Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

bahar skrev:I deres øjne er de vel frihedskæmpere. Tror næppe de ser sig selv som terroister, fordi de tror så meget på det de gør. Men i mine øjne er de terrorister.

Crozzo skrev:Hvordan kan 9/11 nogensinde kaldes en frihedskamp? Al-Qaeda angreb USA uden at USA havde besat Afghanistan - Det kan da aldrig kaldes en frihedskamp?

8800 skrev:Crozzo skrev:Hvordan kan 9/11 nogensinde kaldes en frihedskamp? Al-Qaeda angreb USA uden at USA havde besat Afghanistan - Det kan da aldrig kaldes en frihedskamp?
Du misforstår det, hvis du tror Al-Queda er en organisation, der kæmper for Afghanistan

Crozzo skrev:8800 skrev:Crozzo skrev:Hvordan kan 9/11 nogensinde kaldes en frihedskamp? Al-Qaeda angreb USA uden at USA havde besat Afghanistan - Det kan da aldrig kaldes en frihedskamp?
Du misforstår det, hvis du tror Al-Queda er en organisation, der kæmper for Afghanistan
Jeg ved naturligvis godt, at Al-Qaeda er en ekstremistisk religiøs, ærkekonservativ terrororganisation. Jeg udtrykte mig vist forkert, det beklager jeg. Jeg mener bare ikke, at man på nogen som helst måde kan kalde det en frihedskamp. For hvilken frihed er det, at de kæmper for?

8800 skrev:Crozzo skrev:8800 skrev:Crozzo skrev:Hvordan kan 9/11 nogensinde kaldes en frihedskamp? Al-Qaeda angreb USA uden at USA havde besat Afghanistan - Det kan da aldrig kaldes en frihedskamp?
Jeg ved naturligvis godt, at Al-Qaeda er en ekstremistisk religiøs, ærkekonservativ terrororganisation. Jeg udtrykte mig vist forkert, det beklager jeg. Jeg mener bare ikke, at man på nogen som helst måde kan kalde det en frihedskamp. For hvilken frihed er det, at de kæmper for?
Som jeg husker det, så er en de ting, der driver bin Laden, at amerikanske styrker bliver i bl.a. Saudi-Arabien efter den første Golfkrig.

Frihed af den vestlige verden. Grundet Al-Quada's had til Vesten er, at de efterlod Afghanistan, da lortet brændt på i 1980, under den kolde krig. De havde uddannet Afghanerne i militær krigsførelse, heri blandt Bin Laden og Hekmatyar, og da de senere fandt ud af, at denne oplæring blot var af militære grunde, så de kunne kæmpe mod Sovjetunionens allierede, da blev Bin Laden og Hekmatyar sure, og det var her, at Al Quada blev oprettet, samt Taleban.Crozzo skrev:8800 skrev:Crozzo skrev:Hvordan kan 9/11 nogensinde kaldes en frihedskamp? Al-Qaeda angreb USA uden at USA havde besat Afghanistan - Det kan da aldrig kaldes en frihedskamp?

EmiloMJ skrev:skal jeg virkelig være den første til at skrive at forskellen på en terrorist og en frihedskæmper er hudfarven?

Muddii skrev:Al-Qaida bliver ikke anset som frihedskæmper, i så fald burde de kæmpe i det land de vil befrie..
Taleban bliver tilgengæld anset som frihedskæmper, fordi de netop kæmper i deres eget land mod fremmed styrker og angriber militær mål.
Osama Bin Laden var bare en brik i USA store puslespil; Saddam Hussien, Bin Laden, Gadaffi og så mange andre, har USA støttet med militær midler og penge.. så meget at de til sidst blev en " trussel /fjende".. som de selv havde skabt og så de havde en grund til deres krige mod disse personer.. USA har os været med til at bygge Atomreaktor og værker i Iran i 80'erne tror jeg og har haft verdens 5 største våbenhandel med netop Iran på dette tidspunkt..
I vesten er det USA og medierne der deffinerer hvem der er terrorist, allierede, og frihedskæmper. Der nogle personer de ikke kan lide, bliver de bare stemplet som terrorister eller diktator, selvom de har været ven/allierede af USA før.
THE WORLD IS EVIL
Bams skrev:Muddii skrev:Al-Qaida bliver ikke anset som frihedskæmper, i så fald burde de kæmpe i det land de vil befrie..
Taleban bliver tilgengæld anset som frihedskæmper, fordi de netop kæmper i deres eget land mod fremmed styrker og angriber militær mål.
Osama Bin Laden var bare en brik i USA store puslespil; Saddam Hussien, Bin Laden, Gadaffi og så mange andre, har USA støttet med militær midler og penge.. så meget at de til sidst blev en " trussel /fjende".. som de selv havde skabt og så de havde en grund til deres krige mod disse personer.. USA har os været med til at bygge Atomreaktor og værker i Iran i 80'erne tror jeg og har haft verdens 5 største våbenhandel med netop Iran på dette tidspunkt..
I vesten er det USA og medierne der deffinerer hvem der er terrorist, allierede, og frihedskæmper. Der nogle personer de ikke kan lide, bliver de bare stemplet som terrorister eller diktator, selvom de har været ven/allierede af USA før.
THE WORLD IS EVIL
Der synes at være en udpræget negativitet omkring USA sikkerhedspolitik-førelse. Hvorfor det?
Så krigsførelse med mål at overtage et land er lig med frihed? Det synes jeg ikke lyder rigtigt.

Muddii skrev:Bams skrev:Muddii skrev:Al-Qaida bliver ikke anset som frihedskæmper, i så fald burde de kæmpe i det land de vil befrie..
THE WORLD IS EVIL
Der synes at være en udpræget negativitet omkring USA sikkerhedspolitik-førelse. Hvorfor det?
Så krigsførelse med mål at overtage et land er lig med frihed? Det synes jeg ikke lyder rigtigt.
Hvad mener du ?

Muddii skrev: Sharia er ikke mindre frihed for dem der bor dernede... og alle har den holdning at kun gud er herrer og mennesket og intet menneske er herrer over andre mennesker. Så frihed findes dernede!..

Muddii skrev:Sharia er bare en styreform for et land. Det alt fra betaling af skat til fattige til lov og orden.
I mellemøsten accepteres Sharia, det findes også masse af dele af sharia i mange muslimske lande mixet sammen med ting fra demokratiet som vi kender her. Sharia er ikke mindre frihed for dem der bor dernede... og alle har den holdning at kun gud er herrer og mennesket og intet menneske er herrer over andre mennesker. Så frihed findes dernede!..
og til det med taliban, så var de jo frihedskæmper da de klaskede sjovetstyrkene ud af Afghanistan, men bagefter valgte man at se dem terrorister og efter 9/11 (Som de intet havde med at gøre), blev landet invaderet og folk vidste faktisk ikke hvorfor USA og vesten invaderede landet og siden har man automatisk haft den holdning dernede at taliban kæmper for at smide dem ud igen, mens vi her ser dem som terrorister... 2 forskellige verdener.. Jeg kender dem begge 2..
Muddii skrev:Sharia er bare en styreform for et land. Det alt fra betaling af skat til fattige til lov og orden.
I mellemøsten accepteres Sharia, det findes også masse af dele af sharia i mange muslimske lande mixet sammen med ting fra demokratiet som vi kender her. Sharia er ikke mindre frihed for dem der bor dernede... og alle har den holdning at kun gud er herrer og mennesket og intet menneske er herrer over andre mennesker. Så frihed findes dernede!..
og til det med taliban, så var de jo frihedskæmper da de klaskede sjovetstyrkene ud af Afghanistan, men bagefter valgte man at se dem terrorister og efter 9/11 (Som de intet havde med at gøre), blev landet invaderet og folk vidste faktisk ikke hvorfor USA og vesten invaderede landet og siden har man automatisk haft den holdning dernede at taliban kæmper for at smide dem ud igen, mens vi her ser dem som terrorister... 2 forskellige verdener.. Jeg kender dem begge 2..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster