Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 690
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 688

Følg bodybuilding.dk på

Stripped down hypertrophy - ny version?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Først og fremmest vil jeg bare lige pointere at dette bare er en tanke jeg er gået med i det seneste stykke tid. Jeg har kørt SDH for omkring et års tid siden, det gav ganske gode resultater - ingen tvivl om det! Min tanke gik dog på at skulle man køre noget lignende over en længere periode om det så ikke er en ulempe at man efter hver rotation skal skifte øvelserne og derfor ikke kører f.eks back squat i en lang periode eller traditionel bænk og dermed måske endda mister noget specifik styrke til det løft?

Udover dette synes jeg high-reps i nogle øvelser er uhensigtmæssigt (Dødløft og front squat) og low reps er uhensigtmæssigt i andre (f.eks. dips). Joel Marion skriver om SDH at man også kan bruge rep-ranges 6x3 og 5x8, så min teori går på at om man kan lave et hybdrid-agtigt SDH som man kan køre i en periode, evt. sommerferie, hvor man stadig rammer alle basisløftene.

Mandag:
OL Squat 5x5
SGDL 4x10
Bænk 5x5
Pendlay Row 5x5
Dips 4x10
Pullups 4 x 10

Tirsdag:
Dødløft 6x3
Front Squat 5x5
Press 6x3
Chinups 6x3
Smal bænk 5x8
CS DB Row 5x8

Onsdag:
OL Squat 6x3
RDL 4x10
Bænk 6x3
Pendlay Row 6x3
Dips 5x5
Pullups 5x5

Fredag:
Front Squat 6 x 3
Dødløft 5x5
Pres 5 x 5
Chinups 5 x 5
Smal bænk 4x10
CS Db Row
4 x 10

Lørdag:
OL Squat 4x10
SG DL 5 x 5
Bænk 4 x 10
Pendlay Row 4 x10
Dips 5 x 8
Pullups 5 x8

Vil endnu engang gerne pointere at det ikke er hensigten at jeg vil hoppe igang med dette program lige nu, det er min styrke eller work capacity ikke til, men har tit undret mig over det originale SDH og om man ikke kunne bruge nogle af principperne der til at lave et lignende program :)

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det vil kræve en ret voldsom arbejdskapacitet det der...
Brugeravatar

Reputation point: 75

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Kostplan: Vis kostplan

Jukkaboy skrev:Det vil kræve en ret voldsom arbejdskapacitet det der...

Voldsom er rimelig mildt udtrykt.
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

Hvis du vil køre noget i denne stil skal du vel tage et kig på norske styrkeløftere og nogle danske også?. Det der kommer du aldrig igennem helskindet.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Jeg kan ikke se det store problem, hvis du bare husker deload week og selvfølgelig ikke er nybegynder. Men det er et vanvittigt hårdt program.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

Det er jo mere eller mindre FB 5x om ugen? Jeg er fan af høj frekvens, men for at overleve det der, må/skal din intensitet jo være lavere end hvad godt er og så begynder det lidt at falde fra hinanden.

Skal du presse citronen så meget, så ville jeg bestemt bruge et færdiglavet program af en dygtig forfatter, end noget jeg selv havde fundet på.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Kidd skrev:Det er jo mere eller mindre FB 5x om ugen? Jeg er fan af høj frekvens, men for at overleve det der, må/skal din intensitet jo være lavere end hvad godt er og så begynder det lidt at falde fra hinanden.

Skal du presse citronen så meget, så ville jeg bestemt bruge et færdiglavet program af en dygtig forfatter, end noget jeg selv havde fundet på.

Gentager lige igen at det selvfølgelig ikke er noget jeg har tænkt mig at køre lige nu eller noget andet program i den dur - det er slet, slet ikke noget jeg ville kunne håndtere :) Min tanke var bare at det originale SDH jo også er fullbody 5 gange om ugen og det kunne jeg meget godt lide, bare at rep-ranges fra det program + at man i perioder ikke kommer til at køre bestemte øvelser gjorde at jeg synes det var lidt dårligt strukturet alligevel!

Nemesis skrev:Gentager lige igen at det selvfølgelig ikke er noget jeg har tænkt mig at køre lige nu eller noget andet program i den dur - det er slet, slet ikke noget jeg ville kunne håndtere :) Min tanke var bare at det originale SDH jo også er fullbody 5 gange om ugen og det kunne jeg meget godt lide, bare at rep-ranges fra det program + at man i perioder ikke kommer til at køre bestemte øvelser gjorde at jeg synes det var lidt dårligt strukturet alligevel!

Sorry, jeg troede du refererede til et andet program, min fejl.
Hvis du har intention om at arbejde dig op til det, så bare vær obs på CNS og form, så tror jeg nok du overlever.

I forhold til øvelsesrotation, så mister du ikke noget ved at køre en variation i en 3 ugers tid. Du rammer måske endda et weakpoint du ikke var bevidst om, så det ville jeg ikke bekymre mig om.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Jeg hopper på det her snart. Måske vil du finde det interessant.

http://www.t-nation.com/free_online_art ... t_frontier

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster