Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1099
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1096

Følg bodybuilding.dk på

Store ben (kvinde)

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej jer på Bodybuilding :)

Jeg har tabt mig ca. 12 kg. og spiser nu meget sundt med en god kostplan og træning hver dag.
Jeg vil meget gerne være spinkel og ikke yper trænet, som så mange piger går efter lige for tiden. (Min vægt hedder 56kg og min højde ca. 171 cm.)
- Har fået af vide utrolig mange gange at kvinder de kan ikke få store ben, at det tager 100 år og en hel speciel træning osv osv. men det går altså åbenbart meget stærkt hos mig og det er ikke det jeg gerne vil :(.
Jeg dyrker cardio hver dag I form af step, spinning og løb/powerwalk, men da jeg har astma er det som regel med en kcal forbrændning på ca. 400-700 kcal. Mine lægmuskler og lår er ret enorme (kan ligge billed og mål ind senere) men hvilken form for motion kan man dyrke uden at det bliver større og større? Jeg vil selvfølgelig gerne have muskler, men ikke I en sindsyg voldsom grad. Drømmen er det vedhæftet billed :D

Og nu er jeg godt klar over at der er en masse kloge hoveder herinde som går helt amok over mit spørgsmål, men den er lagt I nybegynder og forventer derfor at man tager højde for det :D

Håber at høre fra nogle af jer og tak på forhånd :)
Vedhæftede filer
94e586c6681811e3bc3c128caf1e53ec_8.jpg

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du vil have dine ben tyndere, så tab dig.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

SaraS skrev:Jeg vil meget gerne være spinkel og ikke yper trænet, som så mange piger går efter lige for tiden.

SaraS skrev:Jeg vil selvfølgelig gerne have muskler, men ikke I en sindsyg voldsom grad.

Jeg bliver altså forvirret når du skriver sådan. Din drømmeform ligner ikke en der styrketræner, hun ligner en der er tynd. Anyways:

Det korte svar er, at du som udgangspunkt ikke oplever betydelig hypertrofi (muskelvækst) hvis du ikke ligger i kalorieoverskud. Det gør sig bare gældende for alle muskler.

Desuden er det vigtigt at have for øje hvorvidt din lår bliver meget større hurtigt eller om du blot opfattet det således. Mål der er taget med en tid imellem kan således være relevant, også for din egen skyld.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Jeg synes nu, at det ligner at din krop er god :) du burde ikke ønske at være tyndere. Så bliver det bare klamt i min optik - men du skal gøre hvad du lyster. Det er din krop og du skal være glad for den.

Men som andre siger, kalorieunderskud og cardio.

Reputation point: 25

begynd at styrketræne og drop alt det der konstante cardio så skal du nok få bygget nogle pæne muskler på kroppen. hav evt større fokus på de områder som du helst vil have 'store/trænet' og nedprioter evt dine ben hvis du mener de er for store :-)

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Thelittleone skrev:Jeg synes nu, at det ligner at din krop er god :) du burde ikke ønske at være tyndere. Så bliver det bare klamt i min optik - men du skal gøre hvad du lyster. Det er din krop og du skal være glad for den.

Du røg i samme fælde, som jeg (næsten) også gjorde. :D Det omtalte billede er drømmekroppen og ikke TS egen.
Anyways, min erfaring siger mig, at piger har en generel tendens til at negligerer overkroppen til fordel for en intens træning af underkroppen eller/og cardio. Lad vær med det. Løft også nogle vægte for resten af kroppen. Det er ikke meget andet end bentøjet, som bliver aktiveret ved det du pt foretager dig. :)

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Magnuskvib skrev:
Thelittleone skrev:Jeg synes nu, at det ligner at din krop er god :) du burde ikke ønske at være tyndere. Så bliver det bare klamt i min optik - men du skal gøre hvad du lyster. Det er din krop og du skal være glad for den.

Du røg i samme fælde, som jeg (næsten) også gjorde. :D Det omtalte billede er drømmekroppen og ikke TS egen.
Anyways, min erfaring siger mig, at piger har en generel tendens til at negligerer overkroppen til fordel for en intens træning af underkroppen eller/og cardio. Lad vær med det. Løft også nogle vægte for resten af kroppen. Det er ikke meget andet end bentøjet, som bliver aktiveret ved det du pt foretager dig. :)

Haha, jeg lavede samme nummer. Læste lige de første par linjer og så fik jeg øje på billedet. Daaaamn.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Jeg synes ikke der skal opfordres til en ung pige med en højde på 175cm og 56kg skal tabe sig!
Det er fint du dyrker cardio, det er godt for hjertet :) Men overvej om ikke du kunne starte på noget styrketræning. Når jeg visualiserer mig din højde/vægt tænker jeg at du er rigelig tynd i forvejen!

Tjek pigen-der-bliver-staerk-t52776.html og se hvordan hun blev/bliver bomstærk :drink:

Reputation point: 25

ThomasNielsen skrev:
Magnuskvib skrev:

Haha, jeg lavede samme nummer. Læste lige de første par linjer og så fik jeg øje på billedet. Daaaamn.

Enig :D Jeg har uden tvivl tænkt mig, at tage det til efterretning. Næsten gang jeg har et problem og savner svar, bliver der postet et billede i bunden.

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Astma, hvorfor er det en forhindring? jeg har også astma, men tager min spray 30 min inden, så kan jeg løbe normalt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 75.00
- Dødløft: 110.00

Jeg ønsker ikke at være en der har overdrevet mange muskler, men den krop som hende på billedet har er min drømmekrop! Nu ved jeg hun træner hver dag,

Jeg er godt klar over man skal være i kcal underskud og det har jeg bestemt også været. Men så har jeg desværre lige holdt fødselsdag og da fik jeg spist noget mere end normalt. De sidste 3 dage har jeg spist 950kcal dagligt og ikke mere. Og det har jeg tænkt mig at holde :-) Er godt klar over at kroppen kan gå i stå, hvis man ikke indtager nok kcal, men det fungere mig lige pt. :)

Billedet som i fandt ud af, var ikke mig ;-)
- Men jeg poster hermed et billede af mig efter træning. Men lårmuskler er dog vokset en del siden det, selvom det kun er MAX 2 uger gammelt :(

Mine lægmuskler måler på det bredeste stykke 35cm. Og det er jeg SLET ikke tilfreds med :(
Vedhæftede filer
1619484_10151824210836315_1876598130_n.jpg

Hjælp hende en eller anden :)
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

950 kcal er godt nok ikke meget!!

- drømmekroppen ser også ud til at have store lægge, men hvis du gerne vil tabe dig så skal du som du er igang med (måske lidt for lidt med kun 950 kcal)

Som andre også siger, så få trænet det hele igennem. Så kommer kroppen til at se mere balanceret ud, uden at du bliver mega muskuløs.

Du behøver ikke bekymre dig om at blive muskuløs så længe du ligger i underskud.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 110.00

Hvis du ligger i kalorieunderskud, hvilket du højst sandsynligt gør, så er dine lår ikke bliver markant større.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Nej men plejer ikke at indtage ret meget mad på en dag, så derfor fungere det fint for mig :)

Men må skære lidt ned på cardioen så, og så gang i noget styrketræning og håbe det ikke gør det endnu værre.
- Ved godt at det kan virke som et åndssvagt for mange fyre, men ligeså svært det er for mange af jer med at blive store - ligeså meget vil jeg altså gerne blive et lille nips :lol:

Mine lår er egentlig ikke min store bekymring lige nu - mest mine lægge og ankler :-( Vil gerne have min ankel skal være meget tynd, hvis mine lægge skal være så store som de er. Ellers synes jeg bare det ligner sådan nogle kæmpe ben :(

Det behøver ikke være overdrevent styrketræning. Men så det matcher din bentræning.

- held og lykke(spis gerne lidt mere)

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 110.00

Benjamin: Tak for dit svar og det vil jeg prøve :) :thumpup:

Man får ikke store ben af træning. Man får store ben af cupcakes.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:Man får ikke store ben af træning. Man får store ben af cupcakes.

Så må jeg hellere droppe bentræningen og lave mig nogle cupcakes.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Endnu en af de der mindre kloge svar, som jeg kan bruge til... intet! :thumpdown:
- Som sagt sidder jeg ikke og æder cupcakes, når nu mit kcal indtag ligger på 950 kcal dagligt. Men tak for info

SaraS skrev:Endnu en af de der mindre kloge svar, som jeg kan bruge til... intet! :thumpdown:
- Som sagt sidder jeg ikke og æder cupcakes, når nu mit kcal indtag ligger på 950 kcal dagligt. Men tak for info

Men Sara, der er et hint i hans indlæg :)
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

Brugeravatar

Styrkeliste

Metapod skrev:
SaraS skrev:Endnu en af de der mindre kloge svar, som jeg kan bruge til... intet! :thumpdown:

Men Sara, der er et hint i hans indlæg :)

Shhhhhhh. Det er kun for de indviede. :wink:
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kan godt være jeg ikke er den skarpeste, har jeg aldrig påstået. Så det kan jeg godt leve med :D

Jeg tager mig lige min tid til at hjælpe dig, er jeg ikke nu konstruktiv justdie? hvor dit indlæg hvis du skulle læse det?

Hende på billedet træner også med vægte !!!!

Hvis du taber dig, væsentlig mere kommer de bare til at se klamt ud, først opbygge lidt muskler, og derefter tabe dig, det kommer til at se fucking godt ud, fremfor det der tynde, som mange opfatter som klamt.

Desuden dit kalorieindtag er rimelig lavt, pas på din krop du har kun en.

:)
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

Brugeravatar

Styrkeliste

Så jeg skal forstå det som om at jeg skal blive ved med at træne mine muskler og derefter cutte? :)
Men mange tak for din hjælp!

Mål dine ben nu og mål dem igen om en måned. Jeg er ret sikker på de ikke er vokset så meget, som du går og bilder dig selv ind. Husk de er større end normalt lige efter man har trænet dem. Dine ankler består af knogler/brusk, så dem kan du hverken træne større eller mindre end de er.

Dine lægge ser ikke større ud, end dem kvinden med din drømmekrop har.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Okay er temmelig forvirret over dette indlæg, sorry men du mangler virkelig et reelt syn på din egen krop.
Dine ben er på ingen måde store (eller decideret trænede). Hvis jeg postede et billed af mine ben, ville du helt sikkert mene jeg var overvægtig, hvilket jeg på ingen måde er! (er kvinde hvis du skulle være i tvivl)

nå tilbage til emnet: hvis du absolut vil tabe dig sker der med kalorieunderskud, cardio og evt. styrketræning hvis det er noget for dig.

Sorry det sure opstød, men kan ikke klare når tynde kvinder mener de har tykke ben! Selvindsigt kom nu!!

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 75.00
- Dødløft: 105.00

Cosmo: Forstår godt hvad du mener og at det irritere dig, men det er nok også noget at gøre med ens mål og håb. Jeg vil virkelig gerne opnå det resultat som hende på billedet har og derfor synes jeg at jeg har store lægge. Mine lægge måler 35 på det bredeste sted og det synes jeg er meget :(

For guds skyld ikke bliv tyndere please. og 950kcal + en masse cardio 0.o

Desuden synes jeg du allerede ligner hende på billede, hvis ikke tyndere, ligner faktisk hun har lidt mere fedt hende på billedet.

Dette er blot min mening, og hvis du synes du har store ben så er der noget galt med dig :S

igen. dette er ikke et angreb.

Kroppe er forskellige, at du har store lægge er ikke noget du kan gøre så meget ved ud over ikke at træne dem direkte. Og igen. du allerede tyndere end hende på billedet synes jeg.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Næste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online