Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1151
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

Sylvester Stallone - Stor Form

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har lige læst bogen Stor Form af Sly.
Han skriver deri om kost, træning og om sin egne oplevelser i forhold til de emner.
Jeg synes bare at hans træningsprogram i bogen er lidt sjovt? Hans øvelser er fornuftige nok(synes jeg), men han ændrer hele tiden sets og gentagelser...

Mavebøjninger 2x5 eller 2x10 eller 2x15
Skrå mavebøjninger 2x5 eller 2x10 eller 2x15
Hængende benløft 2x10
Twist med stav 3x10
Skrå bænkpres BB 3x10
Bryst flyes skrå DB 2x8
Armbøjninger 2x10
Skulderpres BB 2x10
Sideløft med håndvægte(vil vove at sige det er rear laterals) 1x10
Biceps curl EZ stang 3x8
Biceps curls på bænk 3x8
Preachercurl 3x8
Curls m cabel 3x10
Pushdown over hovedet m reb 3x8

OG endnu flere øvelser...

Men jeg står lidt uforstående overfor at det pludselig er 3x8 og så 2x10 osv...

Men igen, bogen bærer tydeligt præg af at den er ment til amerikanerne.

Er der andre herinde der har læst den?

Håber at jeg har lagt den i det rigtige forum.
Vedhæftede filer
6095-1488789.jpg
6095-1488789.jpg (28.12 KiB) Vist 1694 gange
"DON'T HATE ME CUZ I'M STRONG & PRETTY"
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Imo ikke noget godt program, det der må være bryst, skulder og biceps dagen ;P

Jeg har svært ved at tro det der er Slys rigtige program. Franco Columbo trænede ham op til Rocky #x, og på trods af det var en tid med masser af myter, så taler Francos fysik for, at han vidste noget om træning :)

P.s, vil gætte på almindelige lateral raise, sideløft bliver normalt omtalt sådan på dansk, desuden ville det være sært med træning af bagsiden lige pludselig :)

Reputation point: 60

Hvordan er det delt op?
Man laver vel ikke 4 biceps øvelser i træk, eller gør man? :D
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Galleri: Vis galleri (14)

Han har senere i bogen delt det op i "normal" og "avanceret" styrketræning - 3 gange om ugen.
Bogen er ment til dem som vil i gang med styrketræning, så vidt jeg har forstået. Men han skriver dog at han står personligt inde for øvelserne i hans sly analyse af alle øvelserne, men man ved jo aldrig :|
"DON'T HATE ME CUZ I'M STRONG & PRETTY"
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Mzg skrev:Han har senere i bogen delt det op i "normal" og "avanceret" styrketræning - 3 gange om ugen.
Bogen er ment til dem som vil i gang med styrketræning, så vidt jeg har forstået. Men han skriver dog at han står personligt inde for øvelserne i hans sly analyse af alle øvelserne, men man ved jo aldrig :|

Hans sly analyse? Det lyder ret sjovt :P

Så vidt jeg forstår er det heller ikke et udkast til det vilde bb program.
Du siger at bogen er ment til amerikanerne, så der vil et par armbøjninger, mavebøjningner, twist's osv. nok gøre underværker alligevel :P

Anbefaler han også de tungere øvelser? Bænk, squat, dødløft, chinups osv.?
Mål inden 2030:

Brugeravatar

jeg har læst bogen , og manden har et helt liv med træning og atter træning bag sig, han har prøvet næsten alle former for bodybuilding sammen med nogle efter min mening mærkelig kostplaner ( som fx. kun yougurt ) og han ved altså også hvad han snakker om. jeg vil tro at hans valg af sæt/reps er efter hvad han mener er nødvendigt for at ramme musklen tilstrækkeligt for en begynder.

da han blev trænet under franco columbo, sagde franco at han kun skulle spise yougurt for det var det som havde virket for franco selv , og da de så en dag lige skulle se hvem der kunne tage mest i bænkpres, sprang sly's ene brystmuskel pga manglende fibre i kosten, skal også lige siges at der lå ca 170 kg på stangen. men franco havde altid spist masser yougurt og havde aldrig haft det problem.. så ved i det :roll:
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

5teensig skrev:jeg har læst bogen , og manden har et helt liv med træning og atter træning bag sig, han har prøvet næsten alle former for bodybuilding sammen med nogle efter min mening mærkelig kostplaner ( som fx. kun yougurt ) og han ved altså også hvad han snakker om. jeg vil tro at hans valg af sæt/reps er efter hvad han mener er nødvendigt for at ramme musklen tilstrækkeligt for en begynder.

da han blev trænet under franco columbo, sagde franco at han kun skulle spise yougurt for det var det som havde virket for franco selv , og da de så en dag lige skulle se hvem der kunne tage mest i bænkpres, sprang sly's ene brystmuskel pga manglende fibre i kosten, skal også lige siges at der lå ca 170 kg på stangen. men franco havde altid spist masser yougurt og havde aldrig haft det problem.. så ved i det :roll:

En styrkeløfter/bodybuilder som kun levede på youghurt? :?
Mål inden 2030:

Brugeravatar

Skriver han også noget om hans indtagelse af Test og vækst hormon ? Så kan alle jo komme i stor form på no time. Men fint han ellers har været ærlig omkring det :wink: Ser man bort fra ovennævnte er det da en flot krop han holder sig i den alder. Kommer til at tænke på Anders sidste artikel om HRT (hormone replacement therapy) i denne forbindelse.
Brugeravatar

Jeg kan virkeligt ikke tage det program alvorligt.
Det er jo mega ringe. Aaalt for meget mave og biceps. Ingen ryg eller ben træning. Super skod program.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

5teensig skrev:jeg har læst bogen , og manden har et helt liv med træning og atter træning bag sig, han har prøvet næsten alle former for bodybuilding sammen med nogle efter min mening mærkelig kostplaner ( som fx. kun yougurt ) og han ved altså også hvad han snakker om. jeg vil tro at hans valg af sæt/reps er efter hvad han mener er nødvendigt for at ramme musklen tilstrækkeligt for en begynder.

Brystmusklen sprang simpelthen pga for lidt fibre i kosten :mrgreen: ahrhh der tror jeg du er blevet snøret. tror ikke direkte du kan lave et link imellem fiber indtagelse og sprængning af muskler. men igen hvorfor ik tro det med alle de andre ting folk tror på. #-o
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan

jeg har ellers hørt at vægten tippede til den ene side i bundpositionen pga en uopmærksom spotter, og at det var det enorme stræk der forårsagede at hans brystmuskel blev revet over og han skulle syes med over 100 sting. det med youghurten lyder da underligt..

hvis han siger man kommer til at ligne rambo af det der program, så starter jeg idag! :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Mzg skrev:Jeg har lige læst bogen Stor Form af Sly.
Han skriver deri om kost, træning og om sin egne oplevelser i forhold til de emner.

- - -

Men jeg står lidt uforstående overfor at det pludselig er 3x8 og så 2x10 osv...

Men igen, bogen bærer tydeligt præg af at den er ment til amerikanerne.

Er der andre herinde der har læst den?

Håber at jeg har lagt den i det rigtige forum.

Skift af sets og reps er det man i dag anbefaler som elementet i træningsvariationen, mere end skift mellem øvelser (Læs: UP / DUP).

Jeg ved ikke hvad du mener med at bogen er myntet på amerikanerne, kan du uddybe dette?

Jeg har ikke selv læst bogen, men møder ofte den danske forfatter til oversættelsen, i centret når jeg træner.
Han træner selvfølgelig selv efter bogen.

Til trods for hans handicap, og både Kristian og jeg er aldersmæssigt nogenlunde jævnbyrdige, så er han en meget flot og atletisk fyr at se på.
Så noget må programmet producere af resultater.
"Ydmyghed består ikke i at fornægte sig selv, men i at vedkende sig sin handling "
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Geografisk sted: Sorø

Kostplan: Ingen kostplan

Boye skrev:Skriver han også noget om hans indtagelse af Test og vækst hormon ? Så kan alle jo komme i stor form på no time. Men fint han ellers har været ærlig omkring det :wink: Ser man bort fra ovennævnte er det da en flot krop han holder sig i den alder. Kommer til at tænke på Anders sidste artikel om HRT (hormone replacement therapy) i denne forbindelse.

Og dog, jeg har altså set mange "mislykket" bodybuilderer..
Jesper Linde
Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg.

mikkel_baech skrev:

Brystmusklen sprang simpelthen pga for lidt fibre i kosten :mrgreen: ahrhh der tror jeg du er blevet snøret. tror ikke direkte du kan lave et link imellem fiber indtagelse og sprængning af muskler. men igen hvorfor ik tro det med alle de andre ting folk tror på. #-o

Jeg kan kun erklære mig endnu. Det udsagn er simpelthen alt, alt for dumt. Kostfiber og muskelfiber har INTET med hinandan at gøre.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 250.00

mikkel_baech skrev:

altså det var sådan han selv skrev det i bogen. og det er vel ikke nogen hemmelighed at man skal have kostfibre (;

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Styrkeliste

5teensig skrev:altså det var sådan han selv skrev det i bogen. og det er vel ikke nogen hemmelighed at man skal have kostfibre (;

Det gør det ikke mere sandt.

Og nej, det har aldrig været nogen hemmelighed. Men et øget antal fibre gør dit fordøjelsessystem bedre og det menes at det kan nedsætte dit kolesterol tal ved at binde galdesalte til sig, hvorved kroppen skal danne nye og det gør den ud fra kolesterol.
Men kostfibre = gode muskelfibre... næppe
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
5teensig skrev:altså det var sådan han selv skrev det i bogen. og det er vel ikke nogen hemmelighed at man skal have kostfibre (;

Det gør det ikke mere sandt.

Og nej, det har aldrig været nogen hemmelighed. Men et øget antal fibre gør dit fordøjelsessystem bedre og det menes at det kan nedsætte dit kolesterol tal ved at binde galdesalte til sig, hvorved kroppen skal danne nye og det gør den ud fra kolesterol.
Men kostfibre = gode muskelfibre... næppe

så har sly og jeg da vist været forkert på den ](*,)

Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding