Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

jeg bytter lige over - og spørger: Hvor skulle man?MacKhaiDang skrev:Hvorfor er der folk der squatter uden den der pude?

MacKhaiDang skrev:Hvorfor er der folk der squatter uden den der pude?

Spiderman skrev:Ole Henriksen og jeg har noget tilfælles![]()
/Spider

MacKhaiDang skrev:Hvorfor er der folk der squatter uden den der pude?

Bald_one skrev:Jeg er konstant stiv og hård i nakke og øvre ryg regionen både i og udenfor træningsperioder, og det gør sindsyg ondt der (og i forlængelse hovedet) efter lidt squat, blot et par timer efter træning. Så hvis man har det som jeg, gir det fantastisk god mening at bruge den (eller hvad man nu bruger (en pudeting virker vild upraktisk)), hvis man har en ønske om at tænke en klar tanke efter. Men som mange allerede har sagt, har man selvf ikke nødvendigvis brug for den. Det ender oftest med at den falder af efter de første par sæts i mit tilfælde, fordi den er så besærlig og hæmmendel. Lortet kan ikk blive på stangen!.. Det skal lige siges, at det er sådan et skumgummisvøb, som bruges i mit center. Jeg er ret sikker på, at den i hvert fald gør de følgende dage en smule mindre ubehagelig.
Men at hævde at smide et eller andet mellem stangen og skuldrene absolut ingen plads har for alles vedkomne er noget vrøvl. Det kan ikke passe, jeg er den eneste, som konstant døjer med spændinger i nakke og øvre ryg området..
Jeg er klar over, at hvis man ønsker at stille op til at styrkeløft e.lign. så nytter det ikke noget at rende rundt med en pude, men hvis man primært kører 10x10 eller noget sub maximalt bb-agtigt, så kan jeg ikke se hvorfor den stakkels pude får alt det hate ;)

Bald_one skrev:Jeg er konstant stiv

Bald_one skrev:Jeg er konstant stiv og hård i nakke og øvre ryg regionen både i og udenfor træningsperioder, og det gør sindsyg ondt der (og i forlængelse hovedet) efter lidt squat, blot et par timer efter træning. Så hvis man har det som jeg, gir det fantastisk god mening at bruge den (eller hvad man nu bruger (en pudeting virker vild upraktisk)), hvis man har en ønske om at tænke en klar tanke efter. Men som mange allerede har sagt, har man selvf ikke nødvendigvis brug for den. Det ender oftest med at den falder af efter de første par sæts i mit tilfælde, fordi den er så besærlig og hæmmendel. Lortet kan ikk blive på stangen!.. Det skal lige siges, at det er sådan et skumgummisvøb, som bruges i mit center. Jeg er ret sikker på, at den i hvert fald gør de følgende dage en smule mindre ubehagelig.
Men at hævde at smide et eller andet mellem stangen og skuldrene absolut ingen plads har for alles vedkomne er noget vrøvl. Det kan ikke passe, jeg er den eneste, som konstant døjer med spændinger i nakke og øvre ryg området..
Jeg er klar over, at hvis man ønsker at stille op til at styrkeløft e.lign. så nytter det ikke noget at rende rundt med en pude, men hvis man primært kører 10x10 eller noget sub maximalt bb-agtigt, så kan jeg ikke se hvorfor den stakkels pude får alt det hate ;)

Krøyer skrev:Bald_one skrev:Jeg er konstant stiv
Welcome to my life....

Bald_one skrev:Har fået min teknik kigget af en uddannet ldrætsskadeterapeut. Det eneste han ku sætte finger på, var manglende hofte og knæmonilitet, jeg kunne ikke komme helt ned, "ass to the grass", men det sku jeg ha fået styr på nu.
Jeg squatter regelmæssigt tungt, med bekræftet acceptabel teknik, og ofte uden pude (som stadig ikke er en pude i mit tilfælde). Nakke- og rygsmerterne har intet med teknik gøre eller med min træning for den sags skyld.
Jeg har fået kigget på det for mange år siden af en terapeut, og så vidt jeg kan huske, var min "tilstand" ikke et unikt tilfælde, så det kan bare ikke passe, at jeg er den eneste herinde som lider under ekstrem ømhed efter squat!

Det er i samme kategori som S.F.B. (scratch'es from bitches) - og dermed noget man skal blære sig med - og naturligvis vise frem til alle.Mzg skrev:Selvfølgelig gør det måske lidt ondt og man får lidt blodsprængninger

The Little Kid skrev:En pude på stangen under squat viser bare man ikke har hvad det kræver for a være en rigtig squatter. Om det er bb eller ej så hører en pude til i en seng og ikke på en stang.
TK421 skrev:MOAR SQUATZ, NO PAINZ NO GAINZ, AZZ TO DA GRAZZOR, STRICTZOR FORM
dynamit skrev:som Kirk Karkowski siger : se ikke mine gode løft som hvor stærk jeg er. Se det, som hvor gal jeg er på verden - og nu skal det jern straffes.
Og hvorfor så lægge en pude imellem ??
Karl Æg skrev:Sørger du for at spænde rigeligt op i trapezius, når du squatter? Hvis stangen hviler på din nakkemuskulatur i stedet for dine nakkehvirvler (hvilket jeg ikke helt tror den gør), burde du ikke få nogen smerter, som puden kan "kurere".
Har terapeuten kigget på andet end din knæ- og hoftestilling? Et squat er jo en helkropsøvelse, hvor stabilitet i led blot er en af de ting man bør være opmærksom på. Opspændet i bugen og nakken er mindst lige så vigtigt.

Hippo skrev:Bald one >
sidder lidt og undrer mig en kende over hvorfor du så squatter
hvis du ved det giver bøvl og smerter ?
Var det ikke værd at overveje en anden form for bentræning så ?
Det kan ikke passe, jeg er den eneste, som konstant døjer med spændinger i nakke og øvre ryg området..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster