man får flere muskler. Så vil kroppen få flere muskler, og automatisk forbrænde mere, også selvom man sidder stille.

Kom også med nogle eksempler, på hvilke proteiner,fedt, og kulhydater, jeg skal spise. og fx. om man kan spise flere proteiner, hvis man cutter. Så kom med lidt eksempler med noget kost, træning, cardio-træning som gør man taber fedtet (helst uden at miste muskler).

ps. bruger ikke noget tilskud af noget, men kunne godt finde på at købe noget. Hvis det er nødvendigt.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Read up.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Logbog: Vis logbog

Har du læst nogle artikler?
"It ain’t about how hard you hit; it’s about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That’s how winning is done!"
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 118.00
- Dødløft: 141.00

Ja, jeg har læst nogle artikler. Men hvad ville i mene der vil være det smarteste? :)

nicklas-m skrev:Ja, jeg har læst nogle artikler. Men hvad ville i mene der vil være det smarteste? :)

At læse de rigtige artikler..

Start her og bliv meget klogere ved at læse disse artikler:
artikler/kost-kosttilskud/kosten-fra-a-til-aa.html
artikler/kost-kosttilskud/grundlaeggende-ernaering.html
artikler/kost-kosttilskud/diaet-eksempel-fedtreduktion.html
artikler/kost-kosttilskud/diaet-eksempeloeget-muskelmasse.html
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Nu har jeg læst artiklerne igennem. Men der står ikke rigtig noget om hvor lang tid, det tager at cutte, og hvor meget muskelmasse man mister. Kan i eventuel sige noget om det?
Og så er der lige den ting med, at der står nogle steder, at man vil tage meget fedt på bagefter man har cuttet, og skal til at opbygge musklerne igen. Er det noget i kender til?

nicklas-m skrev:Nu har jeg læst artiklerne igennem. Men der står ikke rigtig noget om hvor lang tid, det tager at cutte, og hvor meget muskelmasse man mister. Kan i eventuel sige noget om det?

Det kommer jo an på, hvor meget fedt du skal smide. Som udgangspunkt er der vist enighed om, at et vægttab på 0,5 kg om ugen er passende, hvis man ikke ønsker at tabe for meget muskelmasse.

nicklas-m skrev:Og så er der lige den ting med, at der står nogle steder, at man vil tage meget fedt på bagefter man har cuttet, og skal til at opbygge musklerne igen. Er det noget i kender til?

Du vil kun tage fedt på, såfremt du indtager for mange kalorier. Men det er klart, at du i forbindelse med et kalorieoverskud kan have svært ved at undgå en lille smule ekstra fedt. Du kan evt. læse op omkring lean gain konceptet, hvis du er nervøs for ekstra fedt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym

Jeg har regnet mig frem til at jeg skal tabe 4,5 kg fedt. Hvis jeg skal tabe 0,5 kg om ugen vil det tage 9 uger. Så jeg vil lige høre om hvor mange færre kalorier jeg skal spise, om dagen eller ugen. For at tabe 0,5 kg fedt om ugen. Og hvor meget muskelmasse vil du tro jeg taber?
Er der egentlig nogle måder man kan opbygge muskler, og tabe fedt sammetidig? Hvad med cardiotræning? Jeg har hørt det er noget med at hvis man løber i mere end en time, forbrænder man fedtet direkte fra fedtdepoterne. Ville dette være muligt så og løbe mere end en time, og så spise kalorier igen efter fedtforbrændingen og så styrketræne, og derefter spise flere kalorier så man opbygger muskler?

Flyttet
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Read up

Bare rolig du kommer ikke til at tabe noget muskelmasse da du ikke har noget. Du kommer til at ligne en pind en meget tynd en af slagsen
IIFYM Supporter.
Brugeravatar

Geografisk sted: Greve

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 205.00

Kostplan: Ingen kostplan

60 kg og cut? arrrh , den er ikke helt god.. du vil komme til at ligne en der har anoraksi !

Haha, som sagt sagde jeg også at jeg ikke var helt vildt pumpet :D Men jeg var rimelig muskelløs i forhold til min alder. Så i vil mene at jeg skal bulke først, før jeg taber min fedtprocent? :P
Men hvis det nu var man skulle regne ud hvor meget muskelmasse man mister, og mange færre kalorier man skal spise, for at tabe 0,5 kg fedt om ugen. Hvordan skulle man så finde ud af det?

Der er ingen direkte måde, du kan udregne det på. Men vil foreslå at du rent faktisk først får nogen nævneværdig muskelmasse, og så derefter cutter :) For at tabe 0,5 kg om ugen, skal du godt og vel ligge 500 kcal i underskud :)
Brugeravatar

Træner her: Fitness World
Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum