Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1021
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1018

Følg bodybuilding.dk på

The Anatomy Of The Chest

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Ifølge denne video:

http://clips.team-andro.com/watch/111ac ... m-stoppani

Er der en undersøgelse, som siger at incline bench press kun aktiverer pectoralis clavicular head 5% mere end ved normal bænk. Til gengæld siger de så, at en undersøgelse har vist, at reverse grip bench press aktiverer clavicular head 30% mere end ved normal bænk - altså 6 gange mere end ved incline bench press.

- Hvad siger i til det? Er der nogen der kan be- eller afkræfte nogle ting omkring dette?
Comedian skrev:Alle kan træne med hovedet under armen. Det gør dig ikke speciel. Bliv klog på hvad du laver, lær, eksperimentér, bliv stærk, bliv swole, reflektér, udvikl dig og hjælp andre til det samme. Så kan vi tale.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Ultimate Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ved ikke om det passer eller ej, men jeg syntes selv at det lyder mærkeligt. Og har svært ved at tro på at det er sandt. Men det kan det selvfølig godt være :mrgreen:
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har også svært ved at se der kan være så stor forskel, men det er jo en anden sag for triceps. Den normale BP rammer det yderste hoved, så jeg kunne forestille mig at Reversegrip rammer det inderste hoved.

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Følger lige med her, da jeg selv lige er begyndt på øvelsen efter at ha' set det klip :)
The pain you feel today will be the strenght you feel tomorrow.
https://asento.dk/
https://petguide.dk/
https://meremotion.dk/
https://padelfreak.dk/
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Her er i hvert fald en us der omhandler emnet. Jeg har ikke læst den igennem, men umiddelbart ser der ud til at være noget om snakken.
Vedhæftede filer
00124278-200508000-00017.pdf
(90.45 KiB) Downloadet 140 gange
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Jeg skal også lige følge med her.
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Mussetrussen skrev:Her er i hvert fald en us der omhandler emnet. Jeg har ikke læst den igennem, men umiddelbart ser der ud til at være noget om snakken.

Tak for linket.

Jeg har læst det igennem. Undersøgelsen virker umiddelbart ikke til at være så stor, da det "kun" er 12 personer der bliver testet. Der er godt nok ingen sammenligning med incline bench press, men undersøgelsen viser, som jeg læser det, at man ved reverse grip bench press øger aktiviteten i clavicular head i forhold til ved en almindelig flad bænkpres, så det er da altid noget. Jeg har ikke kompetence nok til at kunne vurdere undersøgelser, så jeg vil ikke sige så meget mere om den.

Men tak for det :wink:
Comedian skrev:Alle kan træne med hovedet under armen. Det gør dig ikke speciel. Bliv klog på hvad du laver, lær, eksperimentér, bliv stærk, bliv swole, reflektér, udvikl dig og hjælp andre til det samme. Så kan vi tale.
Brugeravatar

Jeg synes folk skal lade være med at "bidrage" til tråden, hvis det eneste de kan sige er, at de ikke ved om det er rigtigt eller ej..

Øvelsen er for så vidt muligt ikke noget man "bare lige springer ud i". Det kræver noget fokus og teknik at få det til at virke.
Derudover bør man også være opmærksom på at man kan løfte en del mindre, hvilket er negativt i forhold til stimuleringen.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

jeg tænker sådan lidt om smith-stativet kunne være brugbar i denne øvelse da det ligesom fjerner problemet omkring lockout - samtidig med den ikke bliver så teknisk svær. ved godt smith ikke er så god som barbell men hvis man alligevel kører alm. bænk så gør det vel ikke så meget?
Brugeravatar

Nu skal man også lige huske på at EMG målinger ikke har noget at gøre med muskelvækst. Det siger bare noget om hvor mange muskelfibre der blive "tændt".
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00

Pull-Ups skulle efter de der EMG målinger også være en helt fantastisk mave øvelse.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 85.00

danielbech skrev:jeg tænker sådan lidt om smith-stativet kunne være brugbar i denne øvelse da det ligesom fjerner problemet omkring lockout - samtidig med den ikke bliver så teknisk svær. ved godt smith ikke er så god som barbell men hvis man alligevel kører alm. bænk så gør det vel ikke så meget?

hvis du nu ser på videoen, løfter han IKKE på noget tidspunkt stangen lige op og ned. Den kører i en J bevægelse om du vil. Men ikke lige op og ned. Så smithstativet vil ikke være nogen god ide her.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Er der nogle der kan komme med mere omkring emnet?
Brugeravatar

Summerman skrev:Er der nogle der kan komme med mere omkring emnet?

Prøv øvelsen fra tid til anden, hvis den fungerer for dig. Hold dig til de mere traditionelle pres øvelser på jævnlig basis.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Grundt skrev:Nu skal man også lige huske på at EMG målinger ikke har noget at gøre med muskelvækst. Det siger bare noget om hvor mange muskelfibre der blive "tændt".

jeg er helt på ligne med Grundt her.
Jeg tvivler på den er så fantastisk til at bygge upper pecs masse.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Man kan også spørge sig selv om alle mennesker der nogensinde har forsøgt at opbygge noget pec masse, har lagging upper pecs, fordi de ikke har benyttet sig af denne aparte øvelse, eller om det generelt set ser ud til at incline presses og evt. incline flyes ser ud til at klare jobbet godt nok. Hvis det sidste er tilfældet, så synes jeg vi skal overlade reverse grip bench press til dem der har lyst til en ekstra udfordring i deres træning i stedet for at anbefale den som upper-pec-builder-nr. 1 fordi nogle elektroder har vist at det er DA BOMB inden for upper pec aktivering.
Som lystfiskeren påpeger, så kan EMG målinger føre til bizarre konklusioner, f.eks. at det at skide, mens man har forstoppelse er den ultimative øvelse for transversus abdominis (indsæt smiley der skider).
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Mussetrussen skrev:Man kan også spørge sig selv om alle mennesker der nogensinde har forsøgt at opbygge noget pec masse, har lagging upper pecs, fordi de ikke har benyttet sig af denne aparte øvelse, eller om det generelt set ser ud til at incline presses og evt. incline flyes ser ud til at klare jobbet godt nok. Hvis det sidste er tilfældet, så synes jeg vi skal overlade reverse grip bench press til dem der har lyst til en ekstra udfordring i deres træning i stedet for at anbefale den som upper-pec-builder-nr. 1 fordi nogle elektroder har vist at det er DA BOMB inden for upper pec aktivering.
Som lystfiskeren påpeger, så kan EMG målinger føre til bizarre konklusioner, f.eks. at det at skide, mens man har forstoppelse er den ultimative øvelse for transversus abdominis (indsæt smiley der skider).

Det kan du sku endelig have ret i :mrgreen:
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Det er diskoernes drømme video :lol:

3 sæt reverse grip bænk
2 sæt flad bænk
3 sæt incline bænk
3 sæt incline flyers
Low pulley cable crossover super settet med
High pulley cable cross over :mrgreen: :mrgreen:

Hmm det jeg bider mærke i i videoen er når han bænker almindeligt. Han nævner at en af forskellene på reverse grip og almindelig flad bænk er albuernes position. Fordi i almindelig bænk der flagrer de mere ud til siden. Men er det ikke bare hans teknik der praktisk talt er forkert i den almindelige bænk?
Det er da i hvert fald tilfældet ifølge Dave Tate

Det kunne være interessant at prøve bare for variationens skyld
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Det er diskoernes drømme video :lol:

3 sæt reverse grip bænk
2 sæt flad bænk
3 sæt incline bænk
3 sæt incline flyers
Low pulley cable crossover super settet med
High pulley cable cross over :mrgreen: :mrgreen:

Hmm det jeg bider mærke i i videoen er når han bænker almindeligt. Han nævner at en af forskellene på reverse grip og almindelig flad bænk er albuernes position. Fordi i almindelig bænk der flagrer de mere ud til siden. Men er det ikke bare hans teknik der praktisk talt er forkert i den almindelige bænk?
Det er da i hvert fald tilfældet ifølge Dave Tate

Det kan godt være, at det er lidt et sidespor, men jeg har set netop den video dér, og jeg kan simpelthen ikke få mine albuer til at køre så meget langs siden med mindre jeg kører med et forholdsvist smalt greb.
Jeg synes umiddelbart, at det ser forholdsvist anstrengt ud for håndleddene, når man kører reverse grip?

Det kunne være interessant at prøve bare for variationens skyld

Reputation point: 15

jeg har altid gået i den opfattelse at RW BP (smal grip) har været et alternativ til CG BP har jeg fået den galt i halsen eller hvad? :-k

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster