Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1421
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1418

Følg bodybuilding.dk på

Svingende vægt - WTF?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hjælp!

'Nu har jeg investeret i en helt ny badevægt, fordi min gamle gav mig svingende resultater(den nye er Politikens bedst i test OBH Nordica Quadrico Silver), og stillet den på en plan overflade. Jeg har IKKE flyttet vægten, og jeg holder øje med at mine fødder er placeret samme sted hver gang jeg vejer mig.
Jeg vejer mig altid i mine underbukser, om morgenen efter at jeg har pisset.

I tirsdags vejer jeg mig til 85,7 kg.
I onsdags vejer jeg mig til 85,1 kg.
I dag vejer jeg mig til 86,0kg.

Hvad fanden foregår der? Vægten vejer mig fint hvis jeg træder af og venter noget tid og træder op igen - samme resultat. Den er ikke blevet flyttet og min kropstilstand er den samme. Er det normalt at min vægt varierer så meget? Hvordan fanden skal jeg holde øje med om jeg taber 3-500g om ugen i mit cut? Jeg bliver sindssyg!

Hjælp!
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Valeurvaleur skrev:Hjælp!

'Nu har jeg investeret i en helt ny badevægt, fordi min gamle gav mig svingende resultater(den nye er Politikens bedst i test OBH Nordica Quadrico Silver), og stillet den på en plan overflade. Jeg har IKKE flyttet vægten, og jeg holder øje med at mine fødder er placeret samme sted hver gang jeg vejer mig.
Jeg vejer mig altid i mine underbukser, om morgenen efter at jeg har pisset.

I tirsdags vejer jeg mig til 85,7 kg.
I onsdags vejer jeg mig til 85,1 kg.
I dag vejer jeg mig til 86,0kg.

Hvad fanden foregår der? Vægten vejer mig fint hvis jeg træder af og venter noget tid og træder op igen - samme resultat. Den er ikke blevet flyttet og min kropstilstand er den samme. Er det normalt at min vægt varierer så meget? Hvordan fanden skal jeg holde øje med om jeg taber 3-500g om ugen i mit cut? Jeg bliver sindssyg!

Hjælp!

Det varierer meget alt efter hvad du har spist/drukket dagen før. Jeg ville nøjes med at veje mig én gang om ugen :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Og hvis du er fanatisk så kan du veje dig hver morgen som du gør nu. Så for hver uge kan du tage gennemsnitsvægten og sammenligne med forrige uges gennemsnitsvægt. Så får du bedre korrigeret for daglige udsving.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Du skal forsøge at veje dig samme tid på døgnet altid om morgenen og forøvrigt forsøge at spise og drikke nogenlunde ens dagen op til vejningen.

Og så selvfølgelig ikke veje dig dagligt.
Hjælp andre og tjen penge på det. http://www.slavehandel.dk
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Som allerede nævnt så find én dag i ugen hvor du vejer dig, f.eks. mandag morgen, så er det nemmere at regne med. Der er så mange ting der kan spille ind på din vægt fra dag til dag, derfor de "store" udsving.

Træner her: Sunds styrke og motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
- Squat: 105.00
- Dødløft: 110.00

Hvis man måler sig en gang om ugen, er der jo ingen hindring for vægten på denne dag er resultatet af et stort udsving? Jeg måler selv min vægt sådan, men det er vel ligeså utilregneligt, som hvis man vejede sig hver dag?
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Svingninger i væskebalancen, glykogendepoter mv...
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

WaterBoy skrev:Og så selvfølgelig ikke veje dig dagligt.

Det er altså noget pladder. Han kan da veje sig hver 2. time, hvis han vil. Det er jo ikke antallet af vejninger der betyder noget for vægten.

Altså - vej dig som du har lyst til, men husk at se på udviklingen over længere tid.
Brugeravatar

Reputation point: 190

Vej dig én gang om måneden, så når vægten at falde så meget at du kan se forskellen (hvis du da ellers cutter korrekt)..
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

Tak for gode kommentarer!

Jeg vejer mig altid på nøjagtig samme tilstand, på samme tidspunkt på dagen og i samme tilstand.

Jeg kan godt se hvad I mener med kun at veje sig en gang om ugen - og det er egentlig også det jeg plejer, men nu ville jeg lige teste den nye vægt. Problemet er jo at den dag jeg vejer mig også kan være resultat af sådan et udsving, dvs. så er jeg ligevægt (havde der f.eks. været en uge mellem mandag og tirsdag, så havde jeg jo bare tænkt helt sikkert, jeg har tabt 600g, selvom det måske ikke var tilfældet)

Problemet med at veje mig en gang om måneden er at jeg risikerer at smide en hel måned ud af vinduet på mit cut, hvis jeg nu har ædt for meget.

Men vi snakker om væskebalance - så hvis jeg f.eks. ensretter mit væskeindtag (min kost skulle gerne være rimelig nøjagtig), så vil der være mindre udsving - eller er der andre hints? Er der måder jeg kan sørge for at væsken ingen rolle spiller, hvis jeg f.eks. vejer mig en gang om ugen?
Brugeravatar
Moderator

Et øget saltindtag resulterer også i, at du binder mere væske - ligeledes gør et øget carb-indtag. Vej dig et par gange i ugen. Eksempelvis tirsdag og lørdag - så har du lidt flere kontrolpunkter, men uden kæmpemæssige udsving.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Er der nogen sunde, naturlige og hurtige måder at 'udtørre' kroppen på, før en evt. vejning? :S
Brugeravatar
Moderator

Drik light produkter, de er i hvert fald vanddrivende for mig. Samt ganske alm kaffe.

Reputation point: 5

Træner her: Olympia-Gym

Jeg vejer mig selv hver 2.-3. dag, ligeledes under samme forudsætninger om morgenen. Tager ikke hver vejning så seriøst, men kigger mere på tendensen over tid. Tænker du over hvad du har spist dagen før, og hvad vægten så siger, kan du også nå at korrigere lidt i kosten hvis det er nødvendigt. Du skal jo sideløbende med vægttabet også yderligere reducere kcal indtaget, ellers rammer du bare et nyt ligevægtsindtag og så sker der ikke mere. Derfor er vejning 1 gang om måneden alt for lidt i mine øjne..
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Tilbage til Off topic

Brugere online